Imorgon smäller det!

Tid: 22:06:24
Datum: 2008-09-16
Kategori: Leksand

Det vi alla blåvita fans har väntat på i ca 5 månader är äntligen här!
Allsvenskan 08/09 då vi, än en gång, ska tillbaks! Nu kör vi grabbar! =)

De har intervjuat samtliga lag på hemsidan och i stort sätt alla Allsvenska klubbar håller Leksand och Malmö som seriefavoriter. Något lag trodde bara på Malmö och något lag trodde bara på Leksand, men noterbart är att nästan inget lag håller Mora som favorit. Då tror de mer på AIK i så fall faktiskt vilket ju är lite intressant. Moras försäsong har ju inte sett något vidare ut, kommer till det lite längre ner, men AIK har slagit Elitserielag, men jag kommer inte ihåg vilket/vilka för tillfället.

De har också gjort intervjuer med forna leksingar från guldåren och hört vad de tror om säsongen och de flesta tror att de kommer vinna eller sluta tvåa i serien.
Vad gäller morgondagens match så har jag läst gissningar på 8-1, 7-1, 6-1 och 3-2. Alla tror att de vinner i alla fall och annat vore ju lite av en flopp, men Troja ska inte underskattas. De har vunnit sina 3 senaste träningsmatcher mot Vita hästen och Tingsryd med 3-1 och mot konkurenten Nybro med 6-2. Så helt ofarliga blir de inte, men Leksand på hemmaplan, det är ingen lätt uppgift.

Apropå resultat så har de även lagt ut en lista på hemsidan om samtliga lags statistik såhär på försäsongen och av den listan kan man faktiskt avläsa att Oskarshamn som har spelat 10 matcher och vunnit 8. Tvåa i den statistiken är Växjö med 8 segrar på 11 matcher. Västerås är trea med 5 vunna matcher och 3 oavgjorda på 8 spelade matcher. Bra gjort.
Av topplagen så hittar vi Malmö överst på fjärde plats med 6 vinster, 1 oavgjord och 2 förluster på 9 spelade matcher. AIK är sexa med 5 segrar, 2 oavgjorda och 3 förluster på 10 matcher. Leksand hittar vi på åttonde plats med 5 segrar och 5 förluster. Senast blev det ju förlust i fredags mot Brynäs tyvärr. Det blev mest försvar i den matchen verkade det som av vad jag kunde förstå av textreferatet på Everysports.com. Mora hittar vi först på femtonde plats med bara 2 segrar och 7 förluster på 9 matcher. Inget vidare alls. Det är bara Nybro som är sämre på samma resultat, men med sämre målskillnad, -17 mot Moras -15. Man ska väl dock inte dra för stora slutsatser av försäsongen, det är nu det gäller och jag är ganska säker på att Mora kommer vara bättre än såhär.

Noterbart inför matchen imorgon är att det är 7 år sedan som Leksand och Troja/Ljungby möttes och då, den gången, i Allsvenskan södra vann Leksand totalt mötena det året med 13-4 i mål.
En annan noterbar grej är att då hade Leksand bara ca 3000 på läktarna, men nu, visserligen så är det premiärmatch, men ändå, så hade det sålts ca 5000 biljetter igår. Så det lutar kanske åt en publiksiffra på kanske 6000, precis som de 2 föregåeende säsongerna. Troja får det nog svårt där i Ejrdals arena imorgon klockan 19:15 =)

Matchen sänds dessutom på TV4 sport, så då vet ni var jag befiner mig imorgon kväll mellan 18:30-22:00 =)

Elitserien drog ju igång igår också och HV körde över Frölunda med 6-2. Honkens återkomst till Elitserien kunde ju ha startat bättre. 5 insläppta mål och utbytt. Ingen vidare start för en målvakt som Frölunda har betalat 12 000 000 för ungefär. Vi får hoppas att han rycker upp sig.

2 medaljer till har det blivit i Paralympics, ett brons till Anders Olsson på sin födelswdag och ett silver till herrarnas dubbel i tennis. Så nu är vi uppe i 12 medaljer, 200% mer än i vanliga OS.

Till sist så kan ja meddela att jag nu äntligen har fått min C++-kompilator =) men jag fattar ingenting..

Jag och Dennis kom fram till att jag är djupt utvecklingsstörd idag =P
Vi pratade om det på psykologin och när man har en djup utvecklingsstörning har man IQ som en 3-åring, ca 20-35 tror jag och då kan man inte läsa eller något och det kan ju inte jag heller, vanlig text alltså =P det var lite kul. Låter kanske inte så roligt, men det var det =P

Kommentarer
Postat av: Amanda : )

Kimi Räikkönen är bättre. ;)

2008-09-16 @ 22:50:55
URL: http://peltopera.blogg.se/
Postat av: Anonym

svar: hehe det är en tv där det står info om dagen och veckan :) ganska coolt :P

Tro mig skolan är INTE så bra som den låter. Om du skulle se den skulle du börjar undra om det är en skola eller ett dårhus ;) hahha. Typ inga som är på lektionerna, man gör lite som man vill ( tror de )





Hur är din skola? Hoppas den är bättre än min !

Vilken skola går du på då ?:)

Jag är 17, men fyller 18 :)

2008-09-16 @ 23:25:00
URL: http://sunshinesweetie.blogg.se/
Postat av: vispen

I så fall så är jag också utvecklingsstörd haha

2008-09-17 @ 10:12:11
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Anonym

svar: Nepp det gör ont :(. haha jo media kan vara så eller för de ungdomar som typ skolkar. Men jag sköter mig :) Jag trodde du gick gymnasiet inte högskola :O.



fyller år i december :)

2008-09-17 @ 19:45:07
URL: http://sunshinesweetie.blogg.se/
Postat av: Anonym

svar: hehe ok :)

2008-09-17 @ 21:26:40
URL: http://sunshinesweetie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: