Äntligen är det vår! =)

Tid: 15:52:06
Datum: 2009-04-28
Kategori: Allmänt

Ja, det kan man säga =)

Av vad jag har hört så var det ganska varmt här hemma i helgen också och sedan vi kom hem i lördags kväll har det också varit riktig vår! Inte riktigt samma värme som det var i Tyskland, men helt klart äkta vår =)
Man kunde gå i T-shirt i söndags och igår och idag hade man ingen jacka på sig =)
Träden har tydligen också blivit lite gröna nu =) och på fredag är det maj! Vad tiden går snabbt alltså! Om 6 veckor är det sommarlov =) för 6 veckor sedan var det vecka 12, veckan innan vi åkte till Idre...

I övrigt har det inte hänt så mycket varken igår eller idag.

Jag har gjort klart min webbsida nu =) och den blev faktiskt helt okej =)

Nationella i engelska, writing, hade vi idag. Jag har hört att engelska A skulle skriva om datorer.... Hur lätt är inte det? Kan man ha mer tur med ämne? Det finns ju hur mycket som helst att skriva om datorer...

Lika stor tur hade ju inte vi. Engelska B skulle skriva om jämlikhet mellan män och kvinnor på 2000-talet. Vi hade fått ett introduction-heft som vi kunde läsa igenom lite för att stärka våra åsikter och så. Jag trodde det skulle vara skitsvårt, men det var faktiskt lättare än jag trodde och jag fick ihop nästan 600 ord, vilket var maxgränsen. Man ska väl aldrig säga att det gick bra, för då går det aldrig bra, men det kändes helt okej =)

Vi hade dock inget USB att spara ner det på, för Klein vaktade oss inte, utan det var några andra. Det var då snacket om att jag och Spike borde ha egna USB:n så att vi slipper låna lärarnas hela tiden startade. Klein tyckte att vi skulle ha det. Han pratade med Elisabet som pratade med rektorn som sa att Tångring hade USB:n som vi kunde få. Det hade han inte alls, för de var bara teknikarnas, så de fick vi inte. Så vi får prata med Kennet så får han köpa in några åt oss.

Scannern har han i alla fall fixat nu. Det hände ju inget hur mycket vi än tjatade på 1,5 år, så jag tog tag i det själv och ringde syncentralen. Torbjörn på Syncentralen ringde Kennet som sa att han skulle fixa det och det har han faktiskt gjort, men han har inte fixat en ny scanner. Den där funkade alldeles utmärkt sa han, så vi får testa det. Omni page installerade han i alla fall.

Idag var vi med på lärarnas möte om Spike nästa år. De brukar ju ha möte på tisdagar och idag var jag och Spike med ett tag för att prata lite om vad vi tror inför i höst och så. Grejen är ju bara att det är ju skitsvårt att säga rakt upp och ner sådär vad man behöver hjälp med. För oss är det ju så självklart, så är det något så går det ju automatiskt. Så beror det ju helt på vad man gör på lektionerna, vad man behöver hjälp med och inte. Så nu ska vi skriva upp vad han hjälper mig med under en vecka och sedan ska Elisabet och de kolla på det och lämna vidare till Peo. Så får vi väl se vad som händer. Ett möte måste vi ha innom kort i alla fall, för varken jag eller Spike vill att det ska bli som det blev förra året. Då ringde Peo 3 dagar innan vi började och frågade om Spike kunde jobba.
Snygga lärarkandidater var det med på mötet i alla fall sa Spike =)

Ont i örat har jag också. Jag vet inte om det är en finne eller om det är en effekt av att Spike sprutade tändgas i örat på mig. Han har hållit på med sin tändare i några dagar nu. Han eldar lite trådar i kläderna, pinnar o.d. han hittar på marken och så gör han ett trick när man sprutar gas i handen. När man öppnar handen tänder man tändaren. Då blåssar det upp en liten låga. Det tycker han är skitkul =P

Min Milestone har jag äntligen fått tillbaka nu också. Den gamla gick inte att laga, så jag fick en ny. Eller ny och ny, det är ett demoex som Elisabet på Syncentralen har haft för att demonstrera med där. Ett plus är i alla fall att den är uppgraderad till en 311 Daisy =)
Inte för att jag tror att jag kommer använda den funktionen speciellt mycket, men det kan ju vara bra att ha =)

Sverige spelade 2:a matchen i hockey-VM igår mot Lettland och det var ingen höjdare. Sverige tog visserligen ledningen med 0-1, men sedan vände Lettland till 2-1 inför sista perioden. Då kvitterade svenskarna bara några sekunder in på perioden, men mer än så blev det inte. Matchen gick till förlängning. Den gav inget, utan det blev straffar. Sverige satte båda sina första straffar. Lettland missade den 1:a och satte den 2:a. Sverige missade sedan sin 3:e straff och Lettland satte sin och det var kvitterat.
Golden goal följde alltså. Lettland satte sin 4:e straff och Sverige missade. Skrällen var ett faktum. Lettland hade slagit Sverige i VM. Det hade aldrig tidigare hänt och vi får väl hoppas att det dröjer länge tills det händer igen...

I fredags var det en som körde ihjäl sig här utanför Skänninge ... Vi vet vilken familj det var och jag säger bara det, stackars dem! Det måste vara det värsta man kan vara med om. Att mista sin pappa i en bilolycka... =/

Nu sitter jag här i soffan med Ford jämte mig. Han har föresten fått säsongens 1:a festing nu... precis under halsbandet...

Dagens låt blir i alla fall Baby Alice nya låt Hurricane! Riktigt bra! Jag vet inte om jag har haft den som dagens låt tidigare, jag tror inte det...

Har ni haft för er något kul idag?

Kommentarer
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Ja, det heter negerbollar, där med basta!



Jag tror också att det hänger med från förr, men det är tråkigt att det ska hänga med. Det hade varit roligare och friare om alla bara fick göra som de ville, utan att det skulle vara kvinnligt eller manligt, inte sant?

2009-04-28 @ 19:42:07
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe jajemen :p vicks Blue Cool Breeze hehe, med gojs i haha

kram

2009-04-28 @ 20:30:42
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: Evelina

hehe, nej, det var gott faktiskt. mitt eget recept hehe :p inte för att det var så komplicerat men endån haha :p

2009-04-28 @ 20:33:53
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: My

Hejhej!



Hur har din dag varit? :) <3

2009-04-28 @ 20:34:57
URL: http://sick.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Jaa =). Haft en bra dag annars =)?

2009-04-28 @ 20:35:53
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: meliss

bra, rent av väldigt bra faktiskt!

2009-04-28 @ 20:38:32
URL: http://meliss.devote.se
Postat av: Evelina

hehe ja lekerol är farligt att köpa, dom äter jag upp samma dag! haha ja eller vet inte omd et var läkerol som jag testade, men dom som smakar mint menar du såhär blåa tunna plast? dom fastnade i gommen för mig hehe :p

kram

2009-04-28 @ 20:46:48
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Ja, det finns gott om knäppa människor!



Nämen, vad har du gjort med örat då? Gapat och skrikit för mycket eller :o? Min dag har varit fruktansvärt seg, först NP i engelska och sen bara pluggat en massa -.-'

2009-04-28 @ 21:29:44
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Finnar i öronen gör ju ap ont i alla fall!



Ja, det var precis vad vi hade. Hade man fått de ämnet på svenska hade det varit skit roligt att skriva. Men jag är urusel på engelska, och därför blev det inte roligt. Vet inte heller om det gick speciellt bra. Har inget som helst ordförråd, så jag använde ju samma ord hela tiden xD. Men det gick bra för dig eller =)?

2009-04-28 @ 21:40:41
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Men vad skönt!



Imorgon ska jag först till skolan, där ska vi på någon föreläsning av David Lega, sen ska jag väl hem och göra färdigt de två arbeterna som ska vara inne på torsdag. Efter det ska jag försöka komma iväg till min syssling som fyller tonåring ;D. Ska du själv göra =)?

2009-04-28 @ 21:57:05
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Men vad skönt! Vad går du i för klass =)?

2009-04-28 @ 22:07:14
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Ida

tsatziki? :O Hur kan man dissa det som är sååå gott? :D plus att man stinker vitlök efteråt :D haha :D men donken är nice :) vad väljer du där då? :)

2009-04-28 @ 22:47:31
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: My

SV: Jo, min kompis bor där, hon flyttade dit från Sverige för några år sen, vi brukar alltid åka dit på somrarna :)

2009-04-29 @ 06:31:42
URL: http://sick.blogg.se/
Postat av: My

SV: Jäklar! 25 meter är ju jättehögt, jag ärså höjdrädd så det är inte sant.



:)

2009-04-29 @ 06:33:20
URL: http://sick.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja jag hade en väldigt bra dag, vilket inte brukar hända så ofta:D

2009-04-29 @ 10:24:15
URL: http://meliss.devote.se
Postat av: Evelina

hehe ja, finns det olika smaker av dom eller bara den blå mint?

kram

2009-04-29 @ 12:39:37
URL: http://silverninas.blogg.se/
Postat av: REBECKA - puss på alla söta!

okej :D

ALLA ÄLSKAR LEKSAND! :D:D:D <33333

2009-04-29 @ 16:48:30
URL: http://rrebecka.webblogg.se/
Postat av: Elina

Hej!

Du vet den där kommentaren jag skrev senast om min kompis som drack en del... Kan du radera den tror du? Så fort som möjligt.. Hon läste den och nu är våran vänskap definivit över. Jag är så osmidig, var ju besviken och sårad - lätt att skriva dumma saker då :( Tack! (om du ska svara på det här, svara i ett gammalt inlägg)

2010-06-14 @ 13:36:36
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: