Musik genom åren - 2004

Tid: 13:25:00
Datum: 2013-10-10
Kategori: Musik

2004 var

2004 var ett ganska dystert år. Det var en dålig sommar, dåligt väder, och min negativa högstadieperiod fortsatte.

En rad typiska 2004-hits har jag dock och först ut var Da Buzz med Dangerous, en låt som jag lyssnade väldigt mycket på när vi var på Kanarieöarna, i februari, pappa fyllde 50 och jag flög för första gången i mitt liv.

Ungefär samtidigt hade Grynet, ni vet, "Grynets show", en cover på Magnus Ugglas gamla Jag skiter. Den gillade jag.

Jag gillade också Günther and the sunshine girls, måste jag faktiskt erkänna. Idag är hans låtar urdåliga, men när de släpptes, då gillade jag dem. Ding dong song var så klart störst.

Sommar blev det och med denna semester med familjen i Tyskland. Jag köpte massor godis, en hel byrålåda full där hemma, byggde en djup och lång tunnel i sanden på en strand och vi hade bokat in oss på det sämsta boende jag någonsin har bott på. Något slags bunkeraktigt ställe från andra världskriget, som man hade byggt om litegrann och där det luktade malmedel. Passande nog lyssnade jag då mycket på tyskan Blümchen. SOS Herz im not, Du und ich, Taxi taxi och Liebe liebe var några av mina dåvarande favoriter.

Semestern var mitt under fotbolls-EM, då Grekland vann och sverige blev utslaget av Holland. Markoolios In med bollen var så klart en stor hit där och då, även för mig.

Sommarhittarnas sommarhit det året var dock så klart Nick and the family med den, såhär i efterhand, skitdåliga låten Hej Monica. Alla gick omkring och nynnade på den, såväl jag själv.

Jag nynnade också på Raymond och Marias ingen vill veta var du köpt din tröja och O-Zone's Dragostea din tei.

Min största sensommarhit var dock Tess med The second you sleep. Den nådde in på de svenska hittlistorna, men blev ingen större hit officiellt sett. Jag gillade den dock skarpt.

Höst och vinter blev det och då släppte Snook sin megahit, Mr Cool.

Björn Rosenström lyssnade jag också en hel del på, han och Blümchen var nog de största artisterna i mina öron under detta året. Några persoliga favoriter var Flourtanten och Muffins.

Ovan nämnda Blümchen var också återigen tillbaka med en stor hit, nu Es ist nie vorbei.

Sedan blev det 2005 och då hände det mycket med min musikstil kan jag lova, men det tar vi i nästa inlägg...

ett ganska dystert år. Det var en dålig sommar, dåligt väder, och min negativa högstadieperiod fortsatte.

En rad typiska 2004-hits har jag dock och först ut var Da Buzz med Dangerous, en låt som jag lyssnade väldigt mycket på när vi var på Kanarieöarna, i februari, pappa fyllde 50 och jag flög för första gången i mitt liv.

Ungefär samtidigt hade Grynet, ni vet, "Grynets show", en cover på Magnus Ugglas gamla Jag skiter. Den gillade jag.

Jag gillade också Günther and the sunshine girls, måste jag faktiskt erkänna. Idag är hans låtar urdåliga, men när de släpptes, då gillade jag dem. Ding dong song var så klart störst.

Sommar blev det och med denna semester med familjen i Tyskland. Jag köpte massor godis, byggde en djup och lång tunnel i sanden på en strand och vi hade bokat in oss på det sämsta boende jag någonsin har bott på. Något slags bunkeraktigt ställe från andra världskriget, som man hade byggt om litegrann och där det luktade malmedel. Passande nog lyssnade jag då mycket på tyskan Blümchen. SOS Herz im not, Du und ich, Es ist nie vorbei, Taxi taxi och Liebe liebe var några av mina dåvarande favoriter.

Semestern var mitt under fotbolls-EM, då Grekland vann och sverige blev utslaget av Holland. Markoolios In med bollen var så klart en stor hit där och då, även för mig.

Sommarhittarnas sommarhit det året var dock så klart Nick and the family med den, såhär i efterhand, skitdåliga låten Hej Monica. Alla gick omkring och nynnade på den, såväl jag själv.

Jag nynnade också på Raymond och Marias ingen vill veta var du köpt din tröja.

Min största sommarhit var dock Tess med The second you sleep. Den nådde in på de svenska hittlistorna, men blev ingen större hit officiellt sett. Jag gillade den dock skarpt.

Höst och vinter blev det och då släppte Snook sin megahit, Mr Cool.

Björn Rosenström lyssnade jag också en hel del på, han och Blümchen var nog de största artisterna i mina öron under detta året. Några persoliga favoriter var Flourtanten och Muffins.

Sedan blev det 2005, men det tar vi i nästa inlägg...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det här från dina mix-skivor. Mycket radiomusik. Men jag är helt ärlig nu, jag lyssnade på samma musik ungefär. :P

2013-10-10 @ 14:58:35
URL: http://frozentwilight.blogg.se
Postat av: danten89

Jag älskade Tess ett tag :D
Hon uppträdde i pausen, halvleken på en IFK Norrköping match jag var på en gång, minns jag^^

Jag lyssnar mest på Kate Ryan dock än.
Hon gör ju musik än idag och som jag gillar :)

Jo men alltså till kaffet behöver jag ju ingen pepparkaka om jag druckit massa loka med Pepparkaka, fast det kan ju slinka ner vanliga peppparkakor ändå^^

Ja precis.. det är bra att motsatserna finns..
Fast om inte något negativt uppfinnits eller tillkommit i historien.. lååångt lååångt tillbaka, kanske vi skulle vara som smurfarna om dem inte visste att gargamel fanns.. leva fridfullt i våra egna små världar?^^

LHC vinner och ni vinner ;)
Så blir alla nöjda och glada..
LHC spelar borta, så vi har köpt matchen, så morfar ska kunna se den ikväll. =)

2013-10-10 @ 18:29:05
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Ingen vill veta var du köpt din tröja gick på repeat i köket där jag jobbade då... haha, hade nästan förträngt=))

2013-10-11 @ 00:56:09
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jajjamen, jag är inne på min elfte säsong som tränare. Killarna vi har nu är mellan 13-15 och vi har haft dom sedan dom yngsta var sju.

Ärlighet är ju det som varar längst och det är ju så man ska bete sig. Det är inte så att jag ljuger men det händer mer än en gång att jag väljer att inte säga saker. Frågar han svarar jag såklart men jag försöker att ta vara på det positiva det ger att vara med honom och hoppas på att det gör mig friskare i längden. Det har pågått så länge nu att jag helt enkelt inte vill ha med skiten för mycket i vår relation. Jag har ju andra att prata med om sånt.

Nepp, jag tror inte jag sett det. Möjligen något träningspass kanske. Finns mål i en av idrottshallarna jag ibland är i.

2013-10-11 @ 12:56:38
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se
Postat av: anna

så mycket nostalgi på alla de låtarna, minns särskillt da buzz, grynet och gunter! ;)

svar: ja, men det var ett schysst ställe!

jag äter både godis och fikabröd i mängder, är svag för det mesta där ;)

härligt att den varit det!

Ja, men precis! Helt fördomsfri är nog omöjligt, men att aktivt försöka styra sina fördomar och vara medveten om dem är ju också bra och inte lika "farligt" tycker jag :)

2013-10-11 @ 19:55:54
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Jessica

sv' verkligen!
ja min klass är jättebra och trivs toppen med den, även med lärarna och skolan överhuvudtaget!
hoppas allt är bra med dig, kram

2013-10-12 @ 00:07:52
URL: http://jessicasellstrom.blogg.se
Postat av: Erica

Vissa av de låtarna spelades ju verkligen heeela tiden. :-)

2013-10-12 @ 13:49:23
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Erica

Och så svar på din fråga: Har inte skaffat gymkortet än. Får sluta skjuta på det. :-P

2013-10-12 @ 14:01:53
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: sandra

haha gud, man har lyssnat på många av de där låtarna! vissa lite bättre och vissa lite sämre.

sv: nej jag har inte varit och kollat på någon hockey ännu. Har inte riktigt haft tid för det, är mycket på jobbet just nu /:

2013-10-12 @ 17:25:48
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: LIENE

sv: Jag skrev om Tokio Hotel. Men du, det jag trodde på den perioden var inte bra för mig. Jag kände faktiskt att något var fel, och att jag kämpade med mörker.
Det är rätt oförklarligt att du tror på andar men inte Gud för att dem alla är lika abstrakta egentligen, på samma gång som de inte alls är de för dem som upplever andar eller Gud. Jag upplever ju Gud genom Helig Ande och Helig Ande är den enda anden jag litar på. Sen så finns änglar, eller onda andar som är de fallna änglarna/demoner/utomjordningar. Jag kan göra ett inlägg med Bibelställen som berättar om de fallna änglarna, och att de har sin boning i rymden. Tycker det är intressant och att det kommer vara intressant även för dig. Vet att alla andra andar utan Guds ande och änglar är onda eftersom när jag såg dem skrek jag "Jesus" "Jesus". En som är okristen, om han ser en demon, upplever en demon genom anorexia eller dröm eller annat skriker jag inte efter Jesus eftersom den inte har den Heliga Anden att urskilja med. Jag upplevde många demoner innan jag blev kristen och sa ingenting eftersom jag trodde inte man kan undkomma dem, och det kan man ju inte på egen hand heller. Jag kan ännu ibland känna att de attackerar mig på nätterna. Då känns det ungefär som om något tung och taggigt vill komma in i min kropp vid magen eller nedre delen av ryggen eftersom det är någonstans där man har sin ande. I Bibeln står att de som tror på Jesus kommer ha en källa av levande vatten inom sig, eftersom det är där ens ande finns; i magen typ. Du vet, även otroende människor pratar om magkänsla och sådant. Är man nervös känner man med magen, eftersom det är ens ande som är nervös. Kroppen i sig r ju inte nervös, utan det är vi själva som är nervösa och för över nervositeten till kroppen. En död person känner ju inget eftersom kropp är bara kropp.
Vet inte om du kommer förstå hälften av det jag skriver, haha.

Tess - The second you sleep brukade jag lyssna på väldigt mycket förut. Den är fin :)

2013-10-13 @ 10:10:19
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: ELIN

sv: ja men självklart går ju liksom inte att inte smaka ;)
ja tycker också bullar inte är så jättegott, tycker mer om pajer, typ mammas äppelpaj mums!
härligt att det var en flipp iaf ;)
såg de nu, det var också bra, känner igen lite låtar haha :D

2013-10-13 @ 13:57:16
URL: http://bbaraaelin.blogg.se
Postat av: Alice

hade det jättebra i turkiet, saknar värmen och alla böneutrop!

jadu vad menar jag med trams musik, ibland säger jag mycket som känns så självklart, men det är svårt att beskriva med ord. Låtarna som var inne och populära då är ju överlag fruktansvärt dåliga nu, idag. Det finns säkert någon låt från dessa skivor som jag lysssnar på än idag, kommer inte oå någon nu på rak arm. Men det jag menar, när jag var runt 8-13 hade jag inte hittat mig själv i min musikstil, jag gillade ju det alla mina vänner gillade. Så är det ju än idag, varannan unge mellan 8-13 år gillar justin bieber eller one direction, sen när de kommer upp i ålder hittar de sig själva och sin favorit genre inom musiken också. Men de flesta låtarna som finns på dessa skivor mellan tex 02-05 är ju fyllda med något som jag kallar "fjortismusik" menar mest bara att man själv var fjortis när man lyssnade på dem, därför blir de fjortismusik i mina öron :) haha så svårt att förklara. Jag älskar musik och letar alltid efter låtar som "lyfter". låtar måste ha ett lyft för att de ska överleva i längden, och musiken från dessa årtal saknar tyvärr det lyftet i mina öron, de är platt och samma samma samma. typ :)

Jag tror alltid på fbk, det är ju självklart. Även om det just nu går skit för dem, tror ja de kommer ta igen det. Sen om de räcker till guld eller inte tänker jag inte spekulera i förrän det är dags för slutspelet, dit jag absolut tror de når :)

2013-10-14 @ 18:54:18
URL: http://alicesafman.blogg.se
Postat av: Ida

Ja de där låtarna minns man ju, haha. Länge sen jag hörde dom nu!

2013-10-15 @ 19:10:33
URL: http://www.alittlebitmoreee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: