Fotomodell och examensbevis

Tid: 19:15:00
Datum: 2017-05-27
Kategori: Allmänt

Vy_over_sjon_i_stugan

I onsdags var jag fotomodell för första gången i mitt liv.

Det var Studentbostäder som skulle ta nya foton för sina kanaler och där ville de fokusera på mångfald, med syfte att visa på att deras miljöer och bostäder är tillgängliga för alla, oavsett kön, etnisk bakgrund, funktionsnedsättning etc.

De annonserade ut det hela via Facebook, men fick inte tag i någon med en funktionsnedsättning, allra helst en synnedsättning, där. Därför kontaktade de LHIF och Agneta på vårt kansli tipsade vidare det till mig. Jag skickade in en intressekoll och kom med.

Klockan ringde 05:33 på morgonen och strax innan klockan 08:00, när det redan var jättevarmt och soligt ute, samlades jag och ett gäng andra studenter utanför byggnaden där vi i huvudsak skulle vara. Vi hade fått ett dagsschema innan dagen och det skulle bli en fullspäckad dag, där varje foto skulle ta ca. trettio minuter.

Alla som var där skulle inte vara med på alla foton, men det blev en väldigt lång och fullspäckad dag, där jag bl.a. var med och fotades när jag satt hemma vid köksbordet i min studentlägenhet med ett glas juice, en kopp kaffe och höll på att packa ner datorn för att dra iväg till skolan, ett foto "på språng", när vi var på väg ner för en trapp, från vårt boende till skolan, ett träningsfoto på innebandy, där jag gör latsdrag och kör crosstrainer i bakgrunden och ett annat foto där jag lyfter en hantel från ett hantelställ, ett foto på en förferre, där vi åt pizza och minglade runt i en studentlägenhet och ett foto när vi spelade sällskapsspel i ett uppehållsrum i anslutning till ett gemensamt kök.

Det var som sagt en lång dag, men kul var det och alla fick träna på sin engelska större delen av dagen, eftersom det var folk från både Indien, Wales och Spanien där. Jag kan säga att jag inte är särskilt bekväm med att prata engelska sådär. Det liksom låser sig. Jag förstår nästan allt, men att prata själv, nej, det gillar jag inte.

Jag åkte sedan hursomhelst direkt därifrån till mamma och pappa, för att fira syster, som också fyllde i onsdas. Det var som sagt kanonväder då, så vi satt ute hela kvällen, åt grillad fläskfilé och kyckling med div. tillbehör och sedan fika med hembakta bullar, Dumlekakor och vanilj/halloncheesecake.

Behöver jag ens säga att jag somnade på två röda när jag till slut kom hem?

Förra veckan fick jag också hem mitt examensbevis och sju års studier är därmed äntligen över!

Det firade vi lite i stugan igår, dit jag åkte med syster och hennes sambo. Mormor, moster, morbror och kusiner var också där och vi skålade i rödvin ute på verandan, för igår var det återigen en helt fantastisk sommarkväl, trots att det "bara" är slutet av maj. vi satt ute i shorts och T-shirt tills klockan var en bra bit över nio och det var knappt ens kallt.

Det var också första gången i år som jag sov över där och det är alltid lika underbart att vakna där på morgonen, särskilt sådana dagar som det har varit idag, strålande sol och över 20 grader redan klockan 9 på morgonen. jag hade t.o.m. satt klockan för att vakna relativt tidigt, bara för att hinna uppleva morgonen där i stugan, för det är verkligen något utöver det vanliga, finns ingen bättre plats att vakna på när det är så fint väder ute, jag bara älskar det!

Under dagen tog jag också årets första dopp. Det var inte varmt i vattnet, men det svalkade och efteråt var det skönt att soltorka på en handduk på bryggan.

nu är jag nästan bara hemma och vänder, för imorgon ska vi dit igen, för då ska vi fira mors dag där.

Jag hoppas att ni har njutit och njuter lika mycket av det här fantastiska vädret som jag har gjort och gör!


Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Fotomodell minsann... Grattis till examen och allt annat härligt som verkar hända!

2017-05-28 @ 10:35:02
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det är kul att vara fotomodell för en dag :) Hoppas resultatet blir bra också :D

Sv: Ouff! Då är din tandstatus bättre än min :D
Kör ju lite olika intervaller, både pass med långa och korta. Men även de långa varierar i tid :)

2017-05-28 @ 11:19:41
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Sandra

Kul att få agera fotomodell och stort grattis till examen! :D känns det skönt?
Sv: ja det är ju superhärligt med detta väder, hoppas det håller i sig! Vi flyttar den 17 juni och jo det kommer finnas balkong men inte lika stor och mysig utsikt som jag har just nu. Dock får jag stå ut med det eftersom den nya lägenheten är fräschare i överlag :)

2017-05-28 @ 11:35:51
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Carolina Thoor

Men vad roligt! :D

Sv; ja, det var en riktigt mysig onsdag & så gott med vattenmelon :D

Ja, det låter verkligen supergott, så ja det får jag testa någon gång. Bara testat någon enstaka gång ifrån Ica butiken eller liknande. Inte varit någon favorit då :)

Ja, så är det ju absolut! :)

2017-05-28 @ 21:10:14
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Dan Thor

Grattis till studierna :)
Hur känns det nu då?
Blir det ett tomrum? skönt?

Haft underbart väder :D
Så härligt och skönt.

Jag älskar Eurovision :D

Hade en tårta med hemmagjord vaniljkräm, två olika sorters sylt på samma botten jordgubb och en apelsin/ananas, grädde och marsipanlock, med dekorering av marsipan och glittergelé :)

Hur var det att bada ute? :O :P

Jag var bara ledig lördag och söndag, men det var fint, med morsdag osv, firade du mor?=)

2017-05-30 @ 19:00:19
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Vilken rolig upplevelse och grej, men alltså, Examensbeviset!! Herregud :) Tänk att du pluggat så länge och att du äntligen nått fram och är friiii:) Måste vara en himla skön känsla! Jag känner den delvis, men eftersom att jag siktar på att plugga lite (betoning på lite, blir ju inget program utan endast kurser) så är jag ju inte helt färdig. Men jag är färdig med program iaf :)
SV: Hm.. plisserat är att tyget typ är småveckat. Vet inte hur jag ska förklara det bättre :o typ räfflat tyg.
Hade vi kunnat plugga ute hade vi nog gjort det:) Men vi har bara ett litet bord ute på balkongen och vi hade varsina datorer plus litteratur, muggar, godisskålar osv så de fanns inte plats helt enkelt :)

2017-05-30 @ 19:34:43
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Louise

Nej mådde mycket bättre efter träningen :D

Va roligt att du fick vara modell :D

2017-05-30 @ 19:45:42
URL: http://louiseelinore.se
Postat av: Erika

Vad roligt att du fick vara med! :)

sv. Tack, ska bli skönt med lite ledig nu innan bebis kommer :) och opponeringen gick fint!

2017-05-30 @ 20:21:58
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Vilken härlig fridsam bild :). Härligt att få åka bort så där :). Det ger mycket :)

2017-05-30 @ 23:26:39
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: A M

Vad kul, kanske blir mer i framtiden? :D
sv: Ja haha samma här, äter flera stycken om dagen!

2017-05-31 @ 07:33:02
URL: http://alicemalmstrom.blogg.se/
Postat av: Linda

Men wow så kul att vara fotomodell!

2017-05-31 @ 09:07:50
URL: http://lindaviktoria.se
Postat av: Kattis

Nämen vad roligt att du fått fotomodella, du får lägga upp bilderna sen här på bloggen!☺
Så härligt det låter med firandet i stugan men inte lika skönt med doppet kanske!😛

Grattis till examensbeviset!☺

2017-05-31 @ 17:39:35
URL: http://stellaefoto.blogg.se/
Postat av: Ellen Gräntz

Men vad roligt att du fick modella lite!
sv: Men visst är det så, det är som att man redan är rädd att sommaren ska ta slut fast den knappt börjat.

2017-06-01 @ 08:20:52
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad roligt att vara med som fotomodell :) Alltid kul att testa något som man inte gjort tidigare. Grattis till examen också! :)

Nu leder Pittsburgh finalen med 2-0 i matcher mot Nashville :)

2017-06-02 @ 04:22:29
URL: http://rockabillygirl.se
Postat av: Heléna

Grattis till examen och så roligt att du fick vara fotomodell! Hoppas vi får en lika fin helg den här veckan! Trevlig helg! Kram

2017-06-02 @ 22:13:45
URL: http://helna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: