Bloggen prioriteras bort...

Tid: 09:48:29
Datum: 2011-01-18
Kategori: Allmänt

Just nu är det tyvärr så. Det är därför jag har varit lite inaktiv här på senaste, men så är det i tentatider. Känns som att dagarna mestadels består i plugga, plugga, plugga, äta, plugga, träna, äta, plugga, sova. Jag gör inget annat känns det som just nu och huvudet är helt slut framåt kvällen. Snart är det dock över, på lördag smäller det, men sedan är det vårterminen kvar också. Får se vad det blir sen i höst. Kanske fortsättningskursen på dramakommunikationen, någon distanskurs i Växjö eller något i Göteborg. Vi får se. Förhoppningsvis har saker och ting ordnat upp sig tills i sommar och livet kan kännas bra igen.

I helgen var jag och Jocke återigen i Tallinn. Vi hade bokat en A-premium-hytt denna gången med, som vi lyckades få ner till 200kr/pers med hjälp av lite bonuspoäng etc. Tyvärr fick vi ingen A-premium, vi fick en vanlig A-hytt. Det är samma pris på dem, men A-premium har dubbelsäng och är något större, så egentligen spelar det inte så stor roll, men man vill ju ha det man har bokat.

Vi frågade ändå om de kunde fixa en premiumhytt åt oss . Det kunde de, på ditvägen, för hem var båten full, så då hade vi fått byta tillbaka igen. Då tyckte vi det var lika bra att strunta i det och behålla den vanliga A-hytten.

Resan bestod annars i en hel del kortspelande och prat. I Tallinn ägnade vi oss åt det vanliga, fikade på vårt standardställe med rommbollar och kaffe, åt på Petri pizza och handlade lite. Denna gången handlade jag faktiskt bara en Bacardi rasp, som vi drack på nyår blandat med fruktsoda, riktigt gott!

Det var en bra resa, men nu är det back to the reality igen och allt plugg. Ska dock avbryta pluggandet för att åka och träna lite senare, vilket jag även gjorde igår. Styrka 2 blev det då och det kändes riktigt bra. Enbens frivändningar, enbens hantelryck med rotation, statisk mage med hantel över huvudet, sidleds bellybacks, enbens drag och bröstdrag, ni vet, när man drar en stång ner mot bröstet och pressar ihop skuldrorna. Ett riktigt bra träningspass och idag blir det skotträning, men först ska jag klippa mig. Det är ett bra tag sedan sist. Närmare bestämt 4 månader och 5 dagar. Om 4 månader och 5 dagar är det 23 maj...

Apropå datum så är det 2 månader och 24 dagar sedan världens finaste var här.
Det är 2 månader och 11 dagar sedan vi ens pratade i telefon, hemskt nog...
2 månader och 24 dagar innan hon var här senast var det 1 augusti och då hade vi inte ens träffats första gången.
2 månader och 11 dagar innan senaste telefonsamtalet var det den 27 augusti och det var drygt 2 veckor sedan vi hade haft ett alldeles magiskt, underbart, fint dygn tillsammans.
Då var det knappt en månad tills vi skulle ses nästa gång, 24 september. Månaden mellan 25 september och 24 oktober, då vi träffades senast, bestod, precis som tiden mellan 12 augusti och 24 september, i dagliga telefonsamtal och önskan och längtan att bara vara hos varandra, varje dag, varje sekund.
Det är det fortfarande, men med den skillnaden att vi nu inte har pratat på snart 2,5 månader. Usch. Jag saknar henne så det gör ont. Vill bara att allt ska bli bra, avskyr att det ska vara såhär, troligen lika mycket som hon gör. Ingen av oss vill detta, egentligen, det är jag nästan säker på. Ändå är det så. Varför?

Förhoppningsvis kan det vara, om inte helt bra så i alla fall bättre, om 2 månader och 11 dagar/2 månader och 24 dagar, 29 mars resp. 11 april. Jag hoppas av hela mitt hjärta, men detta är inget man kan styra över. Det tar den tid det tar, men jag känner, i och med det nya året och att ljuset är på väg åt rätt håll igen, att det går åt rätt håll. November och december har varit fullkomligt hemska månader, men nu går det åt rätt håll, även om vissa dagar är hemska, saknaden blir för stor, man bara gråter.
Det märks inget ännu att det blir bättre, kontakten mellan oss är inte alls vad den borde vara just nu, men som jag sa, det tar den tid det tar, det är svårt att styra över, men jag känner det, det kommer bli bra. Jag känner det, i det innersta av hjärtat.

För "när den rätte dyker upp, då säger hjärtat till och då får hjärnan säga vad den vill."
Citat från Tsatsiki, men det stämmer verkligen. När man har funnit den rätte märker man det. Det går inte att förklara hur det känns, men man känner det innombords, i hjärtat. En känsla av total värme, trygghet och oändlig kärlek, en känsla som säger "jag lämnar dig aldrig, aldrig någonsin, vad som än händer". Förvisso känner man kanske liknande vid alla förälskelser, men detta är något annat. Något mycket större, utöver detta. En känsla som säger att det är dig jag älskar, det är dig jag vill dela mitt liv tillsammans med. Det måste vara något med äktheten i den känslan som får fingrar att flätas samman och lova varandra evig kärlek. Orden uttalas, paraspråket understryker dess innebörd och de ickeverbala signalerna bekräftar. Den känslan har jag. Jag vet att mitt hjärta har hittat hem, att detta är rätt, att det kommer bli bra. För den tjejen är helt otroligt så sagolikt vacker och fin. Min ängel, mitt hjärta. :)<3

 


Kommentarer
Postat av: danten89

Verkar som resan den här gången också blev lyckad :)



Jag var inte aggressiv på det sättet, jag kunde bara bli det när någon kom på mig att träna. Ville liksom inte inse själv att jag tränade för mycket.

Annars var jag supersnäll.

Get it? :)



Får söka upp och se om jag känner igen henne då.



Haha jag dricker inte ens groggar :P



Idag ska jag kanske träffa en "vän" senare ;)

Annars har jag dammsugit nu på förmiddagen och snart lunch och dagens första kaffe.

Resten av veckan blir det att söka jobb och ta mig till stan nån dag :)

Själv då Johan?

2011-01-18 @ 11:43:43
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Känner också att min blogg är bortprioriterad just nu, eller bortprioriterad kanske man inte ska säga. Jag hinner bara inte med den och jag hade säkert kunnat skicka ett mms-inlägg från hallen eller ställa in en massa tidsinställda men jag tänker inte ens på det längre. Jag har ett för roligt jobb helt enkelt.



Svar: Det var en bra dag och kväll, en väldigt rolig arbetsdag. Igår var första gången man fattade att det är ett VM vi jobbar på, det var tryck och stämning och det var en grym match på planen. Helt otroligt kul! Sen händer det så mycket galna saker hela tiden. Det är fantastiskt kul!



Nej då räcker inte bananerna till. Skulle vara rätt nice att hinna gå och käka lite mat mellan åt :)



Ja jag skulle inte tacka nej.

2011-01-18 @ 12:53:10
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: danten89

Kaffe ska ju dricka med mjölk i? ;)



Att hon var blind visste jag inte, starkt av henne att tävla i judo och sen att kunna skriva på en blogg med.

Vet ju att det finns specialdatorer för "blinda". På mitt senaste jobb hade vi en blind som jobbade, hur coolt som helst :)



Vad är det du har tenta i?



Men träning är bara bra för kroppen?:)

2011-01-18 @ 14:23:38
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Matilda

Känner igen det där, ibland behöver man lägga bloggen åt sidan. Man ska gå på känslan och inte pressas till att blogga!:)

Verkar som att resan blev lyckad i helgen. =)



sv. Okej, nej jag är inte heller likadan när det gäller tv-spel som när jag var yngre (haha, inte lika bra heller för den delen). Men jag tycker fortfarande att det är riktigt kul ;)



Får hoppas det blir bättre för leksand då, kanske det snart ger sig!

2011-01-18 @ 14:49:46
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Tack :) Jorå, det känns bra.. Och det låter som en bra idé. Det är kul att läsa om kärlek och sådant :)



Ibland har man viktigare saker för sig än bloggen. Att plugga inför tentor exempelvis ;D Fint citat från Tzatziki :)

2011-01-18 @ 16:02:52
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill ju ha respons på det jag skriver, och får jag inte det känns det inte lika roligt...



Jag har haft ett hål, usch.. Det var läskigt.

Kram

2011-01-18 @ 16:35:18
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Matilda

Klart det suger skit om det man vill inte fungerar. Men samtidigt, man kan inte få allt man vill ha? Jag tror helt klart på ett liv där man vågar leva här och nu. Jag tror på att våga gå vidare och släppa det som för tillfället inte fungerar. Är det meningen att man ska vara tillsammans med en viss person så kommer det i framtiden om det inte fungerar just nu. Livet kan inte stanna, det är för kort för det. Och jag vägrar att bli bitter för att allting inte blir så som jag önskar eller för att människor jag älskar inte längre finns. Men livet har blivit sjukt bra ändå. Det gäller bara att våga släppa taget som det man en gång höll kärt och istället minnas alla fantastiska år man fick tillsammans. Men alla är vi olika. Men som sagt, jag vägrar att bli bitter eller fastna i det som en gång var, livet är för kort. Enligt mig.

2011-01-18 @ 17:06:36
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: danten89

Är du också blind?

Inte visste jag det..

Har du nämnt det tidigare? På bloggen eller så?

Det är som sagt starkt av er båda :)



Kom hon femma i Peking, storstilat ju.

Hoppas verkligen på medalj för henne i London :D



Jag jobbade på Hermelin Nordic Research :)

Minns inte vad hon hette, kanske Frida?

Kommer inte ihåg.. fy mig.



Vad innebär dramakommunikation då?



Jag vet hur det är att vara träningsnarkoman på ett felaktigt sätt :(

2011-01-18 @ 17:10:22
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: vispen

Hej! Lycka till med tentan på lördag! Du verkar ju ha pluggat en del så det kommer säkert gå fint:) På lördag är jag i Finland och tävlar och jag längtar verkligen... Kul att Jocke och du var i Tallin. Han frågade mig för någon vecka sen ifall ajg hade tid att åka någonstans med honom men det har jag tyvärr inte på ett tag, har planerat in saker kommande helger och går ju i skolan under veckorna.

Du frågade hur konkuransen är på damsidan inom showdown. Hmm, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det. På den där listan är det i alla fall cirka hundra tjejer som är med tror jag. Det blir säkert fler i framtiden. Men alla länder brukar bara skicka två eller högst tre tjejer per tävling så det är ju inte så lätt att komma med tyvärr. Men på herrsidan är konkuransen hårdare men jag tror den kommer bli lika hård på damsidan snart för det kommer fler och fler tjejer hela tiden.

I år kommer det säkert lösa sig för dig och A, det tror i alla fall jag och det hoppas jag för er skull! Kram

2011-01-18 @ 17:21:22
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

ja det finns ju viktigare saker än bloggen :)



sv: jag såg lite highlights av helgens elitseriematcher och så såg jag reprisen av luleå-färjestad-matchen :)

det har inte varit nå fel på den, utan det är en ny boxer som vi köpt - och som kom då iförrgår :)

2011-01-18 @ 17:47:56
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Yes yes, skönt att hinna med det men det har varit dåligt på den fronten. Har nog fått kassa matvanor redan.



Jag förstår det, tentor är inga lätta grejer. Så det är bara att stå i och köra på.



Det är ett enormt arrangemang och alla dessa småsaker som ingen tänker på som måste göras hela tiden, det är helt galet vilket spektakel det är egentligen.

2011-01-18 @ 18:01:55
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

hoppas tentapluggandet går bra :)



sv: jo visst :)

2011-01-18 @ 22:29:19
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Nej, blogg.se ligger den på..



Jag är lite av en attentionwhore, så jag behöver bekräftelsen på att jag är bra



Kram

2011-01-18 @ 22:33:31
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: danten89

Yeah :)

Jadu jag är inte så snabbtänkt alla gånger.



Men det är fantastiskt att tekniken är med idag, så att du kan sitta och blogga osv. :)



Härligt att du tycker det är kul och lärorikt.



Hur ser din fortsatta vecka ut då?

2011-01-18 @ 22:57:57
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Matilda

Man måste våga för att vinna. Man måste våga satsa för att vinna. Och man måste våga leva för att vinna. Livet är här och nu, inte igår och inte imorgon. Du kommer klara det här, våga leva Johan och fastna inte. Det blir ni två i framtiden om det är meningen, så länge, lev! Livet är för bra för att inte leva fullt ut, man kan inte få allt man vill men man kan få sjuhelsikes mycket ändå!

2011-01-18 @ 23:15:50
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: anna

shit så ofta du åker på kryssning :D men kul!



och hoppas pluggandet går bra :)



och tzaziki är så bra, älskar det citatet!



Svar: det är en bild med femton olika post-it lappar och sen står det jag älskar dig på femton olika språk och ett hjärta i mitten runt i love you. jättefin bild.



Ja, man blir ofta självkritisk i efterhand!



jaa och oj vad jag längtar, både till våren och studenten :D

2011-01-19 @ 12:35:17
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jobbigt det låter mellan er.. Men kan ni inte prata om det/hur ni känner osv.? :)

2011-01-19 @ 19:30:57
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: tess

Nu fick vi prova ut några spel och sedan får man köpa dom. Men de va jättebra på datateket och August va glad och nöjd. Köpt ett bokstavsspel så de får jag hämta ut sedan för de kom direkt. Snabba ryck. Sedan får jagta sifferspelet nästa månad. Jag vill köpa ett minnesprogram med men de kostade över två tusen. De är om ja ska orka ta mig tid och söka fonder.



Ja de va snabba ryck men vi trivdes ihop och är för gamla för att vänta... å såkära förståss. Så vi slog till.



Idag har jag äntligen kommit iväg å tränat men nu sitter ja medhuvudvärk så ja orkar inte ens njuta av solen ute. Ska ta tag i lite hemma hade ja ju tänkt samt svara på kommentarer vilket jag inte heller orkat och hunnit samt att jag behöver plugga.



En sak i sänder.... operation bli av med huvudvärken.



Ha de gott.

2011-01-20 @ 09:59:54
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jessica

Då är vi två som varit lite inaktiva! Därför jag svarar på sent nu! Hoppas allt är bra med dig med tanke på allt! kram

2011-01-20 @ 11:34:18
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja det är ju det, jätteskönt att på kvällen bara fara ut och åka skrillor :)



sv. Härligt, hoppas det går bra med tentan! :)



Jag läste att Rögle vann efter sudden =) blev det som förlorade eller vunna poäng? Tänkte hur matchen såg ut ;)

2011-01-20 @ 18:43:23
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Jessica

Svar:

Men oj, gud hur känns det då? Lite läskigt.. eller?



Aha, men då blev jag inte riktigt blind i fötterna då! Fast när det var helt mörkt utan siffror var det ganska läskigt att bara gå rakt ut i det okända.



Faktum är att jag inte sett så mycket Hipp Hipp! Folk har visat, jag har skrattat men ja.. det har inte blivit mer än så. Men så rolig han var måste jag väl nog slå till med att börja kolla.

Är det något speciellt med säsong 3?

2011-01-20 @ 22:46:40
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha det tycker jag absolut! :) Haha chome! ere ju :D

Hm okej, jo men jag mår finemang!

2011-01-21 @ 10:24:26
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Precis.



Får hoppas det, man vänjer sig vid allt.



Kram

2011-01-21 @ 16:14:45
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Jennifer

Lät som ett trevligt ämne, inte allt för svårt att lära sig eller?



Kram

2011-01-22 @ 16:39:52
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Emelie

Vad händer ikväll? :)

2011-01-22 @ 17:44:00
URL: http://sunkish.blogg.se/
Postat av: jENNIFER

Det är bara hat, ingen kärlek där inte.



2011-01-23 @ 01:00:40
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: