Syster sol ft. Aki, dani M, GK - Kärleksrevolt

Tid: 14:37:00
Datum: 2014-06-10
Kategori: Musik

fEn låt jag hörde förra sommaren och som fortfarande repeatas här hemma. Jag lyssnar inte på reggae i vanliga fall, men här har Syster sol och co. fått till en riktigt bra låt, med en bra och tänkvärd text, som sätter sig på hjärnan utan några problem. Läs och lyssna!

"Ey vilken kombination
Aki, Dani M, General och Syster Sol, ey
Från en sensurerad generation

Det här är en kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om

En kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om

För dom kan aldrig tysta ner oss med nån löjligt badman censur,
För sanningen kan aldrig stängas in i nån bur
Den kommer höras högt i all ghettokidsens lur,
pumpas ut i etern genom facebook och youtube
Och vi är trötta på deras översittarstil
när vi steppar upp på micken och berättar vad vi vill
Vi för folkets talan till ett fett reggaebeat,
med onedrop och bas så krossar vi den myt som säger:
"politiker ska va folkrepresentanter"
men i rikstan gäckar bara massa grå moraltanter
som glömt vad det innebär att leva ett liv,
där hjärtats väg är ditt enda alternativ

Här är en kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om

En kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om

Jag vet dom känner hat för dom vet att det vi säger är sant
och att folk kan börja finna det intressant
Dom känner hat för dom vill inte att sanningen ska fram
så dom satsar allt på att haffa våra gram
Vi tvingas trampa pampa trampa oss fram
oavsett du sippar som oss eller bara ibland
Doar den fet och slänger upp texten som sätter staten i brand,
Babylon dom skriker sänk vi höjer basen som fan
Vi garvar hårt åt att ni blir lacka
Tänk vad en liten låt kan få munnar att snacka
När vi ser er grina e vi ba stackars
om ni sen ger oss reklam vore tacksamt

Babylon hatar reggae och hiphopkultur
Dom vill tysta ner oss men dom vet inte hur
När spliffen puffas på då ropas det censur
Gör som jag vill för sån är min natur
Mördar dom i moll man jag mördar dom i dur
Mina ord e som kulor man nu kommer det en skur
Sanningen kommer alltid komma ut
Babylon är rädda nu

Det här är en kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om

En kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om

Försöker stoppa vår rörelse, yo dom skyller på droger,
vill brotta ner oss efter spelning, gör razzia i logen,
vi står utanför och röker upp det sista i påsen,
skrattar bäst skrattar sist med en spliff tungt shit från garderoben,
kritiken vi levererar är stickande,
mer än texter om växter som blir kickade,
verkligheten vi speglar den enade kan inte splittra det,
lite stenade, censurerade, aina googlar oss men det är smickrande,
vapnet jag drömt om hämnden är ljuv,
jag ba skrattar åt debatten och tänder en ny,
vem kunde tro den har blatten skulle bli känd det e sjukt
språkrör för mitt folk som vill ändra på nåt nu, på plats
Ingen tid för rast, bara om du ska trixa mixa weed och hasch,
musiken och lyriken vi skriver sprids snabbt
så vem bryr sig om smutsiga bängen,
närsomhelst kommer hela Sverige sjunga refrängen!

Det här är en kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om

En kärleksrevolt, från alla vi som synat dom
Som försöker tysta våran sång
En baddah baddah bong i huvet på Babylon
Får dom tänka om om om"

Texten är hittad på Artists.letssingit.com och här nedan kan ni som vanligt lyssna på låten och jag hoppas att ni gillar den!

 


Kommentarer
Postat av: Susanna

sv: Jaa men det är väl kanske så. Men jag har åtminstone ett par fina vänner i klassen så jag är nöjd med det jag har och ska njuta av studenten tillsammans med dem :)

Jaa absolut, vi var och målade till flaket idag och umgicks lite med alla och sånt. Jag målade ingenting förutom när alla gjorde sina handavtryck, men den blev rätt fin ändå :) Inte för att man kommer tänka så mycket på hur det ser ut men mest kul grej att bara vara med idag, och fint och varmt väder var det! Imorgon är det dags, känns så galet!

2014-06-10 @ 17:36:18
URL: http://suslife.webblogg.se/
Postat av: LIENE

sv: Nu när du säger det börjar jag fundera. Jag hoppas iaf mycket att det blir inte kalkbrytning. Politikerna kanske gjorde bara små miss som ledde till beslutet.
Bra att du sprider :) och en blogg är ju bra verktyg det att sprida information.

Intressant låttext. Man kan förmedla så mycket via musik.

2014-06-11 @ 07:35:10
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: danten89

Okey där ser man :)
Nej här kan man få sitta kvar till länge, även om jag ska upp och jobba på lördagen ;)
Kommer vara helt zombie aktig, men det får gå ;P

Något särskilt minne du har från din student? :8

Hellre har jag lite is i kaffet isåfall.
Drack kaffedrinkar på stranden när jag var på Rhodos 2012. Men det var mera gräddigt och gott, inte liksom bara kallt kaffe ^^

Dock undrar jag varför man lägger så mycket tid på att utveckla tekniken.. jag menar el och energibeståndet måste med utvecklas.. vi har ju samma elkontakter i väggen? Men ny teknik.. kanske kommer något nytt inom den svängen? :)
Plus att jag vill att människan utvecklas till en snäll varelse, som tar hand om jorden, naturen, djuren och klimatet och stoppar alla krig.. :)

Jaså är ni alla lediga? :D

2014-06-11 @ 13:19:00
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Erica

Inte min typ av musiksmak alls, hehe! :]

2014-06-11 @ 15:00:50
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV Men tack snälla du! Det blev perfekt :D Vädret var även det toppen :)

jo men faktiskt! Tycker det är grymt dålig stil. Men det blev som straff mot öppet mål då domarna la ifrån sig papprerna. Klart folk är där och skriver i. Det gjorde tyvärr inte vi, men vi gjorde det rakryggat i alla fall, det känns bra :)

Du har helt rätt :) Men det är mer oh herre vad händer sen... Än att jag ska lämna klassen. Det känner jag mig rätt redo för faktiskt :)

Tack :D Jäkligt stolt över det målet ;) Påminner dem lite kaxigt då och då ;D ;D

2014-06-12 @ 08:56:08
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Hanna

Jo, en del har hänt på dom åren=) Jag har tillexempel betydligt mindre hår. På den bilden är jag väldigt oklippt, det är fortfarande en kort frisyr men den är.. vildvuxen kan man väl säga.

Nej, i min värld gör man inte det heller. Men jag vet inte, jag tänker ju inte direkt tvinga någon som bara tycker det är jobbigt att stanna heller.

2014-06-12 @ 23:25:26
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Den här låten kan jag inte minnas att jag har hört hmm.

Nej det känns hemskt det här med att hon gått bort. Jag kan liksom inte smälta det än. Hon var verkligen världens snällaste person som bara ville andra väl. Det är så orättvist.

Haha, fast det känns ju inte riktigt som om han investerar i en bostad om han lånar till den. Det tycker jag mest bara låter knäppt. Visst, den kanske stiger i pris lite grann under några år om man har tur, men jag tycker ändå det låter lite tokigt. Men men, alla gör som de vill haha.
Oj, ja då får vi hoppas att någon av de ni ska kika på faller er i smaken och att den kan bli er:)

Kram

2014-06-13 @ 10:51:01
URL: http://sessie.se
Postat av: NICOLE

SV Men h du är väl för snäll!! Tack så mycket! :) Dagen blev helt underbar.
När vi stod på trappan så var det bara molnigt och sen när vi gick ut till familjen så ÖSTE regnet ner så vi fick gå in en stund. På flaket blev det istället för varmt haha! :) Men så lyckat ändå :)

Ja absolut, men ändå stör det mig att de andra körde fulspel och att vi var små gullegrisar som höll oss.. :) Men ah, det blev jättebra ändå.

Jag vet inte… det känns lite konstigt och ovisst allting. ;D Men i sommar blir det i alla fall jobb och lite resor, sen hur det blir i höst visar sig snart med tanke på universitetsutbildningar och så :)

TACK igen, snälla du!!

2014-06-14 @ 11:47:59
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: sara

Ja det är mycket vi ska renovera, allt utom badrummet! :)

2014-06-14 @ 19:30:35
URL: http://sarakarlson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: