Spelar Kanada fult?

Tid: 17:29:36
Datum: 2009-01-07
Kategori: Leksand

Ja, vad tycker ni?

Jag tycker de spelar skitfult!

J-VM-finalen igår natt. VM i Kanada med Kanada i final. Självklart fullsatt på läktarna, lite över 20 000.
Då gäller det att palla trycket som domare, men det tycker jag inte att de gjorde riktigt.

Kanadensarna körde på Markström säkert 4-5 gånger, men fick de några utvisningar för det? Nej, inte då, för det är ju Kanada och de får tydligen spela lite hur de vill såväl på junior som seniorsidan.

En gång gick Markström en bit ut från kassen och tror ni inte att det kommer en kanadensare och kör rakt på honom varpå Hedman åker fram till kanadensaren, tar tag i honom lite lätt och säger åt honom att han inte ska köra på våran målvakt. Resten av matchen blir Hedman utbuad av ca 20 000 människor så fort han har pucken. Utbuad för att han sa till en kanadensare som gjorde fel, hur osportsligt är inte det då?

En annan gång hade Kanada redan dragit på sig en utvisning. Markström var på väg ut i båset för att släppa in en sjätte utespelare tills avblåsningen kom. Då blir han pååkt igen! Självklart att det ska bli 5 mot 3 för Sverige då, men nej, det blev 5 mot 4. Jag vet inte om pååkningen kvittades med en svensk utvisning som egentligen inte fanns eller om han helt enkelt bara inte fick något för det. Det är ju bara så dåligt. Hade det varit svenskar som hade kört på den kanadensiska målvakten hade det väl blivit matchstraff och ett oerhört buande och saker som hade kastats in på isen, men Kanada, de får tydligen spela lite hur de vill.

Nej, rättvisa domare var det inte, men totalt sett till hela matchen var Kanada ändå det bättre laget. Samtidigt som Sverige inte riktigt kom upp i sin högsta nivå gjorde Kanada sin bästa match på hela turneringen och vann välförtjänt guldet med 5-1 efter 4-1 och 5-1 i öppen kasse. Så det blev ännu ett J-VM-silver för Sverige, det åttonde i ordningen och bara 1 guld har vi, men det är bara att komma igen nästa år! Då ska vi ta det!

Leksand spelade mot Troja i måndags och efter att Troja hade tagit ledningen efter ca 2 minuter och spräckt Läcks födelsedagsnolla tog Leksand över och fixade till slut ännu ett tvåsiffrigt resultat, 10-1! Det är inte dåligt det och Belle fick igång målskyttet igen och gjorde ett hattrick.
Ikväll är det ny match borta mot Oskarshamn och det ska väl inte sluta på något annat sätt än med seger. Malmö har Borås borta. Malmö borde vinna den matchen, men man vet aldrig med Borås. De kan överraska på hemmaplan och Malmö föll ju senast mot just Oskarshamn tror jag det var med 3-2. Huddinge har Sundsvall borta och den matchen är lite svårtippad tycker jag, men Sundsvall borde väl teoretiskt sätt vinna, men det känns ändå som om Huddinge har en chans. Troja borde slå Mariestad på hemmaplan och Mora borde slå Bofors hemma. Växjö borde även de slå Nybro hemma, men sedan har vi Västerås - Almtuna som är lite svårtippad, men jag tror ändå att Västerås vinner den drabbningen.
Så mitt tips inför kvällen blir alltså 2 2 1 1 1 1 1 så får vi se hur många rätt jag får.

Igår hände inte mycket, jag satt vid datorn större delen av dagen och pratade med älsklingen i 2 timmar igårkväll =)

Idag har det inte heller hänt någonting alls...
Jag vaknade 11:30 och gick upp och åt frukost vid 12, dammsög lite och plockade ur diskmaskinen varpå jag satte mig här och här har jag suttit tills nu, men nu är det dags att flytta på sig ett tag. Jag tror jag ska se på skidskytte eller gå ut och hoppa hopprep =P Fick ju ett i julklapp, men jag har inte använt det än...

Imorgon är det skola också, jävla skit...

Kommentarer
Postat av: jojje

ja hopprep är bra träning;D

2009-01-07 @ 18:25:19
URL: http://minrottweiler.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv; Tanka kan vara kul ibland om man har någon att diskutera dom med. Nej, jag dricker inte ens ur samma flaska som min mamma.. Ganska illa va? :/



Ha en trevlig kväll :)

2009-01-07 @ 20:46:01
URL: http://mepublished.blogg.se/
Postat av: oskar

jo det är ju inte så kul att träna själv.



jag tycker hands up är roligt att lyssna på om det är mixat. annars lyssnar jag på trance, jumpstyle, hardstyle och hardcore.

2009-01-07 @ 22:28:02
URL: http://seigon.blogg.se/
Postat av: oskar

ja man ska väl inte hålla på något av topplagen i högstaserien från början.



jag vet inte riktigt. jag gick ungefär 7 km/h nästan hela tiden. jag sprang de två sista minuterna.

2009-01-08 @ 23:10:21
URL: http://seigon.blogg.se/
Postat av: Lisa Ly

Ja. Hockey är inte min grej, men osportsligt uppträdande är det samma i alla sporter. Det finns alltid några partiska domare eller knäppa spelare. T.ex. Brottningen där man försöker köpa sig segrar. På såvis har man absolut inte förtjänat sin seger

/ Lisa

2009-01-09 @ 00:41:59
URL: http://lisalyser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: