Sista träningen och utekväll! =)

Tid: 11:39:17
Datum: 2009-05-24
Kategori: Goalball

Igår var det som sagt sista träningen för säsongen.
Jag var ju lagom trött efter att ha somnat runt 3-4 natten innan.
9 skulle jag upp i alla fall, för vi skulle dra och kolla på mobil innan träningen.

Det var ju snabbt avklarat. Jag skulle ju bara känna om E66:an kändes bra med knappar och så och det gjorde den. Så funkar den bara bra med talks så blir det nog den =)

På träningen var vi bara 4st. Jag, Albin, Jennifer och Andreas. Oskar var också där, men han hade varit sjuk i veckan, så han var inte med och tränade. Albin och jag hade ju också varit sjuka och jag var fortfarande förkyld igår, men vi var med i alla fall. Inte bra, jag vet, men det var ju sista träningen före sommaren.
Det kändes ju dock att man inte riktigt var på topp, men sådär superdåligt gick det ju inte ändå, sämre har det gått.

Vi värmde ju upp som vanligt, men lite lättare för att vi hade varit krassliga.
Sedan var det skottträning och det gick väl sådär. Jag sköt ju inte lika snett som senast, men det har ju gått bättre. Några hyfsat bra skott fick jag till i alla fall, men det är fortfarande det där med stegen och svinget samtidigt som är lite svårt. Jag testar och stå still och bara svinga och det går ganska bra, men när man tar stegen samtidigt blir inte svingen lika bra och jag får inte ner bollen lika mycket. Det är som sagt kordination och den är väl inte direkt den bästa hos mig =P

Efter skottträningen var det lite försvarsspel där en av oss sköt och de andra 3 försvarade, tight försvar, så klart, och sköt tillbaka snabbt. Gick helt okej, men högerback är inte det lättaste tycker jag. Det är svårt att slänga sig med huvudet före. Jag tecker inte lika bra då.

Därpå var det lite bollkontroll. Man går eller springer över planen samtidigt som man snurrar bollen runt midjan eller gör åttor under benen osv. Det gick bra =)

Eftersom att vi bara var 4st så tyckte vi inte att det var någon större idé att köra match. Det blir inget vidare spel då. Så vi tränade straffar istället vilket gick hyfsat. En dålig straff blev det bara. Det var Albin som sköt tror jag och bollen gick mellan armen och kroppen, jag hann alltså inte ner helt. Annars gick det bra =) och sedan hade vi lite avslutning med glass och festis som Pelle hade varit och köpt. Daimstrutar hade han köpt åt alla. De kostar 20kr numera! Jag kommer ihåg för några år sedan när Magnumstrutarna och de kostade 14kr. Piggelin kostade bara 4 spänn för länge sedan! Vilka tider! Allt har blivit så dyrt nu.
Gott var det i alla fall och sedan lånade jag hem en boll över sommaren så att jag kan träna lite i alla fall, för vara utan goalball i över 3 månader, det går ju inte ;)

Sedan hängde jag med Oskar hem. Vi skulle ju ut senare på kvällen, för en gångs skull. Jag är ju i princip aldrig ute annars. Igår var det faktiskt exakt 1 år sedan jag var ute senast, hur jag nu kan hålla reda på det =P
I alla fall så käkade vi lite och lyssnade på musik innan vi tog bussen in till Trädgårdstorget där vi mötte Albin och Terje, eller hur han nu stavar =P
Busschauffören var jättetrevlig och kom t.o.m. fram till oss och frågade var vi skulle av. Det hade de aldrig gjort i Mjölby. Jag åker ju i och för sig nästan aldrig buss, men ändå.

Vi letade först upp ett ställe där vi kunde äta. Nana's kitchen eller något blev det, en Thairestaurang. Det var riktigt gott! Jag åt någon kyckling med röd curry och ris. Till maten drack jag, Albin och Oskar jordgubbscider och Terje tog en öl. De var jättetrevliga där och frågade om vi behövde hjälp med något och om det var gott och massor. Dessutom ingick kaffe och en After eight och det var ingen liten kopp. Starkt var det också, men det är så det ska vara =)
Alltsammans gick bara på 145 spänn! Det är ju jättebilligt ju!

Efter att ha suttit där i nästan 2 timmar knallade vi vidare till BK där jag tog en Jin&Tonic och Albin och Oskar tog någon Bacardi-alkolesk eller vad det var.
Ett trevligt ställe var det. Inte så hög ljudvolym och soffor och grejor där man kunde sitta.

Efter ett tag gick vi vidare till gamla BK där det var lite högre ljudvolym. Där tog jag en cider. Vi satt och pratade där ett tag innan vi gick ut för att se om det fanns något annat ställe. Tyvärr hade Platå och Platen och alla de 20-årsgräns och Albin och jag har ju inte fylt 20 än, bara några månader kvar, så vi gick tillbaka till BK igen där vi satte oss och pratade lite till.
Det är ju inte billigt att gå ut sådär och nu hade snålheten i mig börjat ta över lite. Tonicen kostade 88 spänn och cidern 58. Jag tvekade om jag skulle ha något mer, men tog till slut en Alexander. Jag var sugen på något lite sötare chokladaktigt, så han i baren föreslog en Alexander. Det hade jag aldrig smakat förut, men den var riktigt god! Konjak, kakao och grädde är det. Snygga glas var det också =P, men dock kostade den 93 spänn...

Därefter var det dags att dra sig hemåt. Min taxi, som skulle komma 00:30, kom ju inte så klart. Så vi väntade och väntade, men till slut kom de. Det var väl kanske inte direkt världens smartaste ställe att beställa taxi till, Stora torget, det är ju massa taxibilar och folk där, men det gick ju bra och hem kom jag 1:20.
Jag funderade då på att strunta i att sova och plugga psykologi istället, för det behöver jag, men jag sket i det och lade mig istället, men somnade inte förrän 3:30.

Idag var det upp klockan 9 igen för att fira syrran som fyller 14 =) Så grattis till henne!
Av mig fick hon en självrörande mugg jag hittade på www.coolstuff.se. De har massa fräna grejor där =)
Den här funkar så att man trycker på en knapp på handtaget. Då börjar en liten propeller i botten av muggen snurra och blanda runt vätskan, så slipper man ha en sked =P
Jag tänkte köpa en mugg med en världskarta på. När man häller varm dryck i den utplånas världen när polerna smälter. Lite coolt =)

Nu blir det i alla fall till att plugga lite psykologi tills gästerna kommer i eftermiddag och så får vi hoppas provet går bra imorgon! =)

Dagens låt blir faktiskt en riktig klassiker som ni alla vet vilken det är, Cornelius Vresvik - Brev från kolonien!

Kommentarer
Postat av: Sarah

åh den låten är ju grymt bra :D!!





Jag håller naturligtvis på Kimi Räikkönen. Han är vår stolthet, NU OCH ALLTID! Även om det inte går så bra. Go McLaren! Kimi kör väl ut eller slutar typ 10:a... Usel säsong igen för honom. :( och den där Jenson vinner väl. Usch! :P

2009-05-24 @ 12:15:50
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Emma A

Haha! Ja precis, den var jätte bra ;) Hoppas på ett bra avslut med ett härligt spinningpass :) Hur var din? Hitta du nån mobil? Puss

2009-05-24 @ 12:28:00
URL: http://mssmidth.blogg.se/
Postat av: Sarah

Brukar du se på rally? Min bästis är nyinflyttad (ja, nästan 1 år sen nu) granne med Markus Grönholm. Har knappt vågat säga hej åt honom. :P

2009-05-24 @ 12:32:18
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: vispen

Den låten är inte alls bra tycker jag, eller okej, den är lite rolig men väldigt uttjatad.

2009-05-24 @ 15:06:21
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Sarah

Haha ja men har ju inte pratat med honom, han bara bor där ;)

Räikkönen blev 3:a idag. Han lyckas alltid i Monaco!

2009-05-24 @ 16:47:11
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: sandi

haha vad kul det lät som om ni hade det=)

men vem är terje? aldrig träffat

SV: jaha okej, får se om jag hänger med jakob nån gång mer sen i höst...

2009-05-24 @ 16:51:42
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hahaha men förlåt Johan :$ jag såg det på Viasat hos en polare, har inte den själv, dom har ju köpt upp allt nu, så det sänds bara på betalkanaler and I don't have:(

2009-05-24 @ 17:10:57
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: sandi

SV: okej, haha=)

jo kan väl komma n¨ågongång själv, men är lite osäker för om någon öppnar dörren för sist fick jakob ringa efter albin..har inte alltid pengar på mobilen måste tanka på då och det orkar jag inte göra alltid aha=)

2009-05-24 @ 18:00:54
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: Sarah

mm, totalt onödigt! ingen har råd med sånt, spec inte om man är student ju :s

2009-05-24 @ 18:47:24
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: sandi

SV: jaha okej, får väl komma nån gång ensam då..det är ju inte heller så jättedyrt=)

2009-05-24 @ 19:00:10
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: Ida

jadu.. igår.. hum.. jag är sjuk så jag tog det mest lugnt :) skulle jobbat idag men gick inte dit pga jag är sjuk så... :/ det suger.

2009-05-24 @ 19:56:06
URL: http://idaaahooe.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ännu till det... Dåligt.

Såg du om Natacha Gachnang på sporten? Hett ;D

2009-05-24 @ 20:26:35
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: zarah

okej!! :):):)

2009-05-24 @ 20:31:26
URL: http://zarahwennberg.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det är ju hon som beräknas vara den första kvinnan i F1 :)

2009-05-24 @ 20:50:22
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Sarah

Natacha Gachnang heter hon. Nja de va en kort intervju ba. Men hon Patrics är ju en helt annan ;), googla! ^^ Hon är grym.

2009-05-24 @ 21:35:02
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Linda - Livet är rosa!

sv; men det är iinte mycket kvar nu :s.

2009-05-24 @ 21:41:56
URL: http://peassyster.blogg.se/
Postat av: tess

Nej Johan jag har inte slutat jag hade bara varit lite dålig på de sista två inläggen FÖRLÅT... nu har jag lagt till... SKA bättra mig för jag vill att du ska "se" oxå.... FÖRLÅT. Hade väl lite brott vet du... //Tess

2009-05-25 @ 17:39:43
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Christoffer

sv: Annars får vi göra så att vi kör röstsamtal vid tv:n, så får du höra matcherna. =)

2009-05-25 @ 18:34:42
URL: http://bomletoken.blogg.se/
Postat av: Linda Häll

Haha, nej fy på mig det får man inte, men jag hade fått tillåtelse faktiskt, Sanna är bara 6 år så hon har nog inga hemligheter ännu....eller de vet man inte

2009-05-25 @ 19:42:13
URL: http://misspainter.blogg.se/
Postat av: Jennii

Ja,lite rolig e den! Sista träningen? Slut för säsongen?

2009-05-25 @ 22:45:44
URL: http://mrsjennii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: