Astral doors - Hyllning till Leksand!

Tid: 14:00:00
Datum: 2010-08-07
Kategori: Musik

Nu när sommaren börjar gå mot sitt slut och den mörka, dystra och tråkiga hösten tar vid passar denna låten utmärkt! För vad vore hösten och vintern utan hockey?

Lagen har precis börjat sin isträning och innom kort väntar både Claes Olsson-kupp och div. träningsmatcher, innan så säsongen 10/11 drar igång, den 16:e september, med ett Daladerby mot ärkerivalen från övre Siljan, Mora. Innan dess passar det dock bra med en riktig kanonlåt. Inte alls min typ av musik egentligen, men den här låten är riktigt bra, adrenalinet strömmar till och man längtar efter att stå där på Norra! Ladys and gentlemen, I presents for you, Astral doors - Hyllning till Leksand!

"Siljans hjältar,
vi blir bara fler och fler,
det finns inget annat lag.
Alla masar,
sluter upp med kropp och själ,
för nu är det match igen.

och Vi sjunger
åååååh

Det finns inget som,
kan stoppa oss,
vi är Leeksand.
Det är en för alla,
och alla för en,
för L. I. F.

Hjärtan brinner,
bultar och försvinner när,
Leksand spelar upp till dans.
Isens kungar,
er vill vi besjunga nu,
vi sviker aldrig er.

vi vrålar,
åååååh

Det finns inget som,
kan stoppa oss,
vi är Leeksand.
Det är en för alla,
och alla för en,
för L. I. F.

Vi blir bara fler och fler,
det finns inget annat lag,
vi är L. I. F.
Det är upp till kamp igen,
vi ska ta full poäng,
med ett mod,
och en vilja,
av stål.

Innan vi ska stå, vi ska aldrig falla,
när matchen är slut, ropet skalla,
segern är vår,  vi har tagit full poäng.
Ett Dalauppror över hela Sverige,
och våran sång ända in i märjen,
vårt Leksand, vi älskar er.

Det finns inget som,
kan stoppa oss,
vi är Leeksand.
Det är en för alla,
och alla för en,
för L I F.

Det är en för alla,
och alla för en,
vi är Leeksand."

Någon source till texten har jag inte. Jag hittade ingen lyric till den, så vill ni använda den får ni ange mig som källa. Jag reserverar mig även för eventuella fel i texten. :)

Lyssna och njut!