Tredje medaljen, igen

Tid: 23:32:16
Datum: 2008-08-16
Kategori: Allmänt

Idag kom den tredje svenska medaljen i OS, en gång till faktiskt. IOK kom frm till att Ara Abrahamian inte fick behålla sitt brons idag och dessutom stängdes han av från OS så han fick åka hem, men han ångrar ingenting han har gjort sa han tidigare idag.
Istället tog Thomas Johansson och Simon Aspelin hem Sveriges tredje medalj i OS, ett silver blev det efter att de fick stryk av 2 schweizare i finalen, Federer och någon mer. 3-1 i sätt, men ett silver är ju inte dåligt det heller =) och den bedriften de lyckades med igår, den var inte dålig den och den matchen kommer vi svenskar nog att minnas länge länge =)
Annars har det vatit motigt idag.
Lassi Karonen kom sist i finalen, Stefan Nystrand lika så, Therese Alshammars baddräkt sprack strax innan start vilket gjorde att hon knappt hann ut till starten och gick inte vidare till semifinal. Ida-Theres Norell eller vad hon heter gick till bronsmatch i brottning, men där förlorade hon.
Anna Lindberg gick i alla fall till final på tremeterssvikten imorgon. 9:a kom hon i semin.
Dagens man är utan tvekan Usein Bolt! Finalen på 100 meter som har setts som en av OS höjdpunkter innan bölev det också. Uppgörelsen mellan Bolt och Pouel. Bolt defilerade till seger på nytt världsrekord, första tiden under 9:70, 9:69 är det nya världsrekordet och det var hela 2 tiondelar före tvåan i mål, som inte var Pouel. Han kom bara femma.

Alla andra är i stugan nu så jag är själv tills imorgon, men just nu är det ganska tråkigt faktiskt.

Jag känner lite att min blogg har börjat bli lite mindre personlig än tidigare. Det kan ju bero på OS, jag hoppas det, men det känns inte riktigt som om jag skriver lika mycket om mitt eget liv längre. Det är väl det ni läsare vill läsa om? I alla fall så är det ju det jag tycker är roligast med andras bloggar, att läsa lite vad ni människor har för er och era åsikter om saker och ting. Jag vet inte riktigt vad ni tycker, men så tycker jag i alla fall.
Nu får ni chansen att säga vad ni vill att jag ska skriva om. Säg det NU i så fall så blir jag glad =)

Än så länge är sommaren inte slut. Jag satt ute i 2 timmar idag och solade och lyssnade på Sommar i P1 med Annika Norlin. "Gud, vad töntig han är" tänker ni säkert nu, det är ju ett program för gamlingar som sitter där framför sin radio med stickningen i handen eller bullarna framför sig, men vissa sommarpratare kan faktiskt vara bra, som Annika Norlin. Hon var faktiskt riktigt kul att lyssna på med sin mysiga dialekt. Jämtländska, det väcker vissa minnen hos mig och åker man ännu högre upp så är det ännu mysigare dialekt uppe i Norrland =) Den fulaste dialekten tycker jag faktiskt är skånska och min egen östgötska. Det är inte vackert. Göteborgska, Värmländska och Norrländska vinner pris för goaste dialekt =) grattis, ni har vunnit 1 000 000 att dela på. Hur mycket ni får beror helt på hur många ni är i de 3 regionerna. Dessutom är det plastpengar så de är inte värda något och den här tävlingen finns egentligen inte heller så ni har inte vunnit något även om det verkade så här ovan =P

Men som sagt, läsare, säg nu vad jag ska skriva om! =)


Kommentarer
Postat av: Jennie

lätt att göteborgska är goaste ;D haha



2008-08-17 @ 21:52:39
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: jojje

hej johan. du ska skriva om dig själv och vad du tycker tycker jag;D jag hoppar alltid över sportstyckerna men det kanske du anat;P men andra gillar säkert sport, jag är väl lite udda antar jag. men sommarprogrammen är väl inte töntiga! dom kan säga mycket intressant där haha eller så är väl jag töntig som tycker det men men;D

2008-08-17 @ 22:50:20
URL: http://jojjez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: