LG hockey games

Tid: 20:58:37
Datum: 2009-02-10
Kategori: Allmänt

Ojojoj, shit, det har jag ju glömt att skriva om!
Så här har vi ett något försenat inlägg om det =)
Men var inte rädda ni som inte gillar sport, det blir inte bara sport här =)

Vi börjar i alla fall med den tredje turneringen för säsongen i Euro hockey tour, LG hockey games.
Lite var det väl för att Sverige hade hemmaplan, men även för att Bengan nu fick ta ut i princip de spelare han ville vilket märktes främst på backsidan som var riktigt bra med Ternström, Timander och grabbarna. Ternström blev dock skadad vilket är en katastrof för AIK, men han kunde nog, tyvärr med Leksandsögon sett, redan börja träna nästa vecka igen..
Sverige gjorde i alla fall en oerhört bra turnering!

Första matchen mot ryssarna blev spännande. Sverige ledde både med 1-0, 2-1, 3-1, 3-2 och 4-2 innan det blev riktigt spännande på slutet då ryssarna gjorde 4-3. Svenskarna fick spela BP, 5 mot 3 dessutom, i nästan 2 minuter, men man klarade av det och kunde även sätta slutresultatet 5-3 i öppen kasse! Tror jag i alla fall... annars blev det 4-3 =P
Det var första segern mot ryssarna på 2 år, så det kändes bra!

Andra matchen mot tjeckerna kommer jag inte ihåg så jättemycket av mer än att Sverige vann även den matchen med 6-4. Alltså 10 eller 11 mål på 2 matcher. Innan hade vi gjort totalt 8 mål på både Karjala och Channel one, 3 i Karjala och 5 i Channel one och ändå var inte turneringen slut här!

Det blev final mellan Sverige och Finland på söndagen i och med att finnarna hade slagit Tjeckien med 5-3 och sedan förlorat på straffar mot Ryssland med 4-5 efter att ha tappat en 4-0-ledning.
Tabelläget var alltså det att Sverige hade 6 poäng, Finland 4, Ryssland 2 och Tjeckien 0. Sverige fortsatte i alla fall att spela bra och slog finnarna med 4-0! Därmed slutade Sverige som segrare i årets upplaga av LG hockey games på maximala 9 poäng före Ryssland som slog Tjeckien i sista matchen och klev upp på 5 poäng. Finland fick 4 och Tjeckien 0, men det har jag inte för mig att de fick, för jag har för mig att de fick någon poäng i alla fall...

Det var det det.
Vad har hänt mer de senaste dagarna då?
I princip ingenting, min konstiga sinnesstämning från helgen fortsätter, jag har knappt någon lust alls att sitta här. Vill bara umgås och spela kort och fika.. Kanske har något att göra med att Nicolina och de inte är hemma den här veckan.. de är ju i Åre och det är helt sjukt vad jag saknar henne!

På tal om skidor så mailade mamma Monica för ett tag sedan och hörde hur det var med ledsagare och så till Idre, men hon svarade inte på det mailet, så jag testade att maila henne för några dagar sedan och inte konstigt att hon inte svarade, för den mailadressen gäller ju inte längre i och med att SRF har gjort om sin hemmsida till srf.nu istället för srfriks.org som det var förut och därmed också mailadresserna. Nu får vi se om det där blir länkar föresten, det tänkte jag inte på...
I alla fall så mailade jag Mats istället och han svarade och trodde att det skulle gå att ordna så jag fick följa med även om senaste anmälningsdag var den 20:e januari eller något och mycket riktigt, idag fick jag papper om det! =)
Så vecka 13 åker jag till Idre =)
Resten kan ju inte följa med. Det har vi inte råd med i och med att vi ska till Rom senare när mormor fyller, så jag får åka själv, men det ska bli grymt kul! Jag har inte åkt skidor på 3 år...
Albin och Jennifer ska också med, så det blir nog kul =)

Snö har det blivit igen, tyvärr och kallt är det också. Skit! Jag vill ha vår nu!

Jag tror jag har gjort något på båtbenet eller vad det heter, det på sidan av handen under tummen. Det känns som att känseln är halvt borta...

Idag hade jag sovmorgon, men trots det gick jag och lade mig före halv 11 igår. Det är också en grej som har börjat träda i kraft sedan i helgen. Jag har ingen lust att vara uppe länge. Har mest lust att gå och lägga mig tidigt och läsa eller något. Det är ju i och för sig mysigt, men ändå... Inte likt mig... Kanske också har att göra med Nicolina =) Hon är verkligen den bästa och finaste tjejen i hela världen och det bästa som har hänt mig! =) <3

Emma, Shep och jag funderar på att göra en svensk cover på Takidas, numera kanske inte så nya, låt Handlake village =)
Den kommer gå något i stil med
"Affären är inte öppen, träden har fallit"
Haha, vad tror ni?

Jaha, vad ska man göra nu då?
Plugga engelska borde jag göra, för vi har ett fett prov efter lovet med ca 184 glosor + gramatik... men jag har ingen lust med det. Kanske ska gå och lägga mig och läsa lite =)

Kommentarer
Postat av: jojje

oj Åre. det ligger 60 mil härifrån typ hehe.

ja mycket snö har det kommit men idag var det jätteskönt här sol och fint väder.

2009-02-10 @ 22:03:36
URL: http://http:
Postat av: Sandra Gee

Jag är glad för din skull! =)



Själv har jag ju haft en pojkvän tidigare.. men han ville aldrig fira alla hjärtans dag.. fick knappt julklappar eller födelsedagspresenter av honom heller :(



Tack ska du ha! Nästa år hoppas jag på!



KRAM!

2009-02-10 @ 22:46:36
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Hihi ja när jag städar brukar jag vilja ha hög partyglad musik!! :P Eurodisco bland annat ;)

2009-02-10 @ 22:56:23
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: