Mycket att göra...

Tid: 23:15:29
Datum: 2008-11-14
Kategori: Allmänt

Ja, nu är det en del att göra...
Vi hade tyskaglosor tills idag som jag kom på igårkväll. Jag hade pluggat på dem till i måndags eller tisdags, men så hade vi dem inte tills då och sedan glömde jag bort dem, men det gick faktiskt ganska bra ändå. Engelskadebatt hade vi idag också, men jag läste bara igenom texten. Egentligen skulle man ha tagit ut 5 frågor, men vi var i grupper, så det gjorde inte så mycket. Imorgon är det öppet hus och då ska jag hålla en föreläsning om hur det är att leva som synskadad i dagens samhälle. Ni kommer att få läsa det jag har skrivit här på bloggen snart också för jag ska kopiera in det också. I alla fall så hade jag tänkt att köra med stödord för en gångs skull, men det är jag ju sämst på, så jag gjorde som vanligt istället, skrev ner allt och lärde mig det utantill. Grejen var ju bara den att jag började med det igår, så det var ganska ont om tid, men nu kan jag det hyfsat bra ändå. Det blir ju ofta så, i alla fall för mig, att när man skriver något lär man sig det mesta redan då eftersom att man vet vad man skriver. Spike har klagat hela veckan på att han måste jobba en lördag, men det är ju bara några timmar. Han har sagt att han skulle och fira sin morfar i Småland för att slippa det, men det trodde jag inte på. Han sa det dock till Ulla och Elisabet också som skulle försöka fixa det på något sätt. Nu skulle han faktiskt bort i helgen, till Stockholm. Så han pratade med Ulla som kunde gå med mig till 217 där jag ska prata. Klockan 9, när det börjar, bestämde de med Claes att jag kunde få prata och sedan sluta, men då tyckte jag att eftersom att morsan och de ändå ska kolla på mig så kan jag lika gärna åka med dem, hålla mitt föredrag och åka hem. Vi kanske kollar lite på FN-rollspelet som de flesta i klassen ska hålla på med också och sedan åker vi till Dacke och köper glögg av Emma föe det skulle hon servera hela dagen. Så Spike slapp undan ändå...
Till nästa vecka har vi ett gammalt nationellt prov i engelska B på torsdag och engelskaglosor tills på fredag. tyskaläxa har vi också. V 48 har vi psykologiprov på måndagen och matteprov på tisdagen. De måste jag plugga till nästa vecka för nästa helg kan jag inte göra något för då kommer Jocke hit =)
Till V 49 ska webbsidan vara klar och vi ska ha bokredovisningar i engelskan. Den boken har jag inte ens börjat med. Jag hatar engelskaböcker... 2 böcker i svenskan ska vi också läsa och så har vi tyskaprov V 50.
Så nu är det en del och det tillkommer säkert mer saker också..
Nu börjar det märkas lite att man går samhäll =P men jag tycker ändå inte att det är så jättefarligt...

Igår fick jag ett ryck och lyssnade på 3 gamla Markoolio-skivor =) det var länge sedan... men han är skön den mannen =P fast han var bättre förr. Hans gamla låtar är bättre än de nya. Så är det med Madonna med. Hennes gamla hitts, Frozen, Woge, Material girl, Like a virgin osv. är mycket bättre än hennes nya skit...
Jaja, nog om det, nu ska jag sova och förbereda ,mig inför imorgon =) wish me luck ;)

Kommentarer
Postat av: Katja

det var vit choklad inuti :)

2008-11-15 @ 00:21:21
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: c a s p e l i h n a

Tänkte bara fråga dig vad du hade för drömyrke när du var liten??



Ha en bra dag!

2008-11-15 @ 09:44:52
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha oki^^ jag älskar dom=P redan innan curly sue^^ =D



Låter som en skön helg det=)

2008-11-15 @ 16:19:26
URL: http://tornrosas.blogg.se/
Postat av: sara

jag håller med, det var bättre förr

2008-11-15 @ 17:44:18
URL: http://flippaut.blogg.se/
Postat av: c a s p e l i h n a

Sv; okej, kul, men du får ju inte ge upp hoppet!!



Har du haft en bra dag annars??

2008-11-15 @ 20:18:28
URL: http://caspelihna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: