Träningsläger 2/3 i år

Tid: 17:42:10
Datum: 2009-09-20
Kategori: Goalball

Nu i helgen var det dags för ännu ett träningsläger i sammarbetet mellan oss, Stockholm och Göteborg. Den här gången var det i Stockholm.

Vi åkte dit i lördags morse. 7:20 fick jag gå upp efter att ha somnat runt 1:30, så lite trött var man ju, men det fick gå ändå.

När vi kom fram, efter att först inte ha hittat och lite skämt om att jag skulle hålla utkik efter en skylt där det stod "Bromma sjukhus" på, kom vi fram.
Det börjades med en liten samling varpå vi gick och åt på en restaurang precis vid stället där vi höll till.

Efter maten, som så klart var spagetti och köttfärssås, som man alltid får någon gång under ett sådant där läger, skulle vi äldre ha goalball och de yngre skulle ha judo.
Även på det här lägret var det fruktansvärt dåligt med stockholmare. Det var bara jag, Albin och Jennifer, Nicolina, Lisa och David i den äldre gruppen, alltså ingen från Stockholm. I den yngre gruppen var det några stockholmare med i alla fall.

Goalballen höll Micke, från Hammarby, i.
Vi började med lite uppvärmning. Tyvärr kände jag av benhinnorna igen, så jag tog det lite försiktigt med joggningen. Även Albin började känna av dem lite senare.
Efter uppvärmningen körde vi ganska lång inskjutning, alltså att man bara står och skjuter massa skott,  och jag tycker faktiskt jag fick till vissa skott riktigt bra.
Efter den långa inskjutningen var det dags för match. Det var jag, Lisa och David mot de andra 3. Det var första matchen sedan i våras för våran del, bortsett från uppvisningen vi hade för 3 veckor sedan, men det gick bra. Dock tror jag att vi förlorade första matchen, men andra matchen, där det var jag, Albin och David, alltså killarna mot tjejerna, vann vi med 5-2. Det funkade riktigt bra faktiskt. Ända riktiga missen jag gjorde var i första matchen när Nicolina, tror jag det var,  sköt och jag slängde mig lite åt fel håll så att bollen strök vid fötterna och gick in. Annars gick det bra.

Därefter var det simning, som var nytt för det här lägret, för oss äldre.
Vi fick börja med att simma in lite, 150 meter, varpå vi fick prova på flera olika simsätt. Först var det ryggsim. Första 2 längderna körde vi bara med bentagen och följande 2 längder även med armarna.
Därefter var det samma sak fast crawl. Första 2 längderna bara med benen och följande 2 längder även med armarna.
Sedan hade vi en tävling där man satt på en sådan där gummigrej. Så skulle man ta sig över till andra sidan så snabbt som möjligt utan att använda benen. Där vann jag faktiskt, men sträckan efter, då vi skulle göra samma sak fast framlänges, kom jag sist. Jag tog ut mig helt på förstasträckan.
Sedan var det bara att simma lite lugnt några längder för att varva ner lite innan vi gick och duschade och begav oss till restaurangen för att äta.

Efter middagen var det showdown för oss äldre. Vi delades in i 2 grupper med 3 i varje. Jag hamnade i samma grupp som Lisa och Jennifer.
Min första match blev en rejäl rysare mellan mig och Jennifer. Jennifer ledde med 8-4 eller t.o.m. 10-4 innan jag hämtade upp till 10-10. Nästa mål skulle alltså vinna och det gjorde jag och vann med 12-10.
Min andra match var mot Lisa. Det var riktigt jämnt tills jag fick serven. Vilka servar jag fick till! Jag tror jag fick in 4/5 serveess och vann med 12-4.

Jag vann alltså min grupp före Lisa och Jennifer. Andra gruppen vanns av Albin före Nicolina och David.
Treorna, alltså Jennifer och David möttes först i kamp om 5:e plats. Där vann David till slut.
Därefter var det Lisa och Nicolina som slogs om bronset. Även det blev en jämn historia som Nicolina till slut vann med 15-13.
Till slut var det finalen mellan mig och Albin. Jag fick till ett skott som på något vänster flög ut åt Albins vänstersida och rakt på ett fönster. Sådan tur var höll det. Albin vann till slut finalen, men jag slutade i alla fall 2:a.
Pelle, som aldrig tidigare hade provat på showdown, körde sedan en match mot Martin där Martin vann. Därefter var det självaste Mickes tur att spela mot Tina, en tjej från tyskland som var med från Göteborg på någon jobbgrej. Snacka om publikstöd hon hade! Alla hejade på henne, men Micke vann till slut i alla fall.

Sedan var det lugnt hela kvällen. Man fick göra vad man ville. Jag och Albin satt och lyssnade på musik och pratade i flera timmar ända tills vi skulle sova vid 00:30-tiden.

Idag var det bara upp, käka frukost och byta om till judon. Tyvärr hade Martin inte med sig några dräkter eftersom att de åkte tåg, så jag fick köra i träningsbyxor och T-shirt. Man brännde sig lite på armarna, men annars gick det bra. Det var inte så mycket nytt, mest sådant vi har gjort tidigare på påsklägret och träningslägret nere i Göteborg i våras. Lite fasthållningar och något kast, men faktum är att jag inte alls tycker det var lika jobbigt som tidigare gånger jag har kört. En extremt liten judomatta var det också. Martin sa att den var 48m^2, så den var inte så stor.
Sedan var det bara att äta och åka hem.

Nu sitter jag här och följer hockeyn. Det står 1-1 just nu, men hockeyn tar vi i nästa inlägg. Jag kan i alla fall säga att det har börjat bra den här säsongen också =)

Måste bara uppmana alla stockholmare, kom på sista lägret här i Linköping i vinter! Det är riktigt kul!

Kommentarer
Postat av: emma

hej!

jag har startat en blogg som handlar

om reumatism, att vi reumatiker ska träffas

och umgås, ha kul, få mer förståelse och jag

vill hjälpa andra :)



ha de bra



http://ebolmgren.blogg.se

2009-09-20 @ 17:57:33
URL: http://ebolmgren.blogg.se/
Postat av: anna

Svar; Okej, språk är segt att ha sist på dagen :p



Ja, det kommer väl denna veckan om jag har tur :)



I helgen har jag hunnit med mycket, övningskörning, shopping, företagsmässa, pluggat och varit med en vän :) Du har varit på träningsläger läste jag nyss, låter kul :)

2009-09-20 @ 19:34:28
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: MATILDA

den matchen slutade 5-1 till oss! B)



Okej, det var ju synd att ni skulle förlora på straffar, men 1p är inte så jätteilla det heller! ;)

2009-09-20 @ 19:40:03
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Nej verkligen inte, riktigt mums! :D Känner för att göra en nu också... haha ;)

2009-09-20 @ 19:46:05
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: amanda

Gick helt braaaaaaaaaa :D

Och din helg har varit bra ser jag? :D

2009-09-20 @ 20:05:01
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: vispen

Nja, goalball är jag riktigt dålig på och simning ska vi inte prata om...

Tyvärr kommer jag inte alltså, jag skulle seriöst skämma ut mig, nej tack.

Men det verkar ha varit ett bra läger för de som är lite bra på det ni gjorde. Judo kan jag förresten ingenting om heller.

2009-09-20 @ 23:27:02
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Haha böckerna är så himla bra, finns nog inga bättre, och nu har man följt hur det gått på inspelningarna å allt i ett år, ett år i väntan på att den ska komma ut på bio! =D



Precis! Borås och bofors... Haha jag blandar ihop dom ställena xD lr bofors vet ja förresten vart de ligger, men däremot int borås ;)



Vi spelar ikväll på bortaplan mot mästarna! Ingen enkel match inte, men kämpa har jag bestämt att v ska göra, ända till slutsignalen ;) Kommer förresten sändas på ettan, så även du kan se om du skulle få lust hehe

2009-09-21 @ 08:44:30
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: jessie james

Jaha då kan jag inte hjälpa dig på msn biten :P

höhö!



Jag e född och uppvuxen i sverige. så egentligen har jag inget att skylla på ;)



Ja igelkottar är väl inte fräschaste djuret. Mkt loppor å grejer. Men jag tycker dom e fina :)

Sen tror jag inte vi skulle överleva en vinter på att äta igelkott ^^



Jadu. Bra fråga. Jag tror katten vill in hos någon och bor man längst ner så är det väl "värt ett försök" eller nåt :P



Ska försöka se om jag "hittar" grannen i veckan å fråga dom :)

2009-09-21 @ 10:47:17
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: hahah jo men ja klagar ju inte, det är inte alltid ja vinner liksom! :)



Det blev Finn's Gold. :) ganska bra film.



Hoppas det går bra på proven och redovisningen för dig i veckan! :)



Jo ja, helgen blev ju ganska mysig när de tog hand om mig hemma iaf ^^ hahah sj då?



KRAM

2009-09-21 @ 18:43:40
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: jennii

Sv. Ja, man har vissa saker man inte klarar av. I helgen ska vi till Boda Borg å leka av oss lite. D ska bli kul!!

Vad ska du själv göra? Kram!

2009-09-21 @ 18:48:48
URL: http://mrsjennii.troop.se
Postat av: amanda

Haha, det gick bra med foten. Har liksom förträngt smärtan så det spelar ingen roll!

Ingen aniing om hur fort tåget körde, säkert 200km/h minst! Men had no clue, som sagt.

2009-09-21 @ 19:50:41
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: amanda

Ont? :S

Vi tar studenenten 11:e juni! :D

2009-09-21 @ 21:06:00
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; jag är rädd för de :s.

2009-09-21 @ 22:25:31
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. Okej, gissar att du såg våran kassa första period då. Vi kom in sen i andra perioden och hade även tredje, men... Ja du kan ju läsa i inlägget jag nyss skrev, känns riktigt surt att vi inte satte dit pucken där i slutet när vi skapade såna chanser. 3-2 slutade alltså matchen. 1p tycker jag iaf vi var värda! :/



Aha okej hehe, då vet ja vars borås ligger ;)

Jasså, vad är det för bok du läser just nu? =)

2009-09-22 @ 07:48:33
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej ;) hv ser faktiskt riktigt bra ut, men lite av vad jag tycker om laget spelade in i vars jag tippade hv's placering... Haha det är inte mitt favoritlag om man säger så ;)



Precis! Ja det kommer väll inte ta så långt tid innan man ångrar sig och vill byta plats på några lag haha =)



Jaa solna AIK, leksand och malmö tror jag också kommer vara med där och tävla i kvalserien, men sen så har jag ingen aning om det blir någon som tar över 11an och 12an , det vågar jag int säga ;P

2009-09-22 @ 07:54:01
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: marie

jag är därifrån :) sen stämmer det säkert att de är ett säckgäng ;)

2009-09-22 @ 10:06:41
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: jessie james

Jag vet inte vart katten bor. Men den e fet så nog får den mat iallafall :)

Anna Anka...ja det blir nog mkt skriverier om en person som inte skäms över att hon är rik :)

2009-09-22 @ 10:09:25
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: tess

De var bra på olika sätt men ettan var nog bäst de tror jag. Annars var bon´k nummer två bäst tycker jag.



Rom blir konfirmationsläger.... äventyrsläger är med klassen. Ja det är mycket skoj som händer och ska barnen kunna delta måste man lägga undan lite pengar i tid. Tur man vet i tid...



//tess

2009-09-22 @ 14:00:19
URL: http://tess701.blogg
Postat av: MATILDA

Jaa, men vissa tror jag kan överskatta luleå. Trots att Luleå fått tex bröderna Abbot så har dom ju förlorat spelare som Omark m.fl. Och bröderna Abbot tror jag tyvärr inte kommer vara lika heta som förra året. Hmm... Men framtiden får utvisa hur det kommer gå ;)



Okej, låter spännande! Är ingen bok-älskare, men borde då kanske ge den boken ett försök! ;P

2009-09-22 @ 16:17:51
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. Usch nej, vad är det du säger? Inte hv! Haha ;P



Jaa, lr jag vill ju att allsvenskan ska vara jämn å spännande, och gärna i elitserien om det är någon placering som inte vi är med å tävlar om... Usch vad hemskt det är när det är så jämnt! Man lider ända in i slutet. Rena tortyren ju! Senaste säsongen var ett bra exempel... Och för att inte tala om slutspel då det var kvartsfinalen mot Linköping för oss. Matchen som ledde till hela 6 perioden :O Har aldrig varit med om något värre haha!

2009-09-22 @ 16:22:41
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: marie

ja, jag har alltid bott här. men du kan ju inte säga att härnösand är samma sak :)

ska inte se någon match, är inte så jätteintresserad. brukar försöka följa timrå lite iaf.

2009-09-22 @ 18:40:51
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: marie

får väl ta och göra det sedan, har sett filmen två ggr men det kan var kul att jämföra den mot filmen sedan kanske.



jo, det är väl bara fem mil mellan men iaf :)

2009-09-22 @ 21:20:42
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: tess

När jag konfirmerade mig fick vi inte åka någonstanns eller göra något överhuvudtaget. Det var stelt och tråkigt bara. Oskar och de har varit på läger nu sedan väntar flera om man vill och kan bli med. Skidlägret hoppar han för att åka till Rom. SÅÅÅ häfftigt. mamma vill oxå följa med.



Igår var det en okej dag och även idag hoppas jag att jag ska få må okej.



Har sett att min viktuppgång kan bero på mina nya mediciner... tyvärr måste jag väl äta dom. Men såg att de blitt narkotika klassade i USA så jag har ringt min mottagning får vi se vad de säger om detta.... man blir ju livrädd.



Hoppas du har det gott //tess

2009-09-23 @ 09:03:06
URL: http://tess701.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: