Torghumor

Tid: 16:35:00
Datum: 2015-09-14
Kategori: Allmänt

I helgen var vi i stugan, kanske för sista gången för i år, och hade kräftskiva. Det var mycket trevligt och väldigt lyckat, även om jag själv inte gillar kräftor.

Emma, Hasse och Clara visade oss andra Torghumor. Det är Hasses gamla klasskamrater som driver med östgötskan och gör parodi på livet i en liten håla. Det utspelar sig i Åtvidaberg och i Åtvid pratar man väldigt brett och det här är så bonnigt som det bara blir. Den bredaste av östgötska, en stor fet prilla under läppen, öl överallt och väldigt manlig jargong med öl och brudar. Jag tyckte det var jättedåligt till en början och inte alls kul, men nu kan jag litegrann se det roliga och komiska i det, även om det roliga ligger mycket i det visuella.

Här har ni två avsnitt, ett där de är på gymmet och "slänger käft" i omklädningsrummet, ni vet, "det där sociala runtomkring", och ett när de köper smuggelsprit och där körkortet har rykt för en av dem, varför han får nöja sig med att puttra omkring i en epa...




Kommentarer
Postat av: Life of Johanna

Tack för din kommentar hos mig. Jag har beslutat mig för att sluta blogga. Det ligger ett inlägg uppe med information om man vill fortsätta ha kontakt.

2015-09-14 @ 19:59:37
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Tina

Sv; ja bostadsrätter är ett lögn i helvete att få tag på nu! Den jag kollade på i torsdags steg allt för mycket den med som jag visste att den skulle göra tyvärr!

Ja det var bara min tur att åka på förkylningen helt enkelt, men känns lite bättre nu som tur är!
Haha ja de är antal år kvar till 49 är bara 20! :)

Ja de var underbart i Stockholm! Vi hade de gudomligt! Det var ett minne för livet jag aldrig kommer glömma! Allt var fantastiskt!

Det låter som du haft de toppen! Tråkigt med sista gången i stugan! Men kräftor är så gott ju!! :D

Hoppas du får en fortsatt fin kväll!
Ha de bra Johan!:)

2015-09-14 @ 22:17:19
URL: http://lifelivelaughlove.blogg.se
Postat av: NICOLE

Så mysigt att vara i stugan för en sista gång för i år :) Och dessutom med kräftskiva! Mums :) Älskar kräftor. Men det har blivit dåligt med det i år , har faktiskt inte ätit några :((

SV: Visst är det så =)
Haha viss kvalitet. Ja men visst, plugga till lärare kan man ju göra men det är ju verkligen inte säkert att du är en bra lärare bara för att du har utbildningen :)
Men de har ju övningsuppgifter som vikarien får så det är ju inte så att han gör egna uppgifter och pratar om något han inte fattar ;) Dessutom får man önska ämnen och då önskar man ju det man själv är bäst på :)

2015-09-15 @ 12:05:05
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: danten89

TorRhumor snarare =)
Haha.
Verkligen.

Nej det finns ingen dålig musik.
Men det finns musik jag inte lyssnar på =)

Okey. Iallafall de flygningar jag gjort, så har folk varit tysta och lyssnat. Annars är det brist på respekt osv ju?

Vad pluggar du just nu då? skriver du på något?=)

2015-09-15 @ 13:14:55
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Alice

Yes, den källaren var Spännande att springa runt i. Dock hade jag redan då vid 8-10 år starka obehagskänslor i den miljön, undvek alltid att kolla in i alla förråd, de är ju såna med nätgaller, trodde de skulle ligga lik där inne. Och sedan typ 10 år senare händer det i min källare. Det gjorde inte saken bättre, går aldrig ner i såna miljöer själv och blir Jag så illa tvungen går de jävligt fort och hinner trycka på lysknappen en 20 gånger i minuten haha!
det var farmor och farfar (och farbror) till en bekant som dog.

Inte säkert jag får tillbaka rörligheten helt. Går inte räta ut armen, den är liksom fast på typ 120 graders vinkel. Men det har bara gått två veckor drygt, kunde ta upp till 5 veckor för sprickan att läka och innan den är helt läkt är det väl bara att sluta drömma om en rak arm. Kmr tvinga till mig en Operation och ett fett skadestånd om de inte blir bättre. Får väl glädjas över att rörligheten i fingrarna blivit lite bättre, men misstänker ändå att senorna fått sig en rejäl smäll och att de kanske behövas kollas upp.

Ja hockeyallsvenskan känns inte jätte het. Vad tror du om shl då? Vilka kmr vara högst upp och längst ner i tabellen? Vänder fbk trenden och vinner sina första matcher denna säsong? Haha, blir inte glad om de förlorar mot Karlskrona borta.

2015-09-15 @ 14:15:53
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Erika

Så trevligt med kräftskiva :)

sv. Hans match gick himla bra, de lyckades vinna med hela 11-0!
och soffan fick vi även hämtat i helgen så det är verkligen härligt :)

2015-09-15 @ 16:45:25
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

sv: Kul att du gillade det så mycket. Jag brukar faktiskt vara ganska öppen och personlig på min blogg men nu var det ett tag sedan.

Nä precis, jag ser ingen mening med att stressa eller att jaga någon speciell. Jag har mina nära killkompisar som betyder allt för mig och jag offra dem aldrig för en pojkvän, så är det! <3

2015-09-15 @ 21:28:00
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

sv: ja det var sjukt häftigt och att det nu har skett två gånger är så underbart :)

Nä det kanske kan stämma :) har inte hittat ett bra ämne kanske ;)

2015-09-15 @ 22:04:44
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: NICOLE

SV Ja precis, alltid skönt att börja i tid och bli klar.
Ja det tycker jag också! Herregud så många som saknar det sociala t ex eller inte kan känna in människor. Men att de har läshuvud och klarat sina år på universitet verkar vara det viktigaste ;)

2015-09-16 @ 10:38:57
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: