Sommarlov! =)

Tid: 02:14:54
Datum: 2009-06-13
Kategori: Allmänt

Då var det sommarlov igen! Mitt sista någonsin. Nästa år vid den här tiden är man arbetslös...
Det känns dock inte som sommarlov. Antar att det är vädret som spelar in mest där. Idag var det t.ex. 11 grader. Hur ofta händer det i juni liksom? Visst att juni kan vara varierande i väder, men 11 grader. De säger att det är den kallaste juni på 50 år, alltså sedan 1959. Det är ju bara att hoppas att det vänder väldigt snart. Blir det sådant här väder hela sommaren blir det här garanterat den sämsta sommaren någonsin.

Nu ska vi dock inte vara så pesimistiska. Upp med hakan and keep going! Det blir säkert bättre snart!

Jag har ju inte uppdaterat något alls om vad som har hänt den senaste veckan, så här kommer lite update =)

I måndags hände inte mycket. Det var sovmorgon, som vanligt, och sedan var det samhäll. Där kollade vi bara på en Gapminder-bild över hur världen har förbättrats under årens lopp. Man säger ju ofta att det har blivit sämre i världen, men det har det inte alls. Medellivslängden har ökat drastiskt och även ekonomin har blivit rejält mycket bättre. Det ända land i världen som ligger nere på de ekonominivåer som rådde för 100 år sedan är något land i Afrika, kommer inte på vad det heter. Annars har ekonomin blivit bättre i hela världen.
Efter samhällen var det engelska där vi inte heller gjorde så mycket. Kommer faktiskt inte ens ihåg vad vi gjorde för tillfället =P

I tisdags spelade vi upp våran pjäs för klassen. Claes hade dock tydligen sagt att det var frivilligt att komma, så det var en hel del som struntade i det. Lite dåligt tycker jag.
Vi genrepade innan och det såg ju inte allt för bra ut. Vissa av oss glömde lite repliker och så, men under själva uppspelningen för klassen gick det faktiskt helt okej. Tångring, som hjälpte oss med ljuset, sa att han tyckte att vi skulle spela upp den för hela skolan i höst, så vi får väl se =)
Studentfirandet hade ju också börjat och studenterna sprang runt och sjöng "Var är mössorna, chalalalala!" och massor annat =) Det är som det ska vara =)
Spike och jag struntade i att äta och gick och köpte varsin mosbricka på macken vid Kvarnen och satte oss och åt dem i rondellen där =)

I onsdags var det de sista lektionerna för läsåret. Det var samhäll där vi körde jeopardy. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att bara sitta ner och köra ett spel lite fridsamt. Vi var ju 2 lag. Tjejerna mot killarna. Så fort det var något killarna var missnöjda med, ett domslut eller vad som helst, så började de skrika som idioter. Jag menar, vad fan, de är ju 18 bast! Ofta man sitter och skriker som en galning över ett spel. Vissa är ju mer mogna än andra, men ändå, man kan ju tycka att de kan ta det lite lugnt i alla fall.
Efter samhällen var det ett långt hål där Spike och jag satt nere i kaffis och pratade med Sofie. Jag fick lite Sprite/vodka av henne.
Matte var absolut sista lektionen för året. Läsåret började med matte kommer jag ihåg och avslutades med matte, men någon vidare lektion var det ju inte. Vi fick bara reda på betygen och jag klarade G! Fatta hur bra det känns! Det var ju det som var målet, att klara G i matte B. Fick jag bara det så var jag nöjd. Därför har jag ju bara fått uppgifter som har räckt till G och de har jag klarat, så ett G fick jag och nu ska jag fan hålla mig ifrån matten så länge som möjligt!

Efter det glädjande beskedet var det nästan 2 timmars väntan igen innan konserten började i aulan. Det var ju avslutningskonserten som man egentligen brukar ha på själva avslutningsdagen, men av någon anledning hade de lagt den på onsdagen istället.
Under tiden som vi väntade gick Spike och jag ut och satte oss vid rökrutan och pratade med Sofie igen innan de skulle in i aulan och skrika och sjunga för ettorna. Då satt Spike och jag kvar där ute tills deras konsert var slut och tvåornas konsert började.
Ska jag vara lite kritisk så tycker jag faktiskt att konserten och allting var bättre förra året. Kanske var det för att man inte visste något då. Man visste inte vad som skulle hända eller något. Nu visste man ju vad som skulle hända, så då var det inte lika kul. Dessutom var de mer samspelta förra året. Då sjöng alla i kör "Var är mössorna, chalalalalala!" Nu sjöng några någonting medan några andra sjöng något annat osv. Så det var bättre förra året tycker jag.
Efter konserten åkte vi hem. Av någon anledning fick vi inte sluta på onsdagen. Alla tyckte ju att vi skulle göra det eftersom att konserten och det ändå var på onsdagen. Då var det onödigt att åka in på torsdagen bara för att fika lite och så. Det kunde man ha gjort på onsdagen tyckte vi. Först fick vi göra det, sedan fick vi inte göra det, sedan fick vi göra det och till slut fick vi inte göra det igen. Så vi fick åka in på torsdagen också för att fika lite och så. Jag kom dock aldrig dit. Elisabet hade nämligen sagt fel tid till mig. Hon hade sagt klockan 11, men egentligen var det 9-11, så när jag skulle åka ringde Spike, som stod och väntade på mig, och sa att alla i klassen gick förbi honom för att de hade slutat. Så jag behövde inte åka dit alls. Det gör inte så mycket, det var ju bara lite fika, men ändå. Lite dåligt av Elisabet där haha =P
På eftermiddagen kom mormor och Liselotte och de och fikade lite och så innan det senare på kvällen bar av hem till Josef för grillning med klassen =)
. Nästan alla i klassen var där. Vi åt och drack och hade det trevligt. Emma hade hjälpt mig att blanda lite groggar som jag hade med mig. 2 50cl-flaskor med hallon/persikocider och hallonvodka. Det var faktiskt riktigt gott =)
Korv hade jag också med mig och grillade. Alla trodde att det jag drack var teröd =P haha!
Vi körde också brännboll och kubb. Spike hade bara med sig 3 öl, men han hade inte ätit något på hela dagen, bara en korv han fick av mig, så det räckte för honom och jag fick halva den sista ölen när vi väntade på pappa som skulle hämta mig. Nästan alla drog nämligen vidare till en NV-fest runt klockan 10, men inte jag och Spike. Spike skulle spara sig tills idag, eller igår då,  då det var rejäl studentfest för honom.
Totalt sett så var det en lyckad kväll och Spike lovade att dra med mig ut någon gång i sommar. Micha kommer också hit någon gång, men resten kanske jag inte ser förrän i höst...

Sova gjorde jag dock inte när jag kom hem. Jag somnade inte förrän vid 2:30, men trots det vaknade jag klockan 8 idag. Då tänkte jag att det väl var lika bra att ringa till Ögon och be om ett nytt recept på Maxidex, för dem är ju slut nu. Så det gjorde jag varpå jag fastnade vid datorn i några timmar innan vi åkte till Mjölby och kollade på Alle när han sprang ut. Sämsta tänkbara väder fick de. 11 grader och spöregn. Stackars studenter! Nu har i alla fall de flesta av mina gamla vänner som jag inte har någon kontakt med längre tagit studenten! Grattis på er alla i alla fall! =)

Efter att ha kollat på Alle åkte vi hem och fikade lite varpå Shep och jag kollade på Hundtricket, en riktigt bra film enligt mig. Har ni inte sett den, se den!
Sedan åkte vi till Engvalls på Vätternrundan, som vanligt, men i år har de ju flyttat hela skiten från det vanliga stället till någon annan stans p.g.a. att de håller på och bygga järnvägen och det där nere vid den vanliga starten. Så kolla på starten blev ju inte av. Det var bara mamma och Shep som tog bussen ner till stan ett tag, men det var nog mest affärerna som lockade där. De hade ju öppet till midnatt dagen till ära.
Vi andra stannade kvar hemma och spelade plump och drack drinkar =P

En trevlig kväll var även detta och nu är det snart dags för den absolut sista hockeymatchen för säsongen 2008/09. Den 7:e och avgörande matchen i Stanley cup mellan Detroit och Pittsburgh. Matchen börjar nu klockan 2 och jag funderar på att strunta i att sova sedan. Det beror på hur trött jag är då. Just nu är jag inte ett dugg trött i alla fall.
Ska jag tippa så tror jag att Detroit vinner guldet. Det har bara varit hemmasegrar på de 6 inledande matcherna och jag tror inte den tränden bryts nu, men vi får se, nu är det snart dags!

Kommentarer
Postat av: Hanna

håller med dig,vädert är riktigt kasst,men efter regn kommer sol=)

Hoppas du får ett fint sommarlov=)

ha en trevlig helg vännen.kram

2009-06-13 @ 09:36:50
URL: http://myhistorymylife.blogg.se/
Postat av: Linn

Usch vilken ful header, mora ska det vara ;'D

2009-06-13 @ 14:14:12
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; HAHa, det är livsfarligt!

2009-06-13 @ 14:32:21
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh jag hinner inte läsa nu men ska när internet funkar hemma :)) och japp jag tror jag vet va dina midsommarplaner e, hihi :D

2009-06-13 @ 14:57:01
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: tess

Mina barn har alltid firat skolavslutningen ute på skolgården. Och vi har haft fint väder i alla år. Vissa år har det varit hemskt varmt. Men i år var det väldigt trist väder. Men detta var oxå barnens första år här i kristinehamn och de firar skolavslutningen i kyrkan. det är fint och högtidligt.



Men jag håller med vi har haft tur och nu vill jag ha SOMMAR!!!!!!!!



Poetisk??? Tack va snäll du är. det är bara en del av tankarna som virvlar omkring... och rör till. //Tess

2009-06-13 @ 15:00:19
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Hanna

hellu=)

nu är jag hemma och killen är ganska trött...haha...han va dock inte road=)men jag handla bara en mascara,en tröja och ett armband så det va inte så farligt=)



Hehe men då ska jag upplysa dig om lite bh storlekar så vet du det tills nästa gång;)

det finns en storlek runt "midjan"(precis under bysten) och det finns i storlek 65,70,75,80 osv.

Sen så är sj bokstäverna typ A,B,C,D,DD,E,F osv för hur stor bysten är=kupan.....förstår du lite bättre?=)

kram

2009-06-13 @ 16:41:40
URL: http://myhistorymylife.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: jo, yoga är bra! fast lite jobbit.. ;)

Ha ett bra sommarlov!

2009-06-13 @ 23:42:05
URL: http://hattivatti.blogg.se/
Postat av: Jennii

Ja, man kan alltid hoppas på att vädret blir mkt bättre! Jag har semester i slutet av juli, då ska d banne mig vara fint väder skratt



Sv. Jag läser böcker varje dag så gott som..mesta blir d till o från jobbet. Jag läser oftast fantasy-böcker..då kan man verkligen drömma sig bort i en annan värld =) Än du då?

2009-06-14 @ 09:53:09
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: jojje

skönt med sommarlov men vilket väder! men vet du en sak, om du säger hur vädret är hos dig ena dagen så är det precis samma sak här nästa dag. det stämmer alltid och du skickar det dåliga vädret till mig... ;D

2009-06-14 @ 15:18:10
URL: http://minrottweiler.blogg.se/
Postat av: L Y D I A

sv: vad mysigt! det komemr de bli på vreta med elle stenholmen ju, :P skolan vill jag inte bo på den såg hemsk ut och jag kan inte ha folk på mig hela tiden, hehe smart välja internat jag vet men jag vill komma bort från ljungby, :)

2009-06-14 @ 21:39:25
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/
Postat av: L Y D I A

sv: haha jo precis jag kan ju komma och bo hos dig^^haha de blir ju skit bra xD



jag vet super härligt med somamrlov, :D

2009-06-14 @ 23:22:50
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/
Postat av: Angelica

vädret är inte toppen här heller.

Regn och fan!

2009-06-15 @ 02:07:58
URL: http://notbroken.webblogg.se/
Postat av: Hanna

hej hej

Jag brukar inte heller vara ute så ofta faktiskt,men det blir mer undersommaren.Går enbart ut för att dansa för jag ser ingen mening med att sitta och dricka...

Det är inte heller någon som pratar med mig,enbart de folket jag går ut med,och det är väl huvudsaken..hehe

några planer idag annars?kram

2009-06-15 @ 10:23:17
URL: http://myhistorymylife.blogg.se/
Postat av: VIKTORIAE - Bloggen om självkänsla och annat!

Härligt att du klarade G i matteB, fick också G i maB och klarade mig väl precis, läraren vi hade var inget att ha och alla klarade inte G.. Hm. Lärare är väldigt betydelsefulla, de som inte engagerar sig borde sluta för de förstör för fler än sig själva..



Härligt med sommarlov nu? Själv så är jag arbetslös och har "lov" hela tiden..

2009-06-15 @ 11:05:10
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Sarah

Var såg du matchen? Skulle sett men hitta ingen kanal som sände! Pittsburgh var väl värda det...Tråkigt om Wings skulle vunnit IGEN!



Och jävligt väder är det ju... Fy sjutton!!

2009-06-15 @ 12:04:46
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Angelica

Saken är den, man får in bra mycket saker i en kombi, självklart fäller vi ner sätena så det blir faktiskt massa plats

Men imorgon ska vi köra alla möbler och sånt som är stort.

Då blir det släp!

sen har det regnat konstant i 3 dygn så hade iaf inte kunnat använt ett spälp.

2009-06-15 @ 12:52:07
URL: http://notbroken.webblogg.se/
Postat av: Sarah

hihi okej,jag har så svårt med sånt där :P haha!

2009-06-15 @ 13:31:30
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv;jag håller med dig fullt ut.=)Jag har aldrig förstått meningen med detta att supa.För supa enligt mig är när man sitter och dricker stora mängder alkohol och sen bli full och jävlig.Jag gillr då öl och inte så starka öl för ibland kan de slå på ganska fort pga alla mediciner.Dock så blev det olyckligt att jag blev lite på lyset i lördes=/gillar inte kännsla lixom ,fast under denna period så har man ganska kul...haha



så inga planer?hehe...jag har haft fullt upp och nu ska jag bara ta de lungt,har ganska ont idag ...men et är skönt med lite slapp oxÅ=)

kram

2009-06-15 @ 14:05:49
URL: http://myhistorymylife.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha jo visst är det? :) Hur är det med dig nu förtiden då? =)

2009-06-16 @ 19:45:11
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: Ida

Aha. Vad ska du göra i Finland? Fira midsommar? :) Och med vilka ska du dit? Kompisar? Familjen?

Min midsommar ska jag jobba, känner att jag inte bryr mig riktigt, dessutom är det storhelgsob ;) Inte helt fel!

2009-06-17 @ 16:44:06
URL: http://idaaahooe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: