Vårat mål är klart

Tid: 21:40:00
Datum: 2016-03-31
Kategori: Leksand

Vad är det som håller på att hända? Det är knappt så jag vågar eller kan tro det. Var t.o.m. osäker på om jag skulle skriva det här, för jag vill inte jinksa eller något...

Som det såg ut i höstas, när jag var glad om vi ens skulle nå topp åtta efter avslutad grundserie, när vi låg sist i Allsvenskan, sist! Nu, fyra månader senare, är vi en match från SHL! Hur sjukt är inte det?

Vilka krigare vi har, det är helt sjukt!
Tårarna var inte långt bort igår, när vår egen kung Henrik storspelade på nytt, när Jonas Frögren, som har fått utstå mycket klagomål, men som har växt till en gigant här mot slutet, som jorde sin sista match hemma i Tegera igår, kastade sig och hänsynslöst täckte skott med huvudet och när Jon Knuts, en av krigarna med det största blåvita hjärtat i den här truppen, fick avgöra fram till 5-4, inför ett fullständigt kokande och vibrerande Tegera arena. Ja, den som inte tar de här krigarna till sitt hjärta, den bör kort sagt starkt ransaka sig själv.

De gjorde det igen, reste sig när vi var uträknade, för vilken gång i ordningen vet jag inte längre, men är det något man har lärt sig den här säsongen så är det att aldrig, aldrig, räkna ut Leksand och just nu är det bara så jäkla roligt!

Jag vet precis hur stämningen är i Övik just nu, för vi var i exakt samma situation för ett år sedan och det är inte roligt kan jag lova. Vi hade då 3-2 i matcher, Malmö vann sin sista hemmamatch och vaskade fram en sjunde och helt avgörande match. All press låg då på oss, det var ångest till tusen och så jäkla spänt, nervöst, darrigt och fokuserat. Hur det gick vet vi alla och exakt samma sak som malmö jorde mot oss förra året kan och ska vi nu göra mot Modo! All press ligger på dem, det är de som kan förlora sin SHL-status och 30 miljoner. Att vi ens har nått såhär långt är en saga bara det och som det har sett ut och utvecklat sig blir jag inte ett dugg förvånad om sista sidan i denna fantastiska saga skrivs imorgon, för nu ska vi bara gå ut och ha roligt, njuta av det här och spela på ett nytt rus, precis som efter Morakrossen. Ju längre kung Henrik spikar igen kassen och ju längre matchen går imorgon, ju mer nerver kommer det bli hos alla Öviksbor, spelare och ledare, jag lovar. ojojoj, vad skakade de är nu, för nu finns det inga livlinor kvar, det är vinna eller försvinna för deras del imorgon och jag har nog inte varit såhär uppskruvad inför en match sedan... ja, sedan Röglematchen 2013, för exakt tre år sedan igår, när avancemanget då blev klart. Förra året, inför game seven, var jag också taggad, men på ett helt annat sätt, på ett mer spänt och ångestladdat sätt, precis på samma sätt som alla Modoiter känner nu, men jag själv, nej, det här ska bara bli så jävla kul!


Kommentarer
Postat av: Dan

så spännande för dig ;)
Kan du sova inatt? inför avgörandet imorgon? ;)
Heja heja.

Hur mår du annars då?=)

Ja rätt ruggigt ute.. men detta är ju bara första april väder? sen kommer väl solen och vårvärmen? :D
men ja jag går i vinterjacka än.. gör du med det? :)

Lugnt, ha en bra helg :)

2016-03-31 @ 22:20:44
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: Bambi

Jag satt och log när jag såg matchen. Tänkte på dig då! :P

Du - skulle du kunna maila mig. Vill fråga dig en sak. Det gäller gråstarr. :D Bloggmaterial vet du ^^

svar: Well - jag ska skaffa mig så många kontakter som jag bara kan nu under en tid. Men mitt tips till dig är ju att registrera dig på boplats.se för 100 kronor om året. Då hamnar du ju lite längre fram i kösystemet när det väl är dags liksom.

2016-03-31 @ 23:17:15
URL: http://iambaam.blogg.se
Postat av: Jessica

Joo, precis så är det. Men går ändå fort att komma tillbaka till rutinerna:)

2016-04-01 @ 00:31:23
URL: http://jessicaas.webblogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Grattis! ♡

2016-04-01 @ 01:28:15
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Släpp taget. följ flödet

Vad spännande! Jättegrattis! Vilka otroliga krigare :D

2016-04-01 @ 08:44:26
URL: http://tovanz.blogg.se/
Postat av: Tina

Sv: tack så mycket!😃 Kryssningen har varit fantastiskt! Ska snart på lunchbuffé, sedan är vi i Stocholm vid kvart i 4 igen, så då blir det sova på friendsarena två nätter! 👍

Stort grattis! Vad roligt, vilka kämpar! Så glad för din skull!😃
Är allting bra med dig annars?😊

Ha en fin fredag Johan!😊

2016-04-01 @ 10:55:22
URL: http://lifelivelaughlove.blogg.se
Postat av: NICOLE

Spännande!! Då får vi se hur det blir då :) Men är det att komma upp i SHL då alltså?? Är ni redo för det? ;)
SV: ja det är det absolut =) Skönt att ha det fräscht bara.
Jo jag skrev ju det i kommentaren att det motsäger sig lite, men jag skulle aldrig välja en lägenhet på markplan för jag tror att jag tycker att det då är typ allmänt för vem som helst att vara nära, typ som vi har det i vårat område kan folk lätt slänga in saker på de nedersta balkongerna , eller i vissa andra kanske folk kollar in i fönstrena o så. I hus är det ju ditt, så ingen S k a ju vara där. Men hus alltså det är klart att det är en bottenvåning och då har jag ju markplan men då är det mitt =)

2016-04-01 @ 14:10:17
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Amanda

Men gud så spännande, stort grattis!! :D Sv: Nja att spela in recensioner i videoformat tror jag inte passar mig :/ Gillar inte att se och höra mig själv på film tyvärr :(

2016-04-01 @ 19:23:30
URL: http://amandas.vione.se
Postat av: Dan

Okey spännande ikväll nu då ;) Nu gäller det och smäller det =D
Hoppas ni tar det då? ;)
Blir du väl helt till dig? :D

Jaså? Vad har du för jacka nu då? Mellan vinter- och vårjacka? :)

Vad har du annars för helgplaner då? )

2016-04-01 @ 19:32:17
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV: Aha okej ja då står det en hel på spel då! Just nu ser det inte så bra ut :(( Men det är ju bara början av tredje nu så allt kan hända ;)

Absolut beror det på område :) Just nu bor vi ju lite på partygatan så jag tänkte väl det. Men jag känner i stort att det skulle kännas smått osäkert att bo längst ner, skulle nog ständigt ha persiennerna neddragna ;D
Men tur vi alla är olika för någon måste ju bo på markplanen med :D

2016-04-01 @ 21:16:16
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Emelie Andersson

sv: nä det är nog inte så bra, men ska kolla om svar från ortopeden också :)

2016-04-01 @ 21:22:10
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Jennysen

Grattis till Leksand för att ta sig vidare...

Sv: Ja, det blir mer och mer vårlikt i alla fall! :)
Jag hade bra flyt med träningen ett tag, nu har det varit mindre av den varan pga stress...
Jo, jag förstår att det är honom du syftar på ;)

2016-04-02 @ 00:31:09
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Erika

Det är härligt när det vänder sådär :)

sv. Jo det är riktigt skönt att få ha flyttat, vi trivs!

2016-04-02 @ 01:34:24
URL: http://icanpikan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: