Nollning!

Tid: 19:38:51
Datum: 2009-08-21
Kategori: Allmänt

Då var första veckan i skolan avklarad.

I tisdags började vi med mentorstid. Ingen visste var vi skulle vara, om det var aulan eller ett klassrum som gällde. Det visade sig att det var ett klassrum. Tvåorna var i aulan före oss. Så vi hade mentorstid där vi fick lite papper och grejer varpå vi var i aulan. Dock kom vi försent dit, för vi pratade lite med Elisabet om mitt schema.
Aulan tog bara några minuter. Efter det fick vi ha ett hål på nästan en timme innan lektionerna började. Då gick vi och köpte terminens första korv åt Spike på macken. Sedan gick vi igenom mitt schema innan tyskan.
På tyskan pratade vi bara lite och läste. Vi är inte alls många i gruppen. Det är bara ca 8st som läser steg 5. Jag hade gärna sluppit det också, men jag var ju tvungen att välja det för att få någonting och tyska ger ju dessutom meritpoäng.

I onsdags började vi med idrott. Vi skulle bada, men först skrev vi lite om oss själva och så. Sedan vandrade vi ner till Lundby, simmade så långt vi hann på 20 minuter och gick tillbaka till skolan igen. Jag hann simma 700 meter.
Efter idrotten var det geografi. Vi hann inte göra så mycket, bara gå igenom kursmål och så. Vi har i alla fall Niklas där, men jag har fortfarande inte kollat efter taktila kartor som jag ska ha här hemma någon stans. De är dock helt värdelösa tycker jag, men lite nytta kanske man kan ha av dem, om jag hittar dem =P

Sedan åt vi och sedan var det dags för religion. Jag hatar det. Det ersätter väl matte i år kan man väl säga. Ulla babblade på om någon afrikan som tyckte Sverige var konstigt. Vi gick också lite snabbt igenom lite olika religioner.

Sista lektionen var människan socialt och kulturellt, som också är en valbar kurs. Vi har Lena där och först gick vi igenom lite vad vi ska göra och sedan gjorde vi lite "lära känna-övningar". Det ingår i kursen. Lite kommunikation och så. Så vi körde det vanliga, alla som har blablabla byter plats och någon gör en rörelse som alla ska följa. Det var lite svårt, så jag gjorde bara rörelser när det blev min tur. När man skulle byta plats flyttade jag bara ett steg åt sidan, vilket man egentligen inte fick, men det struntade jag i.
Vi intervjuade också en granne och berättade om denne för de andra. Spike fick vara med, men han glömde vad han som han hade intervjuat hette. Han sa Daniel, men egentligen hette han David. Spike satt också och kollade på en söt tjej hela tiden, vilket det verkar finnas gott om där i gruppen. Det missar ju jag, men det finns det säkert =)

Vi fick sluta lite tidigare och eftersom det var bra väder gick spike och jag ner till station och sa åt taxin att komma dit. Det gjorde den, till slut. Då skulle vi skjutsa hem Ebba med någon kompis först, vilket tog lite tid, så runt 5 var jag hemma. Då var det bara att äta, sova i 2 timmar och sitta lite vid datorn innan jag lade mig. Jag fattar inte hur jag ska orka onsdagar framöver. Nu blir det ju 2 timmar goalball på kvällen också. Där blir det lite tight, för jag slutar ju 4 och Träningen börjar 6.

Igår hade vi den första filosofilektionen. Det verkar ganska kul och Anders är ju en bra lärare. Det är en svår kurs, så det blir mycket lärarlett och så. Filosofi B finns fortfarande kvar, men ingen får läsa den, för den är för svår och man kommer aldrig upp i det antal sökande som behövs.
På lektionen gick vi in till ettorna och sa åt dem att strunta i vad tvåorna hade sagt åt dem dagen innan. De hade även sagt åt oss att klä ut oss idag. Vi var indelade i grupper, men vi är ju äldre, så vi bestämde att de skulle klä ut sig till andra grejor och vi skulle inte klä ut oss alls. Dessutom fick de varsin fadder och så skulle de ha fått de 10 budorden, som vi fick, men vi hade inte skrivit ut dem, så de kommer senare, innan festen. Vi begärde också fika av dem vilket vissa av dem var snabba med. Vi fick nämligen lite fika på lektionen efter, på religionen, men jag och Micha fick inget, för vi var ute och läste en grej om etik då. Det var faktiskt ganska kul. Gör man sådana grejor och inte går in så mycket på de olika religionerna är det väl okej =)

Innan lunch hade vi också naturkunskap med Sven. Han verkar bra, men det sa treorna i början också kommer jag ihåg. De sa att han verkade schyst först, men sedan...
Så vi får väl se. Igår var han schyst i alla fall. Han gick igenom hela klasslistan och de namn han kände igen frågade han vad dennes syskon höll på med nu osv. Dessutom skämtade han ganska mycket, bl.a. om Lööf. Han frågade om hon var orolig inför hösten och hoppades att hon skulle bli ett av dem löven som satt kvar under vintern =)

Maten var ingen hitt och efter den avslutade vi med historia B som verkar skitsvårt. Vi har Sparris i det och han sa att han ser den kursen som raka gatan in på högskolan. Den är i högsta grad förberedande för det. Det handlar mycket om att vara källkritisk och så. Då är det inte böcker man menar, utan själva källan bakom boken, för boken är det någon som har skrivit och är alltså en tolkning av ämnet. Så man måste gå tillbaka ett steg till, till innehållets grund. Det låter jättesvårt, så vi får väl se. Många satt och sov på lektionen där.

Idag var det nollning som gällde =)
Först var det tvåorna som hade fixat en grej åt oss. Vi fick vara i grupper och så skulle vi samla in olika grejor. Jag var med Moa, Marlén, Nadine och några grabbar från ettan. Allt var en tolkningsfråga, så vi kom på att man kunde skriva ut massa saker istället för att hitta dem. Det ända vi hade i icke tryckt format var en snusdosa, Adidas, vita skor, en cykel, ett däck, en stol, en papperskorg, 10 fimpar, en sten, en vit sten, maskara, en plånbok, en kondom o.d. Sedan skrev vi ut bilder på en lastbil, en lampa, en vanlig snigel och en mördarsnigel, Anders Jönsson, SP2, en flintskalle, en peruk, en vägskylt m.m. Egentligen skulle vi ha haft en person som Nadine kände från SP2, men hon fick inte komma dit, för tiden var ute. Så det var tur att Spike hade skrivit ut och modererat alla ansikten i Paint av SP2 från nätet =P
Likaså Anders Jönsson. En grupp hade den levande Anders Jönsson, men vi skrev ut en bild =P
Det var lite kul.

Sedan gjorde vi en helt värdelös grej. En tipspromenad där man skulle komma ihåg bilden från föregående fråga. Så på fråga 3 var det något om bilden på fråga 2 osv. Riktigt tråkigt och Spike förklarade inte ens vad det var på bilderna.

Efter maten var det dags för våran grej. Vi hade gjort samma sak som treorna hade fixat förra året. Först en tipspromenad med frågor som "Vem är sexigast", "Vem sprutar längst", "Vem hittar hålet först" och "Vem är bäst med tungan". Så har man en ettas namn, en tvåas namn och en treas namn. Sedan fick vi vara nere i idrottshallen, för aulan skulle B-klassen ha.
Först körde vi fråga 7, vem som var coolast. Då ska man käka en Pigelin så snabbt som möjligt. Förra året fick Lando hoppa in istället för någon, och han tog hela glassen i munnen och drog ut pinnen. Det gjorde han aldrig om sa han. I år fick Niklas hoppa in istället.

Därefter gjorde vi ännu en grej som våra treor gjorde mot oss när vi började. Vi kallade in alla ettor en och en och frågade ut dem om olika frågor. Dock var vi nere i idrottshallen. Våra treor satt i ett klassrum + att de tog kort på oss.
Vi hade i alla fall frågor som "Fullständigt namn", "Vad gör du på fritiden". Sedan började de lite jobbiga frågorna. Det var t.ex. om de var singel, vem som var snyggast av killarna/tjejerna i våran/deras klass o.d. De värsta frågorna var nog vilken deras favoritpoet från 1800-talet var och om de kunde härma sitt favoritdjur om det hade varit enbent och gult. Det är ju frågor som man blir lite ställd av. Man vet inte vad man ska svara, men vi fick höra både hund, katt och någon slags åsna. Dessutom var det en som fick sjunga Imsevimsespindel och göra rörelserna, Gustavs syrra fick visa hur Casting fungerar + att hon fick avslöja något om Gustav som vi inte visste. En annan fick falla på knä framför Linn, som han tyckte var snyggast, och fria till henne. Det var lite kul faktiskt och se när de gör bort sig lite =)

Därefter fortsatte vi med tipspromenaden och våran klass vann majoriteten av grenarna.
Jag fick ringa och ändra taxin 2 gånger. Först hade jag till 13:40, men jag ändrade till 14:00 när jag fick reda på att vi skulle fika med fika som ettorna hade haft med sig efteråt, men när vi inte hade kommit igång med fikat före 13:45 ringde jag och ändrade till 14:20.
Det var inget dåligt fika de hade fixat åt oss. Det var rulltårta, kex, Cookies, Fanta, mazariner m.m. Det blev massa grejor över, så jag fick med mig en oöppnad rulltårta hem och Spike tog några kakor som han ställde in i mitt skåp. Så nu har vi lite kakor och knapra på också =)

Det var en lyckad dag och nu är det väl bara festen kvar. Den ska vi ha nere på Rosenlund, precis som vi hade våran nollningsfest på. Då satt jag nere i kassan och pratade med massa tjejer från trean större delen av kvällen =)

Nu är det i alla fall en välbehövlig helg. Den sista på ett bra tag som jag inte gör något alls på.

Kommentarer
Postat av: sandy

första veckan var också helt okej för mig med. Hur fan kan du simma 700 meter på 20 minuter?:O orkar inte äns simma 200. Taktilabilder fattar man inte alls. Hatar taktila kartor! fy fan...

2009-08-21 @ 19:52:39
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: anna

Svar: Det beror på vilken dag som passar bäst, men generellt sätt brukar det bli den 1 :)



Ja, matte C sägs vara lättare, men jag tar nog det trots allt, det är ju mycket matte i ekonomi så i värsta fall får jag plåga mig igenom dessa två åren, haha :)



2009-08-21 @ 21:00:51
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: LYDIA

sv: hah nej inte precis, de är skitsoft, :)

vad går du för något?



haha nej finns inga bilder på din, :P men asså jag läser ju emst om mode och sånt eller snackar med folk om helt andra grejor, :) fundera påp en bloggpaus hinner ju liksom inte nu...



ja visst! men oj, alla stavfel då läser den de så som de står? jasg skriver ju för fort frö allt ska bli rätt, kan försöka att ta de lite lugnt. :) och alla smeilisar jag gör? vet inte om du vet en sån x gubbe asså typ iopkryssade ödon ich ett stort D som mun. jag gölr ju den hela tiden. ja du får visa mig :D

kram

2009-08-21 @ 21:25:43
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/
Postat av: Ida

hej! Kanske en väldigt oartig fråga, men vem är du? :) Ledarhund tycker jag verkligen att du ska satsa på, det är, är, är, helt fantastiskt helt enkelt!

2009-08-21 @ 23:05:24
URL: http://idaostlund.blogg.se/
Postat av: SARAH

UHH skola =(.... min börjar på måndag.



Lägenheten e liten, typ 40 kvm.. solvalkov och kokvrå.. :9

2009-08-22 @ 12:21:00
URL: http://fjortisfinnen.blogg.se/
Postat av: SARAH

230 euro bara!

2009-08-22 @ 13:33:25
URL: http://fjortisfinnen.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: haha okej :P alla har ju inte samma smak ;)



sant, men de är himla mysigt att kolla på!



Vart ska vi då? ;)

kram

2009-08-22 @ 14:12:40
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: haha okej :P alla har ju inte samma smak ;)



sant, men de är himla mysigt att kolla på!



Vart ska vi då? ;)

kram

2009-08-22 @ 14:12:51
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Jennii

Sv. Jag sökte till Universitetet direkt efter gymnasiet, men jag sökte till en spanskakurs (grundkurs). Visst hade jag MVG i Spanska i gymnasiet, men jag skulle tagit nybörjarkurs istället. En sån skillnad, så jag började jobba =)

Hade jag valt till gymnasiet nu, så hade jag valt lite annorlunda tror jag. Helt säker kan man ju inte vara förstås =)

Men än vet jag inte riktigt vad jag vill bli..jag gillar mkt, men jag vet inte om jag skulle vilja göra vissa saker heltid.

Just nu har jag inte råd att plugga heltid..vill ju inte gärna ta lån..för d har jag redan!

2009-08-22 @ 14:51:45
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Oj, låt säga att jag simmar lugnt då blir 100 m kanske 1.30 & då menar ja lugnt. så runt 9-10 minuter om man ska simma i streck. :P



Haha i love it, vad lyssnar du på för musik då?



Ja åker gärns någonstans där det är varmt & inte är någon svininfluensa ;)



kram

2009-08-22 @ 15:23:46
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Jennii

Sv. Det e verkligen stor skillnad mellan gymnasiet å universitetet..tycker jag iaf =)

Jag trodde att jag skulle kunna ta grundkursen när jag ändå hade MVG..men men



Jag skulle nog hoppat in på Hotell & restaurang istället för Natur...men inget man kan göra nåt åt nu tyvärr. Inte för att jag skulle vilja gå om gymnasiet igen skratt

2009-08-22 @ 15:37:41
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: sandy.r

SV: haha. Jo rix fm är bara skit. Men som sagt lyssnade inte så mkt. Gick runt halva stan för att leta efter syrran.

Okej, haha men simma är bra:D

i helgen ska jag nog bara vara hemma, får se om det händer mer än bara det.

ska du göra i helgen då?

2009-08-22 @ 16:09:28
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: Ida

pluggar upp lite betyg för tillfället, just nu etik och livsfrågor=) sj=

2009-08-22 @ 16:47:26
URL: http://festizzz.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Då simmar vi ungefär lika fort gissar jag. Simmar alltid ett par km när jag kör.

Det är så man längtar till skolan ändå, nu har man inga tråkiga lektioner att klaga över, inga håltimmar att "råka" fika bort och så vidare.

sv: Ja, vi får träffas, så får du hålla mig vaken längre och så får du komma hit och träna då på parkettunderlaget. =)

2009-08-22 @ 23:18:09
URL: http://bomletoken.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; Wow, grattis :D.

2009-08-23 @ 09:56:28
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: LYDIA

sv: japp vi ska ta traktor körkort haha xD de första han säger är "dette blir de svåraste ni kommer göra och inte många kommer att klara tiorin och klarar ni inte de nu så har ni ju längre tid på er men då får ni mycket mer att göra!" och massa sånt som fick typ alla i panik xD



tro faktiskt inte du har de, :P har inte du gått ut du va väl 20?



men hinenr ju itne blogga "/ kasnke kan snacka på msn? :)

fjortisstil? :O kalla du mig fjortis? jag är långt från fjortis, aldrig varit en riktig fjortis och komemr aldrig att bli räckte med alla såna jag hade runt omkring mig, man blev spyfärdig av dom.



ha en bra dag! :) (missa inte den sista smeilisen ;) )

2009-08-23 @ 11:45:59
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/
Postat av: Ida

haha ja=)

2009-08-23 @ 11:51:06
URL: http://festizzz.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Hehe, men vårat insim är på 650 m kanske och det tar oss 20 minuter för att vi är ganska så sega men ska vi köra i streck så går det ganska fort. :P

Simmar du ofta alltså?



Techno? urk. hahah Funkar på fester kanske men inte annars. :P punk & 80-tal är kul! :D



Åh, de låter absolut inte helt fel, betalar du eller? ;D hahah



KRAM

2009-08-23 @ 14:07:31
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: tess

Her raring... hur har du de??? Hoppas du haft en bra helg. Min har rullat på.



Kan du va söt och rösta på mig i VECKANS blogg... //Tess

2009-08-23 @ 14:28:21
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: sandy.r

Vad var det för sak du tyckte jag skulle med på? aldrig hörttalas om..

okej vad är det för läger udd ska på?

2009-08-23 @ 16:14:30
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nee jag är inte så stor :P Mitt BMI ligger också runt 17-18 fast jag tycker att det är för lite, borde nästan lägga på sig litegrann :)

2009-08-23 @ 19:11:53
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: anna

Svar: Nej, det är riktigt underbart där :)



Okej, men våra lärare har hela tiden sagt, gillar du inte matte så byt direkt, men jag är kvar så :)



Helgen har varit rätt lugn faktiskt, lite träning och så har jag varit med min bästa vän, själv då? :)

2009-08-23 @ 20:44:40
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Ida

Grejen med 3D är väl egentligen att allt blir mycket verkligare eller hur jag ska uttrycka mig...Hela filmupplevelsen blir lite häftigare=)

2009-08-23 @ 21:12:37
URL: http://festizzz.blogg.se/
Postat av: amanda

Just nu läser jag sista året på samhällsprogrammet. Läser du gymnasium eller universitet? :) Vad isf? :)



Jajamensam, ryktet sprider sig ;) Orientering faktiskt, men funderar på att satsa på löpningen också. Har börjat gå bättre och bättre där! Håller du på med någon idrott? :)

2009-08-23 @ 21:13:49
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: amanda

Svar: Var på bröllop och där hade de en bar med gratis drinkar! Man får ju passa på menar jag! ;)

2009-08-23 @ 21:15:46
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: amanda

cooolt :D Bestämt vad du ska göra efteråt? Jobb eller plugg? :)

2009-08-23 @ 21:35:52
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: amanda

Inte så dåligt det!



Nu ska vi se..i 10 år. 11 snart. Löpningen har alltid funnits sedan jag föddes. Kommer från en idrottsfamilj och släkt så det faller sig väl naturligt antar jag.

Nej, jag har faktiskt inte det. Bollsport antar jag? :) Vad är det för något? :)



Självklart, man måste ju passa på! :D

2009-08-23 @ 21:38:19
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: E'a

nu är det så här att jag har hittat en sida där man kan göra sin röst hörd genom att bara skiva namn och stad/ort

och på denna sida handlar det om att höja studiebidrag, att vi ungdomar ska demonstrera att höja studiebidraget!

Så gör då som jag gå in på; http://www.namninsamling.se/index.php



Så gå in och skriv era namn, så kan ni faktiskt ha hjälp till med att Studiebidraget höjs!

2009-08-23 @ 22:05:42
URL: http://andrevstamerika.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vad hemskt det låter :P Jag skulle få panik om någon eller snarare något hade lyft mig ur sängen :P

Jag är jätte rädd av mig men det hade ändå varit kul att fara dit :P

2009-08-24 @ 00:28:09
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: jennii

Sv. Jag kunde franska en hel del, iaf när jag gick i skolan. Då hade man lektioner å vänner att prata språket me. Jag känner nästan ingen som pratar franska å min man han pratar tyska istället..så vi förstår inte varann skratt



D e alltid lätt att vara efterklok, d där me skolval.

2009-08-24 @ 09:11:20
URL: http://mrsjennii.blogg.se/
Postat av: Viktoriae.blogg.se - En må bra blogg om självkänsla och positivt tänkande

Sv: Hej och god förmiddag! Den nya designen är uppe så jag tänkte jag skulle förklara den.. det är en ljusgrå bakgrund och en meny till vänster med inläggen på högersida om den. Inläggen och menyn har vita bakgrunder med mörkgrå text och i menyn så är rubrikerna så som "kategorier" och "länkar" gjorda i bildform, ett rosa tjockt streck med namnet i, typ.. hehe sen är det en header längst upp som rör sig där det är en bild på mig i mitten och olika texter blinkar fram då och då, typ "En må bra blogg för din skull" osv.. verkar det logiskt? haha



Du måste vara duktig på tyska eftersom du läser steg fem? Jasså du gillar inte religion.. själv är jag inget fan av geograf.. ush!



Låter som en händelserik nollning får jag lov att säga.. var själv aldrig med om något sådant. Kram

2009-08-24 @ 10:10:01
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: dee

sv: Thailand är aldrig fel! Ja ska nog dit i oktober på bröllopet nu :D ska bli sjukt nice!

Min släkt är från thailand, mamma är thailändsk o pappa svensk. :P hehe



2009-08-24 @ 13:07:22
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: haha visst visst, skriver du att du vill resa med alla du skriver med så här? ;)



yesbox, vore kul att bo i Thailand med. Vem vet kanske flyttar dit för ett tag. vore ju nått. :)



kram

2009-08-25 @ 20:32:44
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: