Hur vet man att det är rätt?

Tid: 17:45:45
Datum: 2011-01-28
Kategori: Allmänt

En fråga säkerligen många har ställt sig och undrat över, så även jag. Nu behöver jag inte undra längre, nu vet jag.

Det ända svar jag kan ge är att man märker det, man känner det inuti, i hjärtat. Det är en känsla som inte går att beskriva i ord, något utöver de där vanliga förälskelsekänslorna, som i sig är så magiskt fina, men det här är något mycket större. Något abstrakt som är svårt att greppa. En känsla av total lycka till 110%, en trygghet och tillit större än något annat, en känsla som säger "jag lämnar dig aldrig, aldrig någonsin, vad som än händer". Det är den där känslan som får två människor att fläta samman fingrarna, se varandra djupt i ögonen, kyssa varandra, ömt och mjukt, och lova varandra evig kärlek. Det låter klyschigt, jag vet, men det är verkligen så det är.

Jag vet att jag har hittat rätt. Mitt hjärta har hittat hem, det är hos dig det hör hemma, långt där inne hos dig, på samma sätt som jag mer än gärna tar emot dig och sveper in ditt hjärta, dina händer, ditt hår, dina läppar, din röst, din kropp, ja, kort sagt, allting som är du, med så mycket värme, trygghet och kärlek det någonsin går att tänka sig.

Det är dig jag älskar, det är dig jag vill dela mitt liv tillsammans med. Det vet jag, utan tvekan. Det är stora ord, jag vet, ord man ska vara väldigt försiktig med, för de kan såra något så fruktansvärt mycket om de uttalas och sedan inte hålls. Därför är jag oerhört försiktig med dem. Jag skulle aldrig säga det om jag inte var helt säker på att jag verkligen skulle kunna hålla dem.
Jag är säker. Så säker man kan vara. Det är ord direkt från hjärtat, från det allra innersta av hjärtat. Där inne finns du. Alla ord som har uttalats, alla meningar, alla hundratals, tusentals magiskt fina sms, alla timmeslånga telefonsamtal, men framför allt, de 3 dygn vi har haft tillsammans. De allra 3 första dygnen tillsammans, men långt ifrån de sista. Där inne, i det djupaste av mitt hjärta finns du, allra längst där inne, dit ingen annan någonsin har tagit sig och där ingen annan någonsin kommer att ta sig, för den platsen, den är din, bara din.

Du är det bästa och finaste som någonsin har hänt mig och någonsin kommer hända mig. Du är mitt hjärta, min själ, mina andetag, ja, mitt allt. Du är som ett guldkorn i sanden, ett guldkorn jag har lyckats finna, ett guldkorn mer värt än alla världens pengar, ett guldkorn mer värt än allt på jorden, ett guldkorn jag aldrig, aldrig, vill släppa,för det är det dyraste jag har.
Du är som en ängel utan vingar. En ängel, sänd från den finaste av änglahimlar, så magiskt fin, med ett leende som får mig att smälta totalt, en röst som får mig alldeles varm och ett hjärta, fyllt med så mycket av den renaste och finaste av kärlek. Du läker mitt hjärta, du gör mig hel.

Idag var det jobbigt att gå upp. Tankarna snurrade om varandra, ljusa som mörka , hopp och förtvivlan. Att det ska vara såhär är hemskt, säkerligen både för dig och mig. Jag förstår inte hur och varför det har blivit såhär och ibland kan jag inte låta bli att tänka de hämska tankarna vars innebörd säger att det är slut, att allting är över, att denna magiskt fina kärlekssaga är slut innan den knappt har börjat. Dessa tankar får tårarna att tränga fram och hjärtat blöder. Jag begraver huvudet i din tröja, som alltid ligger vid min kudde, gråter lite och pussar sönder den, precis som jag mer än något annat skulle vilja göra med dig. Krama så hårt, så hårt, men ändå så mjukt och försiktigt, känna din kropp och din värme tätt intill mig, pussa dig alldeles blöt, kyssa dig gång på gång, mjukt och omsorgsfullt, med så obeskrivligt mycket kärlek bakom varje liten beröring.

Jag brukar vanligen ha huvudet på din tröja när jag ska sova, men två nätter på rad har jag nu haft den på mig istället. Det känns bra, det är som du är närmre då, som du trots allt är här på ett sätt, här, hos mig, där jag så otroligt gärna vill att du alltid ska vara.

Din tröja ger mig hopp, mina tankar ger mig hopp, för någonstans där inne vet jag att allt det vi sa och lovade varandra, det är inte borta, det försvinner inte bara sådär. Det är svårt att förklara, men för att du är du och för att jag är jag. Det låg så mycket kärlek, ett sådant djup, bakom allting, ett djup som inte infinner sig om man verkligen inte menar det man säger. Allt vi lovade, allt vi sa, det finns där inne, hos både dig och mig, det är jag mer än helt säker på.

Just nu är kontakten minimal, 100 sms på en månad, och det känns så fruktansvärt tomt utan dig. 100 sms kunde det bli på 2-3 dagar för sisådär 6 månader sedan. Om 6 månader kan vi vara där igen. Ingen vet vad framtiden har att erbjuda, det kan bara tiden utvisa och den kan vi inte påverka. Man får ta en sak i taget, det går inte att ta allt på en gång, det kvittar vad det handlar om. Allt har sin tid, så enkelt är det, även om det är hemskt jobbigt ibland. Den raka vägen är inte alltid den rätta, just nu är det väldigt krokigt och snårigt, men på något sätt tror jag ändå det här behövs. Det behövs för vår gemensamma framtid tillsammans, precis som du sa, strax efter att du var här s

enast, för drygt 3 månader sedan.

Jag har mina teorier om varför det har blivit såhär, men det är bara teorier, bara spekulationer. Jag vet inte. Kanske vet inte du heller, men längst där inne känner jag att det kommer bli bra, att vi kommer klara det här, att våra hjärtan kommer leda oss dit vi verkligen vill, ut ur denna mörka, blåsiga höstkväll och in i vårens och sommarens evigt ljusa, hoppfulla och vackra framtid. För ingen av oss vill ha det såhär, det är jag tämligen säker på.

Igår när jag satt i köket och läste kurslitteratur och pimplade kopp efter kopp med kaffe och solen sken in genom fönstret, då kände jag hur solen och värmen spred hopp och tro till alla tankar och drömmar. Snart är det vår, det blir varmare, ljusare och det kommer ske stora livsförändringar i båda våra liv. Förhoppningsvis kan dessa livsförändringar vara till det positiva för oss, för jag vet att det kommer bli bra, på ett eller annat sätt. Jag tror på oss och det kommer jag alltid att göra. Jag tror och lever för kärleken, för att älska och bli älskad av någon, det är det finaste som finns. Det finns inget som slår ren och äkta kärlek, så enkelt är det.

Jag har drömt sanna drömmar tidigare. Var det jag drömde natten till igår ännu ett exempel på det, då kommer jag/vi bli världens lyckligaste, det kan jag utan tvekan lova. :) <3

 


Kommentarer
Postat av: danten89

Det blev 1 millimeter, men inte riktigt så kort kanske :)

Nästan.

Första gången jag snaggade själv :)



Haha jaa bered dig på att ha fel^^



Jag var ju till stan på förmiddagen, hem och käkade, sen spelade jag och bror en hockeymatch :)

Ikväll blev det finmiddag och nu är det let's dance :P

Inget du följer? :*

2011-01-28 @ 20:02:22
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Matilda

Japp, mycket bättre. Går enbart att jämföra pulser om man jämför procent av maxpuls. Förresten, vad har du i maxpuls?

2011-01-28 @ 21:29:26
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: danten89

Snaggar du också dig? :)



Haha vet du inte vad en potatisbakelse är? Nej den var taskig.

Mamma köpte den på ett konditori i stan.

Det är typ en arrakksboll inlindad i ett chokladströsseltäcke och en klick smörkräm och ett coctailbär på toppen :)



Haha så du säger, tv är bättre nu.

Tekniken gör att det är så många möjligheter.

Visst finns det för många kanaler, men ändå.. :P

2011-01-28 @ 23:19:43
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: linnea

det är sant, man bara känner det!



sv: jag gillar lite olika, beroende på vad jag ätit för mat de senaste dagarna. men hederlig vesuvio, salamipizza, köttfärs, kebab, banan/curry. mycket funkar :)

2011-01-28 @ 23:24:22
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: linnea

sv: och nej, delarna börjar inte bli tråkiga! jag tycker faktiskt det är intressant :)

2011-01-28 @ 23:25:28
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Man vet aldrig om man har rätt. Man går på magkänslan och sen så hoppas man på det bästa :)



Svar: Tack!

Nej man ska ju inte det men jag kan ju säga att jag hade rätt. Franrike vann och de gick inte ens på sin fulla förmåga. Det säger en del.



Kissar är mys.

2011-01-29 @ 05:05:06
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: tess

Fint inlägg Johan... mycket fint. Jag hoppas bara att de du känner är sant. Att de är de som leder rätt. Jag vill inte att du ska drömma och hoppas och tro att de du känner är mer än de de är. De kan ju tyvärr bli så. Att man hoppas på något som inte alls finns. Eller kommer finnas. Men jag hoppas för att du är värd detta.

2011-01-29 @ 09:28:13
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja de där mötet med handläggare osv är ju så viktigt de med. Man orkar inte ha många kontakter å byten. De förlänger ju även handläggningstider osv. Vi har dock inte drabbats av detta så jag är ändå nöjd.



Hoppas du får en bra helg Johan.

2011-01-29 @ 09:37:40
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jodå, tar det alltid lugnt.



Jag tycker inte att sånt hjälper faktiskt. Eller jo, med vänner brukar det hjälpa. Med vissa.

Kram

2011-01-29 @ 11:49:13
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: Nicklas

Hej!

Just nu pågår en tävling på min blogg, man kan vinna en grymt snygg LED klocka!

Gå gärna in på bloggen och delta!



http://scenbloggen.com/eliasson

2011-01-29 @ 12:03:15
URL: http://scenbloggen.com/eliasson
Postat av: NATALIE

Förr tänkte jag alltid "jag ska vänta tills jag hittar den rätta" men det är ju så svårt att veta i förväg. Vågar man inte chansa så kan man inte "vinna" heller.



svar: haha jag har faktiskt hört av andra också att våra röster är lika, men det tycker verkligen inte jag :)

2011-01-29 @ 12:08:55
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fiint skrivet :)

2011-01-29 @ 12:58:57
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha nej den var riktigt skön! Såna behövs ibland :D



Tack! Än så länge är den riktigt trevlig! Hur var/är din helg? :) kram!

2011-01-29 @ 19:11:45
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: anna

Så fint! Tror också man vet när man har hittat rätt :) jag har ju inte hittat den rätta än så vet inte, haha, men jag håller nog med om att man vet rätt snabbt iaf :)



Svar: Yes, det har jag! Nu har jag inte köpt något på tre veckor och det går fintfint! :)



Okej, jag lyssnar en del på Petter, mest pga av hans underbara texter!



Ja, det känns som om man hela tiden måste tänka på hur man framstår i andras ögon och det gör att man kan känna sig stressad. Och mitt problem är att när det gäller det är att jag inte kan "låtsas" vara glad och trevlig, är jag inte det så är jag inte det helt enkelt, haha!



Ja, jag gillar filosofi mer än psykolgi iaf, även om en del psykologi är intressant det med!



Yes, det är bara att stå ut! Men jag känner att jag blir mer och mer omotiverad när det gäller skolan nu, så trött på det mesta när det gäller den..haha!

Men jag kämpar på ;)



Oj, där räknade jag lite fel! ;) haha, 29 då har man ju jobb och familj och lever typiskt svensson liv förmodligen, haha ;)

2011-01-30 @ 14:34:23
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Man vet att något är rätt när man slutar fundera på om det är rätt eller fel.



Att räkna ut maxpulsen 220-åldern stämmer för kanske 50% av befolkningen... men jag tror att den uträkningen är rätt flummig. Ni har aldrig fått göra maxpulstest?

Min maxpuls är 202.

2011-01-30 @ 20:42:36
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: danten89

Haha, jag har en hårraksapparat från OBH Nordica, som jag köpte för 99 spänn och den är toppen att raka håret med.

Inte går jag till frissan om jag inte vill ha en frisyr? ^^



Jag tycker inte man ska leva kvar i det gamla, finns massa bra svenska serier idag, och amerikanska med för den delen.

T ex True Blood, Livet I Fagervik, Bibliotekstjuven, Melodifestivalen osv.

Visst jag älskade dem serierna som du nämnde. Men dem kan man köpa på dvd box om man vill? :)



Jag fixar inte håret just nu, då det är rakat :)

Jag hade mohawke förut och då använde jag nån fixcreme för att få det att stå upp någorlunda^^



2011-01-31 @ 14:58:05
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad gullig du är som bryr dig Johan! Men jag mår bra, och det är sant. Jag mår väldigt bra! Har väldigt kul och har tydliga mål med de jag gör! Men så ibland (Som igårkväll) händer saker som helt oväntat vänder tillvaron upp och ner, det var de som hände igår, men det är så livet är. Och det känns endå helt okej nu. Det som inte dödar dig gör dig bara starkare! Kram!

2011-01-31 @ 15:52:18
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Så sant, så sant - man bara känner det!

Som alltid jättefint beskrivet =))



sv. Haha det var filmat med min gam-mobil under matchen mot tälje, men helt okej drag på plats tycker jag, sådär mitt mellan;) Men ja, på den där mobilen hör man väl mest dom som står bredvid, plus en bild där hoppande människor bara blir suddiga XD



Okej, jaa det är riktigt fint det med. Början och slutet på våren får det gärna dras ut på!



Oooj, 10-2, det var något det!

2011-01-31 @ 16:07:57
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Evelina

Oj, många sms det blir mellan er ändå ;D Vad skriver ni till varandra?

2011-01-31 @ 18:07:40
URL: http://evvvelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: