Träningsläger 3/3

Tid: 16:44:18
Datum: 2009-12-08
Kategori: Goalball

Några dagar sent så kommer här ett inlägg om det sista träningslägret i sammarbetet mellan oss, Göteborg och Stockholm i år. Tidigare har det ju varit läger nere i Göteborg och uppe i Stockholm och nu var det alltså våran tur.

Lägret började 12:30 i lördags. Jag var där lite innan, för det är ju alltid bra att vara i god tid, även om jag kanske inte är världsbäst på det.

Klockan 1 kom maten vi hade beställt. Vi åt i Rydskolans matsal och det bjöds på kinamat nerifrån Ryds centrum. Maten var helt okej och efter den samma hade vi en liten samling varpå de äldre började med showdown och de yngre med goalball.
Det gick ganska bra för mig i showdownen, jag vann först mot Erik och sedan mot Lisa. I andra gruppen vann Albin.

Vi hann inte spela något finalspel, så istället blev det lite fika med frukt och festis inne i hallen.

Därefter var det våran tur att ha goalball och det gick faktiskt helt okej.
Först på uppvärmningen sprang jag med Albin, men han fick ont i benhinnorna, så Viktor, en pappa till någon av de mindre, fick springa med mig. Det är nog det som märks mest skillnad på sedan i våras, konditionen. Det är inte alls så jobbigt att jogga runt sådär längre. Nu låter det som om jag hade sämst kondition förut, men så illa var det inte, även om den kanske inte var den bästa. Det är den inte nu heller, men bättre i alla fall.

Efter uppvärmningen tränade vi massa skott.
I onsdags när vi tränade skott gick det riktigt bra. David sa ju på Canon att det såg ut som att både jag och Albin stannade upp i rörelsen och det är sant. Det försökte jag göra något åt i onsdags. Jag försökte få mer flyt i rörelsen och det gick riktigt bra. Jag fick nästan för mycket rörelseenergi och tog 6-7 steg istället för 3 som jag har tagit innan och som man ska ta innan man skjuter. Så jag sköt alltså på 3:e steget och tog sedan ytterligare 3-4 steg efter det. Kanske lite väl mycket, men det ordnar sig nog.
Snurrskotten fick jag också till mycket bättre än onsdagen innan när jag tappade bollen 90 grader ut åt höger om jag försökte med en hand. Då var det ett halvt varv. Nu testade jag ett helt varv och det var mycket lättare. Nu höll jag nästan i bollen för länge istället så att den gick ut åt vänster.

Åter till i lördags. Rörelseskotten fick jag inte riktigt till lika bra som i onsdags, men snurrskotten blev ännu bättre i lördags. Nu blev de faktiskt nästan raka. Inte så hårda, men raka.

Efter all skottträning blev det match. Rolando var domare och det var jag, Lisa och Albin mot Nicolina, Oskar och Jennifer. Det blev en jämn historia. Vi ledde med 3-1 när Rolando sa att sista målet vinner. Grejen var bara att det inte blev något nästa mål. Jag vet inte hur länge vi spelade, men mål blev det inte, så det fick avgöras på straffar. Lisa missade sin straff, men räddade den hon fick mot sig. Albin gjorde samma sak. Jag satte min straff mot Oskar och räddade hans, så vi vann till slut i alla fall! =)

Sedan var det dags för rullstolsrace! Jag tror inte jag har kört rullstol sedan vi hade rullstolsbasket på idrotten i mellanstadiet, men satan vad kul det är! Riktigt kul och vi vann racen båda gångerna. Man skulle åka från ena sidan av hallen till andra sidan, runda Åsa som satt där borta och åka tillbaka.
Efter racen fick vi åka runt och ha lite kul =) Jag lyckades bli rejält yr när jag snurrade runt i cirklar ett längre tag och stegrade sedan över en gång.

Senare på kvällen åt vi grilltallrik på hotellet. Det var riktigt gott med 2 köttbitar, korv, friterade lökringar, klyftpotatis och varm tomat.
Efter maten satt Albin och jag och skickade ringsignaler till varandra. Nicolina och de kom in och tyckte vi var tråkiga som inte kom in till dem. Vi sa att vi skulle komma lite senare, men det gjorde vi inte, för när vi var klara med ringsignalerna var klockan 11, så vi lade oss istället.

I söndags började vi med goalball och de små med showdown. Den här gången gick det inte alls lika bra som dagen innan. Jag tyckte inte jag fick till skotten och dessutom skulle jag spela center tyckte Rolando, och det gick ju som det gick. Nicolina, som var med i samma lag, märkte dock inget.
Oturen fortsatte på showdownen där jag först förlorade med 8-6 mot Albin och sedan mot Lisa och till slut med 8-4 mot Nicolina. Albin har jag aldrig vunnit mot och det stod 6-6, så sista målet vann, för vi körde bara till 7 så att man skulle hinna lite fler matcher. Mot Nicolina ledde jag med 4-0, men tappade det. Inte bra alls.

Till lunch blev det pizza från pizzerian i Ryd centrum och efter lunch blev det en liten turnering med 3 lag. Innan vi började stod jag och sköt lite mot ena målet, både snurrskott och vanliga. Nu gick det däremot ganska bra igen.

I mitt lag var det jag, Jennifer, Erik och lilla Oskar. Vi hette Eldmuren. Jag kommer inte ihåg matcherna så jättebra, men båda våra matcher slutade 2-2. Sista matchen, mellan de andra 2 lagen vanns av Nicolinas lag som hade Åsa som coach. Därmed vann de hela turneringen med 4 poäng. Vi fick 2 och Pelles lag fick 1 poäng.

Därefter var lägret slut och det var och har varit jättekul. Vi hoppas att det blir ett fortsatt sammarbete mellan oss nästa år. Man har sökt pengar för det. Får man inte de pengarna kan vi kanske ändå åka ner till Göteborg en helg bara för att få lite mer matchträning, för det är ju aldrig fel.

Nu är det bara 2 träningar kvar innan jul och nästa stora mål är ju Malmö open i februari.

Igår försov sig Spike igen. Han hade tydligen varit på sjukhus med en kompis hela natten för att denne hade blivit påkörd kvällen innan. Det händer väldigt mycket för den mannen. Först blev han nerslagen i Varamon med en planka, sedan blev han nerslagen en gång till, sedan fick han åka in och kolla sitt hjärta för att han hade hjärtklappning, sedan fick han åka in med sin pappa för att han hade hjärtproblem, sedan fick han åka in med en akut allergisk reaktion av en basketboll och nu fick han åka in med en kompis. Det är inte illa.
Hursomhelst så försov han sig, men det gjorde inte så mycket för vi såg bara på South park på lektionen. Wallmarc, USA's motsvarighet till Lidl, hade kommit till staden och vi skulle fundera över vad som hände med de mindre företagen i staden, om vi kände till något liknande här i närheten, vad man skulle göra åt det enligt dem osv. Till slut slog de sönder en spegel. Det var Wallmarcs hjärta. I spegeln såg man alla andra som handlade och det var alltså de som var hjärtat. Utan alla kunder skulle det inte fungera och så är det ju.

Idag var jag som sagt ledig. Jag gick inte och lade mig sådär jättesent igår, men ändå sov jag till 1. Efter det har jag ätit gröt, hängt upp tvätt och ringt mormor. Jag skrev även klart en analys av en filosofisk text. Jag tänkte även att jag skulle skriva klart svenskagrejen om namn och det + plugga lite tyska, men kreativiteten försvann nu tyvärr. Jag tar mig lite kaffe istället och så får vi se vad som händer sedan.

Min nagel har läkt förvånansvärt bra kan jag ju också säga. Jag hade ju bandage på den tills igår. Då åkte det av och mer än halva nageln har redan läkt =)

Vi avslutar i alla fall med en jullåt, en riktig gammal klassiker, Wam - Last christmas!


Kommentarer
Postat av: MATILDA

Åh vad kul det låter!

Haha rullstolsrejs är ju jättekul ;)



sv. :@")=/# vad säger du?? Haha



Okej, ja det lät ju bättre än ingenting i alla fall! Här var det rena snöstormen senaste julen, folk fick problem att ta sig hem. Haha faktiskt så hoppas jag att det blir så i år också, eller att det bara snöar just den dagen, tycker att det gör det mysigare!

2009-12-08 @ 18:48:13
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Hannahh

alla band du räknade upp är riktigt bra :) Tycker även om volbeat, rise against, the used, all american rejcts..ååh listan kan göras lååång :P bland de äldre är väl powerballader, men även bon jovi, elvis mm..

Är även barnsligt förtjust i dansband, drängarna åå Eddie meduza ;D fint de ^^

2009-12-08 @ 20:27:28
URL: http://awomanswork.blogg.se/
Postat av: Emeliié

Nej inte läst en ända bok :)



Ja det har varit lite kämpigt , men tycker mest synd om nära och kära som fått stått ut med det :)

2009-12-08 @ 23:36:17
URL: http://Http://EmeliieRuukeel.blogg.se
Postat av: Jessie James

vi brukar jämföra det med att man går ut å partar men det är gratis å man är vip gäst :P

ungefär samma eftersom man som vipgäst strävar efter att få komma tebax. så man beter sig lite bättre än dom vanliga fylle svinen haha ^^



ja bloggen är verkligen bra. om inte annat har man minnen å kan kolla vad man gjorde för ett år sedan mm ^^

2009-12-09 @ 01:36:17
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: tess

Gråvädret bara fortsätter.... man blir snart tokig. //tess

2009-12-09 @ 13:37:14
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Just nu är det tungt tyvärr... men jag kämpar på...//tess

2009-12-09 @ 13:40:57
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Jag har en mini dator men dels är det ju inte stort minne på den sen trivs jag inte med operatörssystemet... å sedan är ju skärmen så liten. Tänkt på att sälja den men samtidigt är den bra i husvagnen å så.... så vi får se. De är ju inte så dyra att köpa nu. //tess

2009-12-09 @ 13:44:40
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Emmeli

hehe okej:)

Nämen jag tror faktiskt att han hade ganska rätt där, jag tror detta stämmer in ganska bra på hur tjejer och killar tänker :P



Okej, joo det måste nästan vara det, jag ser inget fel, och dom jag frågar ser inte heller något fel:/



Tack detsamma:)

2009-12-09 @ 15:08:22
URL: http://emmeliluu.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv: Jag tränar bara boxning på gymmet :) Mot en pelare :)



Haha jag orkar inte förklara vad man gör i matte c, men jag fick tillbaka provet idag iallafall och fick vg :D

2009-12-09 @ 15:43:44
URL: http://hannamalmsten.blogg.se/
Postat av: MATILDA

sv. Jaa, och jag tycker det är så tråkigt att domarnivån ska vara så låg... Känns som att den bara har blivit lägre och lägre, och det döms numera olika från match till match, tom mellan perioder att man kan märka en stor skillnad! Man vet ju aldrig vad spelarna får och inte får göra numera.



Jaa, gu det minns jag, det där med malmö!



Okej :/ Alltså man kan märka även här att snön har börjat komma senare och senare på året, men det verkar däremot inte bli att snön försvinner tidigare och tidigare mot sommaren. Var snö på ens gräsmattor in i in i mitten på i maj senast haha ;P

2009-12-09 @ 17:59:14
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. Haha det tycker jag du ska göra!

Men jag vet däremot inte om ja skulle ha gått i AIK-tröja på någon match med löven i Ume, känns som att det finns en alltför stor risk att bli nerslagen då x)

2009-12-09 @ 18:01:11
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: marie

lät som en bra helg. kul att du känner att konditionen förbättrats. sånt är alltid välkommet :)

2009-12-09 @ 18:51:00
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det hade varit något, ett ställe där solen skiner och vindarna är varma ;) Haha nej fy, vad är det för drömmar vi drömmer. Jag hållar tummarna för att både du och jag slipper dessa hemska drömmar inatt.



Det där med vaccinet, jag tror att media är en rätt stor bov i det hela såsom du säger. Det är inte svårt att sprida rykten över nätet och hör man något tillräckligt många gånger, börjar man kanske tro på det tillslut. Hoppas allt är bra med dig, och att du haft en bra dag:)

2009-12-09 @ 19:55:02
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Emeliié

Vad har du varit med om ? :(



Ja klart det blir psykiskt jobbigt och att man ibland bara inte pallar, men aa, livet leker :( :)



Yees, sitter i Restaurangen på lördag :D

ska du se den ? =)

2009-12-09 @ 21:29:14
URL: http://Http://EmeliieRuukeel.blogg.se
Postat av: Vispen

Ja, jag behöver också få bättre kondition, min är dålig, eller det brukar kännas lite jobbigt att andas i början men det går ju oftast över efter ett tag.

Du verkar ha haft roligt:)

2009-12-09 @ 22:51:14
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha nu vet du inte vad du pratar om, spinning är ju jättekul ;) När man väl har kommit in i det såklart :)

2009-12-09 @ 23:44:48
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så bra, vad är det du tränat. Hockey antar jag? Eller är jag ute och seglar? :) Min dag har varit bra, den har inte gjort många knop men jag klagar inte ;) Jag har kommit in i ett litet "lat träsk" tror jag. Ja det ligger nog rätt mycket i det du säger om närhet. Just när det kommer till det är jag en riktig periodare, haha. Jag önskar dig en riktigt god natt, nu utan massa mardrömmar:)

2009-12-09 @ 23:51:33
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Jessie James

ljus cafe? vad kan de va tro :)

finns bara typ ljus terapi som jag hört talas om. iallafall i umeå ^^



jamen det är ju bästa sättet å äta gröt på! å kanske en macka oxå såååklart :)

2009-12-10 @ 02:24:39
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: Jessie James

det har hänt en hel del under de åren kan jag lova ^^

yeas nostalgi is the shit :)

åhh men det lät juh riktigt soft :D

tror dock inte dom serverar drycker på de som e här i umeå. men vem vet :P

2009-12-10 @ 16:09:01
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Okej, jaa jag förstår det, så dåligt att kvalserien inte har några målkameror :S



Okej, jaa :S Haha jag minns senaste våren, i maj, det var 20 grader ute och man gick i shorts & linne med foppatofflor i snön! Haha det var kul det ;)



Har vart bra än så länge! Men däremot vet jag inte om kvällen kommer sluta så lyckligt, kommer nog bli en jättesvår match mot Färjestad :S

2009-12-10 @ 18:06:48
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Det var i psykologi. :)

Det är nåt vitt på de.. vet inte vad det heter.. sen är det apelsinskal.. och emellan typ hallonsylt eller nåt.. :D



Den låten är så fin. ♥

2009-12-10 @ 18:25:03
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: hannah

Haha asta kask? aldrig hört XD Ne ta och lyssna på dom jag rabblade upp ,riktigt bra :) Ah eddie är i en klass för sig. Älskar allt han gjort. Vilken man :P



Hoppas dagen vart bra :) kram

2009-12-10 @ 19:17:30
URL: http://awomanswork.blogg.se/
Postat av: Miss Dramaqueen

Älskar träningsläger!=)

2009-12-10 @ 19:46:51
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Jenny

Haha ja inte är de fina inte..Aj jag som trodde att jag vart inne på rätt spår där, haha. Ska ta och kolla in länken:)

Det där lät mindre roligt. då kommer du sova som ett barn i natt när du inte fick så mycket sömn under natten som var;)

2009-12-10 @ 21:18:04
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: tess

Ja detta med seansen va grymt häfftigt. Jag fick bra kontakt och sedan gillade jag mediumet. Han va så häfftig och helt klart en person jag litar på. Det kändes bra att få lite hum om framtiden. Jag mår faktiskt bättre. Sen får man anse vad man vill om detta.



Ja min lärare var ju inte alls klok. Jag menar jag ville inte. Hon kunde ha förklarat konsekvenserna om hur det är att avstå och om man då ångrar sig... men jaaaa... nej det vara bara att gå. Det kort som finns på bloggen på mig är nog bland de enda där jag ser någorlunda okej ut... alla andra ser jag så ledsen ut. Jag har fått ångest bara jag sett de där korten så många har jag rivit sönder...



Nu kan jag ändå tycka om Lucia igen.



Hoppas de går bra att plugga...ska sätta mig med sonen jag med bara han kommer....



//tess

2009-12-13 @ 17:36:21
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: