Håkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig

Tid: 08:09:00
Datum: 2013-05-24
Kategori: Musik

Jag har egentligen aldrig lyssnat så mycket på Håkan, även om han har gjort några ganska okej låtar genom åren. Den senaste veckan har just dessa låtar fått lite extra liv på nytt och så har han ju kommit med ännu en sådan där låt som faktiskt är rätt så bra. Jag gillar den här låten skarpt måste jag säga. Läs, lyssna och begrunda nedan!

"Jag är sexton år
Jag är platsen dom aldrig upptäckte
Jag är en storm från ingenstans
Jag kan krossa ditt hjärta

Som en orkan kan jag svepa bort dig
Men jag tänker aldrig dö, nej
Det kommer aldrig va över för mig

Jag kommer älska dig när jorden gått under
För jag tänker aldrig dö, nej
Det kommer aldrig va över för mig

Jag är tjugofyra
Bara en liten gnista
Bara ett ord kan sätta eld på en skog

Jag kan älska dig just som den där elden
Men jag tänker aldrig dö, nej
Det kommer aldrig va över för mig

Jag kan bränna dig som du aldrig bränt dig
Om du leker med mig
Det kommer aldrig va över för mig

Jag är trettionio
Jag är ett tappat självförtroende
En pojke från förr är tillbaks igen
Han bara står där
Och stirrar mig rakt ner i själen

Vi skulle älska varandra tills jorden gick under
Och du skulle aldrig dö, nej.
Det skulle aldrig va över för dig

Jag kommer älska dig när jorden gått under
För jag tänker aldrig dö, nej
det kommer aldrig va över för mig."

Texten är hittad på Svenskalyrics.se och här nedan har ni låten, som vanligt.

 

 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag lyssnade mycket på honom för några år sedan, tycker han var bättre då!

2013-05-24 @ 08:43:58
URL: http://www.alittlebitmoreee.blogg.se
Postat av: Alice

Jo det är inte alls mkt schlager i mello elle Eurovision längre, men på något sätt hör man ändå vad som är vad, tycker alltid något fattas i mellons låtar, vet inte varför. Jag har aldrig ogillat euphoria men aldrig fastnat riktigt, och jag gillar Only teardrops melodi med flöjten, men inte låten i helhet :(
Jag lyssnar verkligen på allt, fast just nu är det väl med singer/songwriter och 90-tal som tilltalar mest, jag lyssnar tom på klassisk musik och opera ibland, och de kan man inte tro när man ser mig haha.

Haha nej usch va hemskt, men de ä riktigt hemskt att vara så full. Man kan va lagomt berusad sen räcker det, blir man för full mår man ju bara dåligt och missar allt roligt :)

Jag har haft en skön vecka lite för mycket regn dock men om man bortser från det har det varit bra :) tränade som satan i onsdags och har fortfarande träningsvärk haha (y)
Allt bra annars :)

2013-05-24 @ 18:31:19
URL: http://Alicesafman.blogg.se
Postat av: sandra

Åh den där låten är så hemskt fin :) Älskar verkligen den! Det är den första låten jag lyssnar på när jag går till jobbet på morgonen :) är inte någon Håkan fans men den här låten är bra :)

sv: Hammarby vann i Måndags med 1-0 :) trist bara att de förlorade igår :( men men, man kan inte alltid vinna men jag hoppas verkligen de går upp till Allsvenskan i år. Är så trött på att lira i superettan :P

2013-05-24 @ 19:24:56
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: anna

jag hade en håkan period för ett par år sedan då jag i princip bara lyssnade på honom! så mycket nostalgi över hans musik! denna är dock också bra :)

svar: snart får du också din ju, mindre än en månad kvar nu ju :)

2013-05-24 @ 19:25:01
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Evelina

Härligt att höra att det är bra med dig! Ja nej jag uppdaterar knappt inte bloggen längre som du märker hehe. Har tappat sugen på att blogga hehe. Varit rätt uppstressad o så, men får nog tillbaka blogg-glädjen snart =)

tog en evighet innan jag svarade på din kommentar märker jag nu också hehe sorry!

2013-05-25 @ 21:35:19
URL: http://silverninas.se
Postat av: Helena

Vad kul att höra din berättelse hur du träffade din flickvän. Jag har faktiskt aldrig tidigare hört att någon träffat sin kärlek just där. Jag tycker det är gulligt att kärlek uppstår där det behövs:)

Ha en bra fortsättning på helgen!

2013-05-25 @ 22:17:19
URL: http://helenassota.se
Postat av: danten89

Vad menar du?=)

Ja men den går fort, även om man typ inget gör? Alltså tiden..

Jo haft en bra helg och än är den inte slut.
Dudå? :)
Grillat och varit i stan och massa mys:)
Mors dag idag då?
Firar ni?

2013-05-26 @ 13:13:13
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Evelina

Svar: Mm, jag tror att Gotland är jättefint :) Ska bli kul att åka dit.

Nej, jag gillar inte Håkan Hellström :p Har aldrig gjort det!

2013-05-26 @ 19:42:02
URL: http://evvvelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: