Helg i Göteborg! <3

Tid: 15:53:20
Datum: 2009-02-02
Kategori: Allmänt

Ja, nu var det några dagar sedan jag skrev, men den här helgen har varit alldeles helt totalt underbar! <3

I fredags var det ju matte först innan jag åkte. Kul var det inte och jag hade gärna skippat den, men jag behöver nog vara med på mattelektionerna..

Sedan gick Spike och jag och köpte korv. Mosbricka skulle vi ha egentligen, det var grymt länge sen jag åt det, men det fanns inte, så det blev bara en vanlig korv och en Cola. Jag bjöd honom för en gångs skull..
Bussresan gick bra, men en dålig grej var att han som bytte i Jönköping och körde sista biten ner till Göteborg inte ropade ut de sista hållplatserna. Ulricehamn ropade han ut, men inte Borås och Göteborg. Så jag fick gå på tiden och på antalet stopp, men det gick bra det med, men först hittade de inte var jag var. Martin trodde att jag hade gått av där inne, men det hade jag inte. Man släpptes av ute någon stans, men efter viss beskrivning av var jag var  i form av "en högtalare bakom mig" och "en väg framför mig" hittade de mig =)
I övrigt hände inte så mycket i fredags.. mys hela kvällen i princip =) <3
Kolla hockeyn hann jag med och Leksand vann med 9-0 mot Mariestad. Myllys 3:e raka nolla i målet, det är bra gjort =)
Mer Leksand tar vi i ett senare inlägg...
Min säng som jag skulle sova i bäddade vi med, men det var onödigt för där sov jag inte ändå... =) no details here about that;P

På lördagen fick vi gå upp lite tidigt, för det var ju familjeturnering i goalball då =)
Jag var ganska trött, hade inte sovit något vidare på natten, men mysigt var det i alla fall ;)

Vi kom dit 1,5h innan turneringen skulle börja för att fixa lite. Jag och Lisa skrev matchschema på Perkins, men det hade vi inte behövt, för Martin skulle fixa det, så vi hade skrivit 1,5 papper i onödan =P

Jag fick vara med i Järnbergs lag vilket bestod av Erik, hans mamma och hans kompis Nils. Bra gick det absolut inte, vi förlorade alla våra 3 matcher, men kul var det ändå =)
Jag skulle haft med mig mina höftskydd ändå för det gjorde faktiskt lite ont utan, men jag lyssnade inte på Nicolina och tog inte med dem, så jag får väl skylla mig själv hehe =P
Jag lånade några höftskydd där i alla fall, men de var inte bra, men bättre än inget alls. Blåmärke på vänsterhöften har jag i alla fall =P
Mitt försvar var ju riktigt kass. Jag släppte in massor skott. Bollar som studsade över mig, bollar som touchade händerna och styrdes in, bollar som gick mellan benen och ja.. bra gick det som sagt inte, men efteråt gick vi ut och åt på något ställe, jag, Nicolina och lite annat folk. Det var trevligt =)
Någon sådan där restaurang där man får ta maten först och sedan tillagas den åt vi på. Det var faktiskt riktigt gott, men så klart så tog man alldeles för mycket första gången och orkade inte ta mer. Efterrätt var det också, glass och frukt i en båtformad skål =)
Till sist fick vi en pressent. En buddaaktig staty som var hur ful som helst. Ingen ville ta med den. Det var bara jag och Nicolina som tog med dem. Hon som gav oss notan och det frågade om vi inte skulle ha de. Nää, sa vi då och sedan gick vi =)

När vi väntade på bussen var det en tant/tjej där som var lite kul. Jag vet inte hur länge hon hade varit där, om hon var där hela tiden eller om hon kom, men först gick ju alla andra iväg efter lite kramar och så till spårvagnar o.d. Jag och Nicolina stod där och kramades lite och så säger den där tanten helt plötsligt att hon var där och fortsatte sedan "Det verkar som om ni har ett äktenskapligt förhållande. Jag vet inte varför, om det såg pasionerat och äkta ut med riktig kärlek i rörelserna eller om det bara var för att båda två hade käppar eller något. Det är väl inte varje dag man ser två blinda stå och kramas på en busshållplats =) men lite skum var hon. Sedan frågade hon vad vi hade gjort idag och vi fick förklara vad goalball var...

På bussen var det en annan tant som var snäll och lät oss sitta på några andra platser än de vi hade satt oss på för att det var bättre plats där.. Vi åkte alltså buss själva och det tycker jag är ganska coolt att hon klarar. Visst, allt kräver vilja och träning, men det är nog inte alla som skulle klara det ändå. Jag skulle inte klara det. Visserligen har jag inte tränat på det, men som lokaltrafiken är här vet jag inte, men jag blev faktiskt lite pepp på att testa det =)

Väl hemma var det typ bara att gå och lägga sig och den natten var lika mysig som den innan =) <3

Igår gick vi upp, käkade frukost och gick ut och gick. En bra bit gick vi och sedan såg vi på Svensson Svensson säsong 1 när vi kom tillbaks =) Det var riktigt länge sedan jag såg de avsnitten.. ska nog försöka fixa ner dem på något vis =)

Vi hann inte göra så mycket mer, men hon fick en liten pressent av mig. Jag ville ge någonting, men jag visste inte vad, så hon fick en koppargrej jag gjorde för länge sedan =) Den kan man ha som en liten skål e.d. Jag fick ett par kinapinnar och ett hopprep =) De är tydligen bra och det ska jag testa sen =)
Låter kanske lite illa, att man ger varandra en koppargrej och ett hopprep och kinapinnar, men bättre det än inget =) Bara man uppskattar det så, det är ju tanken som räknas =)

Det blev i alla fall tyvärr ett litet kort avsked där, men har jag riktigt riktigt tur kan det bara dröja 2 veckor tills vi får träffas igen! Den chansen är inte så stor, men kanske =) jag hoppas! <3

Det var väl helgen det =) en riktigt riktigt superbra helg tycker jag och jag måste bara säga det, jag älskar dig! =) <3

Idag då, det hände inte mycket i skolan. På webbdesignen läste jag bara på Leksands hemsida och kollade lite annat, på samhällen skickade jag iväg enkäten till Peo efter att Michelle hade mailat tillbaka till oss. På engelskan tränade jag vidare på mitt muntliga Texasarbete och sedan åkte jag hem. På psykologin skulle vi bara arbeta klart med frågorna och det som vi har fått och jag var typ klar med det, så jag åkte hem och mailade det till Anders....

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

100W HiFi Sound.. Säger det något om högtalarna?? jag kan inte sånt?.. dets tår så på kartongen iaf haha..



Ja sjukt jobbigt.. hade ingen rentvätt kvar.. så jäkligt skönt att det inte va nåt större fel på den och att den funkar kanon nu igen!! :P



Kram Banan haha jasså? Jag har nog aldrig sagt så innan.. det bara kom i tankarna så jag skrev det hihi..



KRAm nu ska jag iväg och spela match :P

2009-02-02 @ 18:17:06
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

va kul att folk är så hjälpsamma och trevliga mot er när ni är ute!! =)

Sånt är kul tycker jag!



Hihi jag är inte hemma nu så kan inte läsa på kartongen vad det är för kvallité på högtalarna.. men dom är grymt mycket bättre än mina tidigare iaf! HAHA :P

2009-02-03 @ 15:18:31
URL: http://sandragee.blogspot.com.
Postat av: Sandra Gee

hihi tack! =) Haha ja hoppas.. men då måste jag va med på fler matcher.. jag har bara spelat 5 matcher.. alla andra har spelat typ 12.. eller 14 kanske det är..



Förr vann jag alltid poängligan! Men då var jag forward också.. nu är jag center.



Nej han spelade inte i VM.. men kanske nästa VM hehe..

2009-02-03 @ 15:47:04
URL: http://sandragee.blogspot.com.
Postat av: jojje

sv: ja jag ser skipbokorten, men efter ett tag måste ja koncentrera mig asmycket.

2009-02-03 @ 17:13:56
URL: http://minrottweiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: