3 debutanter!

Tid: 17:10:58
Datum: 2010-02-01
Kategori: Leksand

Vilken start den ena av nyförvärven fick i fredagens möte med Sundsvall! Jussi Pesonen fick en assist direkt efter drygt 2 minuter när en Sundsvallare satt utvisad och Tony Virta spräckte Zajkowskis nolla och därmed gjorde sitt 1:a mål i klubben!

Direkt efter målet åkte en Sundsvallare ut 2+2, men Hermansson åkte ut efter drygt halva powerplayet. Ganska jämnt spel var det där och när Hempa precis kom ut från utvisningsbåset fick han ett bra läge, men Sajkowski räddade.
Sundsvall pressade sedan en aning och Tomas Rodin drog på sig en utvisning. Sundsvall fick dock inte till några vidare farliga lägen och Leksand klarade av det utan några större problem.

Efter boxplayet tog Leksand återigen över en aning och Lassen var ruskigt nära att göra 2-0, men Zajkowski räddade.
Leksand pressade på och t.o.m. när Sundsvall fick PP i slutet av perioden höll sig Leksand kvar i offensiv zon. Tyvärr lyckades Sundsvall på något vänster få in 1-1 i alla fall. Det var en lobbpuck som skulle ut i sarjhörnet, men som studsade på Hulkkonen, som inte fick en lika bra start som Pesonen, och in bakom Lawson och det var ställningen inför den 2:a perioden.

En lite kul grej i pausen var att Superstars började sjunga om JLGP, som inte var med av någon anledning. Han började asgarva där han satt på läktaren.

2:a perren började med en icing. Sedan åkte en Sundsvallare ut och det hann inte gå många sekunder innan Peter Nordström, som verkar ha kommit igång rejält nu på slutet, nätade och Pesonen fick sin 2:a ass, men lyckan blev kortvarig, för inte ens 1 minut senare kviterade Sundsvall återigen. De pressade sedan på ytterligare, men istället för 2-3 blev det 3-2, när Tony Virta gjorde sitt 2:a mål för kvällen och Pesonen fick ytterligare en ass!

Bättre skulle det dock bli, för strax efter åkte en Sundsvallare återigen ut och det tog inte lång tid innan det var 4-2, och den här gången fick han göra mål också, Jussi Pesonen!

Det dröjde inte länge innan det återigen var reducerat efter en sargstuds. Det var en liten tabbe av Lawson som inte höll stolpen riktigt.
Strax därefter försökte sig Åslin på en snygg fint när han drog klubban mellan benen och sköt, men Zajkowski räddade. Virta var sedan nära på att näta för 3:e gången denna kväll, men skottet gick över.
Rodin åkte sedan ut igen, men Leksands box var alldeles utmärkt och det var nästan Leksand som hade de bästa lägena. OEL drog bl.a. en back så han var uppe på läktaren och köpte en körv.
Mycket mer hände inte i mittenakten, mer än att Sundsvall fick ytterligare ett powerplay som dock inte gav något. Inget mer än en utvisning för dem, så att det blev spel 4 mot 4.

Sista perioden började lite avvaktande, tills Lotvonen sköt i masken på Zajkowski. Sedan tog det inte lång tid innan den unge David Åslin utökade ledningen till 5-3! Han hämtade pucken i egen zon och tog sig sedan in i offensiv zon och lade pucken vid benskyddet på Zajkowski.

Sundsvall åkte sedan på 2 utvisningar med kort mellanrum, så Leksand fick spela 5 mot 3 i nästan 2 minuter. Precis innan Sundsvall blev 4 spelare på isen slog Daniel Hermansson in 6-3! Pelle Prestberg, som faktiskt inte gjorde någon poäng i förra matchen, fick sin 1:a poäng för kvällen när han och Weinis fick ass för målet.

Mycket mer hände inte. Sundsvall kändes lite uppgivna efter målet och Leksand spelade mest av. Några bra lägen fick man dock, bl.a. fick Zajkowski göra en grym plock. Prestberg sköt ett stenhårt skott över och Sundsvall fick komma 2 mot 0, men det blev ett dåligt avslut och det blev inte mål.

I övriga matcher lyckades AIK till slut slå Borås hemma med 5-3 efter att man tappade 4-1 till 4-3 i sista perioden, men man lyckades alltså knyta ihop det hela. Malmö slog Björklöven med 4-1 och Bofors tog 2 mycket viktiga poäng mot Växjö i en match som försenades kraftigt och som fick avgöras på straffar. Där lyckades Andrew Michel i Boforskassen att rädda en puck efter att ha ramlat. Han räddade med klubban ändå och sedan såg han till att rädda resten av Växjös straffar också.
I lördags spelades Mora - Oskarshamn och där vann lite överraskande Oskarshamn med 2-3.

Matchen mot Troja igår strulade lite, så jag vet inte riktigt vad som hände, men det var Leksand som tog ledningen genom Tony Virta, som har kommit igång riktigt bra nu.
0-2 blev det sedan genom Pelle Prestberg och så reduserade Troja i boxplay innan 1:a perren var slut.

I 2:a perioden utökade Leksand ledningen genom Peter Nordström. Troja hade sedan lite press när Leksand hade en man utvisad, men man klarade av det.
Mer BP blev det dock, i 2 minuter, när OEL och Kollar åkte ut. Man klarade dock av det på ett bra sätt, men Troja fortsatte att ha hyfsat bra press.
Det svängde fram och tillbaka i några minuter innan Martin Karlsson kunde göra sitt 3:e mål för säsongen fram till 1-4!

Troja åkte sedan på 2 utvisningar och i spel 5 mot 3 gjorde Tomas Rodin 1-5.

Det var ställningen inför sista perioden. Där börjades det i ett lägre tempo än perioden innan och Troja fick ett powerplay som Leksand klarade sig ur med blåtta förskräckelsen. Sedan slog dock en leksing en riktig indianare och Edblom i Troja kunde trycka in reduceringen. En redusering som också blev slutresultatet.

I de andra matcherna för dagen slog AIK Björklöven med 4-1, Almtuna Sundsvall med 2-6 och Västerås Borås med 3-2. Malmö fick med sig 2 poäng hem från Örebro där man spelade 3-4 efter sudden.

I lördags inträffade också en väldigt tragisk grej. Det var under en juniormatch som en domare träffades av en puck mellan hjälmen och axlarna, på nacken alltså. Man försökte göra livräddningsförsök tills ambulansen kom, men hans liv gick inte att rädda senare på sjukhuset. Tragiskt.

På tal om juniorhockey så spelade Leksand J20 2 matcher i helgen och det blev först vinst med 3-0 mot LHC och sedan förlust med 6-3 mot HV.
Resultaten innebär att man ligger 4:a i serien. Luleå leder med 15 poäng, 2 före 2:an Brynäs som har 13. Skellefteå och Leksand har båda 11 och sedan har HV 9. Så de 4 lagen från J20 Superelit Norra ligger fortfarande i topp.

Igår var jag på showdown. Den här gången var det inte lika mycket strul med taxin som det var i lördags. På väg dit åkte de bara någon konstig väg, men fram kom jag i alla fall.
Mycket spel blev det ju inte, för vi var så många där och det var ju bara prova på. 2 matcher fick jag i alla fall köra, mot Jana och Erik. Jana har även här en bra bit kvar till våran nivå och jag vann överlägset. Mot Erik vann jag också överlägset till slut, men det var jämnt i början.

Jag tänkte att jag skulle lägga mig tidigt igår, men så blev det inte. Jag fastnade vid msn istället och duschade inte förrän strax efter 11 :) Trevligt var det i alla fall och msn får gå före lite sömn ibland :)

Idag blev det en väldigt lugn dag. På Människan socialt och kulturellt såg vi på Ett öga rött och sedan, på religionen, kom jag på att Spike och jag skulle på möte. Mötet började 10 och klockan var 9:55 när jag kom på det. Egentligen kom jag inte på att det var idag, men Spike sa att det var idag, så det var bara att skynda sig dit. Mötet handlade om kommunen och synen på den för oss unga med funktionshinder. De flesta som bestämmer där är ganska mycket äldre, så de tyckte att de kunde behöva lite yngre kunskaper. Det verkar jättebra tycker jag. Vi ska ha fler möten där vi får komma med förslag på vad som kan förbättras och frågor som vi tycker är viktiga för ett fungerande samhälle. Mig ska de även använda för att ta reda på hur övergångsställen och torg etc. lämpar sig för personer med synskada. Han som har hjälpt till med det förut har dött, så nu frågade de mig om jag kunde tänka mig att hjälpa till lite. Självklart sa jag :)

Hoppas ni alla har haft en bra dag!
Vi avslutar med en "Dagens låt" och idag blir det en lite kul låt, Raaban & Recka - 1 2 3 4 5 ska vi ha 6! :)


Kommentarer
Postat av: NATALIE

svar: haha ja jag är värsta fotonörden x)



ja det är ju så att vi har långt ifrån mycket då vi bor här uppe, men även fast jag säger att jag verkligen vill flytta söderut så tror jag att det är lättare sagt än gjort :)

2010-02-01 @ 17:21:07
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Emeliié

Kan du inte skriva många fast korta inlägg, jag tappar bort mig när jag läser :( :(



Vill ju läsa för du skriver ju om vättiga saker, men ibland är det för långt...



Nej fattar inte vaddå superelit ? :P

2010-02-01 @ 18:34:52
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/
Postat av: NATALIE

svar: Mitt favoritmotiv att fota är nog bilder från vardagen just för att det är så himla roligt som minne! :)



Ja jag har nästan alltid bott här uppe, sen jag var ett år typ :P men någon gång ska jag flytta söderut! i alla fall för ett tag :) Har du alltid bott i Linköping?:)

2010-02-01 @ 18:37:29
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: jennii

Sv. Ja, efterrätter är banne mig det bästa jag vet hahaha men jag skulle nog inte vilja leva på bara desserter. Mat är också gott ;)

2010-02-01 @ 18:43:04
URL: http://mrsjennii.troop.se/
Postat av: tess

Jag har som sagt inte alls haft lust med bloggen.... men jag ska väl ta tag i detta med. Hi hi... nej men jag har orkat annat och ärligt talat så är det ju bättre än å sitta vid datorn.



Ja läs den den är lite annorlunda...



Ja vi pratade om snön jag och min kompis... hon funderade på hur hon ska få hem sin husvagn från fjällen då när tiden går ut där de lär bli problem för innan allt smält bort vet du. Jag tänkte vi kunde ta hem vår i påsk och kanske åka ut lite innan vi eventuellt säljer den men jaaaa.... de lär vi få se.



Ha en bra kväll. //Tess

2010-02-01 @ 19:04:04
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Alex

Vad snällt av dig att hjälpa till.:)



Sv: Haha, säger detsamma du :).



Min moster hyde den åt mig :). Finns en där hon bor som är väldigt bra :). Värsta snällt att hon låt mig hyra den ändå :).



Hur mår du idag? :)



Kramar :)

2010-02-01 @ 19:07:25
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Elina

Absolut är det insidan som räknas men utsidan är ju faktiskt det första man lägger märke till när man träffas in real life. Det är därför jag tror ganska starkt på folk som blir tillsammans efter att ha träffats på chatforum. Då kan man lära känna varandra på djupet och kanske våga lite mer..



Tihih lite rätt, eller fan, du var usel haha :P

Jag är 180 cm lång, smal, långt blont hår (inte platina men ljust är det), stora boobs som du sa och blåa ögon.



Ja men det kan jag tänka mig, som jag sagt förr så var det ett gäng som körde goalball innan oss när jag spelade innebandy :) Det såg kul ut, alla i laget ville testa det fast det blev inte av.

70 är ju bra, det är ju skitsvårt att slunga rakt när man inte ser! Du skulle sett min brorsas teknik, haha. Han är 11 och hade bara bowlat en gång innan. Jag kan säga såhär att det var tur att han inte dödade någon :D



Jag har haft en bra dag, detsamma :)

2010-02-01 @ 20:13:39
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Alex

Sv: Riktigt lyckat! :)



Haha, tiden lever sitt eget liv. :)



Jag mår sådär idag :)



Hur gick det med hemsidan? :)



Kram :)

2010-02-01 @ 20:55:08
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Elina

Japp så sant! Många blir ju lurade också såklart.. Okej, du verkar inte blyg fast sånt kanske inte syns genom en dator :)

Jag var mer blyg förut, nu vågar jag ta för mig mycket mer men jag vet inte vad det beror på..



Hahah jaa ytterst lite rätt, bara ögonen skuule jag säga för du trodde jag var mellanblond/ljusbrun :) Och håret går ner till brösten. Du får 1/5 rätt moahaha!



Japp i gubbängen, vi tränade både i lilla och stora hallen :)

2010-02-01 @ 21:50:27
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Ja du johan, varför skulle duinte vilja tävla i showdown? Du kan ju det där.

Jag däremot har ju inte spelat så jättemycket om man tänker efter, bara de sista sommrarna. Och är nog inte världsbäst heller, är rättt bra på att skjuta hårda bollar:P men inga mmål. Man lär nog bli bättre om man tränar;P

2010-02-02 @ 00:36:41
Postat av: Elina

Ja precis, som redovisningar i skolan och så UUUSCH!!



Ja men det är den hallen jag menar :) Vi har tränat där också, mest i den stora nedanför dock.

Nu dag, händer det nåt kul?

2010-02-02 @ 08:04:45
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Hahah jo precis:D

Förlåt för sent svar..

2010-02-02 @ 09:00:30
URL: http://emmeliluu.blogg.se/
Postat av: tess

Jag vet ärligt inte va de gör då. Men jag tror att dessa campingar har maskiner som hjälper till att få bort snö och lyfta fram husvagnarna... för jag menar vädrets makt rår man inte över.



jag har ångest nu över detta med min husvagn jag vill verkligen inte sälja den...



Jo det rullar på. Jag mår som sagt ganksa bra så.... jobbar å står i.



//tess

2010-02-02 @ 09:48:03
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Emeliié

JAhaaaaa =)

Attans att LHC lät er vinna ;)

HAHAHA



2010-02-02 @ 14:45:52
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/
Postat av: tess

Idag är ja lite trött.... men det är bra trots allt. Har gått en liten tur med stavar men det blev bara en liten tur eftersom jag har så ont i kroppen.



Nej de får ju lösa de vädret råder man inte över.



De har en Adria själva har vi en Cabby... en 550 DLX barnkammarvagn. BLINK... Då e du med va???



//tess

2010-02-02 @ 14:51:58
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Elina

Okej för mig är det nog tvärtom, jag pratar hellre fritt :) Annars blir jag nervös och röd som en tomat. Ingen tror mig när jag säger att jag har världens scenskräck, jag antar att det inte märks på min personlighet :P



Oooh nice!! Njae, jag försöker hålla mig borta från facebookgrupper, man går bara med och sen vet man inte vad det är för något. Jag är i princip bara med i "Cancerfonden"..



Njae, inget kul alls. Jag har blivit förkyld - värdo! Menmen, jag får äta mycket c-vitamin och hoppas på att bli frisk till helgen :)

2010-02-02 @ 15:44:49
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Emmeli

mot min pollen allergi

2010-02-02 @ 16:42:23
URL: http://emmeliluu.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Okej, ja jag kan minnas att jag såg någon säsong när jag var ganska liten. Jag kan inte minnas någon namn, men kan kanske känna igen någon. Tyckte då det var jättebra! Men jag har inte följt något förrän då nu i år, just för att Hasse skulle vara med ;)



Precis, hemskt ju det där, när det är personliga angrepp... Skulle ju skämmas.



Jo jag har haft en bra dag! Precis hemma från fritis =) Själv?

2010-02-02 @ 17:03:49
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: madde

Hej! det va längesen, ett tag sen faktiskt. hur är det? saknat ditt skrivande.. Förlåt mig om jag själv inte har skrivit. ..



Du får ha de så bra, själv har man nyss ätit en jättegod skink odh ost macka:)



KRam

2010-02-02 @ 17:42:22
URL: http://ohlssonmadde.blogg.se/
Postat av: Alex

Sv: Haha, ja :)



Hur mår du idag då? :)



Kram :)

2010-02-02 @ 18:57:25
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Emmeli

hehe precis:)

Får tänka på hur bra sommaren kommer bli utan allergi istället :D

2010-02-02 @ 20:34:17
URL: http://emmeliluu.blogg.se/
Postat av: tess

Vagnen är 5.50 meter en helt normal vagn för fem personer.



Ja jag vill ha årstider...



Albin hänger inte med i matten.... ingen har sagt något på alla år... jag blir galen.



Jag kan säga att jag snart får ett nervsammanbrott.



//tess

2010-02-02 @ 20:48:07
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Emmeli

hehe precis:)

2010-02-02 @ 20:55:48
URL: http://emmeliluu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahah aerobics - inte igen säger jag ! Verkligen inte i min smak xD



Ah, jag känner igen det namnet! Sybejde, åh när jag hör det så tänker jag också på en som var med i idol för x antal år sen, en brunare tjej.



Jo det är roligt där än!

Okej ;)

2010-02-02 @ 21:14:39
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: tess

Tydligen inte alls å när jag suttit med honom så jaa de e katastrof och ingen har sagt något förrän nu.. Ska lägga mig nu natti. //Tess

2010-02-02 @ 21:15:42
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Alex

Sv: Jag mår nog inte så bra kanske :).

Aw, vad söt du är =).



kram :)

2010-02-02 @ 21:26:06
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Emeliié

hihih, 300 kronor !

FUCK !!

2010-02-02 @ 21:59:54
URL: http://emeliieruukeel.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Okej, tråkigt att ni har så lite kontakt nu då. :(



Hehe, bra att du kom ihåg mötet.. ;)

2010-02-02 @ 23:08:32
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: jessie james

Åhh fya! Inte vill jag vara domare :(

Guud så hemskt :(



Hehe jag gillar Mattiaz låt jätte mkt. Man blir så glad av den :)

Vill man så går allt! Bara att kämpa :)

2010-02-03 @ 07:49:16
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: Elina

Jaa jag hoppas det, men nu är jag verkligen dunderförkyld :P

Det är Scandal Beauty Party på en klubb, jag och min kompis är inbjudna som vip så det kan bli kul. Så ska årets "Scandal Beauty" utses av Slitz haha. Jag tycker sånt är roligt även omjag själv aldrig skulle vilja ställa upp på det!



Vad ska du själv göra?

2010-02-03 @ 09:04:47
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: