Stockholm =)

Tid: 20:49:31
Datum: 2008-12-03
Kategori: Allmänt

Där var vi igår, in the capital of Sweden =P
Jag hade somnat efter 1, som vanligt den senaste veckan, natten till igår, så jag var ganska trött när jag fick gå upp 6:30.
Vi åkte 7:30 från stationen och jag sov och lyssnade på musik hela vägen dit och när vi kom fram var det inget vidare väder, regn och kallt.
Vi gick på ett studiebesök om FN och FN-skolor först, vet inte om det var i något FN-hus, men det var en tjej som berättade lite och så. Spike var lite dum och ville inte hämta kaffe åt mig. Vi gick förbi kaffeautomaten där massor dfolk höll på att ta kaffe, men han ville inte hämta åt mig så till slut fick Elias hämta åt mig. Någon som var snäll i alla fall.

Efter det skulle vi ta oss in till stan i det dåliga vädret. Spike klagade på att jag gick och klagade hela tiden, så jag blev skitsur på honom, men jag klagade ju bara för att han ledde mig i stora vattenpölar och lövhögar o.d. Klart man klagar då och när han klagade på att jag klagade klagade jag ju ännu mer för det. Han och Micha, som vi gick med, sa inte var vi var heller, så jag kunde inte hjälpa till att försöka hitta vägen lite. Jag vet ju i alla fall lite var saker och ting ligger däe i de kretsarna. Vi gick i alla fall igenom Gamla stan och gick in i city där vi till slut hittade en Thairestaurang att äta på. Jag ville egentligen ha italienskt och Micha ville ha Donken och Spike sa inget. Friterad kyckling, ris och sötsur sås åt jag som inte skulle vara så starkt, men det var det. Asstarkt! Ändå var det bara en stjärna. Undrar hur starkt det med 3 stjärnor var...
Det var ett akvarium där inne också som tydligen var asfränt med skitstora fiskar i.

Efter maten hade vi ännu lite dötid som vi drev omkring på innan vi skulle på studiebesök på Dramaten. Vi fick gå in bakom scenen, kolla i lite olika salar, gå in bland alla kläder m.m. Det var inte så kul för det kändes ganska visuellt. En sak är klar i alla fall, jag hade inte hittat ut därifrån =P Det var bara massa gångar och trappor överallt. Jag räknade till ca 90 steg  när vi gick ner när vi skulle gå ut.

Efter det var det över 2 timmars dötid igen där vi inte hade någonting alls att göra. Vi hängde på Albin, Gustav och de när de köpte lite grejor till hemresan. Efter det drev vi omkring lite till innan vi satte oss på Donken och jag åt en glass med topping. Den kostade 14 spänn. Senast jag åt en sådan var i Lettland i somras och då kostade den 4kr. Lite skillnad =P

Där satt vi i över en timme innan vi skulle på teater och se Arsenik någonting. Jag vet inte exakt vad den hette, men bra var den i alla fall. Det var 2 tanter som dödade ensamman män som en god gärning. De hade begravt 12 kroppar i källaren =P

Sedan åkte vi hem och var hemma vid 1 någon gång. Jag var inte trött utan lade mig inte förrän 1:30 och somnade inte förrän 2:30. Idag sov jag till 9:45 och åkte 10:15 för att bada. Spike och jag simmade på idrotten, men det blev kritiskt om vi skulle hinna tillbaka och äta före samhällen. Spike kom inte förrän 10:45 och vi var inne och började simma vid 11 någon gång och var klara strax före 12. 1000 meter blev det. Sedan gick vi tillbaka och började äta 12:25 och hann inte tillbaka till samhällen dit vi kom lite sent. Vi valde ämne som vi ska fördjupa oss i framöver. Niklas hade lagt ut en förfrågan på kommunens hemsida om det var någon som ville ha något undersökt och det var det. Flera stycken. Bl.a. skolmaten, skolans nya hemsida, vad man vill kunna få för information på det nya samlingsstället dit man ska kunna ringa och få svar på det mesta. Jag, Micha, Josef och Torbjörn valde att jobba om skolmaten, så nu är det bara att göra enkätundersökningar och djupintervjuer o.d. Ett stort arbete blir det.
Till sist var det webbdesign där vi fortsatte med våra hotell. Det var sista lektionen innan redovisningarna, men våran CSS-kod är inget vidare och sidan är inte direkt pampiga och ståtliga som de ville att den skulle vara..

Just nu är det Sundsvall - Leksand i tredje perioden, men det står fortfarande 0-0.

Jaha, det här var ju ett roligt inlägg..
Inte direkt.

Just det! Höll ju på att glömma. Jaws krånglade ännu mer i måndags. På webbdesignen funkade det, men sedan skulle jag göra psykologiprovet och då muckade det så det gick inte att skriva. Det var samma problem som i fredags. Jaws läste inte i dokumenten, det var typ som om det inte fanns något i dem för den läste ingenting i sidled heller. Den läste ingenting i Textview heller, men i menyer och på skrivbordet funkade det. Det var ingen skillnad om man startade om datorn eller startade om Jaws. Ibland kunde det funka, men helt plötsligt la den bara av. Så jag ringde Torbjörn som kom senare på eftermiddagen, men han fattade inte heller vad det var. Jättekonstigt tyckte han att det var, så han ringde någon snubbe som kände igen problemet, men han kom inte på vad det var. Så han fick ringa någon Patrik uppe i Luleå. Han hade väl det i bakhuvudet för han sa direkt att det var något med grafikrutinerna som man skulle ändra. Så Torbjörn kryssade ur 2 saker där och efter det funkade det =O
Det var märkligt..

Nu har jag köpt en sådan där liten plastgran igen, men det var ingen fot med till den heller.. Det var det inte till den jag köpte för 2 år sedan heller som jag skulle ha i Stockholm. Ska det inte vara någon fot till dem eller? Får man köpa dem separat eller?



Kommentarer
Postat av: Jessi

åh va kul med stockholm vännen! Nu ska jag avslöja en sak... Jag har aldrig vart där ;)





Kramar

2008-12-04 @ 15:01:32
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Matilda

Stockholm is the shit! :D

2008-12-04 @ 20:30:13
URL: http://elitcyklist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: