Examination!

Tid: 19:27:50
Datum: 2011-05-27
Kategori: Allmänt

Då är dramakommunikationen så gott som avslutad. Jag trodde den skulle vara helt avslutad efter igår, men icke. Det var visserligen examination, men så gott som alla fick en rejäl avhyvling på sin rapport. Nej, så illa var det inte, men alla fick något att redigera och ändra om. Jag måste ändra om hela strukturen på arbetet, måste få det mer luftigt, lägga in fler underrubriker, infoga en diskussionsdel och få in mer av intervjuobjektens tankar och funderingar i själva arbetet. Det kan nog bli lite jobb med det, för i dagsläget är hela rapporten ganska tung och svårläst på sina håll. Mycket litteraturbaserat, mycket ord och man får inget riktigt flow i det hela. Det är mest fakta på fakta på fakta, det blir väldigt jobbigt att läsa, vilket även många påpekade igår. Många och många föresten, vi var totalt 7 pers där, 6 som hade skrivit rapporter och så Erik, som ska skriva sin till i höst, men ändå var där och diskuterade. Det är lite skillnad mot i höstas, då vi säkert var 15-20 studenter. Därefter har folk mer och mer droppat av av div. olika skäl och nu till i höst blev fortsättningskursen t.o.m. inställd för att det var för få anmälda. Lite surt för min del, med tanke på att det var den kursen jag hade valt i 1:a hand, så nu får vi se hur det blir i höst. Var inne på studera och såg att jag i vilket fall har platsgaranti både på datasäkerhetskursen och astronomikursen jag har sökt. Dock är de bara 9,5Hp tillsammans, så jag måste ju läsa mer. Då är det handikappvetenskap, som ligger tidsmässigt på samma sätt som dramakommunikationen, som jag hoppas att jag kommer in på, annars vetitusan vad jag ska göra...

Det är hursomhelst tack vare, eller snarare p.g.a. som är mer negativt betingat än "tack vare", denna fältrapport jag har varit lite frånvarande på senaste. Det blev mycket jobb med den där på slutet, + att jag fick in den ena intervjun aningen sent mot vad jag skulle ha fått, så det blev lite extra redigering där. Dessutom har jag läst igenom de andras fältrapporter några gånger och försökt plocka ut konstruktiv kritik, både positiv och negativ. Jag undrar dock hur fasen man kan klara av att plugga helfart? Jag tycker det här är ganska mycket, ändå är det "bara" 30Hp på 2 terminer. Läser man helfart är detta det man läser på en termin. Alltså ungefär en fältstudie, en tenta, några litteraturseminarium osv. Det går ju inte. Särskilt inte som jag har all träning vid sidan av, där ett träningspass tar ca 5,5h varje dag. Det säger ju sig självt att det inte funkar. Att lägga studierna på halvfart och läsa psykolog på 10 år istället för 5 känns inte sådär överdrivet lockande heller. Vet inte ens om man kan göra så, men som läget är just nu vore det ända alternativet, för helfart, det går helt enkelt inte.

Då är vi osökt inne på det där med framtiden. Jag famlar fortfarande i ett totalt mörker, vet inte alls vad jag vill göra. Vill jag engagera mig i hjälporganisationer, t.ex. Rädda barnen eller Röda korset, plugga till socionom/psykolog, eller kanske något helt annat, vill jag satsa på skrivandet, vill jag försöka få in en fot i Leksands IF, vill jag jobba med ljud och högtalare på något sätt, eller vill jag kanske något helt annat? Jag har ingen aning! Samtidigt går tiden när jag pluggar. Tiden för studiebidrag är 5 år. Därefter kan man visserligen söka förlängt studiebidrag, men ändå.

Det bästa vore nästan att skaffa ett jobb nu under tiden jag tränar och siktar mot Paralympics 2016 och inte vet vad jag vill göra i framtiden, men det är lättare sagt än gjort. Det är inte det lättaste att få ett jobb. Speciellt inte som synskadad utan specifik utbildning. Mot mig själv ska jag dock säga att jag kanske inte har varit så överdrivet aktiv på jobbmarknaden, måste ske en skärpning där, men faktum kvarstår dock. Det är inte lätt att få ett jobb i dagens prestationsbaserade samhälle, där man hela tiden måste stå i främsta ledet för att synas, för att arbetsgivare ska få upp ögonen för en. För att stå där i främsta ledet krävs att man sliter och visar framfötterna, hela tiden. Tyvärr är just detta något som inte alls är bra för den enskilda personen, tror jag. Att hela tiden känna pressen av att vara tvungen att prestera, hela tiden pressa sig själv till det yttersta, jobba, jobba, jobba, ända till man kraschar, ända tills det inte går mer. Då faller man ihop och vips är det någon annan som har tagit ens plats. Själv ligger man där som ett vrak, totalt utbränd. Frågan är då, är det värt detta? Är det värt att offra sig själv och sin kropp, sitt välmående, för att prestera, för att visa framfötterna, för att nå ekonomiska och yrkesmässiga framgångar? Jag tycker inte det, såvida man inte har full kontroll på och trots allt lyssnar på kroppens signaler, då kan det funka. Man har bara en kropp, ett liv. Det ska vi vara väldigt rädda om, för livet är vår första och mest dyrbara gåva. "Det blir vad man gör det till" brukar det ju heta och det stämmer. Inte alltid, men ofta.

Det blev väldigt tungt detta och öppnar upp för vidare diskussion, men vi lämnar det här och nu och går istället över till min dygnsrytm, som för tillfället är totalt out of function. Kroppen mår sämre av en ojämn dygnsrytm och denna veckan har jag inte sovit bra. Natten till i tisdags, då Shep förövrigt fyllde 16, somnade jag runt 1, vilket jag gör nästan varje natt numera. Det är ganska lagom sådär, men sedan vaknade jag 3:40. Det kändes senare på dagen kan jag meddela, så natten till i onsdags sov jag ganska okej, men så var det dags igen. Natten till igår somnade jag, återigen, runt 1. När jag vaknade kollade jag på klockan. 12:10! "Whaat?? Har jag sovit i över 11 timmar?" Tänkte jag och stressade upp ur sängen, slängde i mig lite frukost och läste igenom allas fältrapporter en sista gång i rekordfart innan jag åkte. Inatt var det dags igen. Somnade runt 1, igen, och var så tillbaka på tisdagens spår. Nu vaknade jag dock en timme senare, nämligen 4:40, men sedan dess har jag varit vaken. Läst lite, läser just nu en bok av Danielle Steel, som, faktiskt, inte griper mig speciellt mycket. Hennes böcker brukar annars vara jättegripande och fina, men inte denna. Klockan 06:30 traskade jag upp ur sängen, åt frukost och duschade. Sedan fastnade jag här. Tänkte ta tag i fältrapportens redigering så småningom, men först blir det lite starkt, svart kaffe.

Upptäckte i övrigt ännu ett exempel på att världen kan vara bra liten ibland för några dagar sedan. Jag är dock inte helt säker på det ännu, men tjejen som expedierade mig på Löplabbet för ett tag sedan kan känna min vän och cykelgalning, Matilda. Jag googlade nämligen litegrann på Löplabbet när jag tog en paus från pluggandet. Så fick jag upp en blogg. Jag är ganska säker på att det var hennes blogg, hon som expedierade mig. Det var rätt namn, rätt butik i rätt stad, såvida det inte finns fler med samma namn i samma butik. Sökte så på Facebook och såg då att vi hade en gemensam vän, Matilda. Tycker sådana sammanträffanden kan vara lite kul faktiskt. :)

Om vi så spolar tillbaka bandet en aning så är det faktiskt exakt 1 år sedan idag som vi i klassen sov över i skolan, tillsammans med Niklas. Studentfirandet var alltså i full gång. Just idag var det torsdag förra året, för er som inte visste det.

Under tisdagen startade det hela med ölbrännboll i Mjölby. Jag och Spike deltog inte, vi satt mest vid sidan av och "skåpsöp".
Under onsdagen var det Laserdome, den ända grejen jag struntade i när det gällde studentfirandet.
Under torsdagen sov vi som sagt i skolan och under fredagen var det mösspåtagning, det jag, i efterhand, måste säga var det roligaste under hela studenten, förutom själva studentdagen då, så klart. Studentdagen, som det just idag är för mitt hjärta. Väldigt tidigt måste jag säga, men mina tankar finns hos henne och jag hoppas det blir en precis så fin, minnesvärd och underbar dag som studenten ska vara. Känns bara så fel att jag inte ens är där, men nu är saker och ting som de är och jag hoppas vi kan träffas snart i alla fall. Väldigt snart. Saknaden är enorm och tiden försvinner. Snart är det 7 månader sedan jag över huvud taget hörde hennes röst. Ändå finns den där innom mig, precis lika tydlig som om det vore igår, precis som alla minnen, som jag minns med en glasklarhet som får dricksglas att blekna. Mitt finaste hjärta.

Jag har faktiskt inte hört någon specifik studentlåt i år, så därför kör vi lite 80-tal med Roxette som avslutning. Dressed for success och Fading like a flower. Självklart slänger vi in It must have been love också!






Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Ja det tar ju sin lilla tid, jag kör väl kanske allt mellan 75-100 per minuter beroende på om man får flyt i hoppningen men försöker i alla fall hålla pulsen på topp. Så det blir ett par hopp på 2x15 och sen kör vi alltid max max max sista minuten vilket känns som rena döden när man redan är skittrött efter löp + hopp liksom. Men det är ett bra pass.



Jo det är skönt det blev bra :) Men det är alltid tråkigt att förlora sina djur.



Ibland behöver man inte alltid behandling heller, ibland är det bara bra att fortsätta röra sig. Det är väldigt beroende på vad man har för skador. En knäskada t.ex. ska man inte bråka med och köra på medan vissa skador inte blir bättre för att man vilar och som inte behöver behandling men som man måste bita ihop och köra på... ibland kan det vara rent gynnsamt. Jag menar nu har jag ingen behandling men ska köra på en månad framöver för att se om de nya inläggen i skorna kan vara nytta. Skulle jag vila eller köra mer eller mindre än jag gör nu skulle vi inte se resultaten och då sa han till mig att det kommer göra ont som fan i alla fall första och andra veckan men så länge det inte gör mer ont än tidigare så är det ingenting att oroa sig för. Han vill ju se om det går fram eller bakåt nu så då funkar inte vila.

2011-05-27 @ 21:02:46
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥ TÄVLINGAR PÅGÅR!!

SVAR: Tack så jättemycket för din otroligt långa kommentar! Jag tar åt mig av all kritik, bra som dålig och försöker bli en bättre bloggerska.



Jag skäms ibland för att skicka ut viss reklam, men ibland tycker jag att det är bra. Så har inte riktigt hittat mig själv ännu om du förstår hur jag menar.



Vad händer i helgen?

2011-05-27 @ 22:48:52
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Evelina

Astronomikurs lät kul ;D Åh, jag älskar Roxette! SÅÅÅ bra :)

2011-05-28 @ 10:34:34
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det är hur coolt som helst, är riktigt imponerad över mig själv. :)



Vi säger att skolavslutningen är den 9 juni, och betygen sätts den 6 juni så borde man få ha till den 6:e juni på sig att lämna in saker, då är det inte försent och kursen kan fortgå.

2011-05-28 @ 11:18:45
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: danten89

Jag kollade upp IP numret, efter att jag sökt efter det på Google.

Kommer inte ihåg hemsidan.

Men jag hittade den fule fisken ;)

Bra va?



Annars kostar det 69 öre i minuten med Halebop till ALLA nät, men eftersom jag laddade 300 kronor nu, så messar jag gratis året ut till alla nät och ringer för 19 öre i minuten hela månaden, sen jag laddade på =)

Det är ju inte så farligt?

Kommer ju inte att behöva ladda på mer i år, smsar ju mera än jag ringer? ;)

Sjukt smart.



Jag förstår dig, det blir nåt speciellt =)



Jaså, men det var ju inte så farligt ju :)

Skönt att det är över :P

2011-05-29 @ 13:56:20
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

svar: Ja det var första gången jag gjorde ett EEG :) och förhoppningsvis sista ;)



Hoppas du känner dig piggare snart vännen.

Kram

2011-05-29 @ 15:58:33
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: matilda

Lycka till med arbetet av rapporten och att det går bra med förändringarna som skulle göras! :)



Jobbigt när man inte har någon aning om vad man riktigt vill göra av sin framtid, känner mig lite i samma läge där jag också :S Har inte riktigt rett ut det där, vad jag vill göra (särskilt nu till hösten).



sv. Låter som att du har en riktigt cool bild av mig där, körandes med bilen! Haha xD Nämen det är riktigt skoj att bara fara ut och brumma sådär! (Gärna med en kompis bredvid i passagerarsätet)



Ja det minns jag! Du skrev ett riktigt fint inlägg om Ford då också :))



Nej du är inte ute och cyklar, det stämmer bra!

Men om jag väl har fastnat för en blogg, så har jag senare alltid svårt att släppa det. Såå, om du av någon anledning skulle börja skriva som en kratta och helt ointressant, så skulle jag ändå ha svårt att släppa bloggen ;) Haha



Okej, jomen det håller jag bara med dig om, att det (nästan alltid) är bloggaren som sitter där bakom dataskärmen som gör bloggen =)

Skulle det däremot t.ex. vara en bloggare med negativt kaxig attityd, så speglar det sig oftast ut på bloggen också, och då är chansen liten att jag faller för den.

2011-05-29 @ 16:20:07
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Fotbollen var fantastisk, Messi är ju en artist. Och handbollen är nästan ännu bättre eftersom den är så jämn och vi faktiskt har stjärnor i form av svenskar i tre i lagen. Två stycken nu i finalen. Det är rätt häftigt. Plus att jag jobbat med flera av spelarna som spelar och det är roligt att se dem igen, det var ju trots allt fyra månader sedan nu.



Jo det blir en hel del hopp, det är ett tufft pass men ett typiskt försäsongspass. Och jag hoppas ju kunna spela fullt till 2 juli när vi ska spela så då får man pressa lite extra :)



Det beror mycket på vad det är för skador, en del är bra att man tränar vidare andra blir sämre av det. En hälsena är ju dock en annan sak än en muskel eller en inflammation. Fast min syrra hade problem med sin och fick jobba med musklerna som hjälper hälen som vaderna och sånt t.ex. och mycket spänst.

2011-05-29 @ 18:31:31
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: J

Jo, det tog en himla tid, men det var skönt att få en dag i Stockholm :)



Jo, Marty( eller Martina, som hon egentligen heter) har jag träffat förut. Förra vintern bodde hon och en annan tjej( Chiara) hemma hos mig i typ en vecka :)



Visst är det?! :D



Njea, tydligen inte. Haha! :P

2011-05-29 @ 18:43:07
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

Hehe ja det stämmer, det är en speciell skidaffär. :D



Ja, fast det är skönt att få börja lite senare än dom andra oxå ;p

2011-05-29 @ 20:40:34
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: NATALIE

svar: hehe ja jag minns hur jag och två kompisar bakade och sedan sålde fikat till en av mina kompisars pappa för att få pengar att köpa en engångskamera för :) bilderna har jag kvar! Det blir på ett helt annat sätt än att ha bilderna på datorn, även fast jag tycker om det också :)



ja som du säger så blir djuret verkligen en familjemedlem! det blir så otroligt tomt utan det. jag kunde "höra" och "känna" vår hund långt efter att han dog..



jag tycker att vi gör såhär, jag flyttar ner till dig på en gång och jag väntar med skolan ett halvår i alla fall, och då kan vi ta den där matlagningskursen! Nå vad säger du? ;)



kul att ni två smsar lite med varandra i alla fall! :) att tappa kontakten helt och hållet med en person man varit med om så mycket med känns så hemskt



haha jag tror faktiskt inte att det är så stor skillnad att gå skola här uppe jämfört med i söder ;)!



2011-05-29 @ 20:50:49
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: anna

åh vilket lång inlägg och nu måste jag kommentera en massa här, haha!



hoppas det går bra med rapporten nu då :)



och jag håller med dig om att det är svårt att veta vad man vill göra, jag har precis som du många ideer på vad jag skulle kunna göra, men inget som är så direkt utstickande att det känns som det självklara valet!



håller med det med jobb och att det är svårt, tycker det är lite kasst att det i dagens samhälle inte räcker med att man ska prestera bra i skolan utan man nåste ha ett jobb vid sidan av och sen ska man helt engagera sig i en massa annat OCH ha massa ledig tid för sig själv? Typ omöjligt anser jag!



och hoppas du får tillbaka lite rutiner när det gäller sömnen!



svar: ja, sånt är coolt tycker jag! men jag ska ev. se maggio i sommar så ska inte klaga! :)



måste spara länken till låten bland mina favoriter!



nja, där tycker vi olika :p



Ja, precis! Men jag är lite sån att jag alltid vill förfina allting som om jag t.ex. väntar på en kömpis som är sen och sen frågar om jag väntat länge så säger jag "nej, typ fem-tio minuter" när jag kan ha väntat 30 minuter. Haha, men i bloggen skricer jag inte för privat heller och nämner sällan min familj/vänner med namn i bloggen och är försiktig med vad jag lägger ut för bilder och så. Så om jag inte har något speciellt som hänt elle r om jag har en dålig vecka så blir det mest ytligt för jag försöker undvika att skriva när jag är negativ och jag kan ju inte skriva att jag är glad när jag inte är det om du förstår? ;)

2011-05-30 @ 00:50:18
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Haha, ja.. Det är för att jag varit ute på 20-års då :p



Det är inte ovanligt att jag sover 10 timmar de nätter jag inte ska upp för att jobba.. Men man blir lite smått "stressad" då och tycker att man missat så mycket av dagen.. :p

2011-05-30 @ 10:23:09
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: vispen

Bra inlägg som vanligt:) Att plugga på heltid tycker jag också verkar mycket. Då lär man ju inte hinna göra mycket annat än plugga. Och jag vill hinna träna också och ha lite fritid. Tränar du varje dag? Det gör inte jag, eller jag har en cross trainer hemma i mitt rum som jag försöker träna på och sen tränar jag showdown två eller tre gånger i veckan och sen tränar jag styrketräning men det gör jag också hemma, så jag behöver i alla fall inte åka så långt varje gång och har färdtjänst så det är skönt. Jag tar studenten snart, den nionde juni, har ett år kvar sen men ville ta studenten med klassen som jag har gått med i tre år. Det ska i alla fall bli roligt tycker jag, eller det hoppas jag i alla fall.

kram

2011-05-30 @ 13:03:07
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: danten89

Jag har då inte fått något jobb eller så.. så jag kan inte hoppas på för mycket.. det kan bli ett nej i sista sekund i dagens läge! :)



Japp, messar en massa, nästan terrormessar vänner och framförallt bröderna.. mohahahha ;)



Har du fixat till ditt arbete? Projket nu? Är det helt klart? =)



Nåt kul som händer i veckan? :)

2011-05-30 @ 15:31:56
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: 2012 är en rätt bra film faktiskt.



Ja men precis, jag jobbade med de där killarna under två månader och det är klart man tycker det är extra roligt att se dem spela nu i efterhand. Det är annat med handboll än fotboll, man kunde ju prata med en världsstjärna utan att tänka på det. De är mer ödmjuka. Jag har svårt att tänka mig att det vore lika lättsamt med någon stor fotbollsspelare.



Jaha men då är det väl bra att träna upp musklerna i vaderna? Så att det stabiliseras. Annars blir de ju bara svagare. Inte springa då det är ju slitande men t.ex. tålyft och sådär?

2011-05-30 @ 15:51:45
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

svar: Nej jag brukar ha ganska bra immunförsvar :) Är inte ofta förkyld så ska inte gnälla ;) Är lite piggare idag också!



Nej usch vad tufft för dig när du tänkte ha det mysigt med familjen och så känns det som att ingen riktigt har tid till nåt.. Bra att ni i alla fall fick spelat lite kort senare på kvällen!



STOR KRAM <3

2011-05-30 @ 16:30:56
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: matilda

Hann inte riktigt läsa mig genom hela ditt inlägg förra gången (hehe, sparar på det goda), så jag läser nu om när du tog studenten. Kul! :D



sv. Ja precis! Imorgon blir det tjuv och polis som tema. Det blir nog en del bus, t.ex. att springa in i klassrummen och sno saker och ting (som då poliserna, killarna i klassen, sen "tar" tillbaka) ;) Kanske det blir någon kidnappning också, haha! Fast då av bekanta såklart, skulle nog kännas obehagligt annars x)

Sen andra temat - sportnördar

Tredje temat - naturare/"töntar" (vi ger igen på naturarna som imiterade oss BF'are, haha)

Fjärde temat, sista dagen inför studenten

- sliskiga stekare från stureplan, bakis med solbrillerna på ;)



Annars har vi övernattning, grillning och festande planerat med klassen. Även kväll med dom andra treorna :)



Okej, ja jag kan tänka mig det, att det är väldigt noga på universitet!



Ja verkligen. För mig lutar det mot att plugga vidare, för som det ser ut nu har jag inget jobb i sommar och därmed ingen inkomstkälla heller. Studerande så får man iaf bidrag som tur är! Om jag kommer in på utbildningen som jag sökt så blir det grundlärare med fritidsinriktning (fritidspedagog) =) Dock är jag osäker om det riktigt är vad jag vill. Känns som att jag än inte riktigt har utrett det där med mig själv.



Jag kan förstå det, tråkigt att det ska vara så.. Men jag hoppas du får känslan utav frihet på annat sätt! :)



Haha jo ibland är det VERKLIGEN fel på mitt minne! Datum, tider, namn... Men när det t.ex. är upplevelser/händelser/något som jag samtalat om, så glömmer jag däremot inte (brukar inte i alla fall) ;)



Okej, ja jag känner igen det där.

Ja det blir ofta att kontakten bara blir starkare och starkare och man lär känna varandra ännu mer! :)



Haha nejdå det tror inte jag heller kommer hända på din blogg ;D

Jo det är ju extra intressant när man får läsa om hockey och allsvenskan, men nog är det kul ändå!



Jag vet inte riktigt vad du tycker om min blogg, men det skulle vara intressant att få höra! Kanske lite för o-djupa inlägg för din smak kan jag tänka mig? =) Gör absolut ingenting om kritik!

2011-05-30 @ 18:26:12
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: danten89

Alejandro är inte i närheten av Americano.

Alejandro är för mainstream.

Americano är mycket cool i mina öron! =)



En vecka kan gå bra mycket fortare än vad man tänkt sig? ;(



Oj.. hemligt bröllop? Va? Trodde inte man höll såna stora saker hemligt..



Mjae, jag får se vad som händer, det är ju en kort vecka, med kristi himmelfärds på torsdag, så det är nice =)

Blir stan och sånt mys :)



2011-05-30 @ 20:19:20
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

ojojoj, känns som att det snart är studenten för mig! tiden går så snabbt :)

2011-05-30 @ 20:29:54
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

Hah ja det gjorde du! :)



Nej det finns sånna saker på andra ställen också, men dom är bra på den affären. Dom fixar pjäxor bra, formar efter ens fötter, gör sulor osv. :D Det gör dom dock på andra ställen också, fast inte lika bra. :)



Hih ja :D

2011-05-30 @ 20:31:18
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: J

Hoppar studenten blir bra, S från Stockholm kommer hit så det borde bli grymt! :)

2011-05-30 @ 23:06:22
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com
Postat av: M E R E I

- länge sedan man lyssnade på roxette!

2011-06-01 @ 01:08:17
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: