Julen 2012

Tid: 12:01:00
Datum: 2012-12-26
Kategori: Allmänt

Precis som det brukar vara blev det även i år en lyckad och fin jul. En vit sådan blev det ju dessutom och det är aldrig fel.

Till skillnad mot hur det brukar vara var vi i år hos kusinkusinerna på pappas sida på julafton. Tidigare år har vi alltid varit hos mormor då, men "omständigheterna" gjorde att vi fick göra om lite i år. Jag har aldrig tidigare varit hos dem och jag har ingen vidare kontakt med den delen av släkten, men god mat och julklappsspel blev det hursomhelst och så fick vi ju också se de bortklippta scenerna från Tomtens julverkstad. Jag tycker ärligt talat det är så urfånigt och töntigt så det är inte sant. Hela den där grejen om vad som anses som diskriminerande eller nedsättande har gått helt överstyr. Då är det väl nästan mer diskriminerande att klippa bort det som nu klipptes bort och inte låta alla vara med? En stor diss blir det på hela den grejen...

När vi vandrade hemåt under julaftonskvällen såg vi ett mystiskt fenomen på himlen. Det såg ut som en stjärna som brann, men den rörde sig jättesnabbt, så vi trodde det var ett flygplan som höll på att störta. Det konstiga var bara att det inte hördes någonting och så plötsligt försvann det in bakom ett moln. Vad det var fick vi aldrig någon klarhet i...

Igår fortsattes julfirandet hos mormor. Det blev trerätters middag med fisksoppa till förrätt, oxfilé, hacelbackspotatis och rödvin/bearnaisesås till huvudrätt och pepparkakscheesecake med lingon till efterrätt. Även här blev det julklappsspel och en massa fika. En mycket trevlig och lugn dag hemma hos mormor, där jag tycker om att vara, med den del av släkten som jag står närmast och som vi umgås mest med. Fint!

Träningen den här veckan blir nog begränsad till tre, högst fyra, pass. Nu under julen har det inte blivit mycket av den varan, även om jag avslutade kvällen innan jul, efter att granen var klädd och vi hade ätit Aladdin i soffan, med 220 benböj innan jag la mig. Sedan hade jag träningsverk både julafton och juldagen. Idag vet jag inte hur det blir med träningen, men imorgon och på fredag ska jag bocka av några gympass iaf, men nu väntar snart Småkronornas intåg i JVM och det får man ju bara inte missa!

Hoppas att alla ni läsare hade en megafin och trevlig jul, för det hade jag, även om det tyvärr inte blev något av med lägenheten jag var och tittade på för en dryg vecka sedan. Priset gick upp för mycket, så jag får avvakta och titta vidare...

Julklappslistan då? Ja, den ska jag inte låta er vara utan. Här är vad jag fick:
En bok, som pappa fick, har ingen nytta av den
Några designjulgrejer att hänga i granen
Likörbananer
En ljuslykta
Ett par guldiga damskor som man kan hänga i granen
En stickad tröja
En långärmad T-shirt
En eller två vanliga T-shirts
Kalsonger
Fotbollsstrumpor
En Trisslott med 30kr vinst på
Sporthörlurar
Åtta kaffekoppar
En potatisskalare
En liten minivisp
En liten teflonpanna
Två bunkar till köket
En stekspade, soppslev och en annan slev
En chokladnalle
Två Toblerone

Med reservation för att jag har missat något...


Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Det kommer fler lägenheter=)) Låter som en härlig jul! Jobbade lunch på julafton och är nu ledig till lunch 28... ljuvlig!! Fina mellandagar önskar jag dej=))

2012-12-26 @ 12:15:31
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ

God fortsättning! Hur har din jul varit?

2012-12-26 @ 13:37:26
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Erica

Svar: Jag slutade använda msn för ganska längesen nu. Tröttnade på det och det finns numera inte ens installerat i datorn.

Undrar vad det var ni såg på himlen. Blev lite nyfiken nu...

2012-12-26 @ 18:21:59
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: danten89

det var en hel del du fick där =D
nöjd?

hade verkligen en fin jul i år.
ska inte klaga, mera på att den är slut snart ;(
haha

förstår dig.. det är svårt att slå in ibland ändå.. pappret spricker osv^^

härligt, själv spelade jag en nitlott på bingos uppesittarekväll, mamma vann 100 lapp, men ändå^^

hur ser mellandagarna ut osv?=)

2012-12-26 @ 20:14:19
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: vispen

Oj, du fick betydligt fler julklappar än jag, kul! :) Toblerone är ju gott och köksgrejer är alltid bra.
Ja, det här med Kalle Anka känns sådär. Okej, det fanns tydligen något dåligt med den där dockan, att den såg ut som en stereotyp gjorde för länge sen men varför klippa bort den? Då borde man ju inte visa en enda film från andra världskriget heller... Men okej, det jag stör mig mest på är att de inte lagt till något annat, jag menar, hur svårt hade det varit att ersätta dockan med en annan docka och ha en annan docka som sa mamma? Men nej, där känns det som att disney inte har tänkt till. Lycka till med träningen framöver och härligt att läsa att du också haft fina juldagar. Kram

2012-12-26 @ 20:22:59
URL: http://vispen91.blogg.se
Postat av: Helen

Jo den är borta nu, så det är på väg åt rätt håll :)

God fortsättning :)

2012-12-26 @ 22:03:27
URL: http://heleeens.bubbleroom.se
Postat av: Ida

En vit jul är alltid uppskattat, man får lite mer julkänsla då=) Fina och praktiska klappar du fått!

2012-12-27 @ 09:07:11
URL: http://www.alittlebitmoreee.blogg.se
Postat av: Evelina

Svar: Ja, vissa mejl är lite söta, men andra gör mig mörkrädd ;D

Du fick också många julklappar :) Håller med om att det är lätt att glömma bort vad man får.. Haha. Kul att du vann på trisslotten också!

2012-12-27 @ 14:44:43
URL: http://evvvelina.blogg.se
Postat av: sandra

sv: jo min julafton blev bra tillslut, hade en liten panikångestattack men den gick över som tur över.

vad mycket saker du fick och bra grejer ^^

nej jag vann ingenting som vanligt här också haha :D

2012-12-27 @ 17:21:28
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Denice

Hej! Fin header!

2012-12-28 @ 10:06:32
URL: http://denice.se
Postat av: Helena

Vad många fina klappar du har fått! Du måste ha varit snäll:) Jag har en trisslott som ligger och väntar på att bli skrapad!

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!

2012-12-30 @ 13:19:08
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: