Niss Olsson - Varför åka skidor?

Tid: 11:32:00
Datum: 2014-04-07
Kategori: Musik

Jag är precis hemkommen efter en veckas skidsemester i våra svenska fjäll. Ett inlägg om det kommer så småningom, men först kör vi låten som blev lite av track of the week. Vi hörde den en dag på after skin och efter det gick alla runt och sjöng "varför åka skidor när man kan åka spark". Det var den enda meningen som riktigt satte sig. Låten är riktigt kul och här nedan har ni hela texten:

"En jäkla massa påfund som kommer söder ifrån
Det har vi upp i fjällen här fått lära oss av dom
Som kommer hit med leasingbil med skidor på sitt tak
Och Kläder som ej funkar men som visar dålig smak

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Vad ska dom upp i backen för när det finns planmark?
Och när vi åker skoter och når till fjällens topp
Varför har nån envis jävel klättrat ändå opp?
Varför alla backar och varför alla spår?
När ingen ifrån orten ändå på nå skidor står
Semestern ja den sparar vi så vi kan jaga älg
Och kokar eget brännvin och dricker varje helg

Hotell och sånt det bygger dom för rekreation
Men ingen jävel frågor oss om våran situation
Att stå i kö på affärn när man ska handla bärs
Bakom ett gäng turister ja det är en riktig pärs

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Vad ska dom upp i backen för när det finns planmark?
Och när vi åker skoter och når till fjällens topp
Varför har nån envis jävel klättrat ändå opp?
Varför alla backar och varför alla spår?
När ingen ifrån orten ändå på nå skidor står
Semestern ja den sparar vi så vi kan jaga älg
Och kokar eget brännvin och dricker varje helg

Ja livet har blitt underligt i våra svenska fjäll
Med After-Ski och räkdosa? och plankstek varje kväll
Ska man hitta sig en fru så är det sant ja visst
Att man ligga i så man nästan blir alkholist

x2

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Vad ska dom upp i backen för när det finns planmark?
Och när vi åker skoter och når till fjällens topp
Varför har nån envis jävel klättrat ändå opp?
Varför alla backar och varför alla spår?
När ingen ifrån orten ändå på nå skidor står
Semestern ja den sparar vi så vi kan jaga älg
Och kokar eget brännvin och dricker varje helg"

Texten är hittad på Gugalyrics.com och här nedan har ni låten att lyssna på.


Kommentarer
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Helt rätt, nu är jag hemma igen, eller rättare sagt sent i torsdags kväll, men jag har bara inte hunnit sätta mig vid datorn för ens idag.
Nej det var inte allt för kul att kvällen föra avresa skulle bli så strulig, men huvudsaken var att det gick att lösa, men det kändes som om det var nära att det inte blev någon resa alls.

Så, du har varit i väg och åkt skidor, det låter ju inte helt fel det heller.

Kram

2014-04-07 @ 14:46:27
URL: http://sessie.se
Postat av: danten89

Rolig låt på nåt vis ;)

Jaså? Hur menar du där?
Kan du förklara lite? Jag är lite trög i skallen idag, så är inte med på vad du menar :P

Ja sommar snart igen ;)
Först påsk :P
Har du några vår- och sommartecken?

Okey :)
Härligt värre ^^

Haft en småjobbig vecka, men tillbaka på fötter igen :)
Tror jag jobbade för intensivt en period och när man inte får vila, så blir jag liksom konstig i kroppen, tror jag är utbränd eller på väg att bli.
För det var när jag fick några dagars ledigt, som det kom.
Därför är det bra att jag får ha det ibland, så kroppen inte hela tiden går på max.
Jag behöver min vila :)

Men du har bara haft det bra? :P

2014-04-07 @ 15:55:46
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV Jaa, det var svårt, som vanligt ;) Ibland undrade jag vars jag hade varit under mina 12 år i skolan hahah :)) Men det gick bra ändå, förbättrade mig från förra gången!
Äh man behöver ju inte ;) så kul är det inte att slänga bort en hel lördag :D

Jaa verkligen, det är där någonstans jag vill jobba. Jag ska nog kanske kanske söka ikväll.. hmm ;D

2014-04-07 @ 17:19:38
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Helenas Söta

Vad härligt med skidsemester! Var har du varit?

Här kommer förklaringen på skillnad mellan mördeg och smördeg.
Mördeg=smör, mjöl, socker och ägg
Smördeg=smör, mjöl och vatten

2014-04-07 @ 20:50:42
URL: http://helenassota.se
Postat av: Alice

Den här vintern har gått både snabbt och långsamt tycker jag, även om det känns som det nyss var sommar och sol. Men det är så de är, tiden går snabbt. Könns som det var igår jag fyllde 18, nu fyller jag 21 om 3 månader drygt. Nästa ögonblick är jag 30 haha, ålders kris.

När jag går power Walk får jag ont i benhinnorna men belastar jag fötterna för länge eller joggar får jag ont i själva fötterna, i lederna å benen liksom.

Fbk har ju förbannat svårt på hemmais så ä glad att både Brynäs och Växjö fick "fördelen" att spela hemma. Annars hade de varit kört för längesen. LHC är de kört för nu, saik tog sig en vilare senaste matchen bara ikväll vinner dem. Tråkigt nog. Hade gärna sätt LHC som vinnare och finalister.

Hade hoppats på något av Skåne lagen upp i shl inte Djurgården, gillar inte stockholmare på is. Men på ett sätt hör dem väl hemma i shl kanske :)

Ha en bra dag!

2014-04-08 @ 14:05:48
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: sandra

Jag är nog den enda som inte kommer skriva skönt med en skidsemester haha :) avskyr vintern, snön och framförallt skidor :P

sv: tack så mycket. Har inte alls varit en rolig vecka för min del. Mått väldigt dåligt, vilket inte är så konstigt egentligen men var skönt att komma tillbaka till jobbet och få koncentrera sig på annat. Nu går man nästan bara och väntar på begravningen så man kan få ett avslut på ett sätt /:

skorna kostade 1400 :P

2014-04-08 @ 18:46:09
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: danten89

Hur kommer det sig att du sover så bra då? ;)

Här har det luktat grillat många helger just :P
Vad grillar du helst då? :)
Har dem sopat gruset där då?
Här är det borta sedan länge.
Ska du göra något kul i påsk? i vår? :)

Japp, därför säger jag inte ja, till alla jobb.
Ska ju jobba hela sommaren, så det blir att vila upp sig för sommaren, ;)

Ha en bra dag.

2014-04-10 @ 12:33:52
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV Jag sökte i Örebro :)
Haha ja det är lite klurigt men jag lyckas nog bättre där i alla fall:)

2014-04-10 @ 14:08:45
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Ja men egentligen ska jag inte klaga på vädret. Det var sol, det var varmt och man kunde bada. Det var ju det vi hade tänkt oss. Sedan är det kanske jag som alltid har orimliga krav på allt;). Hur som helst, det var skönt att komma från Sverige och vardagen och bara ha en lugn och skön vecka:)

Kul, ska bli roligt att läsa om skidresa!
kram

2014-04-10 @ 15:22:36
URL: http://sessie.se
Postat av: jessica

Ja han är kastrerad :)
Ja din katt känner nog av en okastrerad honkatt i närheten eller så jamar han bara för att han är missnöjd över något, han kanske vill gå ut? han kanske är uttråkad? Men mest troligt så vill han åt någon annan katt, eller är uttråkad låter det som. Har du massa aktivering åt honom? Håll han sysselsatt och kastrera honom :)

Min katt leker mest hela dagarna, haha :)
Ja det är lite kul med särskrivningar ibland ;)

2014-04-10 @ 23:57:35
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se
Postat av: Erica

Haha, aldrig hört talas om den låten innan idag. Men fick mig att tänka på att jag älskade att åka spark när jag var yngre, och att sitta på sparken när nån annan sparkade var inte helt fel det heller. :)

2014-04-12 @ 11:25:22
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Jessica

sv' Blev dock ett uppehåll ändå, haha...
Jaha, på det viset! Därför jag inte kunnat kommentera innan då :-) Skönt att det är fixat iallafall!

Självklart får du fråga vad som hände med morbror. Han var alkoholist och hans lever orkade helt enkelt inte mer.
Åh, lät mysigt med slippies! Vill ha, haha :D

Förlåt för sent svar. Hoppas allt är bra med dig :) Kram!

2014-04-12 @ 16:42:30
URL: http://jessicasellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: