Vilken chans! =)

Tid: 23:01:24
Datum: 2008-09-27
Kategori: Goalball

Det här är ännu en stor chans för laget!
Peter kom och informerade oss idag om att goalballkomitén har pengar över och vill satsa på ungdomarna.
Det innebär att de har fixat en träningshelg både med dam och herrlandslaget uppe i Stockholm!
Inte nog med att vi fick ha 2 av landslagsspelarna som ledare på campen, nu ska vi ha både herrarna och damerna som tränare under en hel helg!
Det är redan om 3 veckor, men alla i laget har redan anmält sig. Det kostar bara 250 spänn och då ingår resa, hotell och träning. Vi behöver bara stå för maten.
På lördagen tror jag vi skulle träna med och mot de andra lagen som kommer dit, bl.a. var det något från Göteborg tror jag Peter sa och så de från Värmland. Landslagsspelarna tränar oss och så ska vi få se en riktig match =) jag vet inte om det var herrarna som skulle möta damerna eller hur det var, men kul lär det bli i alla fall.
På söndagen skulle vi köra matcher mot varandra. Det blir första gången vi kör match mot ett annat lag =)
Det här kommer bli riktigt, riktigt kul =)

På träningen idag i övrigt så var det samma övningar som förra gången, lite passninsträning, skottprecision och skott. Oskar och Johanna var inte där, men Ther var där idag, så vi var i alla fall 5.
Passningsspelet funkar bra, men min precision från höger funkade inte alls idag. Det blev inget bra alls. Däremot lyckades jag skjuta 2 eller 3 skott rakt på stolpen från vänster =O
I slutet var det match och det var jag, Andreas och Ther mot Albin och Jennifer. Vi förlorade med 8-2 i första perioden, men i andra tror jag faktiskt att vi vann med 4-3. Då var jag center. I första perren var jag högerback. Albin och Jennifer var ju bara 2, men trots det är de riktigt bra defensivt. Offensiven är det inget fel på heller. En grej jag tycker vi skulle träna mer är just försvar. Mitt försvar är väl sådär om jag ska säga vad jag tycker, men det kan bli bättre =)
Taxi blev det hem idag och de hittade nästan direkt. Han åkte bara till andra sidan huset först, som vanligt, så han fick ringa och höra var jag stod.

Ett historiskt F1-kval var det idag också. Kvalet till Singapores GP som körs i mörker med elljus. Det är ganska coolt och bilarna såg tydligen riktigt snygga ut i strålkastarljuset. Massa tog i alla fall pole före Hamilton och Reikkönen.

De ringde från HI-FI-klubben idag igen. Han var inte säker på om de hade kontaktat mig eller inte, så han dubbelkollade det. Där har ni service =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

åh va kul :D



2008-09-28 @ 10:34:11
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Alina

Hjälp!! Det är ju rena tortyren att ha så lite skor ju^^

2008-09-28 @ 22:24:25
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Vispen

Hoppas att du får roligt på träninshelgen!

2008-09-29 @ 18:43:30
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; haha nej hundar e bääst ;D

2008-09-29 @ 20:23:04
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Jessi

va kul :D

2008-09-30 @ 20:52:56
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: