Landslagsläger i september!

Tid: 20:52:46
Datum: 2010-08-18
Kategori: Goalball

Ja, precis som rubriken säger så är det landslagsläger i september. Det känns smått overkligt måste jag erkänna.
Pelle ringde mig förra veckan, när vi var i Alingsås. Då hade jag ingen som helst lust att svara, men jag lyssnade av IQ-svar senare och då visade det sig att han hade varit i kontakt med och pratat med Jörgen, som är landslagscoach. De hade pratat om framtida landslagsspelare, spelare som är villiga att satsa på landslaget framöver. De nuvarande landslagsspelarna börjar ju komma uppåt 30, t.o.m. 35 kanske, så det behövs byggas på underifrån. Då nämnde Pelle mig och Albin som villiga för det. Jörgen fick våra nummer och så skulle han höra av sig.

Igår hörde han av sig. Det visade sig att landslaget redan i september, den 10-12 för att vara mer exakt, ska ha ett träningsläger nere i Malmö för att bl.a. prova en ny fysmetod man har tagit fram. Just den helgen har vi synskadeidrottsläger här i Linköping, men det var inget svårt val. Visserligen innebär det att jag inte får träffa folk som jag inte har träffat på ungefär 1 år, men det hoppas jag det är värt. För den här chansen, att få vara med i landslaget, är inte varje dag man får. Dock ska poängteras väldigt starkt att både jag och Albin har en lång bit kvar till landslagsnivå, men det här är som sagt en början, ett 1:a steg där man samlar spelare som är villiga att satsa på landslaget i framtiden. Jag tycker det ska bli skitkul! :)

Annars så har vi försökt träna lite i sommar i alla fall, så man inte lägger av sig helt. Tyvärr har det ändå blivit alldeles för lite, 1 gång i veckan ungefär. Det har varit på tisdagar, hos Terie, som vanligt, men mellan 12-14 istället för 16-18, som vi normalt sätt har.
Deltagandet har också varit lite sådär. Jag och Albin har varit med alla gånger. Louis har varit med någon gång, för hon har äntligen nu flyttat hit. Andreas har varit med några gånger, liksom Jonas och Oskar.

Som minst har vi varit 2 spelare, jag och Albin, men vänder man på det så fick vi rejält med träning då. Vi stod och nötte skott i ca 2 timmar. Det är i och för sig vad vi brukar göra där på tisdagarna, men när vi bara var 2 blev det ännu mer intensivt än vanligt. Mina vanliga skott blir ganska bra numera, men jag måste få bort mitt hårda nedslag med vänsterfoten på 3:e steget, samt korta ner stegen ytterligare en bit. Snurrskotten blir helt okej ibland, men ibland blir de inte bra alls. Kraften i dem måste dock bli mycket bättre och det är både teknik och styrka där. Studsskott har jag försökt börja lite smått med, men det är väldigt svårt. Att få frammåtspinn på bollen och samtidigt ha kraften i skottet, det är inte lätt.

Tyvärr kommer vi nu till hösten att tappa 3 spelare.
Det är Oskar och Andreas, som ska börja plugga på annan ort, och Louis, som hellre vill satsa på judon.
Så nu blir vi 6 spelare, inkluderat Jana.

Rydskolan får vi ju inte heller vara på längre, eftersom att de nu ska bygga om hallen där till klassrum.
Nu har vi i alla fall fått tag i en hall. Det är en hall i Tannefors, där vi får vara i september på söndagar mellan 10-12. Därefter får vi tillgång till en annan hall de håller på att renovera nu och då är det lördagar mellan 11-13 igen. Tisdagarna hos Terie fortsätter och onsdagarna fortsätter vi på Bäckskolan, ev. gym. Vi hoppas på att kunna få gymkort sponsrade på något sätt, för att träna gym är mycket roligare och bättre än vår lilla fysträning på Bäckskolan.
Utöver detta har jag tänkt att gymma privat minst en gång i veckan, nu när jag har ledsagare. Det blir troligen måndagar.

Annars har den senaste veckan varit ganska bra. Tänkt, saknat och längtat som en galning har jag gjort, och kommer att göra tills vi kan träffas igen. <3

I helgen var vi i stugan, kanske för sista gången den här sommaren. I lördags var det väldigt fint väder och jag låg och stekte på bryggan och badade. Datorn var ju med dit också, så en del surfande blev det.
Alla var ju nyfikna på älskling så klart, så alla ville se kort och grejer. Mormor, Liselotte, Sofia, Emma och Shep tyckte hon var söt och mormor var väldigt entusiastisk och ville att jag skulle hälsa och önska henne välkommen till Linköping hela tiden. :)

I måndags hjälpte Erika mig att hämta ut ögondroppar. Riktigt dyra var de! Jag vet inte varför. Mamma sa att hon nästan inte brukar betala något alls för 3 flaskor, inte ens när högkostnadsskyddet har gått ut, men nu kostade 3 flaskor 195 spänn!
Efter att ha hämtat ut dem gick vi och fikade på ett kafé intill kyrkan, som jag inte ens visste fanns. Jag har bott här i 21 år och visste inte ens att det låg ett kafé där. Goda mackor hade de i alla fall och bakom disken stod Vivi, som tydligen bodde någon stans vid farmor och farfar sa pappa senare när vi kom hem. När vi kom hem ja. Då spelade vi Jin rummy igen och jag förlorade den här veckan också, precis som förra veckan.

Imorgon ska jag och Erika åka in till Linköping och besöka universitetsbiblioteket. Jag måste tydligen registrera mig för TPB:s nedladdningstjänst, så att jag kan ladda ner min literatur. Om jag förstår det hela rätt då kommer jag kunna ladda ner alla böcker därifrån, istället för att beställa dem via mitt hembibliotek. Så då slipper jag helt alla skivor och får böckerna direkt i datorn istället. Smidigt! :)

Jag har också kommit underfund med att jag aldrig ska göra kålpudding. Dels är det inte ens gott, dels tar det en jävla tid att göra och att skära ett kålhuvud är inte det lättaste. Jag hjälpte mamma med detta förut och det resulterade i ett hack i höger pekfingernagel...

Vi avslutar med en låt jag hörde på Playdio, som jag har börjat lyssna lite smått på igen. Det var länge sedan nu. Jag tycker de har börjat spela alldeles för mycket Club/House numera och det är ju inte bra alls.
Dagens låt är i alla fall Clubbazz med låten Loveletter!


Kommentarer
Postat av: tess

Hon e värr än så... hon har sina lärljungar... sånna som tror blint på allt hon skriver fast de inte alls känner henne. Skriver om massa elände och så tror alla på de... ja herregud. Jag tror hon har sin blogg som ett sätt att tjäna pengar...



Ja jag tror på er... de gör ja...



Å ja alla är inte intresserade av matlagning men ja bara du får i dig mat å lär dig de enklaste... de funkar de med.



//tess

2010-08-18 @ 22:41:00
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tack så mycket!

Jo, och det blev ju sedan ännu värre, två mål i baken. Men sen så kom vi ju igen som tur var, och 4-3 slutade matchen! Härligt att få se dom heta på isen, AIK hade verkligen sina stunder under matchen. Men ja, man ser också att det är försäsong. Pucken som for, flög och vände lite varstans!



Åh, kan tänka mig det. Låter jättevackert!



Okej, vad är det för kupp riktigt?

Vi är under norrlands-kuppen vi =)



Jo vi använder oss väldigt mycket av våra egna backar, vi har nästan för många bra! Haha, flera som får lånas ut för att få någon istid. Men vi har då även tre st som inte är "producerade" i staden =)



Hmm... David Rundblad, Tim Erixon, Oscar Lindberg, Högström, Adam Larsson, Johan Alm, Petter Granberg, Rasmus Edström, sen har vi även andra backar som kan tas in från j18 då och då :)

2010-08-18 @ 23:27:12
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Konditionen går alltid att träna upp! Om inte annat så är det bra att ha låg vilopuls :)



Tack själv för alla fina ord. De stärker och glädjer mig. Tusen tack. Kram

2010-08-18 @ 23:56:26
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: S.

Det är ju kul att hitta något man inte lagt märke till förut. Härligt att de hade goda mackor :)



Sv: Jag ska inte flytta så jätte långt från där jag redan bor.

2010-08-19 @ 08:34:37
URL: http://onepapercut.blogg.se/
Postat av: NATALIE

svar: oj så sent du börjar! härligt! :) Ja sommaren springer förbi så fort.



Hur länge brukar det vara ljust hos er mitt under sommaren? då det är som ljusast? :)

2010-08-19 @ 09:17:17
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: MAtilda

Nej så kul med landslagsläger!



Aha okej, haha! Alltså, CD-freestyle, oj så coolt det var alltså ;) Haha. Ja utvecklingen går verkligen framåt. Jag undrar då vad jag kommer tycka när jag är gammal?



Tack så mycket!

Ja verkligen, och att luleå t.o.m. blev nollade av löven. Det hade man nog inte tänkt innan matchen ;)



Okej, får hoppas det går bra för er i den kuppen. Hur länge pågår den?



Haha ja det är nog bra exempel på ett i-landsproblem, man känner sig lite bortskämd när det gäller ens juniorbackar =)

2010-08-19 @ 10:59:28
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar: ja det är ju inet samma sak i verkligheten som det är när man övar! Men över man så sitter det ju i bakhuvudet tillslut. Sen är det ju klart att det är svårare för er som inte ser ordentligt :/ Ungefär som det är för mig att trycka på bröstkorgen - skitjobbigt för min rygg, fick jätteont men det är ju värt de om jag räddar liv :)

2010-08-19 @ 15:42:03
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: anna

Kul med landslagsläger :)



Svar: Haha nej, men det är ju inget krav, utan bara ett önskemål! Nej, men jag måste säga att jag är väldigt kräsen när det gäller killar och då menar jag inte bara utseendet, haha!



Nej, det hela var nog lite överdrivet. Klass 1 varningen drogs in, men det blev en del översvämningar här i nv skåne, men inte hos oss :)



Så sant. Åh så fint. Var bor hon då? Långt borta eller? :/



Åh vad skönt! Men det ska ändå bli skönt med lite rutiner tycker jag,nu i alla fall, får se om jag tycker samma sak om ett par veckor, haha!

2010-08-19 @ 21:46:25
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ännu fler smickrande ord från dig, jag tackar och bockar ännu en gång och säger: Det samma.



Jag ber dig att ägna en tanke till innehåller i detta inlägg och framförallt till Barncancerfonden:

http://matildamodigh.com/2010/08/i-svarigheterna-finner-man-mojligheterna-4/

Var med i kampen om livet! Barnen är vår framtid.

2010-08-20 @ 00:49:09
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: NATALIE

svar: Ja det börjar vara ett tag sedan nu, på ett sätt känns det som att det var nyss vi var där :) Gotlandsresan var den bästa resan jag varit på :)



ja precis så ska ett café vara! mysigt! :)



Vilken kurs på högskolan ska du läsa? :)



Ah där ser man! Det är så härligt då det är ljust dygnet runt :) Det känns konstigt att hösen närmar sig, tiden går så fort.

2010-08-20 @ 13:04:02
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv. Okej, ja förstår det, inte dåligt med landslagsläger!

Jag skulle säkert vara jättespänd ;)



Ja det kan man undra.. Tänk om man kunnat se in i framtiden! Det hade varit något det ;) då hade det väll blivit ännu tydligare hur snabb utvecklingen egentligen är.



Ja, vi får se ikväll hur revanschsugna lule är! :)

Lycka till mot brynäs ikväll!



Ja riktigt kyligt på kvällarna/nätterna nu...! Haha, men det lustiga är att det bara för en vecka sen var en period där det var över 30 grader :O "Luktar" ganska mycket växthuseffekt...

2010-08-20 @ 14:20:53
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar: Nej de är ganska vackra o flyger runt oftast vid sjöar :)



Usch, hoppas du slipper ta reda på hur du gör. :)

Eh, jag vet faktiskt inte haha. Men jag följer inte heller recept när jag lagar mat så :)

2010-08-20 @ 15:05:46
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

roligt med läger :p



sv: haha, jag har inte heller gjort det. förrän nu!

vi bara vandrade i fjällen, gjorde små dagsturer å så. lite snö hittade vi allt på fjälltopparna! ^^

2010-08-21 @ 11:48:36
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: tess

Du får gå en matlagningskurs hos mig... blink.

2010-08-21 @ 12:17:01
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tack så mycket !

Jaha, ja det var ju bra att ni vann sen på straffar ;) Annars hade det vart en sån där sur förlust, "tänk oooom....". Haha, det måste nästan vara det värsta efter en match.



Det är galet hur snabb utvecklingen kan vara idag när det gäller tekniska grejer! ;)

2010-08-21 @ 12:33:29
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Brinner du för någon speciell organisation?

2010-08-21 @ 17:28:00
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Jennie

svar: skulle fixat ett fotorum till mig själv :) men det blev inte av idag utan får göra deti morgon istället!



Hmm, nattfjärilar?

2010-08-21 @ 21:08:39
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: anna

Svar: Jag åker till tyskland om ungefär två-tre veckor!



Ja, ett första steg är ju alltid ett första steg.



Okej, jag är också lite mot det där med att generalisera, men det brukar ju faktiskt vara så att överlag så brukar ju generaliseringen stämma, sen finns det ju alltid undantag såklart..



Nej, så farligt var det inte egentligen och klass 1 varningen drogs in senare under dagen..



Okej, men det låter ju bra! Hoppas det går bra för er :)



Ja precis! Man vill alltid ha det man inte har för tillfället, bara för att liksom..

2010-08-22 @ 19:24:13
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: NATALIE

svar: haha tackar ;)



Jag har också badat utan att ha bastat före då det var runt 16 grader, det är ingen hitt haha.



haha nej det var faktiskt svårt att pricka studsmattan med frisbeen och sedan få den att stanna kvar där :)



Jag har varit utomlands ett par gånger, några gånger till turkiet, en gång till grekland och en gång till mallorca :) Har du rest mycket? :)



Dramakommunication? är det som det låter, typ teater? eller är jag helt ute och cyklar haha? x)

2010-08-22 @ 21:00:16
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: tess

JO men vissa kramar ju alla de träffar å säger hej till... jag kan liksom bara inte... ja begriper mig inte på de men jag kan givetvis kramas men de känns inte bra... men de jag älskar ja de kramar...



Nej man ska inte behöva ändra sig men jaaa jag tror helt ärligt att jag är svårare än de flesta som gör att man helt enkelt är ensam... tyvärr.



Ja de egna trditionerna är viktiga... de är så skoj att man kan skapa traditoner med barnen som bara är våra...



Ja man sparar på sig massa foton... å de tar tid å framkalla å döpa dom... å de kostar när de blir för mycket.



Ja jag får lära dig laga mat.. du får väl bo här ett tag så du kommer in i de... blink.



//tess

2010-08-22 @ 21:14:14
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

hoppas lägret går bra sen då :)



sv: vadå luleåit? :o

jo, precis. det är ganska konstigt :)

2010-08-22 @ 22:03:57
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Matilda

Att skänka dem som har det svårt en tanke visar att man bryr sig, man ger dem sin tid vilket är bland det mest dyrbara vi har.

2010-08-22 @ 22:06:18
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Jennifer

Hans bästa är Brännö Serenad! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: