Musik genom åren - 2006

Tid: 06:09:00
Datum: 2014-08-01
Kategori: Musik

Det var ett tag sedan nu, men nu rullar vi vidare med vad jag har lyssnat på för musik genom åren.

2006 var vi inne på och det fortsatte i huvudsak som 2005, med Hands up i centrum, men där även en kort men intensiv Rap/Hiphopperiod fanns med i bilden. 2006-2007 var ju åren då Hands up var som störst och året började med tre riktiga superhits, Base attack - Technorocker, Baracuda - Ass up! och Tune up -Ravers fantasy.





Våren fortsatte och min korta men ganska intensiva rap/hiphopperiod stundade. Det var mycket svensk Hiphop med främst Anton & Affe och Sjätte sinnet. De senare är från Norrköping och hade några riktiga hits framåt sommaren, Brevet till himlen och Hur blev det så. Anton & Affe hade flertalet hits, men aldruig lika stora som Sjätte sinnet. , Stjärnorna faller och Låt oss leva förevigt var väl ändå de två största hitsen.







Konstig musik lyssnade jag också en del på, Fotbollsplan, En slämmig torsk och CP-barn är exempel på det. I huvudsak var det en dåvarande kompis som introducerade den mesta musiken för mig. Var han fick allt ifrån vet jag inte riktigt, men mycket konstigt var det.





Sommaren kom och med den också Basshunters genombrott, Boten Anna, som jag likt många andra inte fattade vad den handlade om, utan trodde att han sjöng om en båt. Därför gjorde Asshunter, eller Perrra, en parodi på den, där han klart och tydligt berättar att det heter "bot och inte "båt". Faktiskt ganska rolig.



Andra stora sommarhits var Sonic - they call med Sonic, som syftar på den där blå igelkoten från Sega's gamla TV-spel, ni vet, fjortislåten #1, Do you wanna be my fjortisboy, Cascadas A neverending dream, the Veronicas - Forever, som jag hörde första gången när vi var i Tyskland med tyskagruppen, där Chris, min dåvarande assistent, också introducerade Millencolins svenska hit, E20 norr. Sist men inte minst lyssnade jag så klart också på låten som hela övriga Sverige lyssnade på, Who's da man med Elias feat. frans, ni vet den där lilla killen som sjunger om Zlatan.











Hösten kom, jag började i stockholm efter att ha gått ut nian tidigare i juni. Playdio var min största källa till ny musik. Det är en nätradiostation som spelar Trance, dance och techno. Det var således också den musiken som dominerade under hösten med hits som Basshunter - Hallå där, som jag förknippar lite med Therese, som jag gick med i Stockholm. Hon var svartrockare och lyssnade definitivt inte på Basshunter, men en gång fick honm den låten av mig på gamla hederliga msn och efter det påmindes hon om mig när hon hörde den. Det har fastnat hos mig och jag gör nu det omvända. DJ Splash - A beautiful day, Lunaspace - where´s the party, Cascada - One more night, Partystylerz - We are the partystylerz och inte minst Sommarpojkarna feat. Fröjda - Lilla hjärttat, som nästan var höstens största hit.











Så såg det ut under 2006. alla de här låtarna på slutet påminner mig så mycket om året där i Stockholm, som helt klart är mitt bästa år genom alla skolår. Oj så bra jag trivdes där uppe! Nästa steg är hursomhelst 2007...


Kommentarer
Postat av: NICOLE

Haha vad roligt att se! :) Många har jag aldrig hört talas om, men en del så :) Speciellt Anton & Affe, de har jag mycket minnen ifrån när jag gick i 7an :)

SV: Möööörkt ;) Är egentligen ljus men jag gillar mer det mörka på mig :)
Ska göra i ordning ett inlägg faktiskt på gamla bilder på mig i ljust efter förfrågan ;D Ska leta fram några gamlingar :)

Jo imorgon ska vi på inflyttningfest , söndag jobb och måndag första ispasset, så Liiinköping :D Äntligen tillbaka dit :)

Ja det har jag faktiskt hört innan att jag är väldigt stark. När vi slutade nian så skulle min mentor beskriva alla som djur då hon älskade djur, hon beskrev mig som en svan "du ska inte kunna flyga men du gör det ändå", det är något som satte sig hos mig :)
Haha håller helt med dig där! :)

Nä, jag vet att du sagt det. Så du var helt enkelt bra på båda delarna - att skriva och prata ;) Inte illa :D

Jag vet många i klassen som kunde kallsvettas och få ångestattacker innan redovisningar. Där har jag inte direkt befinnit mig som tur är ;)

Att vara författare kan som du säga vara väldigt svårt att kunna leva på, men man vet ju inte förrän man försökt.. :)

Vad roligt att du står för det :D Du är säkert jätteduktig på det om du har det ansvaret :)

Haha jaa, en gång tjatmaja alltid tjatmaja ;) Det är väl det namnet jag går under hos dig haha!

Nejdå inga jobbiga tystnader, :) Men kan tycka att det är skönt att det är tyst ibland hehe :)

Nä fast jag kunde ha skrollat upp för jag har varit inne på din blogg flera ggr och vet därmed hur dina foton ser ut :)
Men jag lovar dig att jag nu vet vilket lag det är ;)

Det var ju tråkigt faktiskt.. men vi kanske skulle ordna det på något vis ändå :)

Åh vad underbart det låter med såna fina minnen, med något som har en så stor betydelse för dig :) Förstår lyckan.
Det är svårt att förklara det , man måste vara "i det" för att förstå :) Men det kan ju jämföras med t ex konsterter när någon artist man verkligen ser upp till spelar ell liknande :D

Haha ja men det exemplet var bra, en spindel är läskig - en sjukdom är läskig ;)
Nä förstår det, så himla tråkigt när man på något sätt måste ta bort sitt djur..

Skulle jag hamna i en jobbig situation hade jag nog gärna velat att någon i alla fall visade att de brydde sig eller så, man kan ju iaf fråga.

Så kul när de känner igen dig så väl, det är fint tycker jag :)) Det är ett sätt av uppskattning från deras sida också tycker jag :D

Åh det låter roligt :D Kötta på igen då! ;)

Jag jobbade idag, resten vet du nu :) Kram

2014-08-01 @ 21:56:12
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Susanna

sv: Åh det låter jätteroligt ju! Resor känns ju som en bra idé att göra om :) Jag beställde min från fujidirekt men kan testa den andra någon gång! Mina föräldrar skulle säkert uppskatta en fotobok om våra resor, jag har ju nästan bara rest med dem.

Ja det kan nog vara sant. Lite synd att man inte märker så snabbt resultat egentligen, jag har hört att det är vanligt till exempel att man vill gå ner i vikt men ger upp för att det inte ger så mycket resultat. Men aja, finns inte mycket att göra åt saken antar jag!

2014-08-03 @ 16:55:46
URL: http://suslife.webblogg.se/
Postat av: NICOLE

SV: haha men det är stora problem ;)

Nä usch gillar inte alls det här kvava.. och med tanke på att jag mest jobbar då vill jag ha det ännu mindre..
Men visst är det najs, det är ju det vi har väntat på hela vintern ;)

Det är jätteroligt att kolla tillbaka, dock lyssnar jag mycket på samma :) Eller inte sådär ofta, men en del favoriter hänger ju med såklart :) Tycker det är kul att ta en tripp i de äldre spotifylistorna med :)

Bara bra minnen med dem :D Speciellt "Släpp mig fri" den lärde jag mig på en gång haha, tror forttfarande texten sitter.

Självklart är det en vanesak men eftersom jag är så intresserad av smink så ser jag väldigt lätt vad jag/andra passar mest i , därför har det blivit en principsak ;) Jag måste vara mörk :)

Jajemen, Idag har vi varit i Linköping :) fina stad!! Skulle så gärna vilja bo där.

Jopp, vi ska dit sen mer i slutet av augusti också.

Precis, är man nära o bra vänner då ska man inte känna tvånget att alltid ha något att snacka om, utan det är bara bra ibland med lite tystnad. MEn i stora grupper blir det jobbigare :)

Men gud så najs att slå Färjestad!!! :) Grattis till det :)

Det måste jag se , lät underbart. Säkert en sån film man känner värsta feelingen av :)

Ja riktigt bra service :D Känner även igen det, fast i andra situationer då. Och jag själv "Jahaa, kebab idag, inte en 150 grams meny??" hahaha ;D ;D

Haha kan tänka mig att det gick åt ett par ombyten då, för ja, det var varmt här men tränar man som ni gjorde blir det ju ett par resor värre ;)
kramkram

2014-08-04 @ 22:27:15
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Julia

det är så kul att lyssna på gamla låtar som man har massa minnen till :)

2014-08-05 @ 11:22:09
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Erica

Oj, där var det inte många låtar som jag kände igen, hehe! :3

2014-08-05 @ 11:53:47
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: izabelle

Haha mycket bra musik :) jag är 18, du då? Ja jag har inte läst böckerna av någon anledning , får ta och göra det. Är trots allt ett halvår till premiären :) skulle verkligen behöva nya hörlurar, har lyckats ha sönder min stereo så det blir jobbigt att träna nu haha o mina hörlurar vill inte sitta på plats när man rör på sej. Nej har tänkt på det också , att man pratat så mycket när man inte har barn och tror att man ska kunna lära dom massa saker osv, sen så får man dom då kanske det inte alls går som planerat beroende på olika saker. Men som du säger det är nog bra att ha en aning om hur man vill uppfostra sina ungar så man inte står där och inte är förberedd. :)

2014-08-05 @ 12:24:58
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: danten89

Cascada är väl det som faller mig mest i smaken ovan :)

Nope, det var HÖGST temperatur i Sverige då, och nätterna var minst lika varma här som dem varit när jag varit utomlands :)
Så det stämmer=)
Klart det är en annan känsla i ett annat land, när man är på semester, men jodet var varmare här, för att dem hade inte alls lika varmt, även om de hade höga temperaturer.

11 500 fick jag ut för juni.
Är man undersköterska blir man inte rik :)

Hur många år har du kvar att plugga? :)

Var i Gamla Linköping en kortis, var inte lika skoj där nu som förr :/
Jag var på IKEA och åt och småshoppade ;)
Jag var på travet i Mantorp =)
Vilket jag skrivit om, jag vann ju 295 spänn^^
Aldrig varit på Mantorp travet?

ha en bra vecka:)

2014-08-05 @ 13:09:06
URL: http://animalcity.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV: Mja en månad tror jag det var här, så det närmar sig absolut :)

Haha nja det är inte så mycket Anton & Affe nu för tiden, bara ibland när jag kommer över den låten. Jag lyssnar gärna tillbaka mycket på äldre låtar , annars är jag mycket spotify-topplistan :)

Gillar party- och danslåtar som man kan träna till :D

Nä det var den texten :) Den gick hela 7B-klassen runt och sjöng på, haha minnen :)

Absolut vill jag komma och hälsa på :D Vad roligt!

Nä, men har det hänt en gång så kan det ju hända igen ;) Och det var ju fina siffror dessutom :)

Tack! Ska kolla på den när jag sitter vid en annan dator, mitt ljud har på något konstigt vis lagt av :O

Vad händer hos dig i dagarna nudå?? :) Kram

2014-08-05 @ 13:59:43
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Mycket av det här har jag nog aldrig ens hört talas om haha. Kanske ska lyssna igenom och se vad för skit det kan vara;)

Gud vad skönt att du också älskar värmen och hettan. Det känns som många bara är griniga på dem. Det är såhär som jag tycker en svensk sommar ska vara, annars är jag inte nöjd. Det vill säga att jag sällan är nöjd med vädret. Kanske dags att börja flytta utomlands;) haha.

Haha, kan förstå att er lilla kisse ville ut, luften har ju varit väldigt kvav inomhus, men ärligt talat är den inte friskare ute heller hahh. Så du säger att han blev lite blöt haha. Vår hund har fått hålla sig inne när det är det värsta regnet. Hon är så långhårig och det tar flera flera timmar för henne att torka. Man måste ta fram fönen annars och det har jag inte haft ork till:P

Ta hand om dig!
kram

2014-08-05 @ 15:40:45
URL: http://sessie.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Åh, detta väcker härliga minnen! Lyssnade mycket på Sommarpojkarna och Anton & Affe för några år sedan. Och The Pojksnopps! Åh, måste ta och lyssna på alla dessa låtar igen!

2014-08-05 @ 17:09:14
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: Louise

Skönt att du har kommit igång med träningen ändå själv tycker jag de är så himla svårt nu när jag inte tränat på typ en månad så ska jag igång igen ! :)

2014-08-05 @ 19:10:05
URL: http://liizes.com
Postat av: NICOLE

SV: Väldigt härligt måste jag säga :D Nu har jag lite planer för livet ;) Eller planer har jag alltid haft men nu har de tagit sin riktning. Nu är det ju säkert att jag har en plats på kursen, men nu vet jag inte ifall jag ska gå den i och med att jag är sugen på Norge. Igår pratade jag med en nära vän och så berättar jag om Norgeplanerna och hon utbrister "MEN NICOLEEEE! Det pratade jag med mamma om idag!!!!" så visar det sig att hon är inne på samma spår. Hur händer det liksom??
Så nu ska vi kolla upp det, så kanske vi far dit ett tag. Som sagt är det något många blir intresserade av, och sen skulle det vara så kul att testa något nytt på egna ben. Jag är van vid att få väldigt mycket hjälp av mina föräldrar , så kan nog vara nyttigt för fröken att få testa på själv :)

Haha nej, innan har jag varit hård med kosten men nu känner jag att jag älskar träning MEn jag älskar också godis, jag måste kunna kombinera det. Hade Gud velat att jag skulle vara pinnsmal och inte ha en tanke på gotte hade han väl skapat mig så. Nu är jag inte det vilket gör det fritt fram ;) Haha flumfilosofi :) Men jag tycker alltid man ska göra det som man mår bäst av. Jag mår toppen med träning och lite godis efter det! =)

Den marknaden är fantastiskt bra, längtar redan trots att den var nyss (ah, i maj ;) )

Jajemen, helfart i en hel termin. :) Tack för tipset! Ska väl testa på det ett tag men det vore ju bra om jag hann med lite jobb också. Ska testa, ;) I mina tankar är jag en supertjej så vi får väl se!

Tack snälla, det har jag! Hoppas du med har det :D Kram på dig , ha en fin helg!

2014-08-08 @ 19:48:02
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV: Väldigt härligt måste jag säga :D Nu har jag lite planer för livet ;) Eller planer har jag alltid haft men nu har de tagit sin riktning. Nu är det ju säkert att jag har en plats på kursen, men nu vet jag inte ifall jag ska gå den i och med att jag är sugen på Norge. Igår pratade jag med en nära vän och så berättar jag om Norgeplanerna och hon utbrister "MEN NICOLEEEE! Det pratade jag med mamma om idag!!!!" så visar det sig att hon är inne på samma spår. Hur händer det liksom??
Så nu ska vi kolla upp det, så kanske vi far dit ett tag. Som sagt är det något många blir intresserade av, och sen skulle det vara så kul att testa något nytt på egna ben. Jag är van vid att få väldigt mycket hjälp av mina föräldrar , så kan nog vara nyttigt för fröken att få testa på själv :)

Haha nej, innan har jag varit hård med kosten men nu känner jag att jag älskar träning MEn jag älskar också godis, jag måste kunna kombinera det. Hade Gud velat att jag skulle vara pinnsmal och inte ha en tanke på gotte hade han väl skapat mig så. Nu är jag inte det vilket gör det fritt fram ;) Haha flumfilosofi :) Men jag tycker alltid man ska göra det som man mår bäst av. Jag mår toppen med träning och lite godis efter det! =)

Den marknaden är fantastiskt bra, längtar redan trots att den var nyss (ah, i maj ;) )

Jajemen, helfart i en hel termin. :) Tack för tipset! Ska väl testa på det ett tag men det vore ju bra om jag hann med lite jobb också. Ska testa, ;) I mina tankar är jag en supertjej så vi får väl se!

Tack snälla, det har jag! Hoppas du med har det :D Kram på dig , ha en fin helg!

2014-08-08 @ 19:48:04
URL: http://nnnnicolee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: