Träningshelg i Stockholm

Tid: 17:39:51
Datum: 2010-05-25
Kategori: Goalball

Då var årets 1:a läger i sammarbetet mellan oss, Göteborg och Stockholm avverkat. Det hölls i Stockholm och skulle innehålla goalball, simning, judo och friidrott. Lägren är ju dels till för att rekrytera nya spelare/deltagare till de olika idrotterna, men även för att de som håller på med idrotterna ska få lite extra träning.

Det började dåligt med att inga alls från Göteborg var med. De som annars brukar vara så bra på att vara med på saker och ting, men kanske var det något annat i vägen.
Det innebar hursomhelst att det bara var jag, Albin och Jennifer i den äldre gruppen från 15 år och uppåt. Stockholm var, precis som vanligt, dåliga med att få dit deltagare i lite högre ålder. Några småbarn var med och bildade den lite yngre gruppen tillsammans med Alexander, från Linköping.

För att det skulle bli lite fler folk i våran grupp fick Niklas vara med, en kille från Stockholm. Han var minst sagt speciell. Spike tycker att jag gnäller, men det är ingenting mot vad han gjorde. Han gnällde för att det var för hårt på judomattan, för att han inte orkade gymma och för att han fick ett skott i huvudet på goalballen. Ett skott som Pelle sa inte ens tog i huvudet, utan långt ner på underarmen. Micke, som höll i goalballen, såg dock inte riktigt och tyckte det såg ut som huvudet, något Niklas så klart inte nekade till.

Vi äldre började som sagt med goalball. Det blev mycket skott och Micke tyckte det såg bra ut. Jag fick till min teknik riktigt bra och tog 3 steg, som man ska, sköt och sedan avslutade med ett litet steg, istället för, som jag brukar göra, börja med det lilla steget. Precisionen gick också bra, men försvaret var lite sådär. 3 av oss försvarade, medan den 4:e + Micke stod på andra sidan och sköt. När Micke sköt hann jag inte alls ut och täcka min stolpe till en början, men efter att ha flyttat ut lite åt vänster gick det bättre.

Efter goalballen blev det lite fika. Typiskt nog var det kanonväder hela lördagen. Man ville bara ligga ute och sola hela dagen. Istället skulle vi vara inne och träna.

Judo var nästa pass för oss. Eftersom att Martin och Nico inte var där den här gången och kunde hålla i judon fick Erika hålla i den. Hon är också duktig. Niklas gnällde lite och ville inte bli kastad eller kasta. Vi hade inga dräkter, så vi fick ta det lite försiktigare än vanligt, men det gick bra och jag tyckte inte det var lika jobbigt som det brukar vara med Martin som tränare :)

Middag var det därefter och sedan var det dags för dagens sista pass för oss, simning. Den höll maja i. Henne hade jag aldrig träffat innan, men jag vet att hon känner Nico och är väldigt bra på simning. Vi testade, precis som förra året, alla olika sätt och Maja tyckte jag gjorde det bra på fjärilsimmet.
Efter att ha simmat i ca 30 minuter gick Pelle, som var ledare för våran grupp, och Niklas upp och duschade. Vi andra stannade kvar i vattnet och busade och kastade boll. Maja lyckades träffa mig i huvudet 4 gånger. Jag fick i alla fall in ett klockrent skott, rakt i bröstet på Albin.

Till slut fick vi i alla fall gå upp och göra oss i ordning. Jag var ganska trött och tänkte sova tidigt, men så jättetidigt blev det inte ändå. 23:30 lade vi oss och somnade ganska snabbt.

På söndagen var det tänkt att vi skulle ha friidrott, båda grupperna tillsammans. Så fint väder det hade varit under lördagen bådade det gott,  men icke. Spöregn var det på söndagen, vilket innebar att vi fick improvisera lite. Vi äldre fick prova på gymmet de hade där på Beckis, medan de yngre gjorde något annat. Det var ett jättefint gym de hade där med riktigt bra maskiner. Ett sådant gym skulle vi ha här i närheten...

Helgen avslutades med lunch varpå vi åkte ner till Linköping igen.

Under söndagskvällen firade vi Shep, som fylde 15 igår. I födelsedagspresent fick hon sämsta tänkbara sak, men det tar vi i ett senare separat inlägg, men jag kan säga att det känns tomt här hemma nu...

Hela förra veckan var hemsk. Det var dålig uppdatering här, men jag orkade helt enkelt inte. Det hände en grej som absolut inte var meningen och jag mådde riktigt dåligt efter det, tänkte på om det skulle slutat så. Nu gjorde det inte det och det är bra igen, t.o.m. bättre än vad det var innan :)
Dock var de dagarna efter händelsen några av de värsta dagarna i mitt liv och jag mådde skit. Var t.o.m. hemma från skolan 2 dagar efter det, men så under torsdagskvällen blev allt bra igen. Att några ord kan värma och förändra så otroligt mycket. <3

Nu drar studentveckorna igång också och det börjas ikväll med ölbrännboll i Mjölby. tyvärr kunde ju vädret ha varit bättre, men det får gå ändå. Man tar bara studenten en gång i livet och det är nu. :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Svar: Ja, hockey-VM är skoj att kolla på NÄR Sverige spelar :)



Åh, vilken härlig tid du har framför dig nu :) Njut av studentveckorna :p

2010-05-25 @ 19:55:33
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad spännande med en träningshelg i storstaden ;)



Nuuu är min skola sluuuut. Jag hade min sista redovisning idag och shit vad jag är lättad :D Snart kommer du få den lättade känslan!! hihi



Jaa kroppsspråk är väldigt intressant! Jag pratade om hur andra uppfattar vårt kroppsspråk och vad vissa gester kan betyda, typ om man har armarna i kors osv. Idag redovisade jag om tvångsyndrom vilket också är intressant faktiskt eftersom det är så vanligt!!!



Haha jaa gummisnoddskrig är fan farliga grejer ;D

2010-05-25 @ 20:46:24
URL: http://saralindfors.blogg.se/
Postat av: tess

Ja mycket jobbigare än va man tror... 30 sekunder vibbar man varje grej å de va otroligt jobbigt... känns liksom löjligt men ack så sant.



//Tess

2010-05-25 @ 20:52:10
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så otroligt stark fina du! Du är en av världens starkaste och mest modiga personer! Du vet att jag beundrar dig och tycker om du mycket underbara du.



Massa massa kramar! <3

2010-05-25 @ 23:21:33
URL: http://alexandrawittgren.blogspot.com
Postat av: Ida

Vilken tur att det känns bättre nu!

2010-05-26 @ 11:19:35
URL: http://festizzz.blogg.se/
Postat av: tess

Ytterligare massa träning... du håller igång du. Jag har oxå börjat nu men nu känner jag av min axel... får se vad som händer... bara streta på.



Vad jag förstår har Ford gått bort med... va hände? Sorgligt... man saknar dom så... de blir en stor del i livet de smp liven.



Annars verkar de röra på sig hos dig och du skriver inte ut allt... men ja allt ska heller inte sägas. Finns här OM du vill... ha de gott nu



//Tess

2010-05-26 @ 11:38:00
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: - Mm, precis. Det är som en nedräknare eller nåt så att man hela tiden ser hur lång tid man har kvar och sen om tiden går ut lämnas provet automatiskt in.

- Kul att jag inspirerar dig! :) Tror att många tänker så, att man liksom vill tro att alla kommer till himlen (speciellt de man älskar) fast egentligen tror man kanske inte på det. Men du verkar tro lite olika i olika situationer verkar det som, det som känns bäst för stunden liksom!?



Nice med studentveckor! :)

2010-05-26 @ 18:22:05
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: anna

Oj, så jobbigt det lät :( men tur det är bättre nu!



Svar: Det var en slutuppsats i geo A om resurser där man typ skulle sammanfatta kursen :)



Okej, men det är inte fel att ha några G, om man har gjort sitt bästa tycker jag :)



Det vet jag faktiskt inte, har inget bra svar till det! Men jag tror iaf inte på att typ andar kan komma hem och försöka kommunicera med en och sånt :p



Okej, så surt :( hoppas vädret blir bättre till studenten iaf!



Det är solsemester :) det finns inte mycket att shoppa där, eller jag har ju mest varit i relativt små städer och där är det bara massa souvenir-shoppar..



jaha okej då förstår jag :) men ser du inget alls eller är det bara nedsatt?

2010-05-26 @ 18:27:33
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: NATALIE

så skönt att allt ordnade sig :)



svar: oj ja att få ett getingstick kan inte vara så speciellt kul.. saker man har varit med om som liten sitter ofta kvar :P

2010-05-26 @ 20:10:40
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag hoppas verkligen att du mår bättre nu än vad du har gjort den senaste veckan! Det är studentvecka snart för sjutton; då ska man vara glad och lycklig och tycka att man är bättre än alla andra (ungefär). Nåväl, kram påre i vilket fall som helst!



Svar; Av det jag läste så fick jag det till att goalboll är ungefär som handboll för synskadade? (eller är jag helt ute och cyklar nu?)

Dessutom kan jag ju inte undgå att bli lite nyfiken; hur pass dålig syn har du? Är du helt blind eller ser du dåligt/sämre/osv?



Furuvik ligger precis som du skriver vid Gävle, ungefär en mil utanför. Dock tvivlar jag på att det är någon känd hockeyspelare som kommer härifrån, haha. Du kanske har hört talas om Furuviksparken månne tro? Nöjes/djurpark.



Och jag vet faktiskt inte riktigt vart jag skulle vija volontärarbeta. Någonstans där människor behöver hjälp helt enkelt (helt obegripligt är det kanske inte, heh). Det återstår att se helt enkelt, vars jag kan tänkas hamna osv.



Hur känns det inför studenten nu? Är du pepp?

2010-05-26 @ 20:27:07
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Så du är 80-talist även fast du tar studenten i år? :p

2010-05-28 @ 08:18:49
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: vispen

Kul att ni hade läger igen. Någon gång får jag kanske komma på något av dem och träffa er:) Men som jag har skrivit tidigare kan jag knappt simma och judo kan jag knappt någonting om heller. Om jag skulle vara i den äldre gruppen skulle jag ju vara helt körd haha.

Vad bra att du mår bättre nu:) Kram

2010-05-28 @ 11:16:42
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh så härligt utan någon skola !



Nej jag vet inte hur jag ska förklara, men det är som av samma anledning, samma känsla som när jag tänker att det ska kunna finnas någon gud. Det är liksom för onaturligt, och vi människor är ju också väldigt bra på att se och höra det vi vill, fantasin är ju som den är, och det är ju till mesta dels helt omedvetet så jag anklagar inte någon för det :) (Menar inte att det är så i ditt fall, det du skrev. Ingen blekaste hur det kunde hända!)



Ja haha, ganska galet när vädret skiftar så där.. Men det är väll svenskt, och ett bra tecken på globaliseringen :P



Precis, ja om jag hade haft pengarna så hade jag nog gärna bott i en egen lägenhet, fast ändå rätt nära hemma!



Jaa, faktiskt så är brons riktigt bra av kronorna, men för stunden där var man bara så himlans besviken, att dom sumpade chansen där i slutet.

2010-05-28 @ 16:49:49
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej Johan! Tack för kommentaren på min blogg.

Jag har nu läst ditt inlägg och jag måste säga att det låter väldigt märkligt, har inte hört talas om något liknande tidigare. Däremot har jag hört om folk som fått sådana här besök av någon som har dött. Men av en levande person, det låter skumt. Och det faktum att TVÅ personer upplevde hans besök som verkligt, det är ovanligt.

Om det var något spöke som antog hans skepnad, det vågar jag inte svara på. Men jag vet andra som skulle tippa på något åt alien-hållet. Finns ju många skumma vittnesmål om sådana saker.

Men när det händer sånt här så bör man ju kolla upp platsen. Antingen genom att ta dit ett duktigt medium, eller en slagruteman. Förklaringen finns ofta på platsen och de energier man hittar där.



Vad gäller det som hänt mig så rör det främst min gamla lägenhet, som jag lämnade för snart ett år sedan. Jag har berättat hela historien på min blogg, med foton och så. Du kan ju börja och läsa bakifrån. Jag lägger länken direkt till de tidigaste inläggen. Bäst är om du börjar läsa underifrån. Då får du en bra bild av hur allt började. Så klicka på länken här under och scrolla sedan längst ned på sidan för att läsa det första inlägget.

2010-05-28 @ 20:52:02
URL: http://detspokar.blogg.se/2009/may/
Postat av: Matilda

Njut av kärleken så länge den varar. Håll hårt i den och var ödmjuk mot den.



Emil min hockeyvän är inte särskilt känd. Men han är duktig och i den bästa av världar kommer han till OS och NHL.

2010-05-28 @ 22:13:40
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: NATALIE

svar: oh din sommar låter ju helt underbar :) och hjälp, nu närmar sig studenten för dig ja! så spännande :)

2010-05-28 @ 22:27:44
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Okej, på så vis ;D



Imorgon är det bio och på söndag mys med pojkvännen :)

2010-05-28 @ 23:29:32
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi har ett prov i naturkunskap kvar, men sen är det bara läxor och inlämningar.. Eller ja, egentligen är det inte så "bara", men mycket lugnare än vad det varit den här veckan ;)



Ah okej, ja man kommer väll aldrig få ett helt klart svar kring det där, spöken eller inte spöken :P



Okej, ja om jag skulle flytta till storstad söderut så skulle jag gärna testa på göteborg! Det verkar som ett trevligt ställe, men däremot är stockholm ingenting för mig. Den staden jag tror att jag som minst skulle vilja flytta till eller passa in i =)



2010-05-29 @ 12:36:46
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv: Jag är från Stockholm egentligen men flyttade upp till Umeå den här terminen för att börja plugga, därför avståndet=)

2010-05-29 @ 12:41:29
URL: http://festizzz.blogg.se/
Postat av: Evelina

Usch, låter jobbigt med en sådan händelse (en av de värsta dagarna i ens liv). Tur att det blev bättre :)

2010-05-29 @ 16:19:32
URL: http://evvvelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: