Det här visste ni inte om mig...

Tid: 15:48:00
Datum: 2015-04-15
Kategori: Allmänt

På väg hem från Malmö och en riktigt bra goalballträning igår har jag inget bättre för mig, efter att ha skrivit ett synopsis till den kommande uppsatsen, att göra än att ge er lite info om mig själv som de flesta av er nog inte visste, men som ni vet efter att ha läst detta inlägget...

  • Jag har aldrig rökt en cigarett i hela mitt liv
  • Jag har aldrig, efter snart 26 år, varit sådär riktigt bakis
  • Jag har varit riktigt full en gång och spydde då ner hela sidan på vår vita bil...
  • Jag väljer så gott som alltid hemmakvällar framför krogen
  • Jag älskar kaffe och tackar nästan aldrig nej till en kopp
  • Jag började dricka kaffe när jag var nästan 18
  • Jag är väldigt, väldigt svag för fikabröd. Godis och snax kan jag klara mig utan, men fikabröd...
  • Jag har suttit i en Ferrari F430 och det har sedan dess varit min drömbil
  • Jag är för tidigt född, därav min synskada, ROP,som var väldigt vanlig back in the 80's
  • Jag såg 10% tills jag var 14. Då blev synen kraftigt försämrad på kort tid
  • Sista synen försvann när jag var 19 och idag ser jag ingenting
  • Svamp och kål kan jag inte äta. Får i princip kväljningar av det
  • Älskar att bara ligga och chilla i solen. kan utan problem ligga en hel ledig dag med lite bra musik eller en bra bok och inte göra någonting alls
  • Jag diskar hellre än att laga mat. tycker det är bland det tråkigaste som finns att laga mat
  • Musik ska kännas. Det ska vara högt och basgången ska kännas i kroppen. Då är musik som allra bäst
  • Min stereo är min materiella ögonsten
  • många säger att jag är väldigt bra på att lyssna och förstå andra och deras problem och känslor. Empati är med andra ord en stark egenskap hos mig
  • Jag tar starkt avstånd från dagens prestationsbaserade samhälle, där det gäller att hinna med allt och lite till. Jag prioriterar den egna hälsan framför att hinna med så mycket som möjligt
  • Sommaren är min solklara favoritårstid, men gillar även våren. All grönska, fågelkvitter, doften av nyklippt gräs, grus som sopas bort från gatorna, uteserveringarna som fylls på, då är det riktig vår
  • Jag kan tycka att cigarettrök luktar gott, särskilt sådär ute på stan vid en uteservering, som jag beskrev ovan
  • Jag tycker det är viktigt att uppskatta det man har, för man vet aldrig hur länge det finns kvar där, oavsett om det gäller vänner, familj, kärlek, tak över huvudet, vatten i kranen eller en säng att sova i
  • Jag älskar katter. Det finns inte mycket som slår att ha en liten spinnande pälsboll i famnen
  • I högstadiet sprang jag 5km på 38min och 2,5km på 14.27. Idag har jag pers på 22.49 på 5km och 9.30 på 2,5km
  • Jag klarade Matte B med ett G och har därefter hållt mig så långt från matte jag bara kan. Den och Historia B är de värsta kurser jag har läst
  • jag är på god väg mot en kandidatexamen i sociologi
  • Jag hade inga riktiga vänner under min gymnasietid
  • En av de bästa sakerna med att blogga är att lära känna nya människor och knyta nya vänskapsband
  • Jag har t.o.m. funnit kärleken här via bloggen
  • Jag har blivit intervjuad i både TV och radio
  • Jag tyckte inte alls om att vara i stugan när jag var mindre. Idag finns det knappt något finare och mer idylliskt ställe att vara på en fin sommardag. Älskar att vara där!
  • Jag vill gärna bo i en lägenhet högt upp
  • Jag har alltid tyckt om mormors lägenhet, som ligger just högt upp. Hela huset, trapphuset, hissen och själva lägenheten andas trygghet och jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där
  • Jag ramlade ner från garagetaket och bröd handleden när jag var 14. Fick ha gips i 7 veckor och hela den sommaren blev förstörd
  • Efter att gipset var borta nådde jag runt min överarm med andra handens fingrar
  • Jag har alltid varit väldigt liten. Vägde 35kg när jag var 13, 55kg när jag var 16-17 och låg sedan fast på 59-60kg tills jag var 21 och började i landslaget. Efter flera års hårdträning börjar det nu likna något. Jag är fortfarande inte stor, men jämfört med förr är det en grymt stor skillnad
  • Jag tycker myrstackar är äckliga
  • En gång på dagis gjorde jag så en kille började blöda i huvudet
  • Jag var hämligt kär i en tjej i nästan sju års tid, men sa aldrig något. Jag vågade inte
  • Jag har aldrig varit utanför Europa, men skulle gärna åka till t.ex. tanzania och leva med dem där under några veckor
  • Jag tror på aatt det mesta går, bara man har vilja och motivation till det. Gillar folk som ser möjligheterna istället för hindren
  • I mina tonår trodde jag aldrig att jag skulle bli en sådan som går upp tidigt och går och lägger mig tidigt, men det är jag, oftast
  • Jag har aldrig varit en sådan som handlar bara för handlandets skull. Har alltid sparat mina pengar och köper hellre något jag verkligen vill ha
  • Jag gillar att gå i affärer på mellandagsrean, trängas bland allt folk och kanske ta en fika någonstans
  • Hockey är min stora pasion och det finns inte mycket som slår att trängas på Norra stå och bidra till en kokande Tegera arena
  • Under långa och mörka höstdagar är det många gånger hockeyn som får mig att se framåt
  • När vi var små brukade jag och mina kompisar cykla och sladda på isen om vintrarna
  • Jag, mina systrar och kusinerna på pappas sida hade en lek som hette dödligast, där en av oss hade en pistol, så skulle man skjuta alla andra och den som "dog" verkligast eller på snyggaste sättet fick vara den som sköt nästa gång
  • Jag satt i skolan, på en bildlekion, när jag fick höra att Anna Lind hade mördats
  • Jag hade disketter till min dator tills jag gick i åttan
  • Tillit och förtroende är bland det finaste man kan få av en annan människa
  • När jag fick min första vita käpp tog det drygt tre år innan jag började använda den
  • Jag läser ganska mycket böcker
  • Jag kollar nästan aldrig på film
  • På mellanstadiet var jag sämst i klassen när det vankades prov i Stormaktstiden
  • Jag kan äta en konservburk Kidneybönor rakt upp och ner, utan tillbehör
  • Jag har spelat in kassettband som en slags ljuddagbok under tio års tid, mellan åren 2002-2012. Banden är numera digitaliserade och säkerhetskopierade. 259 kassettband blev det

Har ni orkat läsa hela vägen hit är det bara att gratulera till att ni nu troligtvis känner mig lite bättre än vad ni gjorde innan ni började läsa det här inlägget...


Kommentarer
Postat av: Emelie Andersson

Åh vad roligt att få läsa :)
Väldigt strongt av dig att inte rökt en enda cigg men lite kul att du tycker att röken luktar gott ;)
Måste bara tillägga att jag håller med dig om kaffet, älskar det!

sv: Ja men det är bara bra att du säger till, för jag har aldrig tänkt på det så det var därför :)

2015-04-15 @ 19:16:37
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Det är så, så mycket som jag håller med om. Så roligt det där! Jag tycker det är jättekul att läsa såna här listor och ibland så är det ju helt tvärtemot mig men på vissa skulle jag kunna skrivit samma, och det är kul!

SV: Åh :( Det är så sorgligt.. Skulle göra väldigt mycket för att trolla tillbaka Svante faktiskt.
Hoppas! Håller tummarna =)

Skönt att hon får vara i samma område! Det underlättar en himla massa ju :)

2015-04-15 @ 22:30:58
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: danten89

Oj det var riktigt mycket info om dig :)
Kul att läsa.
Jag tycker inte om rök överhuvudtaget.. tror inte jag tål det ens. :P
Haha.

Jag tänkte att det kanse var pirrigt ur andra synpunkter? :) Typ att göra tester osv? :)

Tycker du? jag tycker det varit för kallt länge nu, och idag massa regn, när kommer den riktiga vårvärmen? ::P

Har du för planer inför kommande helgen? :D

2015-04-15 @ 23:04:17
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Erica

Tycker att såna här inlägg är så roliga att läsa! :)
Insåg medan jag läste att jag inte visste vad din synskada beror på, så det var intressant att få veta det.

2015-04-16 @ 15:18:29
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Erika

Kul att få ta del av :) Jag har heller aldrig rökt en cigarett i hela mitt liv! och hatar också att laga mat..

sv. Magnum Pink har jag testat, samt Cornetto med jordnöttsswirl i sedan har där kommit en ny sandwich :)

2015-04-16 @ 16:43:56
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Tessie

Sv; Man kan ju inte vara bra på allt! :P
Ja men fram me grillen i helgen om det är bra väder! :)

2015-04-16 @ 17:12:23
URL: http://ragdollie.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

sv: Ja faktiskt, inte alls kul :(

Jaha vad tråkigt att allt försvann, då förstår jag att du inte brukar göra inlägg i utkast. Jag gör det mer för att jag tycker det är smidigt när jag inte hinner blogga för antingen jobbet eller stallet.

Nä jag håller med, dock gör jag det själv och det gillar jag egentligen inte :(

2015-04-16 @ 17:22:17
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: NICOLE

SV: Den var jättefin, så den blir det ju ifall vi väljer att ha en lägenhet där. Men som det ser ut nu så får Henrik pendla emellan. Han jobbar ju "bara" 2-3 pass i veckan :) Och jag har ju fått jobb här hemma kan man säga.

Ja men det måste jag säga att vi är :)

2015-04-16 @ 18:38:26
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Nathalie Tegelstam

Kul fakta! :)

2015-04-16 @ 20:04:06
URL: http://nathalietegelstam.com/
Postat av: Emelie Andersson

sv: Härligt att höra det, här har det varit väldigt skumt väder. Både regn och sol som har bytts vid.

Haha ja men så är det ju, bloggen tar väldigt mycket tid samtidigt som det är väldigt roligt enligt mig iaf. Men för att hålla den kul och uppdaterad så måste jag ha lite färdiga inlägg eftersom både mitt jobb och hästen tar tid :)

Oj, ibland önskar jag att jag hade bättre svar på dina frågor. Jag började med att röka under en tid om jag mådde väldigt dåligt. Eftersom jag mådde som jag gjorde tillät jag mig att röka som typ en tröst och eftersom det gjorde mig lugn och nere på jorden accepterade jag det. Sen har jag inte kunnat sluta även fast jag har varit tvungen flera gånger. Väldigt jobbigt + att jag fortfarande ha up and downs så är det skönt att veta att jag har något som får mig lugn osv.

2015-04-16 @ 22:25:18
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Oj, det var riktigt mycket info om dig här. Jättekul inlägg. Känner igen mig i en del, men långt ifrån allt, såklart.

Nej jag förstår inte heller grejen med att komma till gymmet och sedan gå hem utan att ens ha börjat anstränga sig. Varför ens bemöda sig med att slösa den tiden på att gå dit. En sådan person kan ju lika väl ta en promenad.
Nej det är det som är skönt med det stället jag är på för det är ett träningsställe för enbart de som jobbar på de företagen som ligger i det huset. Det är många som typ rehabtränar osv. Egentligen ska jag ju inte vara där alls, jag jobbar ju inte där, men jag tar sambons plats kan man väl säga haha. Så länge ingen har ont av att jag är där så kommer jag fortsätta att gå dit.

Visningen var rent av kaos. Det var så himla mycket människor att det var svårt att titta nästan. Man ger lite upp hoppet också när det är så många där. Sen vet jag att det är minst en visning till. Vi tänkte åka på den också för att kolla lite extra. Det är ju mer man vill tänka på när det är hus osv. Jag är nästa säker på att detta inte kommer bli vårt, men jag hoppas verkligen. Men jag har ju varit med om motgångar förr så jag väntar mig det värsta nu också. Då blir jag inte lika besviken.

Ja, du och din tjej hade verkligen tur som hittade er lägenhet så snabbt. Är det inte lika stort riv efter dem där som här?
Här är priserna löjligt höga just nu, så det tar egentligen emot att köpa. Men troligtvis blir det väl inte bättre heller. De bygger inte tillräckligt mycket nytt.

Jo men visst går jag utanför området med min hund också, men i min närhet är det bara industriområden eller bostadsområden. Ingen skog eller mysig plats så långt ögat kan nå. Jag har ca 1 timmes promenad bara för att komma till en skog och den vägen är då inte kul:( Därför vore det drömmen att få ha skogen precis utanför huset.

Trevlig helg!
kram

2015-04-17 @ 10:09:19
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

sv: ja det tycker jag att du är värd efter träningsdagarna då :)

Ja det tycker jag med, man märker ju så lätt vilka som är trogna läsare eller så. De stannar trots att man inte uppdaterar hela tiden och de läsarna tycker jag är viktigast.

Jajamen jag hänger med, jag har försökt att sluta men tydligen vill jag inte det helt 100 %. Jag vet att det låter helt sjukt. Samtidigt som det är farligt och skadligt för en själv så är det en speciell känsla att ta en cigg och särskilt på sommarkvällarna. Det är svårt att förklara när man inte har varit fast i det själv. :(

2015-04-17 @ 15:19:02
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Jessy

Roligt att läsa! :) SV: Japp det hade jag. :) Ja okej, haha ja den är grym!

2015-04-17 @ 17:03:00
URL: http://nouw.com/JessyGunnarsson
Postat av: Jessy

haha jaså, okej :) Ja men precis :D haha okej, tur vi alla tycker olika. Annars hade det varit tråkigt och onödigt med så mycket musik hahah :D

2015-04-18 @ 12:25:49
URL: http://www.nouw.com/jessygunnarsson
Postat av: Vanessa andersson

Jag fastnade här inne hos dig när jag läste om din historia i skolan och med synskadan. Jag trycker att det är helt fantastiskt att du har den kämparglöd du har! en annan klagar på livet och blundar för allt annat. Detta öppnade mina ögon. Jag själv har en synskada (jag är däremot bara närsynt) men jag minns hur jobbigt det var till en början ch inse hur dåligt jag såg trots att jag inte ville acceptera läget och gå till en optiker! jag ville mest bara säga att du verkligen är otroligt duktig!!

2015-05-02 @ 10:20:50
URL: http://vanessaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: