Vad ska man säga...

Tid: 00:32:26
Datum: 2011-02-05
Kategori: Allmänt

Kanske låter uppgivet och kanske är det så. Just nu åtminstone. Allting är bara upp och ner, jag vet ingenting och kan inte göra någonting.

När den man bryr sig mest om i hela världen mår såhär,
när man själv står bredvid, utan att kunna göra något alls,
att känna maktlösheten ta över helt,
att inte veta vad man ska göra,
Då blöder mitt hjärta.

När sådant här händer,
när man vill så mycket,
när man vill hjälpa, krama, hålla om och trösta,
när allt man har och vill ge stöts bort,
då blöder mitt hjärta.

När ensamheten tar över,
när dag efter dag pacerar utan ett ända sms,
när alla magiskt fina minnen rullas upp, sekund för sekund, detalj för detalj,
när hjärtat svämmar över av oändlig kärlek och skriker efter den famn jag föralltid vill vara i,
när kärleken för tillfället inte är besvarad,
då blöder mitt hjärta.

När livet är förbannat orättvist,
när ens egna problem framstår som dammpartiklar i jämförelse med andras,
när man känner i hela kroppen att man är på fel ställe, men inte kan ta sig dit man vill vara,
när allt känns tomt och ensamt,
då blöder mitt hjärta.

Vänskap är bäst för oss just nu, det inser jag med.
Men vilken vänskap?

Jag hoppas för allt i världen inte det ska sluta såhär,
att vi hittar tillbaka till varandra en vacker dag,
som vänner, eller ännu hellre,
som världens finaste och lyckligaste kärlekspar.

Låt oss slippa den ofattbart långa, mörka och hemska läkningsprocess som i värsta fall kan vänta,
den process som innebär att komma över någon man vet att man kan dela hela livet tillsammans med,
en process som sliter hjärtat ur kroppen på en,
den process som innebär att gå vidare från den kärlek man vet att man alltid kommer älska, vad som än händer.

Min stora dröm här i livet är att vi en vacker dag hittar tillbaka till varandra, försiktigt smeker varandras fingertoppar, flätar samman fingrarna, ler ömt mot varandra och omfamnar varandra i en omfamning som aldrig, aldrig, tar slut. En dröm som ligger väldigt långt bort just nu, men som på intet sätt är omöjlig, för som sagt, ingen vet vad framtiden har att erbjuda. Det kan enbart tiden utvisa, men just nu är vänner bäst för oss, hur jobbigt det än känns.

I vilket fall så är nära och bra vänner tusen gånger bättre än detta som är nu, för såhär vill varken du eller jag ha det, det vet jag, och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi alltid kommer vara vänner om det inte blir mer än så, för jag vill aldrig någonsin förlora dig ur mitt liv.

"När ditt inre gråter, ditt liv känns tomt.
Människor sviker och allt gör ont.
Hjärtat plågas av varje slag.
När du aldrig tror att de ska bli dag.
När natten är mörk, frukta ej.
Du vet att jag finns här för att beskydda dig.
Livet är svårt och känns kallt,
men jag lovar,
jag offrar allt.
För att du inte ska gråta tårar av blod.
Detta kallas vänskap inte mod."
(© copyright M.Nilsson.)

Min ängel, mitt hjärta. Mitt älskade, älskade fina hjärta.

Mitt i allt kaos ska man ändå försöka hitta någon form av ljusglimt. Det är inte lätt och jag försöker gräva ner mig så mycket jag kan i träningen, så man slipper tänka för en stund, för träningen är det ända jag har och fungerar bra som avreageringsform. Imorgon ska vi i laget i alla fall hem till Jennifer efter träningen och umgås lite, inför Malmö nästa helg. På söndag blir det firande av lillkusin som fyller 14 idag och nästa vecka ska vi börja med ett grupparbete om myten speglar verkligheten i skolan. Vi ska sätta upp en liten pjäs och har ca 3 veckor på oss. Några vidare stora ljusglimtar är det väl kanske inte, men det lilla är bättre än inget alls.

Kurvan stiger än mer uppåt, åtminstone underhållsmässigt, här mot slutet, för här har vi en parodi av Bamse från Stockholm live, framförd av Hans-Åke Andersson. Farmor har öppnat rökfri krog. Riktigt kul :)


Kommentarer
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

Hur menar du? Vi ska ha prov på kapitel tre i vår tyska bok som handlar om kläder och pengar.:)



Varsegod. Okej

2011-02-05 @ 01:18:14
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: danten89

Hehe skönt klipp^^

Men för mycket alkohol och droger inblandat :(



Lite trist att det bara är två av er som vill satsa ordentligt då? Men det är bra stämning annars och så?`



Vad är Bromanders bearneasesås då? :P

Aldrig hört om.

2011-02-05 @ 01:31:29
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

jobbigt när allt är upp och ner!



sv: hahahaha, ja det gjorde hon kanske :)

2011-02-05 @ 11:05:24
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: Emlan

Ja det har varit många gånger som jag tänkt att jag ska ta tag i bloggen, men det blev inte av. Bättre att vänta ett tag då tycker jag, och nu känns det lite roligare att skriva :)



Min pojkvän har en riktigt gammal fåtölj/stol ståendes hemma hos sig. Det är en sån där med stålrör längs ryggen eller vad man nu ska säga. Och så hade jag bråttom en dag och skulle packa ned mina skolböcker. lyckades snubbla och slå i översidan av handen på stålrörets topp. Det gjorde ruskigt ont! Man har ju så mkt små ben och grejer där. Men nu är det bättre iaf!



Jobbigt att det fortfarande är upp och ned :( Men skönt att du försöker se ljusglimtar i tillvaron och kan känna dig någorlunda bekväm i att ni just nu är vänner. Sen vet man ju aldrig vad framtiden har att erbjuda. Hoppas det ordnar sig till det bästa iaf!



kram!



2011-02-05 @ 11:10:41
URL: http://emlanherself.blogg.se/
Postat av: Matilda

När världen är upp och ner så blir den snart rät igen. Du vet, jag har sagt det förr och står kvar vid det, allting ordnar sig. Även när det känns som mest hopplöst. Livet går vidare en vacker dag.

2011-02-05 @ 11:19:37
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Evelina

Tråkigt, men mycket fint skrivet :) Om ni båda vill så kommer ni hitta tillbaka till varandra senare! Ge inte upp!

2011-02-05 @ 11:42:09
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är inte alltid lätt det där med kärlek men man ska inte ge upp, ibland har man hemska svackor och man vet inte hur man ska ta sig ur dem. Men kärlek är värd att ge tid.



Svar: Jag kan nog blogga om allting, jag är en kamelont. Jag har gjort modeinlägg förr men det är inte riktigt min grej, min grej är att spruta ut ord som inte hänger ihop i en sarkastisk blandning.



Ja det är inte skönt att bryta ben. Men man överlever det med, all smärta är överkomlig har jag fått lära mig.

2011-02-05 @ 13:08:54
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Jessica

Oj tusan! de skulle jag aldrig fixa :O

2011-02-05 @ 16:10:49
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jättefint, men tråkigt med kärleken.. Ge inte upp!



sv. Ja verkligen! Men man får nog vänta några månader till, till våren... Haha



Ja så sant.

Hoppas förresten du får en bra helg!

2011-02-05 @ 16:15:46
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Matilda

(och jag erkänner att jag har vart usel på att svara, har vart som ett litet uppehåll) ;P

2011-02-05 @ 16:17:00
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: NATALIE

Jag vet inte vad jag ska säga.. Inga framgångar utan motgångar som jag brukar säga.. Jag hoppas verkligen att det löser sig för er för jag tror att jag vet hur du känner, för jag känner igen mig i det du skriver. Kram!



svar: jag är kort, ca 155 cm :)

2011-02-05 @ 19:43:29
URL: http://naataali.blogg.se/
Postat av: anna

:/ vet inte vad jag ska skriva mer, men det blir bra tillslut. Om det är rätt löser det sig :)'



och stockholm live är så sjukt kul!!



svar: vistaprint har mycket saker där man kan trycka med sina egna foton, jag beställde t.ex. ett fotoalbum, nyckelring, t-shirt, tygkasse och magnet med bild! :) Sjukt billigt, men sen lägger de på moms och en superdyr frakt..men bra och lite personligt att ge i present tycker jag! :)



åh, den låten är så fin, sen gillar jag what about love? med lemar och the heart of the matter med india arie, lyssna på dem! :D



Yes, det blir det förmodligen! Ska bli kul, tycker ju det är kul med språk, kanske bygger på med lite journalistik eller turism, får se :)



ja, så spännande! din kommunikationsserie gillar jag! :)



Yes, precis! :)



Ja, men samtidigt lite skrämmande de dagar man är negativ, men när man är positiv så är det kul att blicka framåt :)

2011-02-05 @ 20:38:22
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: tess

Tyvärr har jag blitt sjuk och kommer inte kunna börja skolan. Så jag kommer inte åka MEN kanske åker en dag nästa vecka till Lidköping så vi får se...

2011-02-06 @ 14:50:18
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: danten89

Jadu, jag tycker inte om färdiga såser på burk.

Dem smakar plast och fabrik.



Hur var det sen hemma hos lagkamraten?

Vad gjorde ni? :)



Ha det bäst!

2011-02-06 @ 22:24:17
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

hoppas det blir bättre snart! efter en nedgång kommer alltid en uppgång :)



sv: haha, ja det är en rolig sida. har ingen speciell favorit som jag minns nu :)

2011-02-07 @ 16:20:32
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

sv: Vi spelade skip-bo. :)

ja, det handlar om de. ;)

Tack!

2011-02-07 @ 16:23:42
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack det har jag verkligen haft! :) hur var din helg?

Alltid kul att dansa!:D

2011-02-07 @ 17:21:01
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: tess

Jag har irreterad tarm så de klarar inte av de vidare så givetvis blir jag stressad och mår dåligt. Detta gör att allt slås ut och min panik och stress. Fy ja. Men nu är ja ju hemma och eftersom jag söker hjälp och ber om hjälp å fick bra hjälp direkt denna gång så är de skönt.



Jag lyssnar på kroppen och hade inte klarat om detta nu. Så är de bara tyvärr.



Ja varför drabbar allt vissa? De har jag oxå undrat många gånger. Inte så att jag önskar andra eländet men ja jag vet inte... de är tufft.

2011-02-07 @ 18:14:22
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Nej å många kan inte ens sätta sig in i hur de är. De vill inte förstå. de tror man bara inbillar sig eller att man är känslig. Å jag tänker som du för att överleva för de finns de som har de värre än mig oxå. Men samtidigt är ju de man själv har jobbigt oavsett och man måste ju få känna som man gör. Men jag undrar också, varför måste de hela tiden vara något? Man orkar liksom inte och man undrar när är de min tur att få må bra? Sluta känna efter tycker någon men herregud jag eftersträvar ju inte detta. Andra säger att vi som drabbas gör de för att vi är starka och klarar av de de tror ja inte heller på. Men de stärker de gör de ju man klarar ju massa mer än man tror. För att man inte har ett val men de är tufft å jag anser att de är bra snart.

2011-02-07 @ 19:10:52
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Nej å många kan inte ens sätta sig in i hur de är. De vill inte förstå. de tror man bara inbillar sig eller att man är känslig. Å jag tänker som du för att överleva för de finns de som har de värre än mig oxå. Men samtidigt är ju de man själv har jobbigt oavsett och man måste ju få känna som man gör. Men jag undrar också, varför måste de hela tiden vara något? Man orkar liksom inte och man undrar när är de min tur att få må bra? Sluta känna efter tycker någon men herregud jag eftersträvar ju inte detta. Andra säger att vi som drabbas gör de för att vi är starka och klarar av de de tror ja inte heller på. Men de stärker de gör de ju man klarar ju massa mer än man tror. För att man inte har ett val men de är tufft å jag anser att de är bra snart.

2011-02-07 @ 19:11:08
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Matilda

Men det är så Johan, allt löser sig, på något sätt. Men allt löser sig och allt blir bra, ingen fara. Våga lev nu och känn på hur livet känns när man verkligen släpper loss. Du klarar det här!

2011-02-07 @ 23:06:28
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Jennifer

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 19:02:42
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: