Träningshelg i Göteborg! =)

Tid: 15:11:41
Datum: 2009-03-16
Kategori: Goalball

Ja, nu i helgen var det träningshelg i Göteborg med goalball, judo och lite showdown.

Vi åkte ganska tidigt i lördags, klockan 8.
Under resan ner dit var jag, som vanligt, ganska osocial i bilen och lyssnade på musik =)

När vi kom fram var det först en liten samling innan vi gick och åt på en restaurang där i närheten, eller om det var tvärtom, skitsamma =P

Efter det var det i alla fall goalball för oss lite äldre.
Vi var indelade i 2 grupper, en äldre och en yngre. De yngre började med judo och vi äldre som sagt med goalball.
"De äldre" var jag, Albin, Jennifer, Oskar, David och Lisette.
Vi började med en ganska hård uppvärmning med både kondition som bl.a. bestod i Timglaset, alltså att man springer diagonalt över planen, joggar över kortsidan och springer diagonalt igen. Styrka var bl.a. situps, plankan, sneda plankan, alltså på sidan liggandes på ena armen och foten och en grej när man var 2 och 2. Den ena höll i den andres fotleder och släpte ena foten, så ska man hålla kvar benet där uppe. Det var faktiskt inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara.

Sedan var det lite bollteknik som följdes av skottövningar och till slut en liten match. Det var jag, David och Jennifer mot de andra 3. 1:a halvlek vann vi med 6-1. Sedan sa Åsa att Pelle hade "råkat" trampa på tidtagaren och att vi fick börja om från 0-0 igen. Den halvleken förlorade vi med 2-0.

Efter det träningspasset var det lite fika med kaffe, banan och bulle för min del som följdes av lite snack om mat. Inte så mycket vad man ska äta utan mer NÄR man ska äta och att det är viktigt med mat och att man äter efter träningar o.d. även om man inte är hungrig osv.

Därefter var det dags att för första gången i mitt liv ta på mig en judodräkt. Dräkten var dock ganska kort, jackan räckte ungefär ner över halva underarmarna och byxorna ner över halva smalbenen.
Vi började i alla fall med lite uppvärmning och jag kommer inte ihåg allt vad vi gjorde, men en sak är säker och det är att där var det inget slappande i alla fall. Tur att inte vissa av oss i laget var med... Det hade blivit ett himla gnäll då...
Även om det där kanske inte ens var speciellt hård träning om man jämför med hur det är när man tränar på riktigt så var det ändå ganska hårt för mig och jag fattar inte hur Nicolina kan orka alltså. Det är grymt gjort! Nu när man har testat förstår man nog ännu mer hur hårt det egentligen är, men jag tror ändå inte man förstår helt hur hårt det är, bara att det kräver en hel del vilja och att man verkligen måste vara motiverad till det. Ska man hålla sig på elitnivå, då får man räkna med att träna som en dåre och det är inte alltid det lättaste kan jag tänka mig. Ingen idrott för lite halvslöa typer alltså =P

Vi fick i alla fall lära oss några kast, fällningar och fasthållningar. Vi fightades även lite på mattan och det var jobbigt kan jag säga =P
Jag var ganska trött efter goalballen och så skulle man in där och träna ännu hårdare i 2 timmar till. Det mesta gick ändå bra, men fight på mattan var nog det jobbigaste. Jag kan blanda ihop det, men jag har för mig att jag körde en hel del med Nicolina där och det är klasskillnad. Kanske inte så konstigt i och för sig, men hade hon bara försökt lite så hade jag inte haft en chans! Det hade jag knappt nu heller, men det är en annan sak =P

Efter träningen var det duscha som gällde innan vi gick och åt igen. Jag var inte ett dugg hungrig, men jag åt upp nästan allt ändå. David, som satt jämte mig, hade ätit upp sitt för länge sedan och tyckte att jag skulle tänka på barnen i Afrika och grejer, de som knappt inte ens får någon mat och där satt jag och ville inte ha, men jag åt ändå =)

Showdown var det på kvällen, men det var bara jag, Albin, Oskar och Jennifer som spelade. Alla göteborgare bangade ur och såg på Melodifestivalen istället.
Jag slog Oskar med 2-0 i set och Albin slog Jennifer med 2-0 i set. Albin och jag spelade final som gick till skiljeset där jag ledde med 7-6, men Albin vann ändå med 11-7. Jennifer slog sedan Oskar och så spelade Albin och Jennifer en sista match innan vi gick tillbaka till stugorna som vi bodde i. Pelle ville sova, men då hade alla gått in till oss och såg på Melodifestivalen där. Ljudet var högt uppskruvat och det var inget bra ljud heller och folket pratade och hade sig. Vi satte oss där och såg klart på det hela och det var såå nära att Snälla snälla hade vunnit! Den är ju så dålig så att om den hade vunnit hade vi säkert haft en chans att vinna hela Eurovision. Den fick 120 poäng av folkets röster, men den där operalåten fick ännu mer och vann. Den var faktiskt bättre, men bra var den då inte.

Folket begav sig och jag och Nicolina kramades godnatt och jag gjorde mig i ordning för att gå och lägga mig, men då skulle man tydligen ut och gå en kvällspromenad, så jag följde med. Det var jag, Albin, Jennifer, Nicolina, David och Lisette, men ingen såg något vidare i mörkret, så det blev inte en så lång promenad. Istället stod vi och pratade ett tag innan vi ännu en gång kramades godnatt och gick in för att bädda. Pelle hade då somnat, men han vaknade när jag bäddade och sedan kunde han inte somna. Det kunde inte jag heller. Jag somnade, men vaknade igen och så var det dessutom några kroater i stugan jämte våran som höll på och väsnades till runt 3 någon gång. Fram dit somnade jag och vaknade hela tiden innan jag somnade, men på morgonen var man lagom trött...

Vi åt frukost, yoghurt och juice, som vanligt, och lite kaffe. Jag lyckades sno en sked därifrån också. David hjälpte mig först när jag skulle ta yoghurt. Då tog jag en sked och lade i jackfickan. Den glömde jag bort, så Martin hämtade en till sked åt mig. Det var först när vi åkte hem som jag märkte att jag hade en sked i jackfickan =P

Efter frukosten var det bara att byta om till ett nytt pass goalball som faktiskt kändes lite lättare än det på lördagen. David och Albin höll i uppvärmningen, sedan var det bollteknik och skottövningar där vi skulle träna lite på både vanliga skott, men även studsskott och skruvar. Skruvar testade jag inte, men studsarna blev faktiskt ganska bra även om jag inte gjorde som man egentligen ska. Däremot har jag märkt en grej och det är att jag allt oftare kör enhandsskott även på matcherna. Det är bra =)
Just match var det i slutet. Jag, David och Lisette mot de andra.
Nu hade det "brunnit" i sekretariatet i pausen, så vi fick spela om från 0-0 i 2:a halvlek också. Den 1:a förlorade vi, men den andra slutade 1-1 efter att jag satt det absolut sista skottet i matchen =)
Det är konstigt, jag spelar alltid bra nere i Göteborg =)
Åsa tyckte att jag var bra och att jag skulle fortsätta träna, jag ligger helt rätt och har väl hyfsat bra skott, men det är klart att de kan bli bättre och det ska de bli!

Ett snabbt ombyte för ett judopass blev det sedan och det var inte heller lika hårt som dagen innan tyckte jag, men det var fortfarande intensivt och inget vila där inte.
Vi tränade lite hur man ska falla, vi hoppade bock, vi fightades stående och vi körde lite styrka. Vi skulle bl.a. vara 2 och 2. Den ena håller i fotlederna på den andre som ska dra sig fram. Jag körde med Fia där och hon väger ju lite mer än mig, så det var lite svårt att stå emot när hon drog, men när jag drog var det inga problem och det gick snabbt. Sedan var det en annan grejh när man var 2 och 2 och den som stod upp skulle dra den andre i fotlederna med böjda ben och rak rygg. Fia tyckte inte jag vägde något alls och det är ju nästan sant =P
Dagen innan hade vi gjort en liknande grej, fast den ena står upp och den andre ligger och håller i den som står upps fotleder och så ska man dra sig fram. Jag och Nicolina körde där och Martin försökte distrahera mig och skrek att jag låg sist hela tiden. När vi var framme visade det sig att vi nästan var halva mattan före alla andra, så vi hade aldrig varit sist =P
När vi fightades stående körde man lite med alla möjliga, men det gick faktiskt bra =) Jag fick ner Oskar några gånger och Nicolina likaså, men hon försökte säkert inte ens =)

Det var en upplevelse att träna judo och trots att det var 1:a gången så tycker jag ändå att det gick riktigt bra =) men jag fattar varför man har alla matcher på samma dag under en tävling. Man får ont i hela kroppen och jag har rejäl träningsverk både i nacke och rygg, men främst i lår och vader, men det är bra, då vet man att man har tränat =)

Efter judon åt vi och tog en gruppbild innan vi kramades hejdå och så åkte vi hemåt.

Det var en riktigt kul helg och nästa träningshelg är i Stockholm i september tror jag det var, men det får vi väl se hur det blir med det, för här var inte en ända stockholmare med...

Dagens låt får i alla fall bli Maria Mckee - Show me heaven, den är riktigt fin =)

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Haha NÄ fy, vi hade inte haft en chans om hon hade gått vidare till ryssland...



Angående hv låten.. så tycker jag båda är bra HAHA! Men den gamla sitter ju om hjärtat :P

Vilken tycker du bäst om? :P hehe



Kram

2009-03-16 @ 23:47:31
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Kunde du inte lyssna på dagens låt - HV-låten?

För det va ju den gamla där..



...HV, HV, vi sjunger HV, HV71...

2009-03-16 @ 23:49:40
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Hahaha..



Nähä det var konstigt att du inte hittade låten.. Det var ett youtubeklipp som jag brukar lägga upp..?! Konstigt..



Kram

2009-03-17 @ 12:12:30
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Jaha.. ajdå.. jo men det förklarar ju saken..

Lite tråkigt ändå.



//Sandra

2009-03-17 @ 14:35:51
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: LIsa

Japp Låter Snälla Snälla är verkligen dålig. Verkar som om ni hade det skitkul!

// Lisa//

2009-03-18 @ 21:31:08
URL: http://lisalyser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: