Nyklipt =)

Tid: 18:14:49
Datum: 2009-03-03
Kategori: Goalball

Ja, nu har jag varit och klipt mig! Det var länge sedan nu och det behövdes!
Mitt hår växer ju extremt snabbt. Torsdagen vecka 49 var jag där senast, så det var ett tag sedan, men nu är det kort igen =)

Jag var trött igår och idag är jag ännu tröttare.
Orsaken kan nog vara den att jag sov till 2 i söndags. Jag sov i ganska exakt 12 timmar då =P
Så klart var jag inte trött på kvällen då och dessutom satt jag och skrev. Jag har ingen vidare skrivarlust numera, men när jag väl får det, då skriver jag mycket och det gjorde jag då. 11 sidor blev det och jag lade mig inte förrän klockan 12 trots att jag skulle upp 7 dagen efter. Ändå så kunde jag inte somna då. Jag tror jag somnade vid 3 någon gång...
Så igår var jag ju ganska trött kan man ju säga, men trots det kunde jag inte somna igår. Jag somnade, men vaknade igen och kunde inte somna. Vid 2 gick jag ner och såg på TV ett tag, men det fanns inget att se, så jag gick upp igen och läste lite och somnade halv 4. 3,5 timmar senare gick jag upp...

Imorgon har jag i alla fall sovmorgon, så då kan man väl förhoppningsvis sova lite längre =)
Det är psykologin som vi får jobba själva med . Igår gick jag hem, för jag trodde att vi skulle jobba med våra fördjupningar. Vi letade efter Anders innan, men vi hittade honom inte och vi jobbade inte heller med fördjupningen utan Anders hade en stor genomgång.. Typiskt...

Vad kan man mer säga om de senaste dagarna då?
Träningen i lördags gick hyfsat bra. Det var jag, Albin och Jennifer, Jakob och Ther som var där.
Vi pratade massa om Malmö, om hur vi vill träna, om kommande tävlingar osv. Vi struntar nog i SM nu i april, det är nog inte mycket idé att åka dit hehe, men i höst är det någon ungdomsturnering i september och Stockholm games i oktober och så Canon cup i november igen =)
Efter det började vi själva träningen med en uppvärmning som var ganska hård, men det är bra, det ska den vara! =)
Skottövningar var det sedan och det gick väl ganska bra.
Till sist körde vi match och Albin och Jennifer gjorde det bra och spelade lika mot oss övriga 3.
Vi pratade mycket under spelets gång. Jag var center och sa "Achtung achtung!" hela tiden =P
Jag märker i alla fall att jag måste träna på räddningar med händerna. Jag har nog för klena handleder =P
Efter träningen tog jag med mig en boll hem, så nu ska jag träna bollteknik. Det tråkiga är ju att det inte finns någon stans att träna skott på här. "Jo, i skottland", som en kompis så roligt sa till mig igår =P

Annars har det inte hänt någonting alls här i mitt liv på senaste. Kul liv jag har va? Det händer inte mycket...
Skulle ju vara kul om främst både Jocke och Nicolina, men även lite annat folk,  bodde lite närmre här =) Då skulle det ju i alla fall finnas något att göra...

Vi fick världens äckligaste soppa idag. Jag vet inte var det var, men den smakade bränt och gick inte att äta!
Vi fick i alla fall ut våra enkäter idag, så imorgon ska vi sammanställa lite resultat...

Kommentarer
Postat av: Oskar

hej.



jag kanske kommer på träningen på lördag. jag känner att jag vill börja träna goalball igen. då blir det iallafall en till spelare.

2009-03-03 @ 22:56:01
URL: http://seigon.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Hihi vadå? igentligen har vi träning med inenbandyn måndagar, onsdagar och torsdagar..

Men jag tränar nästan alltid bara måndagar o onsdagar.. Missar jag måndagen elelr onsdagen så tränar jag torsdagen.. Mitt knä pallar ju inte för mycket.. men jag kör ju alltid gym istället på torsdagar.. :)

2009-03-04 @ 00:51:11
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Ja det ska bli svinkul att åka och sjunga in.. men halsen blir värre igen :( Fattar itne vad det är som e fel.. får nog gå till doktorn och få en penecilin-kur :s

2009-03-04 @ 00:52:10
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Hihi Jasså? :P



Mmm men tråkigt nog har samma influensa-virus återupplivats.. :( Är dålig igen :(



Så blir nog ingen sång den här gången heller :(

Jag blir så ledsen.

2009-03-04 @ 12:45:52
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: oskar

jag började nu i januari.



det är bra. då har jag något att kämpa för. det är bra att ni har blivit lite hårdare på träningen. jag är ju van nu...

2009-03-04 @ 12:50:20
URL: http://seigon
Postat av: oskar

jag skulle nog inte hinna mer en en gång i veckan. jijutsun är ju två gånger i veckan så det är ganska mycket träning redan.



vi får se hur det blir. får väl testa och se om jag vill satsa på det.

2009-03-04 @ 17:12:42
URL: http://seigon.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

TACK.. det hoppas jag med.. det här e förjäkla tråkigt.. Men hjälpte det itne att sitta hemma i 2 veckor.. så tänker jag inte göra det nu..



kram

2009-03-05 @ 02:06:07
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: jojje

sv: klicker är en grej man trycker på så att den klickar, i just det tillfället hunden gör rätt. från början användes de till delfiner. man väntade till delfinen gjorde en konst (eftersom man liksom inte kan visa en delfin hur den ska göra direkt) och då klickade man och gav godis. klicket betyder bra och hunden vet att det betyder godis. tillslut gör hunden allt den kan för att höra klicket och efter godisen försöker hunden komma ihåg vad den gjorde för att höra det. aja, lite komplicerat men du kanske fattar. det är jättebra för inlärning vid vissa moment osv

2009-03-05 @ 18:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: