Det tar aldrig slut

Tid: 13:06:00
Datum: 2008-08-28
Kategori: Att leva med en synnedsättning

Det är ett konstaterande.
Knappt 2 veckor efter att de sa att blödningen hade gett med sig var/är det dags igen.
Jag var lika seg igår som jag var i tisdags och värken i ögat var kvar. Så jag ringde till Ögon och fick en tid klockan 2 igår, men tro inte att jag fick komma in klockan 2. Nej då, jag fick sitta och vänta tills lite efter 4 innan jag fick komma in. Visserligen så är det ju jouren så då får man väl räkna med att få vänta lite, men över 2 timmar...I alla fall så var det en inflammation igen. Det verkar inte som att jag kan sluta eller dra ner på kortisonet, för så fort jag gör det kommer inflammationen tillbaka. Nu var det en inflammation på ljusvägen eller vad han sa så jag skulle öka kortisonet till 4 eller 5 gånger om dagen och om det inte blir bättre tills imorgon, vilket inte jag tror att det kommer att bli, så skulle jag ringa dit igen.
Jag tror att det är något annat än inflammationen som orsakar det här. Inflammation har jag ju haft tidigare, men aldrig har jag haft såhär jävla ont! Inatt var det nästan outhärdligt. Jag gick och lade mig vid 20:20 igår, men somnade inte förrän vid 22 någon gång. Jag vaknade 2 timmar senare av att jag hade så fruktansvärt ont i ögat så jag var tvungen att gå ner och ta en kortisondroppe till. Efter det somnade jag bara för att på nytt vakna upp av smärtan efter 2 timmar. Då drog jag i mig 2 Panodil + en kortisondroppe och efter det sov jag hela natten, men jag är hemma idag. Orka gå till skolan när det värker såhär. Visst, värk har jag haft förut också, men aldrig såhär. Det känns som att ha konstant huvudvärk ungefär. Då kan det ju dunka bakom ögonen eller vad man ska säga och så är det typ nu, fast hela tiden och mer ihållande. Så jag tror att det är något annat än inflammationen jag, men vad? Jag skulle inte bli förvånad om jag måste opereras eller något annat drastiskt.
Nu känns det visserligen bättre än vad det gjorde inatt, men det är inte bra för det.
Är det såhär imorgon, då blir det att åka in till US igen..
Ibland kan det ju vara lite skönt att vara sjuk, bara ligga där och läsa hela dagen, men det här är inte skönt. Jag skulle faktiskt hellre gå till skolan än att vara hemma och ha såhär fucking ont! Jävla ögon! Kan det aldrig ta slut? Tydligen inte.. Att droppa kortison i ögonen hela tiden är ju inte heller bra, men vad ska man göra? Inte nog med att jag har ont, det är läxor och skit jag måste göra också för att inte hamna för långt efter redan, men det orkar man ju inte när man mår såhär, men jag har väl inget val. Jag ska väl försöka få lite nyttigt gjort nu i alla fall, om det går..