Våren är här

Tid: 20:51:51
Datum: 2012-03-17
Kategori: Allmänt

Ja, men först ska nämnas att det här inlägget är väldigt speciellt. Det är nämligen något så exklusivt som att jag sitter på en buss och skriver. Eller, rättare sagt, jag satt på en buss och skrev. Batteriet tog nämligen slut, så jag hann inte publisera det här inlägget. Det var hursomhelst en buss på väg upp till Idre, där hela nästa vecka kommer att tillbringas, med massa skidåkning och fint sällskap i form av älsklingen och hennes bästa vän.

Vi lämnade nyligen Örebro, där vi, som vanligt, stannade till vid Eurostop för en bensträckare. Just Örebro stod också för motståndet för Leksand i den inledande matchen av kvalserien 2012, dit Leksand återigen tog sig i år, efter att ha missat förra säsongen. Det var då första gången kvalserien spelades utan Leksand sedan säsongen 02/03, när de blåvita spelade SM-slutspel. Sedan dess har man prenumererat på kvalserien, i år är inget undantag. Denna höjdpunkt varje säsong, det man längtar efter och ser fram emot genom alla grundseriens 52 omgångar, den serie som ger svettningar, ångestattacker, en obeskrivlig glädje och ett evigt beräknande på resultat, statistik och annat.

I år inleddes serien alltså med bortamatch mot Örebro, inför nytt publikrekord i Behrn arena, 4777 åskådare. Leksand inledde matchen klart bäst och gick upp till 2-0 ganska snabbt, men Örebro kom tillbaka till 2-2. Leksand kunde dock återta ledningen i andra perioden, ett mål som också skulle visa sig bli matchavgörande. De blåvita vann med 3-2 och fick en kanonstart på serien, samtidigt som Djurgården, som slutligen hamnade i samma serie, efter en riktig rysare av Elitserien där på slutet, när man hade allt i egna händer inför sista omgången, då man låg en enda poäng före LHC under kvalseriesträcketsträcket. Djurgården fick dock stryk borta mot HV. Det betydde att LHC bara var tvunget att ta en poäng borta mot Modo för att komma upp på samma poäng som Djurgården, men passera den i kraft av bättre målskillnad. Man hade också 3-3 när det återstod drygt sex minuter att spela. Då gjorde Modo 4-3. Samtidigt var det slut nere i Jönköping och djurgårdarna bara väntade på resultatet från Övik. Man blev nog ganska glada när Modo petade in ledningsmålet, men LHC grep efter det sista halmstrået, plockade Norrena och med knappa minuten kvar att spela kunde Per Arlbrandt trycka in kviteringen, en kvitering som inebar förlängning och ett säkrat Elitseriekontrakt för Clubben och kvalserien för Djurgården. En kvalserie som inte började bra. Rögle, som också de tog sig dit som sjätte och sista lag, efter en playoffrysare, där man slog Oskarshamn med hela 7-0 i sista omgången och därmed passerade både Oskarshamn och Malmö i tabellen, de senare i kraft av bättre målskillnad, vände nämligen i sista perioden och vann på Hovet med 4-3.

Just i detta nu spelas andra omgången, då Timrå gästar en fullsatt Tegera arena och där Djurgården tidigare idag gästade Bofors, där hemmalaget kunde kvitera och se till att Djurgården fortfarande är utan fullpoängare. Ni kan så klart, som vanligt, läsa allt om hockeyn och dess utgång på hockeybloggen.

Annars har våren börjat komma på allvar. I måndags satt jag både ute och drack kaffe och åt lunch ute på altanen, 12:e mars, det är inte varje år man kan göra det. I tisdags tog jag och älsklingen årets första riktiga vårpromenad. riktigt härligt och fint.

Hos henne har jag tillbringat väldigt mycket tid sedan hon kom hem från Italien i slutet av februari. Åh så fint det var och träffa henne när hon kom hem igen, bara vara nära, hålla om, krama och mysa lite extra mycket. Det har vi hunnit med även den här veckan, när jag har varit hos henne sedan i måndags, bara åkt hem och vänt i torsdags tills igår, då jag åkte tillbaka, först till träningen och sedan vidare hem till henne. Bussen gick nämligen redan 07:45 från Norrköping imorse och då var det mycket bättre och smidigare att vara hos henne än att åka hemifrån tidigt, tidigt imorse.

Under veckan har vi myst en massa, lagat mat två gånger, falukorv i ugn och potatismos och spagetti och köttfärssås, gått promenad som sagt, tränat, myst ännu mer och bara njutit av varandra. Kärlek är bra fint och åh så lycklig hon gör mig, min finaste ängel. <3

Jag måste ju också nämna att jag har blivit utsedd till "Årets LHIF'are 2011". Det är alltså Linköpings handikappidrottsförening som årligen delar ut det priset till någon i förerningen som har varit lite extra framstående under året. Varje idrott nominerar en spelare och så bestämmer styrelsen vem som ska ta hem priset. Jag kunde tyvärr inte närvara vid själva utnämnandet, eftersom jag och Albin var på väg ner till Malmö för landslagsläger då, men beskedet nådde mig ändå och jag och Linda tog oss istället till Fontänen drygt en vecka senare för att ta emot priset. Även Linda fick ett särskillt pris för en bra och extra fin ledarinsats.

Mitt pris bestod av en liten pokal som alla nominerade får sig tilldelad, en stor pokal för själva utmärkelsen, 1000kr och ett diplom. Det känns kul och sporrande att ens insatser uppmärksammas och belönas, kul tycker jag!

Melodifestivalen har också avgjorts, vilket nog inte har undgått någon, och för en gångs skull tycker jag faktiskt att det var rätt låt som vann. Euphoria är faktiskt riktigt bra. Tror aldrig det har hänt att en bra låt vinner hela skiten.
Måste ju också nämna Thorsten. Vilken låt alltså...
Däremot Björn Ranelid tycker jag faktiskt var riktigt bra. Eller ja, Sara Li var riktigt bra. Björn själv kändes som en misslyckad MC, som man hade sagt i Hardstylekretsar. Hade hans ord varit på engelska och framförda av någon mer känd och duktig MC, som t.ex. DV8, då hade låten varit riktigt bra även den. Därför avslutar vi detta relativt korta inlägg med just Mirakel och Euphoria, here you go!




Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: Bloggen har varit öppen i ungefär två månader nu.

Härligt att du är lycklig! :)

Jag vill fortfarande åka ut som missionär, men jag vill åka med Mission SOS och vi kommer inte att starta upp någon ny missionsbas på några år ungefär eftersom vi nyligen har startat en församling här i Stockholm och har lite andra grejer på gång just nu. Så då känner jag att jag vill plugga medan jag väntar på det. Det skulle vara kul att i framtiden kunna jobba som sjuksköterska de perioder då jag är i Sverige och det kommer ju även att vara väldigt bra att ha de kunskaperna ute på missionsbaserna.



I år var ett år då jag inte kollade på melodifestivalen överhuvudtaget, men jag har hört vinnarlåten på radio och jag gillar den. :)

2012-03-20 @ 13:57:51
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: tess

Ja föreläsa vore skoj... men ja vet ärligt inte hur man kommer igång med sånt å i vilken form.

2012-03-26 @ 09:53:41
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Örebro är fint, har flyttat dit för c.a. en månad sen :)

2012-03-27 @ 00:29:40
URL: http://jennifermarklund.wordpress.com
Postat av: danten89

EUPHORIA kommer att vinna Eurovision i Maj.

Det känner jag på mig =)

Det är något speciellt med den låten? :D



Jaså?

Vad menar du med att jobba så nära inpå? :)



Har praktik fram tills onsdag i nästa vecka.

Sen påsklov. :)



Härligt att höra, fick du något betyg på examination?



Har våren börjat bra annars då?=) Har du feeling?



2012-03-28 @ 12:48:08
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

svar: Nämen, vad var det för fancy skola du gick? Vi fick ALDRIG våfflor. Men vi åkte alltid till mormor och åt :) (vet vilka våfflor du menar btw)

Jag har nog aldrig ätit en våffla någon annan dag än runt våffeldagen tror jag. Det är på tok för mäktigt, men det är gott bara för att man äter det så sällan.



heheh :) Jag hoppas också på det. Skulle nog överväga att gå i ide ett år om det kom mer snö.

2012-03-28 @ 15:49:51
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Har praktik på ett fritids för funktionsnedsatta ungdomar på Björksgatan :)

Nja så kallt är det inte, börjar bli mer och mer dagar med plusgrader äntligen! :D

Hur är det hos dig då? varmt eller kallt? :)

2012-03-28 @ 16:49:38
URL: http://jessicajkm.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag hade gärna velat se den där matchen mellan Örebro och Leksand ;D Patrik var där då! Självklart skulle jag hejat på Örebro då. Haha!



Euphoria är jättebra, men Ranelid? Njae.. ;)

2012-03-28 @ 20:13:01
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: anna

Underbart med vår och att få spendera tid med sin kärlek :)



och grattis till priset! :)



svar: ja ellerhur! Dock ska det tydligen snöa till helgen, men får hoppas att väderprognosen visar fel..



Nejdå, jag tränar för fullt och nu är har jag fått in lite fasta träningstider också! Så jag tror inte jag kommer tröttna på väldigt länge.. :)



Ja, annars kanske det är fel på min dator? den är väldigt nära döden alltås, haha! Kan testa kollla på min andra dator någongång!



Okej hoppas du hittar någon bra lägenhet snart! :)



Ja, har hört på flera håll att Loreen är en av faviriterna i ESC, så förhoppningsvis går det bra för henne även där :)

2012-03-29 @ 13:11:59
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Hannah

Grattis till priset =)



Håller med dig, kärlek är så fint! Nu har jag förhoppningsvis hittat min stora kärlek ;)

Nä men det är nog den bästa känslan, att känna kärlek till någon, familj lika väl som pojk/flickvän!! :)

Det är underbart :)



Tack så mycket, ska lägga det på minnet och höra av mig om det är nått jag har på hjärtat.. Det värmer :)



Jo jag är frisk nu, skönt! Har dock fortfarande lite hosta till och från men det börjar avta.



Nej, vilken osis för Luleå! Trodde verkligen det skulle gå bättre, men icket. Dom tar igen det nästa år ;)



Allt bra med dig annars? =)

2012-03-29 @ 13:58:38
URL: http://rosaacykel.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag kan bara hålla med dig om melodifestivalen!! Det här är första gången jag tycker en riktigt bra låt (som håller!) vinner det hela här i Sverige :D Loreen är bara så bra!



sv. Nej verkligen inte, alltså fotboll... Not my thing haha.



Ah okej, ja jag har faktiskt börjat blogga igen! Startade upp där.. ja när var det, där i början på det nya året. Det var liksom då jag kände behov av att skriva av mig igen och hade mer tid över för det på samma gång =)

2012-03-29 @ 20:18:36
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

ja, precis! :) Just nu är det väl kanske inte så bra att det är så spännande, mina nerver klarar inte av spänningen :P.



Jo,flyttade för lite mer än en månad sen :). Det känns bra, en nystart i livet och jag har aldrig mått så bra som jag gör nu :).

2012-03-30 @ 13:34:11
URL: http://jennifermarklund.wordpress.com
Postat av: Jennifer

ja, precis! :) Just nu är det väl kanske inte så bra att det är så spännande, mina nerver klarar inte av spänningen :P.



Jo,flyttade för lite mer än en månad sen :). Det känns bra, en nystart i livet och jag har aldrig mått så bra som jag gör nu :).

2012-03-30 @ 13:35:02
URL: http://jennifermarklund.wordpress.com
Postat av: NATALIE

svar: hej du! det var allt bra länge sedan! Hur är allt med dig? :) Ja jag mår så himla bra nu då jag äntligen får träffa världens underbaraste varje varje dag :) vår lägenhet ligger på 4200kr i månaden, privatägd och därför billig!

2012-03-30 @ 20:39:00
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: Jessica

sv' nja, mattevecka är snarare att vi har endast matte en hel vecka :)



nu är jag tillbaka på bloggen igen, på ny kula! :)

2012-03-31 @ 14:26:30
URL: http://jessicasellstrom.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

svar: Ojoj hahah ja denna gång var du verkligen snabb på att svara. :) Fast du behöver inte vara det :)



Precis! Det finns inget mysigare än det. Jag lyckas inte alltid göra det dock, då han är ett levande element. :P

Ibland blir han så varm att det liksom bränns på huden. Du vet som man kan känna när man står nära en brasa. Det kan vara jobbigt ibland, för man kan liksom inte mysa på samma sätt då. Jo kanske det, men efter 10-15 minuter så måste man liksom resa sig upp. :P Fast för det mesta är det väldigt passande.



Okej heheh vi fick aldrig våfflor. Det fick man äta hemma i stället. :P

2012-04-02 @ 17:43:24
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-04-02 @ 19:23:17
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nej, jag kan lyssna på Euphoria hur många gånger som helst :p Den är fortfarande lika bra..



Med tanke på rubriken.. Vad tusan hände med våren?! Igår var det snöstorm här i Örebro. Och nu är det iskallt :/

2012-04-02 @ 19:25:19
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Michaela

Kika gärna in på min blogg. Där kan du läsa om min vardag som småstads tjej som drömmer om att flytta till pojkvännen i Alanya. Bara två månader kvar! :D



Förövrigt kan du läsa om mode- och träningsinspiration samt kika på min konst! :)



KRAM

2012-04-02 @ 20:21:25
URL: http://michaelakivisto.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-04-02 @ 21:51:32
URL: http://jaevlafanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: