Orienteringsträning

Tid: 18:34:00
Datum: 2008-05-26
Kategori: Att leva med en synnedsättning

Ja, idag hade jag och en från syncentralen orienteringsträning här hemma i området.
Jag tycker inte att det känns så tryggt att gå själv ens här hemma längre så vi skulle träna upp det lite.
Hon tyckte att det såg bra ut. Jag verkade säker när jag gick och jag hittar ju vägen. Grejen är ju bara att det för det första är tråkigt att gå ut och gå själv och för det andra så är jag ovan. Jag klarar ju egentligen att gå här själv, men jag är inte van.
Vi hittade i alla fall några grejor som jag kan tänka på när jag går, men inget större.

Sola för hela slanten har det varit idag =)
men jag gjorde faktiskt lite engelska också, men jag månste nog göra ännu mer, tyvärr..

Ringde till Ögon idag också och bad de skynda på skickandet av mitt intyg till försäkringskassan för att jag ska kunna få handikappersättning. De skulle skicka det, men det har de sagt i nästan 2 månader nu, men hoppas de gör det nu.