Äntligen träning =)

Tid: 18:23:26
Datum: 2008-09-20
Kategori: Goalball

Goalball var det idag och det var första gången jag tränade sedan campen i juni som ni kan läsa om här i inläggen nedan om ni är inne på Goalball-kategorin, annars blir det lite svårare =P
I alla fall så tränade vi lite skottpressition, det gick väl sådär, från högerkanten gick det ganska bra, men från vänster blev det mycket utanför.
Passningsspel tränade vi också och det sitter ju riktigt bra måste jag säga. Några lite sneda pass blev det, men inte många.
Skottträning var det också och det var första gången jag sköt ett skott sedan i juni, men det gick hyfsat bra ändå tycker jag. Fick ju känna på den nya bollen vi har också, den är ganska mycket hårdare än de gamla och man märker ganska stor skillnad, men jag måste skaffa skor. Problemet är bara att jag inte riktigt vet vad man ska ha för dojor. Man måste ju känna linjerna bra genom dem. Det är därför jag tycker det är bättre utan skor, men nackdelen är ju att man glider när man skjuter. Man får införskaffa halkstrumpor =P sådana där man hade på dagis =P
I slutet körde vi lite match, men jag lyckades inte göra ett ända mål, Albin, Jennifer och Andreas utgjorde ett bra försvar. Andreas som är ny i laget, men han kan nog faktiskt bli riktigt bra. Jag fick vara i lag med Oskar och Johanna och det gick väl sådär. Johanna som också är ny och henne kan man väl säga vad man vill om, men tar hon det bara på allvar och lär sig regler och teknik så kan hon nog också bli hyfsat bra, men vi hade inte en chans mot Albin och dem. 4-2 eller 5-2 blev det till slut och mitt försvarsspel kan ju bli bättre, speciellt på vänsterbacksposition.
Det är en nackdel vi har, nästan ingen är bra som vänsterback.

Leksand slog Oskarshamn nu i eftermiddag med 2-6, bra gjort grabbar =)

Jag var duktig och gjorde frukost imorse med ägg och allt =P men jag kunde inte ta fram franskbröd till rosten för jag visste inte vilka mackor det var och man orkar inte stå med händerna i en iskall frys i flera minuter och leta efter några speciella mackor, det blir kallt =P

Försöker just nu programmera lite, men det går ju inget vidare. Den där kompilatorn lär ju ta ett tag att lära sig och dessutom kommer jag inte ner till rapportrutan när man har kompilerat där det står hur många fel och varningar det finns i programmet. Jag blir glad om jag får G i den här kursen och programmering B ska jag försöka byta till något annat, annars kommer jag skita i den kursen och få IG, för programmering A är nog så svårt..

I torsdags blev det Donken igen och igår gick vi dit för Spike skulle äta frukost där. 4 toast och en Cola. Vi gick i alla fall, så lite motion fick vi i alla fall =) och när vi gick dit gick vi förbi ett dagis som var ute och gick. Där var det en unge som frågade fröken varför den där killen hade en sån där pinne för=P (syftade på käppen). Fröken sa att han nog var blind eller så såg han bara dåligt. Låter kanske inget kul, men det lät lite kul då i alla fall =P

Kommentarer
Postat av: Jessi

Tack vännen, jag är tillbaka på bloggen nu :)

2008-09-21 @ 17:51:58
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Jennie

härligt att träna!







svar; ja eller hur :D

2008-09-22 @ 08:54:27
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: tess

Nu har bloggvärlden plötsligt fått en ny sida med över 10.000 besök på ett dygn. Det är Madde som enbart 20 år har lämnat jorden. Hon dog i en ovanlig form av cancer.



Peter har givit sig själv en utmaning att se till att samla in 100.000 kr till Lucia åt Barncancerfonden. Det skall gå med bloggvärldens hjälp och med sann Maddeanda. Madde har varit viktig för många, hennes texter är verkligen fantastiska liksom hennes mammas och hennes killes.



Ni hjälper honom väll??



Hoppas att du länkar till inlägget så att det går att nå målet åt Barncancerfonden. Samt att du vill ge ett bidrag.

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

//Tess



2008-09-22 @ 16:02:37
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja herre min jösses va hjärnan får jobba ibland.. ha ha ha.. men de kan ju va nyttigt de med... Ja MArklund skriver bra böcker ska snart lägga mig å ta mig an den nya.. //Tess

2008-09-22 @ 19:39:21
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

JO ja gillar hennes böcker de gör ja... men ska skriva upp ditt förslag för ja gillar de mesta å kul med lite nya tips... //Tess

2008-09-22 @ 19:40:08
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: