1 år...

Tid: 13:48:17
Datum: 2011-01-07
Kategori: Allmänt

Idag är det exakt 1 år sedan den allra första kommentaren ramlade in i kommentarsfältet här på bloggen.
En kommentar, som skulle visa sig bli början på en alldeles sagolikt underbar, magisk och vacker saga.
En kärlekssaga, vackrare än alla världens ord någonsin kan beskriva.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Jag visste det inte då,
men nu vet jag,
det var då jag fann mitt livs stora kärlek.
Hon jag älskar och alltid kommer att älska,
hon jag vill dela hela mitt liv tillsammans med.
Den vackraste och finaste i världen,
som ett guldkorn i sanden,
som en ängel utan vingar.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Jag minns bloggkonverserandet i början,
innan det övergick till dagliga MSN-konversationer,
för att ytterligare några veckor senare övergå till ett galet messande.
Jag minns våren, då januari - februari övergick i mars - april.
Jag minns våren, då vi kom allt närmre och närmre varandra.
Jag minns, hur tilliten, förtroendet och tryggheten till varandra ökade dag för dag,
kväll för kväll,
natt för natt,
mess för mess,
konversation för konversation.

Jag minns, hur jag starkt fick revidera mina teorier om att finna kärleken via nätet.
Jag bevisade för mig själv att det verkligen går,
vi bevisade för varandra att det verkligen går.
Du och jag, mitt eviga hjärta.

Jag minns, hur du berörde mitt hjärta,
så varsamt och försiktigt,
med så mycket ömhet, förståelse och vänskap.
En vänskap, som övergick mer och mer till kärlek.
Kärlek i dess renaste och finaste form,
kärlek, mer dyrbar än allt på jorden.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Jag minns de hemska dagarna i maj,
då jag var livrädd och förtvivlad för att allt skulle sluta där och då, innan det ens hade börjat.

Jag minns hur vi,
på kvällen den 20 maj,
för första gången sa att vi verkligen älskar varandra.
Jag minns hur jag dagarna efteråt bokstavligen svävade på rosa moln,
vädret var kanon och studenten var nära.
Livet var underbart.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Vårt allra första telefonsamtal,
kvällen efter att jag och Jocke kom hem från lyxkryssningen.
Nervöst satt jag och väntade på att du skulle ringa i soffan i TV-rummet.

Så fick jag höra din röst.
Den vackraste och finaste rösten i hela världen.
Vi satt där, timme efter timme och bara njöt av att få höra varandras röst.

Lyckan hördes genom telefonen,
båda två log lyckligt för oss själva.
Ett lyckligt leende över att äntligen få höra varandras röst.
Röster, fyllda med så mycket värme och kärlek, ömhet och förälskelse till varandra.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Telefonsamtal efter telefonsamtal,
timme efter timme,
dag efter dag,
hela sommaren lång.
Hjärtat svämmade över av kärlek,
en värme spred sig från det djupaste av hjärtat och ut i hela kroppen.
Varje gång jag fick höra din röst.

Tårar rinner, hjärtat blöder

11 augusti.
Första gången vi träffades.
Efter månader av längtan.

Den där allra första kramen, precis utanför bussens dörrar.
Tågresan ut till Alingsås, där vi mest satt och log av lycka,
lycka över att äntligen få vara tillsammans, efter alla dessa dygn, veckor, månader av längtan och saknad.
Promenaden ut till campingen, där vi bara var tvungna att krama varandra igen, mitt på vägen.

Det vackraste och finaste dygnet i mitt liv, fylt av den renaste och finaste av kärlek.
En kärlek som bara kan frambringas hos två personer som verkligen älskar varandra, från det djupaste av hjärtat och ut i hela kroppen.

Miljoner kramar, tusentals kyssar.
Viljan att vara ännu närmre, krama och trycka sig ännu tätare intill varandra.
Näsor i varandras hår,
läppar som möts, sammetsmjukt, ömt och med så obeskrivligt mycket kärlek, bakom varje liten beröring. 
Händer som undersöker varandra,
smekningar längs ryggar, hår och kinder,
"jag älskar dig",
gång på gång, direkt från det innersta av hjärtat.

Varje liten rörelse, varje liten beröring,
fylld med så oändligt mycket kärlek och förälskelse.

Dagen efter, då vi fortsatte att vara nära varandra, på en filt, intill en motorväg.
Ditt huvud i mitt knä, mina armar runt dig.
Läppar som möts.
Bilar tutade och vi log, tätt tillsammans.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Hemma i min ensamhet,
tårar av total lycka och glädje,
lycka och glädje över att ha den finaste och mest underbara flickvännen i världen.

Hjärtat värkte redan av längtan och saknad.

Telefonsamtalen och messandet blev ännu mer intensivt.
Vi ville inget hellre än att vara hos varandra, varje dag, varje minut, varje sekund.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Alla otaliga "jag älskar dig", "du är bättre än bäst", "vill bara vara hos dig, tätt intill" osv.
Alla tusentals magiskt fina SMS, fylda med så mycket kärlek det bara går att tänka sig och mer än så.
Alla timmeslånga telefonsamtal,
om egentligen ingenting, men trots det likt en drog.
En drog av att höra varandras röst,
att känna hur lugnet, värmen och tryggheten sprider sig innombords.
Att känna hur hjärtat bokstavligen svämmar över av kärlek till varandra.

Tårar rinner, hjärtat blöder

24 september.
Andra gången vi träffades.
Samma camping, minst lika underbart.

Ett dygn av total lycka,
och som vi hade längtat och saknat.
Minut efter minut, timme efter timme, mys, mys, mys.
Kramar, pussar, kyssar, smekningar.
Allt med en så rakt igenom äkta och ren kärlek.

Du smekte mitt hjärta,
så varsamt och fint, lindade in det i all din kärlek.
Jag rös av total lycka och kärlek,
log när du kysste mig,
att känna smaken av dina läppar,
dina armar runt mig och din röst i mitt öra.

Att känna hur allting känns helt rätt,
hur allting känns så magiskt fint,
hur man vet att man har hittat hem.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Exakt en månad senare, 24 oktober.
Mitt i höstens kyla och mörker.
Då kom du hit.
För allra första gången.

Jag åkte och mötte dig, vi åkte hem hit.
Jag visade dig runt i huset och vi fastnade i mitt rum.
Mys, mys, mys.
Timme efter timme.

Eftermiddag blev kväll,
kväll blev natt,
natt blev morgon,
morgon blev förmiddag.

Vi låg fortfarande tätt, tätt tillsammans i min säng,
med armarna om varandra,
huvudena tätt ihop och med varsitt lyckligt leende på läpparna.

Mitt livs finaste och mysigaste dusch stundade,
varefter vi åkte in till Mjölby,
jag lämnade av dig och åkte hem igen.

Allt kändes jättetomt, men jag begravde näsan i din T-shirt, din tröja och dina strumpor,
som jag hade fått låna och som du hade glömt.

Tårar rinner, hjärtat blöder

Det som sedan hände förstår nog ingen av oss.
Vad var det som hände?
Hur kunde det bli så?
Jag/vi föll ner i ett hål jag/vi inte trodde fanns.

Jag gråter titt som tätt,
ångesten kväver mig stundtals och ensamheten är hemsk.
Längtan och saknaden är stundtals outhärdlig,
hjärtat värker, skriker efter dig.

Du har det minst lika jobbigt som jag och ingen av oss kan nog förstå detta.
Vi var ju så lyckliga.
Så innerligt lyckliga och förälskade.
Hur blev det såhär?

Tårar rinner, hjärtat blöder

Ingen vet om detta är slutet på den här underbara, fantastiska, magiska kärlekssagan,
eller om det är ett mörkt och dystert kapitel.
Ingen vet om det kommer bli bra.
Ingen kan förutsäga framtiden.

Denna ovisshet gör mig så förtvivlad.
Jag vet precis vad jag vill.

Ibland blir det dock inte alltid som man hade tänkt.
Ibland måste man tvinga sig själv att gå emot sitt eget hjärta, hur ont det än gör,
för det finns inget alternativ.

Jag hoppas, trots allt, att våra hjärtan en dag ska leda oss dit vi verkligen vill,
till en gemensam och lycklig framtid tillsammans.
För jag älskar dig så obeskrivligt mycket.
Jag vet att jag vill dela hela mitt liv tillsammans med dig, så underbart fin och vacker är du.
Mitt hjärta.
Mitt älskade, älskade hjärta.

Tårar rinner, hjärtat blöder

"The smile on your face,
lets me know that you need me,
there's a truth in your eyes,
saying you'll never leave me,
the touch of your hands,
 says you'll catch me,
wherever i fall.
You say it best,
when you say nothing at all."

Tårar rinner, hjärtat blöder

"Du är det finaste jag vet,
du är det dyraste i världen,
du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän,
du är min tro, mitt hopp, min kärlek,
Du är mitt blod
och mina lungor,
mina ögon,
mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta."

Tårar rinner, hjärtat blöder

Mitt finaste, finaste hjärta,
jag hoppas vi tar oss ur detta,
hand i hand, ännu starkare än vad vi var innan.
För du är mitt allt.
Blodet i mina ådror,
luften jag andas,
hjärtat som slår inuti mig och får mig att leva.
Utan dig är jag inte hel.

Mitt underbara hjärta,
jag älskar dig!

 


Kommentarer
Postat av: danten89

Fint skrivet! :'(



(Jaa kom hit med några musmattor du?! :P)

2011-01-07 @ 14:09:38
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: elin | vapenfest.se

åh, så fint inlägg!!



SVAR: Nja, det är sådär.. rätt seg, och trött men jag vilar och tar igen mig. Hehe :)

2011-01-07 @ 14:53:18
URL: http://vapenfest.se
Postat av: Evelina

Vackert inlägg :D

2011-01-07 @ 16:17:57
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh, gud så vackert skrivet! :)



Du kommer nog vara ännu lyckligare när barnet väl har fötts. Kan riktigt se P framför när jag säger:" Älskling, jag måste berätta en grej... Jag väntar barn. Och du är pappan".



Dom förtjänar det faktist! :)



Kram

2011-01-07 @ 17:02:58
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Sandra

Vilket fint inlägg.



svar: Där ser man, spännande. Verkar vara mycket landslagsläger nu. Linus är iväg denna helgen med och VM-kvalar. Lycka till då!



Ja jag förstår det, trist när planer går sådär.



Nyår var jättefint faktiskt. En perfekt kväll med de närmsta vännerna.

Dennis är en av de trevligaste killarna jag vet och det var skoj att träffa hans nya tjej.



Så är det, upp och ner. Man kommer och går :) MEn jag tror ni kan fixa det och att 2011 kan bli ett fint år för er.

Jo vi får hoppas att vi kan få vår lite tidigare i år :)



Jo domaren bestämmer men jag tycker det är tråkigt när det avgörs på ett sådant sätt för det skadar även tjejernas syn på domare. Håller de inte måttet blir det ingen bra relation däremellan och jag tycker det är viktigt, för det är så man bibehåller en respekt för dem.



Nej jag tror inte det fungerar i längden i alla fall. Absolut, man måste ha den moroten och veta att man ses snart igen. Jag hade blivit knäpp annars. Det tror jag med att det finns fördelar. Det är klart det inte bara är dåligt.

2011-01-07 @ 18:10:25
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: anna

Så himla fint inlägg!



Svar: haha om jag har börjat räkna ner, fem månader och två dagar kvar nu bara, så jäkla underbart!



Efterrätten brukar ofta vara det godaste :)



okej, så jobbigt att det inte blev så på nyår då :( men om man ska tänka postivt så har du nu ett helt nytt år framför dig att umgås med de som betyder mycket för dig ;)



Jag brukar också svara något spydigt tillbaka, det känns lite elakt men jag skriver ju ofta bara en massa korta inlägg på min blogg så om man inte orkar läsa det så bryr man sig nog inte :p



Okej, jag är väldigt beroende av spotify! :)



haha ja, 2011 blir kanske det året då du kommer fram till att spotify är guds gåva till människan ;) eller nåt..haha!

2011-01-07 @ 22:36:40
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du är verkligen kär vännen.

Jag kan inte annat än säga att jag hoppas att ni hittar en lösning som passar er och att hur det än blir, att ni får en framtid tillsammans på något sätt.

LÄNGE LEVE KÄRLEKEN!

2011-01-07 @ 22:40:56
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Anonym

Oj så fint inlägg, verkligen. Jag blir helt tagen! Jag hoppashoppas att ni kan lösa problemet tillsammans! :)



sv. Ja precis, USA var mer taggade, ville ha bronset mer än oss kändes det som.



Hoppas hockeyn går bra!

2011-01-08 @ 00:35:52
Postat av: Matilda

Oj så fint inlägg, verkligen. Jag blir helt tagen! Jag hoppashoppas att ni kan lösa problemet tillsammans! :)



sv. Ja precis, USA var mer taggade, ville ha bronset mer än oss kändes det som.



Hoppas hockeyn går bra!

2011-01-08 @ 00:36:03
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: vispen

Vilket fint inlägg, som vanligt!

Jag hoppas verkligen, för er skull, att ni kan få det lika bra igen tillsammans. Det förtjänar ni verkligen, så bra som ni hade det förra året. Att hitta någon via nätet trodde jag inte heller var möjligt innan men efter att ha läst det du har skrivit och efter att ha hört andra berätta om att det faktiskt går, börjar jag tro att det stämmer och att det kanske skulle gå även för mig.

Ha en trevlig helg. Kram

2011-01-08 @ 01:02:05
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

fint inlägg!



sv: nä jag har inte hittat den än! ja om jag hade vetat hur jag spelar in på min, om man ens kan det på alla, så hade jag gjort det! :)

2011-01-08 @ 20:17:34
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Väldigt vackert skrivet! :')

SV: Låten var tänkt till min bästa vän. Men haha det är lugnt med mig, jag lever livet :)

Jag håller hela mitt hjärta för att det ska bli bra mellan er! har aldrig sett någon så kär som du verkar! Kram!

2011-01-09 @ 10:52:05
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: NATALIE

kärlek! Jag blev verkligen berörd av det du skriver. Ovasätt hur det blir så försök tänka tillbaka på allt som hände med ett leende. Det låter hemskt att säga det men jag försöker i alla fall tänka tillbaka och le, tänker att det kunde ju också ha varit så att jag aldrig hadå fått uppleva det vi hann uppleva.

Jag tror på ödet.



svar: Det tar ca 1h och 30 min till Umeå, jag vet inte riktigt hur långt det är :) Men det är alltså inte så långt men det kan vara kul att komma till en annan stad ibland, och Umeå gillar jag :)

2011-01-09 @ 11:04:12
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: tess

Ja kikade in.... hittade inte så mycket pyssel på de inlägg ja hann kolla igenom men får återkomma. Tack för tipset.



Ja du... kärleken ja... du har ordning på allt.... ja minns inte när Daniel å ja träffades... minns knappt vilket år. Vår bröllopsdag minns ja inte om de va den 26 eller 27. Vi förlovade oss på julafton i alla fall de år vi träffades å vi träffades de året i oktober.... 2007 måste de varit... å när skilde ja mig? Ja helt ärligt vet ja inte varför ja inte minns... men de är väl inte så viktigt numera. LER stort.



Ja lyssnar på mycket böcker just nu så de avlöser varann. en i bilen en i sängen... ja läser även kurslitteratur... ler en på toa en hos mattias å en i sängen... ja e knäpp ja vet.



//tess

2011-01-09 @ 12:35:56
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men du så fint du skriver! Jag hoppas verkligen att det löser sig för er! :)



Svar: Jo, men man önskar ju att man framförallt skulle kunna träffas oftare, känner jag. Det är dyrt att resa, och framförallt vill man ju träffas länge när det är så långt bort. Och då blir det av alltför sällan.

Men jag har ju andra vänner här i stan, pysselvännerna och klasskamraterna. Så jag överlever ju, hehe.



Vad är ett landslagsläger? Hehe. Hoppas du hade det superbra!



Jaa, mamma har till och med facebook och grejer! Värsta tech-savvy!

2011-01-10 @ 20:25:38
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag hoppas det, ska bli skönt att få ta studenten.



Oja, kärlek är verkligen allt det du beskriver! :)



Kram

2011-01-10 @ 22:17:37
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: danten89

Ja det är fel.

Tror alla skulle må bättre, om alla fick visa känslor.

Än att man ska gå och vara inbunden? :(



Kärlek är det vackraste och underbaraste som finns.

Kärlek mellan två personer.

Finns inget finare.

Tråkigt att fler inte kan se det...



Jag gillar också skidskytte det är så spännande :P



Precis, kan ju inte äta ihjäl mig på godis..? ;)



2011-01-10 @ 22:32:56
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fint skrivet :) Men hur går det för er?

2011-01-10 @ 22:43:54
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vacker men sorgligt inlägg. Kärlek är inte det lättaste här i världen. Men in the end, är det värt varje tår. Varje ensam natt.



Jag hoppas också på tidig vår. Behöver det. Lite värme. Ljus. Sol. Färger.



Hmm.. Twinings, Voyage. Brazilian Baia. Supergott!



Det märks att det kommer från hjärtat, det är det fina i det hela. Absolut, kärlek är det finaste som finns. Ingenting som slår det.



Aha vad roligt! Lycka till då :) Ja L och co var ju precis och VM-kvalade med U21. Så nu blir det VM i Grekland. Om jag längtar? SMÅTT! Haha.



Jo jag vet, det är väl den så kallade hjälplösheten som gör det hela så mycket jobbigare. Att leva ovisst men som sagt, det är bara att kämpa på. När det är äkta kärlek är det värt det.



Det påverkar mycket, visst är domare också bara människor och man kan göra misstag men det är skillnad att göra 1,2 och kanske 3 missar på en match och göra 10-15 stycken. Det blir för mycket och det är klart det påverkar spelare och tränares syn och respekt för domare. Och det är synd. För det skapar helt fel relation.

2011-01-11 @ 02:20:09
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: elin | vapenfest.se

SVAR: Det är verkligen det.. och det är så mycket mer än vad folk säger.. Allt ska handla om att tillfredställa varandra sexuellt hela tiden, men det finns så mycket mycket mer än bara det. Dock är det också viktigt, det menar jag absolut, men jag blir så trött på att det är oftast det som står i centrum..

Skriver du mycket? bara en hobby eller proffs skrivare? ;)

2011-01-11 @ 11:30:30
URL: http://vapenfest.se
Postat av: Evelina

Svar: Haha, ja.. Det blir väl mer som en accessoar ;D

2011-01-11 @ 12:22:41
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: elin | vapenfest.se

SVAR: Japp det gjorde jag.. nej faktiskt inte :)



Jag tycker också om att skriva, det är kul och.. avslappnande ;) Vad handlade den boken om då? Skulle va kul att läsa :)

2011-01-11 @ 19:36:06
URL: http://vapenfest.se
Postat av: Jennifer

Jag kan inte hantera det särskilt bra, och jag är snart 19...

2011-01-28 @ 12:23:38
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: