Ullared!

Tid: 21:54:40
Datum: 2008-09-06
Kategori: Allmänt

Japp, det var 1 år 9 månader och 4 dagar sedan vi var där nu =P och om 1 år, 9 månader och 4 dagar är det den 10:e juni 2010 och ett nytt decennium =P
Tror ni jag var trött imorse eller? Tänkte ju gå och lägga mig lite skapligt igår eftersom att vi skulle åka vid 6:30, men gjorde jag det? Nej. Fastnade vid datorn ett tag och när jag väl gick och lade mig somnade jag inte ändå, så vid 3 någon gång somnade jag och vaknade 6:20.
Så trött var jag, men det gick bra i alla fall.
Spöregn den mesta delen av vägen ner och jag sov ingenting i bilen, men en rejäl frukost åt jag när vi kom fram =) 3 mackor, varm oboy, en yoghurt, kaffe och en negerboll. På tal om negerboll så tycker jag att det där med att man inte får säga det för att mörkhyade personer kan ta illa upp, det är fruktansvärt töntigt! Tar de åt sig så får de väl skylla sig själva. Är man på ett kafé och säger "Ja hej, jag skulle vilja ha en negerboll." Då menar man ganska säkert en chokladboll och inte en mörkhyad person. Vill de då tycka att det är kränkande så får de väl göra det då, men man har ju inte gjort något fel. Däremot om man skulle säga "Din jävla negerboll" eller något, då skulle det ju vara en annan sak, för då är det mer sannolikt att det är riktat mot en specifik person och inte mot en kaka.

I alla fall så kom vi in där och redan efter en timme hade jag plockat på mig 3 T-shirtar som jag egentligen inte behövde, men det kan väl aldrig skada tänkte jag.
Sedan blev det lite strumpor, mina har en förmåga att alltid försvinna förr eller senare, så det är lika bra att passa på, en vit tröja som jag egentligen inte heller behövde, men jag ville ha en vit tröja, DVD-skivor, en film, lite godis och en jacka. Så nu är det slut med dunjackeepoken =P jag tror jag har haft svart dunjacka de senaste 6-7 åren i alla fall =P men nu är det en annan. Det var inte lätt att välja mellan den och en annan som lät lite snyggare, men den här kändes varmare och mer hållbar. Hoppas bara inte den blir för varm =P 640 spänn handlade jag för i alla fall, kanske inte så jättemycket, men med mina mått mätt så är det ganska mycket =P

LHC vann Nordic trophy 2008 nyss när de slog Frölunda här hemma i Cloetta center med 5-4 i finalen.

Leksand slog dessutom det finska laget Pelicans idag i Mästarkuppen på Åland med 3-2 eller vad det var, men den där kuppen är konstig, för efter full tid spelar de 2x5 minuter sudden i alla fall. 5 minuter 4-4 och 5 minuter 3-3 och så får man en bonuspoäng om man vinner suddenperioderna också. Det gjorde Leksand mot Rögle i torsdags, men då förlorade de själva matchen med 3-1. Nu vann de själva matchen, men fick stryk i suddenperioderna. Jaja, nu är det bara 11 dagar kvar tills det drar igårng =)

Nu är det nog dags för mig att sova tror jag, jag är hur trött som helst känns det som...

Kommentarer
Postat av: Jennie

jag vill med till ullared :O





svar; ooh :D vet du vilket spel? :) haha! älskar the sims! (eller det går i vågor men jaja)

2008-09-07 @ 20:19:10
URL: http://hallon8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: