Bäst rubrik, bli stenrik! =P

Tid: 19:24:56
Datum: 2008-07-18
Kategori: Allmänt

Ja, tänk om det var så.. men så är det inte, men jag kom inte på någon bättre rubrik =P

I Aftonbladet idag stod det om olyckor på Liseberg. Det var näst intill parodi på "olyckor". De flesta av dem var självförvollande eller vad det heter. Bl.a. så var det någon som hade rivit upp ett sår på benet i Jukebox på den där balken mellan bilarna. Då måste han ju ha satt ut benet med flit, annars ska inte det kunna hända eftersom att man sitter inne i bilen. Så det var hans eget fel.
En annan "olycka" var en som hade gått in på Gasten utan skor och skadat foten på något vasst. Då får man ju skylla sig själv om man går in i ett mörkt spökhotell utan skor.
Det var någon som hade slagit i huvudet i taket på Farfarsbilarna, hur man nu kan göra det.. det måste också vara självförvollat eftersom att Farfarsbilarna bara åker runt runt i sakta mak. Han måste ju ha rest sig upp eller något och då får han också skylla sig själv.
En annan tjej hade flugit fram och slagit i bröstkorgen i det sista stoppet på Lisebergsbanan. Då måste hon antingen ha fällt upp bygeln för tidigt vilket int ens går eftersom att de sitter fast. Alltså så kan hon inte ha haft bygeln på sig alls under hela resan. Då hade det inte kunnat hända. Om den inte var trasig på något sätt då..
En annan tjej hade slagit i huvudet i nackstödet i Colorado. Hmm, undrar hur allvarligt det var.. inte speciellt skulle jag tro.
En grej som faktiskt var lite olycksam var en tjej som skulle gå i eller gå ur någon grej som åkte, typ Flumride eller något, men det var inte Flumride. Hon ramlade och skadade höften och ett ben. Det var ju i alla fall lite allvarligare, men den allvarligaste grejen var nog ändå det som hände med Rainbow för några dagar sedan när den tippade över och folk ramlade ur och fick föras till sjukhus. Det var en riktig olycka. Annars tycker jag mest att det var töntigt det där inlägget i Aftonbladet.

Mina kategorier blev bra igår. Ögonen fick en egen kategori också. Så nu blir det så att allt som har att göra med Leksand hamnar där, det som har och göra med ögonen och synskador hamnar där, värdelöst vetande hamnar där och allt annat hamnar på allmänt.

What to write more?
Jag vet inte..
Över halva juli har redan gått och jag har inte varit i Varamon en ända gång! Det var jag inte förra året heller.

Det var väl intressant att veta? Inte mycket va? =P

Nej nu får jag nog sluta innan det blir för långrandigt här.. randigt är föresten inget vidare snyggt tycker jag, men det tycker mamma. Hon tycker att jag ska ha randiga tröjor, men det vill jag inte alls ha =P Det var också nödvändigt att veta. Det var bara något år sedan jag fattade att det hette "nödvändigt". Innan det skrev jag alltid "nödvänligt" haha =P

Kommentarer
Postat av: Jennie

i Lisebergsbanan kan man bara få ont av bygeln i magen om man inte håller armarna spända :P annars var det ju bara löjligt. De ska göra allt tiill en sån stor grej nu pga olyckan.





svar; hur gammal är du då eftersom du inte får övningsköra? :O lr beror de på nåt annat?

2008-07-18 @ 20:09:00
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: jojje

hej ja det är ju inte så roligt med olyckor. själv åker man ju inte karusell, har insett hur farligt det är;P nej men ja åker inte karusell för det är läskigt. det verkade vara flest tjejer som drabbades av olyckor hehe. randiga tröjor är snygga om det är tjocka ränder;D

2008-07-18 @ 20:41:29
URL: http://jojjez.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; ahh fan läste om de nu :/ jag vet att man inte mår bättre av att höra sånt här (har själv en sjukdom) men jag tycker synd om dig.

2008-07-18 @ 23:20:50
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; Reumatism. (har skrivit om de i ett inlägg som jag har länkat till i menyn över inläggen)

2008-07-18 @ 23:22:31
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad tycker du om Sebasitan Krantz? :)

Kram.

2008-07-18 @ 23:38:31
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: