Förvirrad och rädd

Tid: 09:11:09
Datum: 2010-10-27
Kategori: Allmänt

Detta kan nog bli det kortaste inlägget på väldigt länge. Jag har inte så mycket att säga, rubriken säger det mesta.

Det finaste dygnet innom dessa 4 väggar, som jag har bott innom i drygt 21 år, hade vi tillsammans när du var här. Mys med hela huset för oss själva och världens mysigaste dusch. <3

Nu är jag mest förvirrad och rädd. Mest det sistnämda.
Förlorar jag dig på ett eller annat sätt, då... då vet jag inte vad jag gör. Ett liv utan dig finns inte, det är inget liv. För du är mitt hjärta, mitt eviga hjärta, utan dig är jag inte hel. Du betyder allt för mig och då menar jag verkligen allt. Jag ser en framtid tillsammans med dig, en framtid med boende, barn och vänner. Allt annat är bara ett svart hål, det finns inte. Det är dig jag vill dela hela mitt liv med, det är det ända jag är helt säker på när det gäller framtiden.

Ångesten ligger som en klump i bröstet och jag känner mig så ensam. Jag har ingen här i närheten att prata med. Faktum är att jag bara har dig och Jocke, båda ca 25-30 mil bort. Det är för er jag lever, på 2 olika sätt.
Jocke, min bästa och närmsta vän som alltid finns där, vad som än händer. Vi behöver inte höras av precis varje dag, men vi vet precis var vi har varandra. En äkta vän jag kan prata med om allt, precis allt.
Du, mitt livs stora kärlek, den finaste av gåvor, som ett guldkorn i sanden, som en ängel utan vingar. Med världens vackraste leende, en röst som får mig att smälta totalt, en doft, så magiskt underbar, en famn, tryggare än allt på jorden och läppar, som får mitt hjärta att dansa och fylla mig med en sagolik värme och trygghet.

Jag vill aldrig någonsin förlora dig, aldrig aldrig, inte på något sätt. Händer det, då vill jag inte tänka på vad som kan hända...

Du säger att det här är för vår framtid, att det behövs för att den ska bli så lycklig och bra som vi vill. Jag hoppas du har rätt. För en framtid utan dig är ingen framtid.

Älskling, jag älskar dig! Nu och föralltid, från det djupaste av mitt hjärta, min mest dyrbara gåva jag någonsin kan få. <3

Kommentarer
Postat av: NATALIE

så härligt att ni har haft det bra! :) Jag är glad för eran skull :)



svar: heheh jaa :) jag har inte varit så öppen med det i bloggen än bara :)



wow så roligt :) då man lär känna varandra på nätet sådär som ni gjorde får man ju verkligen lära känna varandras insida :)



Nu är det snart lov! vi går bara den här veckan sen är vi lediga :) det ska bli skönt! jag hoppar just nu på kryckor då jag har råkat ut för en inflamation i benet.. När har ni lov? :)



hehe ja bowlingen gick fint :) jag brukar verkligen vara usel på att bowla men den här gången gick det faktiskt helt ok :) i och för sig så hade jag "staket" så det är väl därför x) haha

2010-10-27 @ 09:57:12
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: vispen

Fint inlägg som vanligt:) Vad bra att ni har haft det så bra tillsammans de här fyra dagarna! Vänner och andra som man älskar är det finaste och bästa man har!

2010-10-27 @ 11:02:11
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Emlan

Det låter lite jobbigt det där du :( Har det hänt någonting? Hoppas allting ordnar sig iaf! Jobbigt att inte ha någon i närheten att prata med om det :(



Ja, en varm jacka vill man ju ha! jag körde på en svart parkas från Everest. Den är super varm och skön. Helt klart nöjd :)

Peaks mössor är kanske tunna, men de är ju trots det gjorda med ett sånt material att de är varma ändå. Det är ju inte mössor från typ lindex o hm. Ska försöka leta upp en ordentlig mössa, men fram tills dess går det bra med jackan för den har en go luva :)



2010-10-29 @ 15:14:13
URL: http://emlanherself.blogg.se/
Postat av: tess

Men lilla du... jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska bli bra igen... jag håller tummar. Vet inte vad som hänt men jag hoppas.



Den äldsta delen är väl från 1500 talet vad jag har förstått. Det är ett ganska långsmalt hus som står på en gammal sten grund. Rött... det står på en sluttning med skog bakom. Lada där man haft kor. Sedan har man byggt till lite på huset men det är lågt i tak och ja väldigt mysigt. Det är dock gjort en del i det pga det blev hussvamp i huset. Så nu står de på en cementgrund. Men annars gamla plankor i tak och golv specielt på lvervåningen där barnen har sina tre rum. Takbjälkar... öppen spis i vardagsrummet som från början var köket. Huset hade även en större ladugård tidigare. Det finns en själ i huset och det finns mycket som rör sig där. Jag stortrivs. Annas mans föräldrar hade det som sommarhus från början men haft det över 40 år så tog de över detta.... det är så fint. Åkrar runt om.... fält. Lantlig miljö.



De har hittat gamla föremål i hiset i golv osv... glasögon och någon gammal bröllopsgåva samt lite annat som jag inte vill skriva här.



KLart att vi påverkar jorden men ser man tillbaka på hur det sett ut så vet vi att polerna har smält innan å då fanns inte dessa problem. Jorde rör sig på sin egen axel så de är ju flera orsaker... men givevis gör de sitt till.

2010-11-01 @ 11:52:58
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja själar finns de i huset... de gör de. Helt klart å huset i sig har en själ.



Nej de är tufft när man inte har den man älskar och inte vet hur framtiden ska se ut. Ni är unga och det händer så mycket. Hon kanske behöver tid? Jagh oppas som sagt att de blir bra... om det är detta du så gärna vill. Men tro de eller ej man klarar mer än man tror.... för att man måste.



Ja de finns mycket vi påverkar men ändå så vet man att jorden lever sitt eget liv som sagt. Dessa plattor jorden är uppbyggd på de rör sig och som sagt polerna rör sig. de har varit grönt på grönsland en gå¨ng. Allt styr vi inte över... men vi får tro att vi slipper jordens undergång.



Jo jag vet att du finns... men just nu så går jag igenom saker jag skäms för oxå... jag vill inte prata och dela. jag vet att jag felar och är fel så de får vara så.

2010-11-01 @ 13:31:08
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: vispen

Sv: Det är ganska jobbigt att gå med kryckor när man inte ser något. Det tycker i alla fall jag för jag kan inte använda käpp samtidigt så någon måste gå bredvid eller framför hela tiden och säga till när det kommer kanter, trappor och sånt. Nu börjar dock foten bli lite bättre så hoppas att jag slipper kryckorna snart! Hoppas att du mår bra, kram

2010-11-01 @ 17:57:33
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du vet! Ibland måste även jag vara lite crazy, haha! Nej, men seriösa inlägg kommer ju också... men ibland är jag knepigt barnslig asså :D

2010-11-01 @ 17:58:44
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Matilda

Hoppet är det sista som dör. Vad som sedan händer kan man tyvärr inte göra särskilt mycket åt. Vad som än sker får man hoppas på sanning och ärlighet.

2010-11-01 @ 17:59:26
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Matilda

Nya träningsschemat kommer upp när det är dax för att påbörja det! Innan dess får du försöka stilla din nyfikenhet ;)

2010-11-01 @ 18:00:05
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: tess

Ja man kan inte kräva man ska ha många nära vänner. Jag har ett par och är glad över detta men är ledsen att jag förstörde den här vänskapen. För hon betyder fortfarande så mycket.



Ja ibland behöver man tid... så är de. Tycker om någon så kan man ge tid. Helt kalrt och jag håller tummar att de går bra. Menade inget illa med att ni va unga utan menar att de rä mycket i livet och att man behöver olika tid att ta in eller smälta saker... å de finns ju tid.... Så givetvis ska vi tro att allt blir bra.



Givetvis kan jordens undergång komma redan imorgon men de vet vi inte då hoppas ja... men som sagt vi borde itne behöva uppleva de pga naturen men visst trycker nån på en knapp någonstanns så kan de ta slut fort...



Ja jag tror man måste bemöta SD å låta dom visa va de står för. de e demokrati. det som man gör nu är diskriminering oavsett va jag anser om dem...



BRA att ett inlägg faller dig i smaken å att de va skoj. Va meningen.



Ja de va sååå kul att komma upp till Anna igen. Jag är så glad. Å vi har haft trevligt å mysigt och skrattat massor.

2010-11-01 @ 18:49:35
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: matilda

Blir så glad för eran skull! :)

Men jag förstår också tankarna..



SV: Ja väldigt stort är det=)

Fritidspedagog skulle jag kunna tänka mig att bli i framtiden, även lärare för förskoleklass. Om jag jobbar med barn så är det väl mina drömjobb, men däremot har jag inte riktigt bestämt mig, om det verkligen är inom det jag vill jobba :) Svårt tycker jag!



Okej, ja jag brukar kika in på hockeybloggen med jämna mellanrum ;) men däremot är mitt minne sämre ibland... suck! Haha

2010-11-01 @ 19:24:28
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: matilda

Haha ;D

En tifogrupp? Vad innebär det?

Nej vi har inga särskilda faktiskt:) För oss så skriver man t.ex. i forum eller pratar ihop sig då man är sugen och kommer med förslag, sen bestämmer man en sal eller så där man kan måla på tifot. Väldigt fritt :)

2010-11-01 @ 19:27:41
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Något säger mig att jag aldrig kommer kunna lämna min barnsliga sida. Det är någon med den som gör allting så mycket lättare. Känslan av att kunna ta saker och ting med en klackspark känns som en perfekt kombination mot den strikta idrotten. För så länge flertalet av träningarna känns kul fortsätter jag... tills den dag jag lyckas.



Som sagt. Hoppet är det sista som dör.

2010-11-01 @ 22:11:51
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Matilda

Tack snälla.

Det är ju inte riktigt så att jag vet att jag kommer träffa mitt i prick. Jag går mest bara efter vad jag själv tycker och tänker och känner... ibland prickar jag och ibland missar jag nog :)

2010-11-02 @ 17:53:13
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Emlan

Ja jag har hört att Everest ska ha bra handskar med. Jackan kostade 1300kr. Lite väl mycket i min smak, så det är bäst att den håller i en massa år nu!:P Fast den är väldigt varm och go och snygg så jag har börjar acceptera priset nu.



Jajjamen, denna helgen blir det kalas i Norrköping :)



Det var en avslappningsövning när man typ, helt avslappnad går in i sig själv. Väldigt svårt att beskriva:P



Jag hoppas verkligen att det ordnar sig! Det är aldrig roligt när det blir krångel med den man älskar! Men jag håller tummarna för att allt blir bra!



Ja jag förstår det. Men din familj då? Har du dem nära? För ibland hjälper det ju också, att prata med familjen.

2010-11-02 @ 18:22:07
URL: http://emlanherself.blogg.se/
Postat av: anna

åh så fint :) älskar sånna vänner som man inte måste prata med varje dag och man är lika bra vänner bara för det, det är vänskap!



svar: det har du inte sagt? men vad coolt! inte för att winnerbäck var känd då, men ändå coolt tycker jag :)



jag har sjukt mycket planerat under lovet, hinner knappat med något, haha! har bara suttit vid datorn typ fem minuter per dag sedan i fredags och det händer aldrig! men det händer massa kul nu :)



oj :/ hoppas det löser sig då! men det gör det.



där kan jag inte hålla med dig, men eftersom jag vill bli ekonom och jobba med siffror så funkar matte för min del :)



till landslaget skulle du väl kanske bli antagen, eller var det inte så?



okej, hoppas det blir en flytt till göteborg för din del då :)

2010-11-02 @ 21:35:04
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Okej haha, ja mycket beror nog på vars man själv bor och vilket perspektiv man ser från på kartan ;)



Okej, ja men du gör helt rätt! Fortsätt att tänka positivt och bara njut, det kommer nog bli jättebra! :)



Okej, ja svårt det där med jobb, nästan jobbigt!



Aha! Men då vet jag vad en tifogrupp innebär, låter ändå bra med en speciell grupp människor, blir nog mer anordnat då ;)

2010-11-02 @ 22:48:10
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: NATALIE

svar: haha ja jag kan lätt göra det!



det låter ju härligt :) jag har alltid firat halloween just för att Emelie, som jag har varit kompis med hela livet, fyller år just då :)



men oj är det något som har hänt mellan er? :(



Oj jag har faktiskt inte ens tänkt på att detta är mitt sista höstlov :O däremot tänkte jag på det jättemycket att jag hade mitt sista riktiga sommarlov i somras. Hur ofta pluggar ni? är det mycket hemstudier? :)

2010-11-03 @ 10:53:02
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Elina

Å vad fint, vilken kärleksförklaring!! <3

2010-11-04 @ 15:38:43
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Så fint skrivet :)

2010-11-13 @ 00:06:03
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Nadine

Guh Johan, vilken fantastisk blogg du har! De inlägg som handlar om sport tilltalar nog andra mer, då jag aldrig fattar grejen med sport, men allt som handlar om ditt liv, speciellt kärleken, rör mig nåt otroligt! Och juste, jag såg nu att du har varit jättesnäll och kommenterat en massa på min blogg, men min blogg har inte visat det så jag såg inte det förrän nu, när jag kollade på kommentarer jag fått under hela min bloggtid. Känns meningslöst att svara nu, men tack för att du läste min blogg och framförallt att du kommenterar, det visar ju på att du verkligen läser och tar in det som står. Jag hoppas allt slutar lyckligt för dig, och ska definitivt bokmärka din blogg nu! Läste den ett tag förut men ett tag slutade jag läsa alla bloggar så det försvann väl lite där. Oj, vilken lång kommentar, men det får du stå ut med!

2010-12-07 @ 11:30:41
URL: http://naadiine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: