Tankar dan före dan före dan

Tid: 15:49:05
Datum: 2010-12-22
Kategori: Allmänt

Vi fortsätter med Hipphipp-temat, lite längre ner, såhär några dagar före jul. Vintersolståndet är det i alla fall idag, känns bra, för nu blir det ljusare! Önskar bara det kunde gå liite snabbare...

Igår kändes det riktigt jobbigt, men när saknaden blir för stor, när hjärtat värker av längtan, då är musiken min räddning. Ensam hemma som jag var vred jag upp volymen rejält. Väggar, golv och tak vibrerade och saker bokstavligen flyttade på sig. Man fullständigt begraver sig i musiken. Skönt ibland.

Idag är saknaden lika stor, jag tänker och tänker, vill bara ha tillbaka allt som det var, för dessa första 10 månader av detta året var de finaste och lyckligaste i mitt liv. En kontrast som inget annat mot vad det är nu, men jag kämpar på. Jag kan inte göra något just nu, är helt maktlös i frågan, men jag vet precis vad jag vill. Om den viljan, min största dröm i livet, slår in, vet jag inte, ingen vet. Tiden får utvisa vad som händer.

Jag kanske skadar mig själv i och med att jag hoppas och vill så mycket, men jag måste det, jag vill inget annat och för en gångs skull skiter jag i om jag själv mår sämre av det, för kärleken är det finaste och dyraste vi har här på jorden. Du är det vackraste och finaste som finns, en ängel utan vingar, ett hjärta så fyllt av kärlek, en röst som får mitt hjärta att dansa, en famn, tryggare än allt på jorden. Min ängel, mitt hjärta.

Jag hatar att det är såhär. Innombords slits jag mellan hopp och förtvivlan, hjärtat blöder, skriker efter dig, samtidigt som jag känner att det här behövs just nu, hur jobbigt det än är. Innerst inne känner jag trots allt att allt kommer bli bra, förr eller senare, men om det är jag själv som inbillar mig det, eller om det verkligen är så, det vet jag inte.

Man måste tro, man måste våga chansa. Jag vågar, men ingen vet om det är rätt. Just nu är allt bara mörkt och jag är så ensam, trots julen och allt, men livet är fullt av motgångar och dåliga saker. Samtidigt behövs dessa dåliga saker för att uppväga de bra. Skulle allt bara vara bra skulle vi inte veta att de var bra, för då skulle vi inte ha något att jämföra med. Det sägs även att man blir starkare av motgångar. Jag hoppas det stämmer. Kanske måste vi gå skilda vägar ut ur detta mörker, kanske förenas vi igen, ännu starkare än innan. Ingen vet och det är just denna ovisshet som är så hemsk. Man vet precis vad man vill, precis vad man vill med sin framtid, men man vet inte hur det kommer bli, man kan inte styra över det på egen hand. Det är skitjobbigt. Kanske skulle det bli lättare för mig själv om jag gav upp, går vidare och lägger allt bakom mig, men det kan jag inte. För det vore detsamma som att ge upp det jag verkligen kämpar för, det jag verkligen vill. Som sagt, livet är fullt av motgångar. Någon gång kanske jag måste tvinga mig själv att ge upp, hur mycket jag än vill, men jag hoppas vi tar oss ur detta, tillsammans, ännu starkare och ännu mer sammanbundna av det finaste av kärlekens band, som band oss samman under de finaste och vackraste månaderna av mitt liv.

Jag skulle behöva någon att prata med, någon att krama, här i närheten, men det har jag inte. Jag måste klara allt detta själv. Det stärker psyket något enormt, även om det känns som man bara vill bryta ihop ibland.

Åter till julen då, som visserligen ska bli mysig, men som ändå känns smått overklig, eftersom julkänslorna saknas helt och tiden har gått så snabbt. De 2 senaste månaderna är bara ett svart hål, but who cares?
Jag har i vilket fall slagit in alla paket nu. Jag är, som tidigare nämnts, inget vidare på det och resultatet blev därefter, men det är tanken som räknas! :)

För att lätta upp stämningen igen kör vi lite Hipphipp, Hejarklacken!

"Vem får inte gå in på Systeewmet?
Hunden katten glassen, hunden katten glassen, hunden katten glassen, hunden hunden hunden!"

"Hallå där, vad vill du ha?
Ge mig ett T!
T!
Vad vill jag ha och driicka?
Kaffe latte kaffe latte!"

"Åååååh, sopa!"

Riktigt bra! :)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha, ja, då är det bättre att vara utan.. :P



Nej, ska snacka med honom ikväll om det, förhoppningsvis under jullovet :)

2010-12-22 @ 16:01:05
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Matilda

Åh så skönt att det är på väg mot ljusare tider, nu kan man då äntligen trösta sig med det när man känner sig trött! :)



Usch så jobbigt :( Jag hoppas verkligen för din skull att det lugnar ner sig och blir bättre, att inga såna känslor ska va i vägen för att du ska kunna leva och njuta fullt ut, särskilt nu när det är julafton som närmar sig med stormsteg!



Okej, ja du kanske borde testa se den då! :)



Haha vad bra. Hoppas jag var någorlunda på att beskriva, brukar inte va min starka sida=)

Ah, kanon :D Nu har jag en uppfattning om hur du ser ut också, allt känns som enklare på något sätt! ;)

2010-12-22 @ 16:18:18
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: tess

Ja finns här å de är bara du mailar om du vill få ur dig... ja skickar en cyber KRAAAM... själv är ja lika tom ja å vet ärligt inte varför. Trött bara å helt off... jsut nu kvittar de mesta.



Ja att slå in paket är trist... ska ta mig lite gröt nu.. skinkan står i ugnen...

2010-12-22 @ 16:24:19
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oh love hipphipp! :)



Svar: Jo hela året har varit fullspäckat med roligheter och jag tror nog januari-april är de minst fulla haha.



OS var roligt och det gick ju faktiskt rätt okej ändå men ja, minns man "storhetstiden" så känns det lite B. Vi har ju varit grymma på allt inom vinteridrott innan nu börjar de andra komma i kapp lite.

2010-12-22 @ 16:34:49
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

åhh, så skönt det blir med ljusare och ljusare :)



sv: jag är också dålig på det! hehe :)

2010-12-22 @ 17:07:59
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag saknar honom hur mycket som helst.. Riktigt jobbigt att ha honom så långt borta som jag har.

2010-12-22 @ 19:09:30
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: tess

Förr åt ja aldrig med mjölk å nu har jag visst börjat med de... kanel å socker eller lite ljus sirap. Idag hade jag dock på kryddpeppar... upptäckte de dock INNAN ja började äta. Herregud tala om att jag är snurrig.



Ja man brukar veta va man vill. Ibland måste man dock förlika sig med att den viljan inte är rimlig och ja på något vis öppna ögonen och se annnat ett tag. Svårt ja men de går tro mig.



2010-12-22 @ 19:10:05
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hahaha, superduper!

Gör man? Jaså minsann.. haha. Det har väl dubbel betydelse :D



Svar:

Efter oss? Haha, på vilket sätt?

Hahaha, men då går jag ju i skolan! Fast jag har aldrig varit en impulsresare.. vill ha tid att planera!!



Dator OCH pyssel ftw :D:D

Blev det några påsar förresten, eller körde du på gamla vanliga sättet? :D Fick du hjälp?



Jaa, jag läste det förut! :D Men jag tycker ändå att det låter lite flummigt, haha. :)



Jag måste erkänna, trots att jag typ århundradets största julälskare, att jag faktiskt också längtar lite efter att kunna gå utan jacka och få lite sol.

Men JULEN kommer bli så himla himla mysig så det gör inget! :D

Oj, gud jag hatade förut när vi flängde mellan båda släkterna under julhelgen. Visserligen för att det är 8 timmar mellan dem, men ändå haha. Jag vill ha lugn och ro!



Åh ja, men det kommer ju bli superfint. Och alla skivor och så, ska bli sjukt kul!

Hade ni också klasskiva i maj, och slutskiva på studentdagen?



Ha det bra!

2010-12-22 @ 22:15:09
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Carro

"chansar man aldrig, så vinner man aldrig heller" - eller vad heter det!?



sv: Jag fullkomligt älskar kokos jag med!



jag köpte ett air hockey till min brorsa på cool stuff.. men vi får la se hur länge det håller. Jag hoppas iaf på turnering på julafton! hehe. Sen köpte jag även lite sånna där växter på burk. jag har velat ha de så länge. hehe. Tycker det skulle vara lite roligt att ge till nån om man kommer o hälsar på eller så, lite roligare än en vanlig blomma, lite annorlunda så! =)



kan tänka mig att ditt hår är långt efter att du inte klippt det på 3månder! haha. Det var ca 2veckor sedan ajg klippte mig nu och det känns redan som om det växt skitmycket! Blev din klippning bra? :)

Jag hade låångt hår, lite uppklippt, men typ lite nedanför axlarna någonting. Lång snedlugg. Blond. Fast nu har jag färgat det typ vitt. haha. Skitcoolt, MEN jag har redan utväxt! Jättetråkigt!



GOD JUL förresten! Det är ju snart ju! =)

2010-12-22 @ 22:15:53
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Carro

hahaha, fyfan vad bra filmklippet var förresten!!!

2010-12-22 @ 22:19:20
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: danten89

Vad är det med Hipp Hipps humor som är så bra? :P

Finns så mycket bättre!



Jadu jag går till media markts specialavdelningar för HiFi och Stereo, inte betalar jag dyrt på någon specialbutik.. Har du varit på Media Markt i Norrköping? :P Det måste vara den bästa elektronikaffären i världen.. iallafall som jag besökt och jag har besökt många ;)



Jag tycker vanlig saftglögg 2,2 % är godast, rår inte på starkglögg.. fy och blä ;P

Din favorit glögg då? :)



Imorn blir det att spela Bingo Lotto, brukar alltid ha en uppesittarkvällslott, stödjer en förening med genom att köpa en sån :)

2010-12-22 @ 22:28:03
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Riktigt gött. Det behövdes kan jag lova.



Jag med, de är grymma!!



Om man ser tillbaka är jag sådär nöjd med skidorna faktiskt, vi var ju mkt bättre förr i tiden. Då rasslade det in medaljer hela tiden. Detta var ju trots allt ett av våra sämre OS. Saknar de där riktigt starka idrottarn, de andra länderna har kommit i kapp. Sen har vi några äkta äss också som man var glad över :)

2010-12-23 @ 00:48:22
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: danten89

Hae smakat sån glögg och den är inte okey ;)



Jasså? Vad har dem för specialprodukter på HiFi klubben då? Som inte Media Markt har? :P



Tycker om mycket humor, men Hipp Hipp finns det bara vissa bitar av som är roliga :)



Måste bara fråga!

Tror du på Tomten Johan?

2010-12-23 @ 00:54:46
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag älskar verkligen honom, men jag vet inte.. Vi tjaffsade lite och stängde av telefonen, så hela kvällen har bestått av tårar

2010-12-23 @ 01:01:41
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Evelina

Svar: Rodd och crosstrainer :)



Det är så bra att musik finns :) Den kan fungera som terapi! Wiho, imorgon är det julafton. Ska bli så mysigt :)

2010-12-23 @ 09:59:31
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

hoppas du får en trevlig jul i alla fall, även fast du inte haft så mycket julkänsla :)



sv: jo det börjar närma sig! ska försöka hitta en uppkörningstid i januari/februari :)

2010-12-23 @ 13:55:52
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Oja, äkta romantik är bland det bästa som finns :)



Vi måste sätta oss ner och prata om hur vi vill ha det, om man bara kan prata med varandra så löser sig i stort sett alla problem :)



Åh, tack Johan! :)



Kram

2010-12-23 @ 14:49:16
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Sandra

Svar: Helt omöjligt att förklara men jag vet att det finns på youtube. Kunde inte ens kolla igen, bara pausade och kopierade länken. När han skriker - det är bara HEMSKT! Det var det som var värst, sen vred han hela ankeln ur led så den stod rakt ut. Så himla obehagligt. Jag rös i flera dagar efteråt. http://www.youtube.com/watch?v=PZ493VesyM0



Jo det var en del men inte så mycket som jag är van vid, en rätt slapp månad hihi.



Men förr, på 80- och 90-talet dominerade vi ju totalt. Nöjda ska vi vara men som sagt, det var bättre förr ;) I alla fall inom de alpina grenarna. Vi har inte samma storstjärnor nu som vi hade när jag var liten, de som man verkligen hade som idoler.



God jul!

2010-12-23 @ 14:49:32
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: NATALIE

Åh så det är nu det vänder och blir ljusare och ljusare igen! äntligen heheh :)



svar: Tack! haha absolut, säg bara till då du behöver skjuts :D



Det här blir andra julen sen mina föräldrar skildes, så i år ska jag fira hemma hos farmor och farfar med pappa och kusinerna, och hos mormor med mamma dagen efter. Tidigare år har vi alltid varit hemma hos farmor och farfar så iår blir det mer som vanligt :)



God jul!

2010-12-23 @ 15:43:02
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Många av mina vänner gillar inte honom, för dom ser hur ledsen jag blir när jag tillåter saker som jag egentligen inte ska tillåta, men jag gör det för att jag älskar honom. Jag gör vad som krävs för att få ha kvar honom i mitt liv!



Kram

2010-12-23 @ 15:43:19
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: linnea

sv:jo precis! god jul :)

2010-12-23 @ 15:55:51
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Erica

Ett väldigt sent svar:

- Kämpigt skulle jag nog inte säga att det är, fast jag tar ju inte samma tid till det som jag gjorde förut liksom. Det jag svarar på nu är från i september liksom, hehe. :p

- Ja, det har fortsatt att kännas helt underbart bra!

- Det går jättebra med allt det praktiska!

- Det känns alltid bra att komma tillbaka till byn. Det känns avslappnande och det är kul att få träffa mormor, morfar och djuren igen. :)



Musik är bra! Musik är UNDERBART! <3

2010-12-24 @ 14:54:43
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: