Guldet är hemma!

Tid: 12:02:00
Datum: 2016-09-30
Kategori: Goalball

I helgen som var spelades tredje omgången av Sverigeserien 2016.

Innan helgen ledde vi serien, elva poäng före tvåan FIFH Malmö.

Efter fem vinster och en förlust i helgen leder vi nu serien nitton poäng före tvåan.

Med en omgång, sex matcher, arton poäng, kvar att spela om är det alltså redan nu klart att vi vinner Sverigeserien för första gången någonsin!!!

Vi inledde helgen minst sagt darrigt mot FSBU från Göteborg.
FSBU har Olof, som har börjat skjuta riktigt, riktigt bra, bäst i serien skulle jag säga, plus att vi spelade i deras hemmahall som de tränar i tillsammans varje vecka. Det innebär att de kan precis hur golvet är, hur mycket/lite man ska ta i för olika skott osv. samtidigt som det för min del var första gången jag spelade med Boris. Faktum var att det var första gången jag spelade på breddnivå på ganska exakt ett år. Annars har det varit elit för hela slanten under det senaste året.

Matchen vann hursomhelst FSBU med 9-6. Jag släppte in tre mål, en straff, en stolpe när jag var vänsterback och en boll som studsade över mina knän och in i mål. Rent slarv med andra ord och jag var inte helt nöjd efter matchen.

Det blev som sagt dock helgens enda förlust, för sedan studsade vi tillbaka och knockade Bruham med 10-0, slog FIFH Malmö med 6-4, IFAS med 7-6, FIFH Malmö igen med 9-4 och slutligen IFAS igen med 6-5.

Flera jämna matcher alltså, men då fick alla våra spelare träna på att spela under press och vi klarade av det. Det hade vi inte gjort för några år sedan kan jag nästan garantera. I synnerhet inte i sista matchen mot IFAS, för där hade vi 5-2, men tappade till 5-5. Då hade vi vikt ner oss för några år sedan. Det gör vi inte längre, så även på den psykiska och mentala delen har hela laget gått frarmåt och det finns ett helt annat självförtroende än vad det gjorde för några år sedan. För fem-sex år sedan var det vi som blev knockade med 10-0, nu är det vi som knockar motståndarna med 10-0, så någonting rätt måste vi ju göra och jag tror att en stor del i det är all defensiv nötning, som jag har tagit med mig från landslaget och appliserat på hemmaträningarna också. Det är inte världens roligaste träning, men jävlar så nyttigt och givande det är!

Så, för första gången någonsin går guldet i Sverigeserien alltså till Linköping!
Jag var med och spelade den här omgången och har givetvis varit med och bidragit jag med, men Albin, Linda och Boris har varit med på alla tre omgångarna och Tobbe, Jonas, som har slutat nu, och Jennifer har varit med på två omgångar.

Det känns så bra att äntligen, efter alla års slit, ha börjat vinna litegrann, först enstaka matcher, men nu även turneringar och serier. Linköping har till slut etablerat sig i breddtoppen i Sverige. Resan dit har varit långt ifrån spikrak, vi blev knockade i nästan varje match under tre års tid, förlorade vi bara med 8-2 så var det grymt bra, vi hade en coach som inte kunde goalball alls, en ass. coach som varken kunde goalball eller hade något fokus eller blick för vad som skulle göras och varför. Kort sagt var det mer eller mindre en lekskola på våra träningar, fastän att vi trodde att vi tränade och gjorde rätt. Såhär med facit i hand ser jag tydligt att vi gjorde allt annat än rätt. 2011 blev lite av en nystart för laget, Linda kom in och tog över och började om med allt from scratch. Därifrån har vi sedan tagit oss upp, pinnhål för pinnhål, nu står vi som segrare av Sverigeserien 2016 och jag är faktiskt stolt över att en gång i tiden, för nio år sedan, ha varit med och startat upp det här laget. Grymt!

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Vad härligt! :D

Sv; ja, men eller hur. Och att jag, utav alla mina kusiner, fick ärva den också. Det gjorde mig lite extra glad! :D

Oj.. Alltså egentligen hade jag inte planerat att köpa den, endast funderat, men det var S7:an. Men kändes inte som om jag ville ha det allra senaste. Förstår inte varför man ska ha det så :P

Skönt att höra! :)

Haha, jaså. Hon också? Ja, men som sagt är dem här långa så hade jag nog aldrig orkat läsa igenom dina gamla haha xD

Nej. Vad dålig jag känner mig, haha. Jag har ännu inte varit på systemet. Men känner inte att det är någon brådska :)

Jo, men sådant kan jag klara av. Dock stör jag mig på folk som glor då man springer förbi eller pekar, men jag gör det i alla fall. Och igår var jag på gympa bas och det var ju kanske 20 st där. Så det var inte jätte jobbigt! :)

2016-09-30 @ 12:25:11
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Frida

Va kul, grattis :)

Svar: jo jag ska tänka på det att inte bränna ut mig, det är tyvärr alltför vanligt idag.

Ja läs gärna, för jag vill nå ut till så många som möjligt om detta ämne mobbning som jag verkligen engagerar mig i :)

2016-09-30 @ 12:45:46
URL: http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Julia Svensson

Åh vad härligt!!

2016-09-30 @ 15:39:14
URL: http://juliasvenssons.se
Postat av: Dan Thor

Häftigt!
Grattis till segern!
Hur känns det? :D

Ja om man jämför att se Mulan som liten, mot nu, så ser man verkligen en skillnad. Det är en mycket mer vuxen film och den har väldigt tydliga budskap som man inte kanske förstår när man är barn :)

Ja vad var det vi pratade om? :P

Ja jag tror nog ni vinner mot LHC, så dåligt som LHC spelat... till och med morfar LHC's största fan säger nog det med :P

2016-09-30 @ 15:49:35
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis till segern! Vilken helg!

2016-09-30 @ 16:25:14
URL: http://tantsandras.blogg.se
Postat av: Emelie Andersson

Vad roligt, grattis! :)

sv: Ja det är de verkligen :)

Oj det var länge du, tycker det är lite häftigt!

2016-09-30 @ 18:29:40
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Postat av: Josefine

Men åh härligt! Kul det går så bra för er trots förlusten! :D

2016-09-30 @ 21:59:30
Postat av: Jessica Högberg

Men grattis!

2016-10-01 @ 10:09:30
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Kattis

Men vad roligt att höra, grattis!:)

sv: Vet inte hur etablerad Kinesiologi är i Sverige men det har funnits här ett tag iaf.

haha om du ändå hade valt ett av dom alternativen och gjort en riktig gissning i tävlingen så hade du haft en chans att vinna. Panagia var rätt svar men nu är vinnaren redan dragen, du får göra ett nytt försök i nästa tävling istället!:)

2016-10-01 @ 13:39:47
URL: http://stellaefoto.blogg.se/
Postat av: Jessica

Riktigt härligt ja :)

2016-10-01 @ 17:15:16
URL: http://jessicaas.webblogg.se
Postat av: Sandra

Woho, grattis till er :D

Sv: ja jag försöker åka på så många bortamatcher jag kan ^^ i år har det blivit 3 st hitintills ^^
Jo men det är klart att det är tufft men med lite vilja så får man det att fungera :) men jo tack det är bra med mig bortsett från hostan som vägrar släppa

2016-10-01 @ 17:55:54
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Erika

Så kul att ligga först :)

sv. Nej jag tycker att blomsterdoften på ljus är så himla stark. Gillar mer de "mjuka" dofterna om man kan säga så :)

2016-10-01 @ 23:40:43
Postat av: Erika

Så kul att ligga först :)

sv. Nej jag tycker att blomsterdoften på ljus är så himla stark. Gillar mer de "mjuka" dofterna om man kan säga så :)

2016-10-01 @ 23:42:29
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Jennysen

Sv: Vet inte om den har erbjudanden i så många andra städer än Sthlm dock :)
Jag mår helt ok, har varit förkyld i veckan, och är fortfarande lite :) Själv då?

2016-10-02 @ 19:13:59
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Ida

Kul de går bra för er :)

2016-10-02 @ 20:25:05
URL: http://nouw.com/iidaeiinarsson
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Så roligt :D.

2016-10-03 @ 14:07:17
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Frida

Men åh vad roligt! :) Grattis!

Jag såg nu vad dumt det såg ut med 1,66 dl så jag har ändrat till 1 2/3. Jag var bara för lat den dagen för att orka skriva så. ;)
Ibland är man bara för lat. :D

2016-10-03 @ 16:31:57
URL: http://rockabillygirl.se
Postat av: sara

Vad roligt, grattis! :)

2016-10-05 @ 19:33:09
URL: http://sarakarlson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: